Iata cum a luat nastere circuitul de la Nurburgring
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Circutul de la Nurburgring este este deja o legenda in lumea motorsportului, "Iadul Verde" fiind martorul unor curse celebre si a unor rivalitati care au scris istorie.
Mai nou circuitul este folosit ca loc de testare pentru cele mai noi concepte ale constructorilor europeni si chiar asiatici. Desi a fost inchis competitiilor din calendarul FIA, circuitul ramane o atractie pentru multi turisti aflati in zona, trei ture de Nordschleife fiind accesibile oricui in schimbul a 50 de euro.
Putini stiu insa cum a luat nastere celebrul circuit si dificultatile pe care le-au intampinat arhitectii germani atunci cand au gandit Nordschleife. Constructia circuitului a inceput in 1925 si a fost finalizata doi ani mai tarziu, autoritatile locale tintind astfel atragerea unui numar cat mai mare de turisti dar si pentru a evita cursele organizate pe soselele din zona.
Inginerii au urmat exemplele circuitelor de la Monza, Italia si AVUS Berlin dar au incercat sa imprime un caracter aparte traseului.
Astfel a luat nastere cel mai solicitant, periculos si dur circuit din lume.Pe asfaltul circuitului german au alergat piloti care au scris istorie in competitiile motorsport, cum sunt: Rudolf Caracciola, Tazio Nuvolari, Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Jackie Stuart, Nikki Lauda sau Ayrton Senna. Nurburgring a insemnat insa si sfarsitul pentru o serie de piloti, primul accident fatal avand loc in 1928.
De anul viitor, autoritatile vor inaugura la Nurburgring si un parc de distractii in care atractia principala va fi un trenulet botezat Racecoaster, capabil sa atinga viteze de peste 215 km/h.
Istoria Nurburgring-ului si o descriere mai atenta a circuitului este rezumata in video-urile de mai jos:
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
BMW Classic, divizia de mașini clasice a mărcii germane, va începe să elibereze documente digitale noi pentru posesorii de modele clasice BMW. „Certificatul de Naștere”, așa cum este numit noul document, include informații despre motoare, șasiu, datele de fabricație și de livrare, precum și lista cu echipamentele opționale. (23.04)
-
Subaru a anunțat oficial că va scoate din producție modelul Legacy după 2025. Berlina de clasă medie a constructorului japonez se vinde acum doar pe piața nord-americană. (23.04)
-
Alfa Romeo a confirmat oficial că schimbă numele primului său model electric din Milano în Junior. Schimbarea vine după ce guvernul italian și-a exprimat nemulțumirea față de numele ales pentru o mașină produsă în afara Italiei. (16.04)
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Conservator
Comentarii (15)