Impact frontal defazat la 90 km/h între Skoda Yeti şi Superb Combi

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 15.09.2010
Cehii de la Skoda au făcut un experiment special în cadrul Skoda Safety Day: au organizat un accident frontal defazat la 90 km/h între un Yeti şi un Superb Combi. Iată care au fost rezultatele!

Esential

80 de G este nivelul maxim al acceleraţiei gravitaţionale pe care îl poate suporta capul uman (pe o perioadă extrem de scurtă de timp)fără leziuni cerebrale.

Skoda a organizat un test special la poligonul său din Uhelnice în data de 7 septembrie 2010. În premieră mondială, publicul de specialitate a putut observa două automobile Skoda într-un crash-test frontal defazat. Testul a decurs în felul următor: un Skoda Yeti care rula cu 90 km/h a intrat în coliziune frontală cu un Superb Combi care staţiona. Ambele vehicule aveau patru manechine de test asigurate cu centuri de siguranţă şi echipate cu elemente de monitorizare a forţelor la care sunt supuse.

Experţii de la Skoda Auto au analizat datele obţinute în urma testului şi au tras concluzia că ocupanţii ambelor vehicule ar fi supravieţuit fără leziuni acestui accident pentru că au folosit corect accesoriile de siguranţă. Testul de impact a fost inspirat dintr-un accident real de circulaţie studiat de cei de la Skoda Auto, iar cercetările au arătat că ambele celule de siguranţă ale pasagerilor au rămas intacte în urma accidentului, deşi acesta a avut loc la o viteză superioară de cea a testelor EuroNCAP şi a fost efectuat între două vehicule.

Toate imaginile arată cu certitudine că părţile frontale ale ambelor vehicule s-au deformat în mod gradual şi controlat ,spun experţii Skoda Auto.

Cei de la Skoda estimează că modelul Yeti ar fi primit punctajul de 99.94% pentru protecţia adulţilor şi de 93.19% pentru protecţia copiilor conform grilei de la EuroNCAP. Modelul Superb Combi ar fi obţinut punctajul de 98.25% pentru protecţia adulţilor şi de 100% pentru protecţia copiilor. Cehii se mândresc cu faptul că nivelul forţelor suportate de manechinul de pe locul şoferului de la bordul modelului Yeti a fost la doar 44% din valoarea admisă de directiva ECE R 94 - adică maximum 80 de G asupra capului uman adult – în timp ce nivelul compresiei asupra toracelui a fost de 35.7% din valoarea admisă de norma respectivă. Totodată, sarcina exercitată asupra femurului a fost de 20% din maximul permis.

CLICK AICI PENTRU A VEDEA MAI MULTE IMAGINI ALE ACCIDENTULUI

  

Via | Skoda

Comentarii (39)

  • Nutu Kent
    slaba Superb.S-a deformat toata capota fata.mai era un pic si strivea si habitaclu.nu imi voi cumpara nicioadata Superb! Mai bine Logan
    8 99
  • @nutu
    Si nu te intrebi de ce s-a deformat toata capota? Daca nu s-ar fi deformat, unde s-ar fi transmis forta impactului?
    76 4
  • Stanila
    Tabla tare inseamna siguranta!!!!!!!!!!!!!!! Ce ma incalzeste pe mine despre forta impactului daca ma trezesc cu cealalta masina la mine in habitaclu??? Deci tabla tare========masina sigura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    3 108
  • @Stanila: Arunca-te cu tancu de la 4 sa vezi daca supravietuiesti atunci,

    Acea zona este speciala facuta pentru a se deforma si disipa forta impactului, uitati-va ca habitaclul a ramas intact,stalpul A nu s-a deformat deloc, inclusiv parbrizul e intreg.
    69 2
  • Vrajeala
    Nu asa tati, asta e cardeala.

    Ambele sa fie in miscare
    13 14
  • Bataie de joc pt publicitate mincinoasa
    Testele EuroNCAP se fac la 60 KM/ora cu un zid.
    Ei au facut la 45 la ora de fapt si nici atat (daca nu ma credeti, au demonstrat cei de la MythBusters ca impactul la 60 la ora cu un zid este cam egal cu impactul dintre 2 masini care fiecare merg cu 60 la ora).
    In plus la masina stationara nici macar nu era frana de masa trasa si nici nu era bagata in viteza.

    Bataie de joc pt publicitate mincinoasa
    27 17
  • @
    Stanila, daca iti da cineva un pumn in abdomen, sau in cap mori? Iti zic eu ca nu (exceptie cazuri extreme). Intr-un accident rutier mori din cauza fortei gravitationale, care n-ai simtit-o probabil niciodata. Din cauza aia mori, ca ti se sparg organe, ficat, splina si ai hemoragie interna care nu mai ai ce sa-i faci, sau ti se rupe o coasta, iti intra in plaman si ala esti. Capota si in special partea din fata tre sa se deformeze ca idiotul dintre volan si scaun sa suporte cat mai putina forta gravitationala, coroborat cu airbag-ul sa nu se deformeze toracele si capul sa-ti raman intreg pe gat. D-aia e bine, daca nu te grabesti, sa mergi cu 90-100km/h, forta impactului este cu atat mai mica cu cat viteza e mai mica.
    38 3
  • Andrei
    despre tabla
    pentru toti nestiutorii care inca spun si cred cu tarie ca o tabla tare iti mareste sansele de supravietuire am ceva sa le zic..NU TABLA E CEA CARE FACE DIFERENTA BAH !CA DACA AR FI ASA ATI CONDUCE NUMAI TANCURI SI NIMENI NAR MAI MURI..DAR NU E ASA SIMPLU.POTI SA MORI SI LA 50km/h DACA DAI CU TANCUL INTRUN COPAC..INTRUN IMPACT CONTEAZA CEL MAI MULT MODUL IN CARE SE DISIPA ENERGIA..SI TREBUIE SA SE FACA PROGRESIV..mai pe inteles..masina trebuie sa se faca varza dar habitaclul sa ramana perfect intact..principiul acesta e f bine pus in practica in formula 1...unde aia iau inainte ziduri cu 100km/h+ si ies frumos din masina pe picioarele lor..asta ptr modul ingenios in care se disipa energia..cautati pe youtube..a fost facut un experiment cu un pilot...lau oprit brusc de la 50km/h si a orbit..iau pocnit vasele de sange din ochi,,mai sai iasa ochii din orbite...ganditi inainte sa spuneti ca tabla tare va salveaza viata..e cea mai mare minciuna din industria auto..toti taranii ii auzi spunand asta.
    48 2
  • ha ha ha
    Ce dracu aveti? Nu vedeti ca Superbul se misca ,nici macar nu are frana de mana trasa,nici nu e bagata in viteza,de aia absoarbe atat de bine forta de impact.Tot de aceea ea e masina stationata,eram curios sa fie Superbul in miscare si Yeti-ul stationat ,ancorat cu fraina de mina si cu treapta intai,sa vezi atunci valori de impact nu astea de le prezinta ei,or fi bune dar niciodata atat cat spun ei
    18 16
  • DEACORD
    CINE LOVESTE RAMANE mai intreg.
    ma uit mai sus si sunt niste prosti , pretendenti fani ai audi , banuiesc ca sunt ei care zic ca nu-i intereseaza forta impactului daca se trezesc cu masina peste ei.
    Oameni buni , fanii audi invatati macar putina fizica , eu inteleg ca fanii audi sunt putini mai feminini, dar fizica trebuie invatata.
    Si invatati unde se transmite forta impactului in cel ce loveste sau in cel ce este lovit .
    Cele bune de la fan BAVAREZ ,.
    Bayerische Motore Werke
    12 22
  • pt "fizicianul" @serd - cauta pe youtube MythBusters - Mythssion Control: Crash Force
    13 1
  • Daca testul asta s-ar fi facut cu Superbul bagat in viteza si cu frana de mana trasa, altul ar fi fost rezultatul. Unul slab, pentru ca forta cu care ar fi lovit Yeti nu avea unde sa se... degajeze si astfel ca energia impactului era resimtita mult mai puternic de ambele masini. Chiar daca, in cazul asta, energia s-a degajat, impactul cu Superbul nu a fost tocmai unul foarte puternic, asa cum se doreste sa se inteleaga, pentru ca Superbul s-a putut misca foarte usor, preluand socul impactului si diminuandu-l pentru ca se putea misca de pe loc fara probleme. Asa ca, traiasca marketingul!
    Imi cer scuze ca nu a fost tocmai cea mai stiintifica exprimare... sper ca m-am facut cat de cat inteles :)
    13 6
  • ok, sa o luam pe rand :

    1. Nutu Kent, NewSymbol, Stanila - capota este un element "decorativ" al masinii, rolul ei intr-un impact este minim ... este o TABLA pe care o indoi cu mana ...
    2. NewSymbol - cand dai cu masina in pom nu simti o "forta gravitationala" in plus ... forta gravitationala este una singura - asta in termeni neacademici, pentru ca in termeni academici orice obiact care are masa exercita o forta gravitationala asupra obiectelor din jurul sau ... deci Pamantul sta in Forta Gravitationala generata de masa TA , etc. Forta pe care o simti este legata de inertia pe care masa ta o are si care inertie este defapt o forta egala si de sens opus cu forta care te opreste din miscare - POMUL ;) .. suna cunoscut ?
    3. BMW - sper ca "CINE LOVESTE RAMANE mai intreg" este o ironie, pentru ca , de obicei, cel care are masa mai mare ramane "mai intreg", si asta pentru ca forta care vine de la masina adversa este mai mica si astfel nu ai o deceleratie la fel de mare ca inamicul ;)
    4. Tablele de pe cele 2 skode se fac terci, se poate observa foarte clar pe filmul al 2-lea , ala cu slow-motion, cum cele 2 masini "se unesc" pe primii 30-40 cm si abea apoi masina care statea incepe sa se miste, se vede clar momentul in care structura de rezistenta a celor 2 masini intra in contact ( apropo', observati cum Airbagurile sunt complet deschise, la ambele masini, in momentul in care masina stationara incepe sa se miste )
    5. A lovi 2 masini la 45km/h ( ambele ) nu este acelasi lucru cu a lovi 2 masini , una stand pe loc si una miscandu-se, dar lasand masina stationara fara frana si scoasa din viteza "se apropie" ca model de un impact real, unde 2 soferi la 40-60km/h , cu un pic de frana, dau unu intr-altul ;)

    si nu in ultimul rand ... manca-vash ochisorii vostri si degitele alea de baieti care sunteit, terminati cu prostiile ...
    44 2
  • Stanila
    Mai pe scurt de maine ies cu tancul si sunt 100% sigur ca nici dracu nu imi produce o leziune in trafic!
    3 43
  • @Stanila
    Mai putin ceva mai deshtept ca si tine: orice cap de pod te va ucide daca dai in el cu 60 KM/ora
    22 2
  • yeti
    un clip bun de publicitate , nimic concludent era interesant daca viteza era de 100 km/h m-a surprins felul in care a ,,ricosat '' acest ,,suv'' oare tot asa se comporta si tiguanul si q5 ? o clasa de nisa , masini inutile , mult mai bine superbul ( conteaza greutatea mai mare )
    8 7
  • @unckle
    Reciteste ce am scris, n-am spus ca simti in plus,poate m-am expimat gresit cu simtitul in cea de-a doua parte a frazei, am scris ca mori din cauza impactului adica decelerarea brusca de la 90km/h la 0m care nu am calculat cati G are ca nu am toate datele.
    Pamantul sta in forta mea gravitationala? nu prea inteleg ce zici prin asta.
    Ma rog, nu vreau sa intru in polemica cu asta din moment ce stiu de ce trebuie sa se deformeze parte din fata INCLUSIV CAPOTA si ce efecte are asta asupra mea.
    La bungee jumping, daca n-ar fi coarda elastica ce s-ar intampla?
    3 4
  • @BMW
    a treia lege a miscarii by domnul Newton: fiecare actiune are o reactiune egala ca marime si de sens contrar. Indiferent care masina ar fi fost in miscare, efectul ar fi ramas acelasi.
    10 4
  • Hadouken
    explica t rog si in cazul 3: impactul unui camion cu un scuter. (2 situatii) Camionul oprit e lovit de scuter, si cind actiunea e inversa.
    5 8
  • @MR.F1
    Vorbind despre impact, intensitatea acestuia fi aceeasi. Daca scooterul loveste camionul la 50km/h, deformatiile vor fi identice si in cazul invers. Treaba se complica putin, insa principiul ramane acelasi.
    11 3
  • @stanila
    Du-te nene, ia-ti tanc si incepi sa treci cu el prin blocurile de la tine din ghetou! Nu de alta dar ai face un serviciu omenirii pentru ca vine iarna si membrii tribului tau ar putea sa inghete si sa devina mai putini. Da' vezi ai grija sa treci incet, inainte si inapoi, nu de alta dar creierul tau mic nu are multe stele EURONCAP si s-ar putea sa ametesti si sa dai si peste oameni civilizati! Baftalo!
    21 2
  • @NewSymbol -- orta gravitationala , in sensul general, este forta pe care masele a 2 obiecte o exercita unul asupra celuilalt ( sa ma scuze profesorii de fizica daca nu am nimerit exact definitia ), si este direct proportionala cu masa obiectului si invers proportionala cu patratul distantei dintre obiecte. Desi forta gravitationala pe care o are pamantul este enorma, si face ca forta gravitationala data de masa ta sa para a fi inexistenta aceasta exista totusi :) ... ca exemplu, daca ai fi in spatiu, la jumatatea distantei dintre soare si cea mai apropiata stea , si la 1km de tine ar fi o alta persoana, forta gravitationala v-ar atrage unul spre celalalt, destul de repede :)

    apropo', daca citesti cu atentie ai spus de mai multe ori ca forta resimtita in urma impactului este o forta gravitationala.

    scuze de offtopic
    ( mama ce destept ma simt ca stiu ceva fizica de clasa a 6-a .... deci nu-i un argument pentru comentarii negative la adresa mea ;) )
    15 1
  • Hadouken
    la viteza ce o are(camion) i se mai adauga greutatea sa!
    poate aici e mai clar- de ce noi stricam nucile k ciocanul si nu invers( sa dai k nuca in ciocan). fa o incercare si ridica la 50cm un ciocan asupra unei nuci si lasa-l in cadere libera, apoi incerca invers. Greutatea joaca un rol important, ea face diferenta(100% corect). Rezultatul difera!!!
    8 2
  • Slayer
    Tot respectul pentru firma Skoda.
    Au demonstrat ca pe langa raportul calitate /pret excelent ofera si o buna siguranta la impact.
    Carcotasi vor fi multi care zic ,, nu a fost trasa frana de mana,, .. eu le spun atat : faceti testul asta cu Duster si Logan. Sau credeti ca un Bmw seria 3 din 1995 e mai sigur la impact ca un superb ?
    8 6
  • Mda
    Ma tot uitam cum naiba de s-au deformat asa de putin masinile la 90km/h. Alea de la EuroNCAP la 64 se fac mult mai muci. Apoi niste baieti mai devreme mi-au adus amitne de ceva fizica si da e marketing. Ambele obiecte sunt deformabile, cealalta mai atenueaza din energie fiind aruncata in spate.
    6 0
  • problema se complica putin, cand masele celor doua corpuri sunt difera foarte mult. Intervin conceptele de energie cinetica si potentiala. Pentru a nu va aburi prea mult prin concepte teoretice, voi simplifica si eu putin situatia: energia cinetica este definita ca (masa*viteza la patrat)/2. Deci viteza obiectului imprimandu-i o energie mult mai mare. Pentru ca si corpul aflat in stationare sa detina o energie potentiala la fel de mare, atunci trebuie sa aiba o masa foarte mare. Daca inclinam balanta spre obiect cu masa mai mare si viteza mai mare, vedem ca energia cinetica va fi mult mai mare decat cea potentiala. Astfel impactul va fi mult mai puternic - impact resimtit de ambele obiecte in aceeasi masura (dupa cum spunea mai sus Isaac). Schimband corpurile intre ele, se modifica doar severitatea impactului, insa nu si deformatiile specifice fiecarui corp. Acestea nu depind de care corp este in miscare ci de structura, masa si forma corpului.
    4 1
  • @Stanila @Nutu Kent
    Nu mai comentati pe site ca va faceti de kko.
    5 1
  • hrares
    valori
    Ma gandesc ca daca Superbul ar fi fost "ancorat" bine cum spun unii mai sus, probabil atunci s-ar fi ajuns la valorile admise care se explica in anunt ca nu au fost atinse. Oricum, eu cred ca e bun acest test si mai ales pentru un brand de masina care nu este premium. Mie-mi place Yeti, mai putin partea frontala.
    2 3
  • @MR.F1
    Ce zici tu se explica prin legea conservarii impulsului. Impuls=masa*viteza. Ca sa spargi o nuca lovind-o de ciocan trebuie sa lovesti ciocanul cu o viteza mai mare decat viteza ciocanului de atatea ori cat e mai mare masa ciocanului fata de masa nucii. La fel si la masini, cu scuterul si tirul.
    4 0
  • AUTOart
    Aici e vorba si de conservarea impulsului. O parte din energie iese din Yeti , se duce in masina stationara si-i imprima acesteia o viteza pe care o consuma apoi rotile ( daca va uitati atent, nu doar ca e scoasa din viteza, dar la cateva milisecunde dupa impact rotile fata se blocheaza pt a mai frana din viteza capatata de Superb, ca altfel se ducea superbul 50m in spate).
    Nu zic ca nu sunt bune masinile dar aceasta demonstratie este marketing 100%.
    4 0
  • in final
    noi si stim doar din 5 clipuri video...rezistenta skodei superb la impact.suntem cei mai tari.!eu personal cred ca skoda superb isi merita numele.
    5 2
  • iulian
    cu frana fara frana
    daca va uitati la primul filmulet spre final cand masina se opreste rotile sunt blocate, adica nu se mai invart
    2 2
  • deformare
    ca sa intelegeti mai bine cum e cu deformarea asta si la ce este buna faceti in felul urmator: urcati la 50 cm.. pe pat ceva.. si sariti de doua ori aterizand in doua moduri: o data indoind genuchii si inca odata cu genuchii drepti. am facut o paralela ca sa va dati seama ca voi sunteti in masina ca ouale alea care o sa va ajunga pe la glezne in cazul 2.
    PS. daca nu aveti copii puneti seminte la congelator. daca nu, o sa va para rau mai incolo..
    4 0
  • rotile se blocheaza din cauza ca se cam "strange" caroseria pe ele . ..
    2 1
  • gigiel
    Blocarea rotilor
    Rotile nu se blocheaza din cauza ca se cam "strange" caroseria pe ele cum zice un coleg mai sus
    Daca te uiti atent, rotile se blocheaza DUPA ce masinile se despart, deci la ceva timp dupa ce tablele s-au strambat. Si roata care se vede in primul film nu este afectata de impact.
    1 2
  • Vampirelu
    hmmmm
    Poate fi masina si bagata in viteza si frana de mana trasa, in caz de accident tot se misca din cauza fortei cu care este lovita. Cand am facut scoala de soferi, eram la o cedeaza trecerea si la colegu a pornit de pe loc si instructorul i-a calcat frana brusc, a murit motorul (mashina era in viteza), iar taxiul din spate ne-a plesnit, a fost impact la 20 de km pe ora :)), si mashina s-a dus cam un jumate de metru, cu frana calcata si bagata in viteza.E caz real, asa ca este normal ca la un impact de 90 km/ora masina sa se miste.Daca nu era in viteza si frana de mana trasa, masina trebuia sa se miste mai bine de 10 metri, e ca si cum ai lovi cu pumnul un sac de box.

    Spor la studiat fizica ... :)
    3 0
  • Skoda bleah
    NCAP
    Daca testul era pe bune ii lasau pe cei de la EuroNCAP sa-l faca....expertii skoda au calculat (?) ca ar obtine 99% la testul EuroNCAP...pai de ce sa se streseze si sa calculeze? Sa-i lasa pe aia sa faca testul si vedem ce iese. Reclama ieftina pentru capsunarii fani TDI.
    3 2
  • fotbal
    E bagata in viteza !
    Masina este bagata in viteza , dar nu are frana de mana trasa ! Se vede clar cum roata din dreapta soferului se misca DOAR in timpul impactului, iar dupa ce forta se disipa , roata nu se mai misca ci franeaza in timp ce roata spate inca se invarte ! Daca nu era in viteza se deplasa mult mai mult ( ati incercat sa impingeti o masina scoasa din viteza (ati vedea ce usor se deplaseaza)
    0 0
  • nu stiti cand va face Dacia,Logan vs Duster!!(((((
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru