Infiniti amână primul său model electric în aşteptarea noii generaţii de acumulatori

de Sebastian Toma
Vineri, 05.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Japonezii de la Infiniti au decis să amâne lansarea primului lor model electric, acesta fiind programat iniţial pentru anul 2015. Modelul respectiv, bazat pe platforma lui Nissan Leaf, va primi un sistem avansat de încărcare şi acumulatori mai performanţi.

Esential 2015 este anul în care modelul electric de la Infiniti era programat să debuteze.
Infiniti a decis să amâne lansarea primului său model electric pentru a le acorda inginerilor suficient timp să dezvolte un sistem de încărcare mai performant şi acumulatori mai performanţi. Andy Palmer, vice-preşedintele Nissan şi şeful departamentului de planificare produs, a declarat pentru Automotive News că amânarea lansării modelului electric nu înseamnă că Nissan sau Infiniti şi-au pierdut interesul pentru vehiculele electrice, ci doar că modelul va primi anumite tehnologii proaspăt dezvoltate, pe care nu le-au anticipat în momentul dezvelirii conceptului LE, despre care se spune că va deveni primul model electric al japonezilor.

Printre noile tehnologii anunţate de Andy Palmer se numără un sistem de încărcare fără fir, însă lansarea acestui sistem este îngreunată de lipsa standardelor din domeniu, ceea ce pune presiune pe inginerii Nissan. În plus, modelul va avea şi un nou acumulator Litiu-Ion, despre care reprezentantul Infiniti spune că este "atât de performant încât merită aşteptarea". Fără să intre în detalii, Palmer spune că noii acumulatori pregătiţi de Infiniti şi Nissan vor oferi o autonomie mărită la un preţ mai redus.

Urmareste Automarket
Potrivit datelor furnizate de Jato Dynamics, Nissan a vândut 5.192 unităţi Leaf în Europa în decursul anului trecut. Marca japoneză avea o ţintă de 9.000 de unităţi în 2012, dar situaţia s-ar putea îmbunătăţi în 2013, deoarece Nissan a vândut deja 3.664 unităţi Leaf în primele cinci luni ale anului, cu 88% mai multe decât în perioada comparabilă a lui 2012.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (10)

  • "atât de performant încât merită aşteptarea" Chiar asa sa fie?!
    Cu toate laudele lor sunt sigur ca nu va depasi autonomia lui Model S de la Tesla.Oricum,modelele noi sunt binevenite.
    9 18
  • Cand o sa ofere Tesla prestanta unei limuzine premium, atunci sa scrii.
    Pana una alta, experienta Nissan in vehicule electrice se intinde inca din anii '40, deci cu decenii inainte sa se apara Elon Musk pe lume, daramite Tesla, in consecinta eu le-as acorda ceva mai mult credit...
    34 12
  • @Vasi

    Model S ofera fara probleme prestanta unei limuzine premium.
    Masina asta a obtinut calificativul ''foarte bine'' de la toate publicatiile auto din toata lumea.
    Oricum,nu despre prestanta era vorba,asta ai inteles tu?
    Pana acum nu prea se vede experienta aia de care vorbesti tu la Nissan. Probabil ai uitat ca Leaf are doar 160km autonomie,si aia pe hartie.Mai au de invatat de la Elon Musk.
    10 21
  • Hai da-o naibi de treaba! Acum mai nou, tesla face si masini premium! :)) Pana unde duce disperarea ta? Daca Becali e idolul tau, e clar...

    In fine, scrii prostii...Nissan Leaf a avut un facelift de cand te-ai informat tu ultima data de masina asta, iar in prezent are o autonomie de 228 km pe hartie, volumul unitatii de propulsie a scazut cu 30%, iar masa totala cu 10%. Deci in doar 2 ani de la lansare a avut progrese semnificative.
    E vorba aici de a populariza masina electrica, ori pentru asta masina trebuie sa fie vazuta pe strazi.
    Cate unitati a vandut Tesla de la inceputul lui 2010? Aprox 3000 unitati.
    Cate unitati Leaf s-au vandut din decembrie 2012 pana acum? Aprox 55.000 unitati. Cine , ce trebuie sa invete???
    22 6
  • ERATA

    *decembrie 2010
    13 5
  • @ M

    Model S e o masina premium in toata regula.Are materiale scumpe la interior,lemn si piele de calitate,plus tehnologie de ultima ora.Nu stiai asta??Design-ul exterior e superb si ca dimensiuni e comparabila cu A6,seria 5...
    E si normal ca Leaf sa aiba vanzari mai mari pt ca Model S e mai scumpa si e din alta clasa.E ca si cum ai compara Skoda Octavia cu Mercedes E classe.Oricum,o sa treaca multi ani pana cand caricatura aia japoneza o sa ajunga la performantele si autonomia lui Model S.
    8 17
  • Baiatu, mai taie din ele, Leaf s-a vandut in 55 de mii de exemplare din 2010 de cand a fost lansat, pana astazi, nu din decembrie 2012, in Europa s-a vandut cam in 10 mii de exemplare in 2 ani, este o diferenta nu crezi? Iar Tesla S chiar are un interior de calitate demn de premium, Leaf are plasticaraie ieftina, nu exista termen de comparatie, iar la vanzari Tesla vinde aproape 7-8000 pe an, Leaf in vreo 15-17 mii pe an, dar la un pret dublu Tesla, deci despre ce vorbesti tu acolo? Fan Nissan-renault, exagerarea e la ordinea zilei.
    8 16
  • Paul80
    Esti ridicol... Tesla e o companie tanara si nu produce masini premium. Asta-i realitatea. Ti-e greu sa accepti, e problema ta. Nu exista niciun review serios pe lumea asta care s-o clasifice in felul asta. In acelasi timp, chiar americanii se plang de anumite materiale. Nu stiu daca ai vazut-o in realitate, insa pt scurta periada cat a fost in Romania s-a putut observa ca are materiale tipic americane, adica mediocre . Singurul lucru care iese in evidenta e displayul ala imens. Tot respectul pt idee, insa mai departe... NU.
    Nu e mare sfaraiala cand iti dai seama ca pe o platforma de 5 metri lungime (e cat un seria 7 toata ziua) se pot depozita multe seturi de baterii, deci nu e vorba de nicio performanta extraordinara.
    Leaf are dimensiunile compacte ale unui Golf si e mult mai practic pentru utilizarea zilnica in oras, unde o folosesti 99% din timp.
    Ce are Leaf la interior? Ma bufneste rasul! Ai vazut tu Leaf ca sa vbesti? Se specifica clar in erata: leaf-decembrie 2010. Astea-s argumente? Ce ai 14 ani?
    19 4
  • @@M
    Cred ca am specificat f clar in erata : decembrie 2010. Nu poti sa te scuzi ca n-ai avut timp sa vezi completarea intre momentul in care am dat eu comment-ul si cel care l-ai dat tu. Asta-mi suna a disperare...
    Dupa cum se spunea mai sus n-ai vazut Leaf in realitate, asa ca mananci bureti. Nu exista review pe planeta asta care sa critice materialele interioare la Leaf, ba din contra, e foarte apreciat.
    Si inca odata iti dovedesc ca habar n-ai ce vbesti si esti prost informat: pretul la Leaf e de vreo 4 ori mai mic decat la tesla model s. Un Leaf in SUA costa 21.000 $ cu discount-ul guvernamental inclus. Merita 70.000 $ in plus Tesla model s pentru doar 237 km autonomie suplimentara? Nu. Pai frate de banii unui tesla iti faci coloana de masini cu Nissan Leaf in frunte.
    13 1
  • A ajuns Tesla sa concureze direct cu Infiniti, BMW sau Mercedes?!
    Ii pui piele pe scaune la orice europeana de volum si se ridica peste nivelul unui Tesla Model S. Pt o asa-zisa masina premium, Tesla nu vine cu chestii banale precum cotiera centrala in bancheta spate sau memorie la scaunele electrice fata. Deasemenea are multe plastice ieftine.
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru