Feedback

Înmatriculări de mașini noi în România în luna iulie: Dacia a scăzut cu 12% pe o piață în creștere cu 5%

Publicat Vineri, 11.08.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 5
Înmatriculări de mașini noi în România în luna iulie: Dacia a scăzut cu 12% pe o piață în creștere cu 5% - Poza 1
Înmatriculările de mașini noi Dacia au scăzut în luna iulie la 3.400 de unități, în scădere cu aproape 12%, deși piața în ansamblu a crescut cu 5%. Cea mai probabilă explicație este creșterea înmatriculărilor de mașini SH cu 62%.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După eliminarea timbrului de mediu, piața de mașini noi din România a crescut cu 27% în primele șase luni ale anului, la 45.000 de unități.

Creșterea spectaculoasă s-a temperat însă brusc în luna iulie, întrucât Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a raportat înmatricularea a 11.335 de unități, cu 5.27% mai multe decât în perioada similară a anului trecut.

Dacia rămâne marca preferată a românilor, cu 3.399 unități, însă înmatriculările au scăzut cu 11.71% comparativ cu iulie 2016. Volkswagen a urcat pe locul doi în topul preferințelor cu 1.136 unități (+67%) și a depășit astfel Skoda (1.013 unități, +27%) și Renault (805 unități, scădere de 19%), în timp ce Ford ocupă locul 5 cu 762 de unități (+32%).

Una dintre cele mai probabile explicații pentru scăderea înmatriculărilor de mașini noi Dacia este creșterea semnificativă a înmatriculărilor de mașini second-hand. Numai în luna iulie au fost înmatriculate 41.131 de mașini SH, în creștere cu 62%.

Astfel, în ansamblul primelor 7 luni ale anului, în România s-au înmatriculat 56.343 de mașini noi, în creștere cu 22%, dar și 294.437 de mașini second hand, echivalentul unei creșteri de 82%. Numărul total de vehicule înmatriculate în 2017 a ajuns astfel la 350.780, cu 69% mai multe decât anul trecut.

Via DRPCIV


Comentarii (5)

  • LEXMARK
    "Cea mai probabilă explicație este creșterea înmatriculărilor de mașini SH cu 62%" "
    Nu stimabile domn Popescu, nu aceasta este explicatia ci epuizarea fondurilor RABLA dedicate persoanelor fizice desi mai exista buget din ecobonusuri si bani pt firme cat pt alte 2.129 achizitii prin RABLA, situatie pe care cei pe care i-am votat se pare ca nu se sinchisesc sa o rezolve printr-o simpla realocare de fonduri dintr-o parte in alta fiindca "merge si asa"...
    Incetati cu lobiurile pt masini noi ca deja sunt mult prea la vedere lobiurile in aceats adirectie si haideti sa ne concentram pe o situatie reala si pe acest program care dc ar functiona corespunzator ar schimba balanta semnificativ iar cei care au doar 2000 euro tot un SH isi vor lua si acum si si peste 100 ani.
    16 5
  • Cylinder
    Dar oare de ce toata lumea trebuie sa aiba masina?! E o regula obligatorie?
    Oare de ce ne tot agitam cu masinile electrice? Nu era vorba de ecologie? Poate ar trebui taxate cat mai mult masinile vechi si poluante si incurajate cele noi sau relativ noi. Nu trebuie sa luam toate gunoaiele din Europa de Vest ca atat ne permitem...
    9 7
  • Slafciu ciprian: Check engine workshop fault. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • Ezact!
    In luna iulie s-au epuizat fondurile pentru programul Rabla!
    Curios este ca un site din domeniu nu stie de acest lucru!
    Dar ce mi se pare si mai curios este ca nici un site din domeniul auto nu scrie nimic despre Rabla!
    8 2
  • @Cylinder - Nu trebuie sa aiba, dar toti sunt nevoiti in lipsa unor mijloace de transport decente. Nu exista predictibilitate, confort, siguranta etc. Atunci preferi sa-ti cumperi o masina cu care sa pleci la ce ora vrei, unde vrei, fara sa fii ,,legat'' de programul impus de autoritati.
    10 1
  • Am spus-o si o repet cresterea de 62 la suta a imnatricularilor masinilor SH in primele 7 luni ale acestui an in raport cu aceeasi perioada a anului trecut se datoreaza inmatricularii masinilor SH aduse in ultimii 5-6 ani care circulau cu nr de BG sau alte nr. straine si nu pentru ca aceste masini au fost cumparate si aduse TOATE anul acesta. Propagati in presa statistici ireale care vor duce in final la o noua taxa probabil la fel de prost conceputa. Ia sa vedeti voi ca diferenta din ultimile 6 luni ale anului trecut respectiv acestui va fi cu totul alta - adica cea reala.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru