Înmatriculările de automobile second-hand au crescut cu 15% în primele patru luni ale anului

de Dragoș Băltățeanu
Luni, 25.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de automobile second-hand sunt în creştere cu aproape 15% faţă de primele patru luni ale anului trecut. Cele mai populare mărci pe piaţa second-hand sunt Volkswagen, Opel şi Ford.

În primele patru luni ale anului curent înmatriculările de automobile second-hand au crescut cu aproape 15%, spun cifrele publicate de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Creşterea de 14.48 procente s-a înregistrat în primele patru luni ale anului curent în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Din ianuarie şi până la finalul lunii aprilie, în România s-au înmatriculat 73.824 de automobile rulate. Anul trecut cifra pentru primele patru luni era de 64.286 unităţi înmatriculate.

Doar în luna aprilie a acestui an, clienţii care au preferat automobile second-hand au înmatriculat 19.232 de maşini rulate, în creştere cu 10.4% faţă de luna aprilie 2014. Cea mai căutată marcă pe piaţa automobilelor la mâna a doua este Volkswagen cu 21.182 de unităţi înmatriculate în primele patru luni ale anului. În preferinţele clienţilor urmează Opel cu 12.600 de unităţi, Ford (8.550 unităţi), BMW (5.070 unităţi) şi Audi (4.960 unităţi).

Urmareste Automarket
Dacia se află în a doua parte a clasamentului cu doar 480 de exemplare înmatriculate între ianuarie şi aprilie. Datele DRPCIV mai spun că la finalul anului 2014, parcul auto naţional a ajuns la 6.2 milioane de automobile, în creştere cu 4.7% faţă de anul 2013.
Dintre acestea, 4.9 milioane sunt autoturisme, iar 2.9 milioane au o vechime mai mare de 12 ani. 

Via Agerpress

Comentarii (18)

  • Cred ca si nivelul de trai a "crescut" cam tot cu atat... Alta explicatie nu-mi gasesc. Cred ca ar trebui sa facem o conferinta ceva si sa acordam niste premii, distinctii... stim noi cui...
    13 1
  • As fi curios sa aflu media pretului unei masini sh inmatriculate, eventual o medie ponderata cu varsta. Citez: "clientii care au preferat automobile second-hand..." , cred ca mai bine se putea exprima astfel: "clientii care si-au dorit atat de mult automobile second-hand incat le-au ales pe acestea in detrimentul celor noi". Faptul ca suntem o tara in care saracia ne forteaza practic sa ne cumparam o masina sh din bani stransi si lungiti, e doar o particularitate, nu? Avem politicieni preocupati de ursii polari mai mult decat de bunastarea populatiei. In loc sa caute solutii pentru a imbunatati starea economica, fapt care ar duce natural la indreptarea lucrurilor si in privinta achizitiilor de masini noi, ei lucreaza vesnic la ingradirea si acelor mici posibilitati de supravietuire a familiilor care se descurca tot mai greu. Si apoi stau la umbra si se mira...
    28 1
  • Macar bine ca poza e sugestiva! :) Ce conteaza ca e vorba de un parc auto din state, nu trebuie sa ne amzuam si noi putin? :)
    15 1
  • Prețul mediu este sub 10 mii cu siguranță, cred că pe la 7-8 mii, în cel mai bun caz, un cunoscut și -a cumpărat un Peugeot 307 SW face lift cu 4000 mii, puțin peste 200 mii km, în stare excelentă, cam pe aici se învârt jumătate din sh-urile cumpărate, cele scumpe de 15-20 mii sunt puține.

    La această statistică se pun și vânzările fără contract și înmatriculare ? Pt că timbrul de mediu, cum ar veni.
    11 2
  • Tembelus Rex
    Nivelul de trai nu a crescut deloc........si nici conditiile de viata, in cel mai bun caz au stagnat........fenomenul are foarte multe explicatii si fatete....spre exemplu cateva explicatii:
    1. foarte multi din romani sunt proprietarii caselor in care stau .....de aici faptul ca nu platesc rate.....sau chirii, le raman ceva banuti;
    2. tinerii care ies pe banda rulanta din licee, au strans parintii lor o bruma de bani, cateva "mioare" de euro hop o masina din autohaus la sh "sa aiba baiatul sau fata cu ce sa mearga, are mobilitate, ma ajuta si pe mine cu masina, eventual se deprinde cu arta manuitului din covrig poate isi face o meserie din asta"
    3. masina este buna la necaz si la nevoie :))
    4. "chiar daca am ceva bani nu mai bine imi renovez casa sau apartamentul si de restul imi iau un sh ca de..... nu se devalorizeaza asa repede, nu atrag atentia (daca o iau mai veche si non premium), nu are filtru de particule :))), eventual imi iau un SDI ca merge motorina de la tractoare, motor solid si nepretentios"
    5. a facut fata sau baiatul 18 ani ...."vai fata mamii/ baiatul mamii iti doresti o masinuta ...pai sa vedem ..mda....intr-adevar ai nevoie si tu sa mergi cu ea la liceu si la club :))"
    6. "bai frate loganurile sunt scumpe, ruginesc, sunt nesigure, scumpe la intretinere ce sa mai.... cu 2 000 - 3 000 de euro iti iei astra g sau golf 4 de sta mata-n coada"
    7. "cum sa-mi iau eu Fiat (fix it again Tony)? ai innebunit? si sh ...Doamne fereste.....vreuau prestanta si imagine" - vezi LOCURILE 4 -5 - marci premium ANORMAAAAAAL
    8. "fratioare frantuzestile e scumpe si proaste, piese scumpe, se repara mai greu - o nemtoaica mi-ar surade"
    9. "japonezele.....neeea....bai nene trebuie sa faci imprumut in banca sa le repari pe astea ...tu nu stii? him....nu au piese aftermarket....doar originale si te ustura in fund sa cumperi originale"
    10. "pana fac bani de Cayenne sau x5, x6 SH ...mai bine iau un VW ....sunt bine finisate, materiale bune in interior, valoare de revanzare buna, piese gasesti din belsug, consuma putina motorina"
    11. "desi mi-a placut Daewoo, Dacia clasica....si-au facut treaba cu brio au ajuns cam la final de utilizare ....ce sa iau, ce sa iau...Hyundai, KIa sh ....nu prea....him...mai bine opel domnule ca erau inruditi astia intr-un fel"

    Mai sunt si alte explicatii ....cu alta ocazie.......
    14 8
  • @dan_grc = stimate domn, va inselati, majoritatea masinilor sh sunt undeva la 2-3000 euro....... hai poate spre 4000, in nici un caz 7-8-10.000......... cu 10-12000 iei masina noua prin rabla
    14 0
  • majoritatea masinilor sh aduse sunt ieftine. dar sunt si multe exceptii. daca ai 20.000 euro stai sa te gandesti serios daca iti iei o masina premium sh de 2-3 ani sau o masina noua cu dotari mai putine si motor mai slab. daca ar scoate tva cum s-a mai zis, la masinile noi, ar creste substantial vanzarile la masinile noi.
    8 3
  • Da sandule, insa o masina premium de 2-3 ani te costa mult mai mult ca intretinere (asigurari foarte mari - mi-e greu de crezut ca la o masina de 2-3 ani proprietarul nu-si face Casco plus ca si RCA-ul a crescut enorm; revizii scumpe, piese scumpe dupa iesirea din garantie etc.).

    Multi nu se gandesc si-si dau toti banii sau chiar fac un mic credit pentru masina (valabil si pentru masini noi si pentru sh-uri). E stupid. Sincer. Mai ales pentru cei care locuiesc in orasele mari. Mai ales pe praful asta. In ziua de azi e indicat sa-ti cumperi masina X daca ai cel putin inca pe atat banii in cont si asta din cauza ca nici locurile de munca nu-s sigure (pe vremuri - inainte de 2008 - baietasi si fetiscane din vanzari de la banci sau societati de asigurare isi luau o masina noua din clasa mica foarte usor - gen Corsa intr-o echipare medie si un motor entry sau mediu insa vremurile alea au apus).

    Problema e ca foarte multi din cei care dau 2-4000 de euro pe o masina o folosesc doar in oras (nu au bani de plecat decat in cel mai bun caz intr-un un concediu la mare pe an). Pentru restul rezulta poluare si trafic la orice ora din cauza lor. Si iar e stupid pentru ca fara masina ar fi putut trai mai bine si merge bine mersi cu metroul sau restul transportului in comun.

    Din pacate masina e un lux pentu 80% din romani. Din ei multi aleg sh pentru ca nu isi permit altceva insa e si o patura care prefera sh-uri premium pentru statut si pentru a da impresia ca apartin altei clase sociale (de parca nu se vede ca o masina veche de 7-8 ani sau chiar mai bine, neintretinuta grozav, apartine unei persoane fara bani - genul de caine raios cu coada pe sus).
    7 4
  • Hunter
    Intrati pe olx (cam singurul site de anunturi ramas care e cat de cat ok, si cam toata lumea posteaza). Daca alegeti totalul anunturilor auto veti vedea un numar urias din punctul meu de vedere, care se mentine de cateva saptamani pe la 190.000 de masini (au fost si peste 200.000).
    Este suficient sa setati doar anul de fabricatie de pana in 2005 (deci o masini de la 10 ani in sus), si o sa vedeti cate sunt. Cam 85% sunt de peste 10 ani. Adica modele de la inceputul anilor 2000, iar pretul mediu e undeva la 4000 de euro.
    Vorbim de gama VW pana in 2004, vorbim de gama Opel pana in 2005/2006 si asa mai departe.
    Mergeti in targuri si vedeti ce modele se vand.
    Degeaba a crescut numarul de masini second-hand si nu e nimic surprinzator. Trist este ca in tara asta lumea nu are bani iar stilul de viata de zi cu zi iti impune sa ai o masina daca vrei sa circuli, sa iti faci cumparaturile sa te misti. Traimi in vremuri rapide si avem nevoie sa ne deplasam.
    Ca ne permitem doar second-uri asta e partea a doua. De la masini second, la piese second, la cauciucuri second, la haine second, la multe multe alte chestii second. Tara asta este un mare second. Un fel de groapa de gunoi a Europei.
    Cred ca magazinele de piese auto prospera cel mai mult in tara asta si service-urile de cartier, care fac carpeli peste carpeli la multe din masinile lesinate de la noi.
    Daca si-ar face RAR-ul treaba serios, daca ITP-urile ar fi mai serioase, s-ar mai cerne din toate harburile care "au fost aduse pe roti din Germania", care nu "bat si nu troncane", care "nu scot gram de fum" si care au doar 180.000 de km diesel din 2000.
    14 0
  • antonny
    clienţii care au preferat automobile second-hand au înmatriculat 19.232 de maşini rulate......pai aici intra si masini de lux de peste 20000 euro
    Flote de Volkswagen, Opel şi Ford......revandute pai aici e si castigul cel mai mare .....toate reprezentantele sunt bucuroase ca vand sh-uri pregatite tot de ei .....
    7 1
  • tipic romanesc. Eu astept sa mi se invechesca masina in curte ca s-o pot inmatricula la un pret mai mic. Cinste politicianului roman!!
    6 0
  • din pacate nu ai ce sa iti alegi ca si masina noua chiar daca ai 10.000 euro. iti iei un logan, dar te gandesti de 2 ori daca vrei sa mori in ea la un accident la 60km/h. nu ne gandim la masini mici, pentru ca romanul vrea sa care cu ea tot ce se poate. daca mai vrei si un diesel ca faci multi km pe an, bugetul sare considerabil si ajungi pe la 15.000euro, cu f putine dotari. asa ca te orientezi la o masina sh de prin 2012.
    stiu cazuri concrete cand oamenii nu aveau ce sa isi ia la 20.000 euro, masina noua. si s-au orientat spre sh, premium.
    5 5
  • Cazuri concrete cu 20.000 de euro si nu au avut ce sa-si ia? Probabil ca au dorit SUV-uri compacte sau mai mari sau monovolume compacte sau mai mari...

    Sincer, la 20.000 gasesti majoritatea masinilor din clasa mica echipate bine si cu motorizari medii sau chiar in cazul unor producatori full si cu motorizarile de top. La clasa compacta exista Cee'd, I30, Fluence cu echipari si motorizari bune. Nu mai zic de Rapid (care e intre clasa mica sedan si clasa compacta sedan) si care are iar preturi buniciele (si vine cu un portbagaj enorm). Vrei mai mult? la 22.000 ai Civic cu 1.6 diesel in echiparea Elegance. Nu mai continui...

    Oamenii de care zici tu probabil ca au strambat din nas si au vrut neaparat premium...e una din mentalitatile de care vorbeam in comentariul meu. Sau pur si simplu le-a fost lene sa caute si au preferat firme care le sunau mai bine in timpane...
    5 3
  • @andy: vb de masini, nu de trotinete. am zis ca nu e vorba de masini mici, si cele din clasa logan, rapid, toledo, fluence sunt niste cutii pe roti. vorbim de masini din clasa passat, a4, seria 3, mondeo, laguna, 508, accord, mazda 6....care nu te incadrezi pana in 20.000euro cu motor de 2.0.
    4 4
  • De ce sa iau un Logan nou cand la acelasi pret pot sa iau un Focus vechi de 2 ani care ii de 100 de ori mai sigur.
    6 4
  • sandule, cu toate scuzele de rigoare esti penibil daca crezi ca masini inseamna numai de la clasa medie in sus. Mentalitate balcanico-melteneasca. In vest clasele compacta si mica au aproape 50% din piata impreuna. Dar na, noi romanii suntem cu coada pe sus dupa cum ziceam...
    4 2
  • Dan grecu
    Ai dreptate. In plus dc sa dai 10-12 mii pe un Nissan Pulsar 1.2 115 cai nou nout , cand poti da pe un Shepthar cu 35j de mii de km la bord si care scoate mult fum, mai cv ca un cos cu fum :)))). Oricum conteaza ca ai 300 de cai, offf pardon ...300 de martoage obosite :)))). Mentalitate frate ''sa moara dusmanii tai '' :))))
    4 4
  • am zis ca omul avea nevoie de masina mare, avea nevoie de spatiu. daca cititi printre randuri...

    deci nu ai ce sa iti cumperi.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru