Înmatriculările de maşini second-hand, de aproape trei ori mai mari decât cele de maşini noi în ianuarie

de Daniel Popescu
Luni, 15.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Apetitul românilor pentru maşinile second-hand rămâne la cote înalte: în prima lună a anului s-au înmatriculat de aproape trei mai multe maşini la mâna a doua decât maşini noi.

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor a anunţat situaţia înmatriculărilor de maşini second-hand din România în luna ianuarie 2016, iar datele confirmă practic situaţia din ultimii ani.

Astfel, pe parcursul primelor 31 de zile ale anului, românii au înmatriculat 16.471 de maşini second-hand, în creştere cu 6.37% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Practic, numărul înmatriculărilor pentru maşinile la mâna a doua sunt aproape triple comparativ cu cele ale maşinilor noi, care s-au vândut în 5.800 de exemplare.

Totuşi, este de remarcat că înmatriculările de maşini noi au parte de o creştere mai accentuată (16%) decât în cazul unităţilor SH.

Deloc surprinzător, Volkswagen este în continuare marca SH preferată a românilor, cu 4.782 de unităţi, în creştere cu 8.34%. Germanii sunt urmaţi de conaţionalii de la Opel (2.580 unităţi, -6,52%), iar podiumul este completat de Ford (1.916 unităţi, +7,94%). Mărcile premium BMW şi Audi au înregistrat creşteri semnificative, de 25% şi 22% pentru a ocupa locurile 4 şi, respectiv, 5, în timp ce Skoda a raportat de asemenea un ascendent de aproape 23%, la 799 de unităţi.

Via InCont

Comentarii (7)

  • As fi curios sa vad (n-am cautat pe site-uri, sigur exista pe undeva) care este valoarea medie a masinilor sh vandute in perioada asta precum si care este ponderea masinilor sh sub pretul Loganului (varianta de baza). Daca banuielile mele se confirma... asta ar un alt mod de a arata nivelul de trai al romanilor.

    P.S. Asta asa, inainte de a incepe unii sa arunce cu pietre ca romanii prefera masinile sh in detrimentul celor noi...
    20 1
  • @Stefi Valoarea medie e undeva pe la 3000-4000 de euro. Cam jumate cat un Logan nou de baza. Erau niste articole in anii trecuti. Banuiesc ca nu s-a schimbat mult de atunci...
    16 3
  • Stefi, cred ca problema nu e ca cele SH sunt mai ieftine, deci mai logic de cumparat pt cei fara buget mare. Problema e ca cumperi o masina cu vreo 100 sau 150 mii km (reali), poate chiar mai mult. CUmperi o masina in care urmeaza sa investesti. CUmperi o masina care nu te va mai tine atat de mult. O masina care o vei repara in parcare plangandu-te ce calitate proasta are (ignorand ca are sute de mii de km).
    18 10
  • Tembelus Rex
    Ge....esti optimist cand afirmi ca au doar 100 000 - 150 000 km...sa fim seriosi...(evident exista si masini ingrijite si cu acest kilometraj dar de obicei alea se dau repede, intre prieteni, cunostinte, sunt ponturi....restul au date kilometrajele inapoi...de aia si vor astia sa schimbe legislatia in domeniu vis-a-vis de manipularea kilometrajelor).......problema e cu marcile care se cumpara...vedeti ca noi ROMANII AVEM O OBSESIE TOT CU ALEA NEMTESTI? explicatii sunt multe..... dar este interesant ca desi statisticile la second -hand (unele chiar din Germania) ridica "in slavi" masini gen Honda Civic, Mazda 3, Toyota Corola etc, etc......romanasii prefera tot golf 4 sau 5, opel astra g sau h, ford focus - asta la clasa compacta....si nici o surpriza...... chiar marci premium - VEZI CAPRA AIA CARE STA CU COADA INTR-UN ANUME FEL.......

    Ge le-ai zis-o bine : "CUmperi o masina in care urmeaza sa investesti. CUmperi o masina care nu te va mai tine atat de mult. O masina care o vei repara in parcare plangandu-te ce calitate proasta are (ignorand ca are sute de mii de km)" .....dar crezi ca "misti" pe cineva cu afirmatiile astea .....romanul vrea multe pentru putin - ceea ce nu prea se poate ....face compromisuri si apoi se vaita ca suntem o tara second hand ...conducem masini second hand, unii dintre noi ne imbracam si incaltam de la second hand, ne hranim cu mancare de mana a doua si a treia ca si calitate tot din import evident, stam la blocuri vechi si ne chinuim cu toanele celorlati, inghitim tone de praf si noxe anual....cam asta este.... ne facem unii altora viata destul de grea.......
    8 4
  • @Ge daca situatia era asa de grava, nu mai lua nimeni sh. Sunt atatia care merg bine mersi ani la rand cu masini sh. Evident ca necesita ceva investitie, dar nu asa mare incat sa nu merite sh. Dar nici cu masinile noi nu mi-e rusie, cu calitatea de doi lei din ultimii ani. Motoare cazute intr-un an, distributii rupte la motoare noi etc.
    7 2
  • Claudiu
    Sa fim realisti cu nivelul nostru de trai. Fiecare isi cumpara ce isi permite, iar raportat la salariul mediu pe economie, e normal ca romanii sa cumpere mai mult masini rulate. Cu 450 euro salariul mediu ai nevoie de aproape 2 ani de munca ca sa iti permiti o masina noua in jurul a 10.000 euro(si pe langa asta mai ai nevoie si de bani pentru mancare, utilitati, impozite, etc) In Germania salariul mediu este 2800 euro, asa ca intr-un an teoretic ai putea cumpara o masina de peste 30.000 euro(dar asta nu inseamna ca toti nemtii isi cumpara masini noi).
    Pe langa aspectul veniturilor, mai conteaza si cati bani e dispus fiecare dintre noi sa investeasca in masina. Si de aici apare problema masinilor second de la noi, pentru ca majoritatea lor nu sunt intretinute corect si reprezinta adevarate pericole pe sosea.
    17 2
  • rotila
    majoritatea romanilor n-au bani ptr logan nou. si le este frica de banci care ii jupoaie . se pot gasi masini sh bune. necazul este ca samsarul si notarul incaseaza o treime din valoarea tranzactiei.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru