Inovaţie Audi: arcurile din oţel vor fi înlocuite cu unele din fibră de sticlă

de Bogdan Mirică
Marti, 01.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi va înlocui arcurile din oţel cu unele inovative din fibră de sticlă ranforsată cu polimeri. Primul model care va primi noile arcuri va fi un sedan din segmentele superioare.

Urmareste Automarket
După ce a pierdut războiul cu BMW pentru lansarea primei maşini de serie cu faruri de tip laser, Audi vrea să recupereze într-un domeniu important: cel al reducerii masei totale.

Pentru a putea atinge cifre cât mai reduse, Audi va introduce un nou set de arcuri pe modelele sale. Germanii vor renunţa la cele convenţionale, din oţel, în favoarea unora noi, din fibră de sticlă ranforsată cu polimeri (GFRP).

Arcurile GFRP reduc masa într-un punct crucial al şasiului.

Vom crea astfel o rulare mai precisă şi vom creşte confortul vibraţional.

Ulrich Hackenberg
şeful centrului de dezvoltare Audi
Materialul inovativ face ca rezultatul să fie mai subţire şi mai mare decât arcurile convenţionale, însă şi mai uşor. Audi susţine că fiecare arc are o greutate de 1.6 kilograme, mult mai puţin decât unul din oţel, care cântăreşte 2.7 kilograme. Atunci când vor fi montate pe modelele Audi, noile arcuri vor scădea masa totală cu 4.4 kilograme.

Pe lângă avantajele oferite la capitolul reducere a masei totale, noile arcuri sunt mult mai rezistente şi nu vor fiafectate de coroziune de-a lungul timpului. Audi promite că vom vedea noile arcuri GFRP în curând, pe un model din segmentele superioare.

Comentarii (6)

  • HECTOR
    totusi, cred ca viitorul in materie de amortizare e aerul prin comprimare. E salutara ideea audi, dar diferenta de masa e...nesemnificativa la sutele de cai putere de azi. Dar poate ca tehnologia de fabricare e mai ieftina...si atunci...
    18 10
  • Lucian
    SALUTÁR, -Ă, salutari, -e, adj. Folositor sănătății, vieții etc.; salvator. Nu are legatura cu "a saluta idea"
    10 6
  • din 2014 grupul vag o sa renunte la a mai monta motoare in detrimentul pedalelor.
    14 10
  • @Lucian

    E o gresala fundamentala ca, pe acest site, sa sari in apararea limbii romane! Intotdeauna se vor gasi cativa semidocti care sa sanctioneze orice intentia a ta in acest sens.
    1 1
  • @Hectoreeee
    e grea geografia asta asa-i?
    1 0
  • da, iar caroseria o sa fie din policarbonat transparent prinsa cu agrafe de birou de sasiu si cu geamuri din celofan biodegradabil
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru