Introducere în lumea lui Alfa Romeo Stelvio. Câteva impresii după primul test pe circuitul Motor Park din Adâncata

de Cornel Șocariciu, Foto | Dragoș Savu
Joi, 25.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alfa Romeo Stelvio este primul SUV al companiei italiene, iar echipa Automarket a avut ocazia să-l pună la încercare pe circuitul Motor Park din Adâncata.

Esential 280 CP oferă motorul pe benzină disponibil pe versiunea Stelvio First Edition
Drumul șerpuiește agale printre munți când, deodată, peisajul se schimbă. 75 de ace de păr în succesiune rapidă, 20 de kilometri de senzații tari și adrenalină pompată în sistem și ai ajuns la o altitudine de 2.758 de metri. În altă ordine de idei, ai trecut prin pasul Stelvio, bijuteria coroanei italiene aflată în munții care străjuiesc granița cu Elveția. 

Derulați! Nu despre acel Stelvio trebuia să vă povestesc, ci despre un alt Stelvio născut în laboratoarele din Torino: Alfa Romeo Stelvio. Primul SUV dezvoltat de italieni este acum disponibil și în România, iar echipa Automarket a avut ocazia să studieze ADN-ul lui Stelvio pe circuitul Motor Park de la Adâncata. Cele câteva tururi pe asfaltul care șerpuiește în câmpul din județul Ialomița ne-au oferit ocazia să gustăm puțin din senzațiile oferite de primul SUV Alfa Romeo

Pentru început, Alfa Romeo Stelvio este oferit în România în versiunea First Edition, o variantă gândită pentru a satisface marea majoritate a dorințelor oricărui client.

Sub capotă se află un propulsor de 2.0 litri care promite să te surprindă cu cei 280 de cai putere livrați către cele patru roți cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte.

Mulțumită suspensiei Alfalink și a selectorului DNA, vei putea simți senzații diferite în funcție de starea ta de spirit sau de locul în care te afli. Stelvio First Edition îți oferă un instrumentar de bord digital reflectat printr-un display de 7 inchi, în timp ce sistemul de infotainment comunică cu ocupanții prin intermediul unui ecran poziționat central de 8,8 inchi.

Iar dacă ești meloman și nu vrei să auzi doar zumzetul fin al acelui 2.0 benzină, Alfa Romeo oferă un sistem audio cu 10 difuzoare și subwoofer. Și pentru că vrei să te simți în siguranță, Stelvio First Edition pune pe tavă câteva sisteme de ultimă generație: Integrated Brake System, Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Brake, Pedestrian Detection, Lane Departure Warning, Blind Spot Monitoring și Rear Cross-Path Detection. 

Alfa Romeo Stelvio pe Motor Park

În cadrul sesiunii de teste am mers cu varianta Stelvio First Edition de 280 de cai putere, dar și cu o versiune echipată cu motorul diesel de 210 CP

Alfa Romeo Stelvio impresionează prin silueta dinamică.
Dă bine și pe circuit!
Tehnologia Full-LED încă nu a fost adoptată de italieni. Blocurile optice sunt bi-xenon.
Logo-ul Q4 indică faptul că Stelvio are tracțiune integrală. În condiții normale, sistemul Q4 transmite 100% din cuplu către puntea spate, dar dacă se înregistrează pierderea aderenței, sistemul va transfera în timp real până la 50% din cuplu către puntea față.
50:50 este procentul de distribuție a maselor, iar de aici rezultă un comportament dinamic bun. Agilitatea este un alt factor specific lui Stelvio.
Amortizoarele adaptive nu fac parte din oferta Alfa Romeo.
Direcția este și ea precisă și oferă un feedback excelent.
Interiorul este unul spectaculos și atent lucrat. Butonul pentru pornirea motorului a fost amplasat pe volan.
DNA - Selectorul care permite modificarea modurilor de rulare. Este extrem de ușor de manevrat.
Sistemul de infotainment are o grafică plăcută, poate fi controlat ușor, iar diagonala ecranului măsoară 8,8 inchi.

Comentarii (2)

  • Un automobil superb ca design si concept tehnic !
    Aduce un plus de stil fata de Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5, Poesche Macan si Jaguar F.
    Un comparativ intre versiunile cu motoare pe benzina si pe motorina ar fi apreciat.
    De asemenea ar fi interesanta o comparatie cu Alfa Romeo Giulia, probabil cea mai frumoasa masina la ora actuala.
    28 8
  • babacloanta
    Am avut ocazia sa vad si sa simt acest model cu ocazia unui autoshow si pot spune ca nu are nimic in plus ca "stil" fata de cele enumerate de @arhitect. Chiar imi permit sa spun ca nu se ridica la interior la nivelul celorlalte. Cat priveste comportamentul pe drum si fiabilitatea ei mai ramane de vazut daca aduce un plus!
    11 18

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru