Salonul Auto de la Geneva 2016

Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice

Publicat Miercuri, 02.03.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 0
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 1
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 2
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Istorie științifico-fantastică: conceptul GTZero, creat de Italdesign Giugiaro, amestecă liniile unor modele din trecut cu trei motoare electrice - Poza 3
Unul dintre cele mai interesante prototipuri apărute pe scena Salonului Auto de la Geneva este semnat de Italdesgn Giugiaro. GTZero oferă 483 de cai electrici și o autonomie de 500 de kilometri.

Acum câteva zile, Italdesign Giugiaro publica un teaser care anunța primul concept proiectat de casa de design italiană în noua eră. Și când spunem noua eră, ne referim la faptul că Italdesign este acum deținută 100% de Grupul Volkswagen, care a cumpărat toate acțiunile de la Giorgetto Giugiaro. Ei bine, iată-l pe noul GTZero Concept în toată splendoarea sa la Salonul Auto de la Geneva.

Conceptul, primul desenat sub bagheta noului designer-șef al companiei, Filippo Perini (fost la Lamborghini), este un Shooting Brake care amestecă istoria și viitorul prin adoptarea câtorva elemente estetice de la câteva mașini cunoscute din trecut, dar și printr-un sistem de propulsie full-electric.

La o primă vedere, observăm prizele de aer de pe capotă inspirate de Alfa Romeo Scighera, un concept dezvoltat de Giugiaro în 1997. Profilul spate și linia posterioară aduce aminte de conceptul Daewoo Bucrane din 1995 și de Ferrari GG50, un prototip creat de Ferrari în 2005 pentru a celebra 50 de ani de când Giorgetto Giugiaro desena mașini.

Per total, însă, conceptul GTZero pare o versiune modernă a lui Bizzarini Manta, un concept pe care același Giorgetto Giugiaro și-a pus semnătura acum nu mai puțin de 48 de ani, în 1968.

Noul GTZero concept și Bizzarini Manta (1968).

Printre soluțiile interesante pe care le regăsim la bordul conceptului GTZero se numără pachetul de baterii încorporate în șasiul din fibră de carbon al mașinii și cele trei motoare electrice - două pe față, unul pe spate - care dezvoltă în total 483 de cai putere. Viteza maximă teoretică este de 250 km/h, iar autonomia dintre încărcări - de asemenea una teoretică - este de 500 de kilometri.


Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru