Italienii reduc producția a 5 modele din cauza vânzărilor slabe: Fiat 500X și Alfa Romeo Stelvio și Giulia, pe lista neagră

de Daniel Popescu
Joi, 19.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alianța Fiat-Chrysler a redus producția la 5 modele produse în Italia ca urmare a vânzărilor slabe din Europa și China. Modelele afectate sunt Alfa Romeo Stelvio, Alfa Romeo Giulia, Fiat 500X, Jeep Renegade și Maserati Levante.

Planurile Alianței Fiat-Chrysler pentru anul 2017 în materie de vânzări nu corespund cu cererea de modele din Europa și China, motiv pentru care constructorul a fost nevoit să apeleze la reducerea producției pentru anumite modele.

Primele pe listă sunt SUV-ul Alfa Romeo Stelvio și sedanul Alfa Romeo Giulia, a căror producție la uzina Cassino din centrul Italiei a fost redusă cu 20%, de la 300 de unități la 254 de unități pentru fiecare schimb de lucru. Măsura vine după ce producția celor două modele a fost deja redusă cu circa 2.000 de unități în ultima lună.

De asemenea, producția SUV-ului Maserati Levante de la uzina din Torino va fi întreruptă timp de două săptămâni intre octombrie și noiembrie.

În cazul celor 3 modele, decizia a fost luată din cauza scăderii dramatice a vânzărilor din China, după introducerea unor reguli mai dure prin care dealerii nu mai au dreptul de a avea acumula stocuri de la producători. De exemplu, Alfa Romeo a livrat peste 2.600 de unități Stelvio în China în luna iulie, pentru ca lotul să scadă la numai 227 de unități în august după schimbarea legislației.

De asemenea, livrările de Levante au scăzut de la 800 la 350 de unități pe lună în același interval de timp.

Fiat-Chrysler are însă probleme cu cererea scăzută și pe piața europeană. Vânzările lui Fiat 500X au scăzut cu 15% în Europa, în timp ce Jeep Renegade înregistrează de asemenea un declin pe fondul concurentei puternice în segmentul SUV-urilor subcompacte. De aceea, producția celor două modele a fost redusă cu 25% în intervalul iulie-septembrie 2017, iar muncitorii au primit 11 zile de concediu fără plată în această perioadă.

În ciuda problemelor înregistrate la aceste modele, producția totală a celor de la Fiat-Chrysler a crescut cu 3% în Europa în al treilea trimestru al anului.

Via Automotive News

Comentarii (7)

  • Macaroni sa vina cu strategii de marketing, nu doar sa-si dea cu parerea despre masinile electrice si despre alte firme, ca inginerii si designerii de la Alfa si-au facut datoria cu varf si indesat, Alfele avand performante f bune si aspect f placut.
    22 4
  • Păcat de Giulia, este chiar o mașină foarte frumoasa, trebuie sa-si revină!
    Pentru mine Stelvio este o mașină terna nu sunt foarte mirat de rezultat au competiție severa.
    Levante îmi place, dar SUV in zona asta este complicat sa vinzi.
    La 500 cat credeau ei ca mai pot întinde elasticul? Or fi făcut si camioneta din 500?
    11 5
  • Subscriu la părerile voastre - Panda și 500-le normal să trăiască, altfel Il Grande Marchionne ar fi microscopic.

    P.S. Giulia, dar și Stelvio dau totuși semne de revenire, însă Levante pare s-o ia la vale irevocabl - și nu doar în China.
    14 2
  • 500X e nepermis de scump pentru ceea ce este. Are preturi de SUV de clasa C, desi e B, asta in conditiile in care Fiat nu e firma premium. Jeep are o scuza cu Renegade din punctul respectiv de vedere.

    Unde mai pui ca la interior are dotari gen ecran de 7'' pe care marci ieftine le aveau in 2013 chiar pe modele non-suv de clasa B. Vezi Rio, Clio sau defunctul Aveo.

    Giulia si Stelvio sunt best-buys in clasele lor, insa piata chineza n-a auzit inca de Alfa. Si aici, italienii au ajuns prea tarziu la jocul de poker.
    15 0
  • Adrian
    Ati innebunit cu Jeep marca premium. Voi v-ati uitat la motorizari si dotari? La preturi? Jeep e la nivelul lui VW, nu al lui Audi.
    2 2
  • Cand vrei sa vinzi masini de calitate indoielnica la preturi de premium, asta se intampla. Cel putin 500X si Renegade au niste preturi absolut nesimtite.
    2 2
  • miselka
    Alfa are traditie in materie de masini sport scumpe.
    Chinezii isi doresc mai mult masini luxoase nu sport.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru