Japonia: punctele de încărcare a maşinilor electrice au depăşit ca număr benzinăriile clasice

de Mircea Meșter
Joi, 28.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Japonia este cea mai avansată ţară din lume la capitolul puncte de încărcare a maşinilor electrice. Conform unei analize a americanilor de la IHS Automotive, numărul de chargere va creşte de la un milion în 2015 la 12.7 milioane în 2020.

Esential 1 milion de puncte de încărcare rapidă există la această oră în lume.
12.7 milioane de astfel de zone speciale de încărcare a maşinilor electrice vor exista în 2020.

Numărul staţiilor publice şi semi-publice de încărcare rapidă pentru maşinile electrice va creşte exponenţial la nivel global în următorii cinci ani, acesta fiind primul pas înspre o adopţie mult mai uşoară a acestui tip de vehicule. Conform datelor oferite de compania IHS Automotive, de la cele un milion de puncte de încărcare existente astăzi la nivel mondial se va ajunge la 12.7 astfel de zone.

Cifrele actuale arată că singura ţară în care punctele de încărcare rapidă a maşinilor electrice a depăşit numărul benzinăriilor clasice este Japonia. În Europa, cele mai dezvoltate ţări din acest punct de vedere sunt Olanda, Norvegia şi Marea Britanie. "Recunoaştem potenţialul Germaniei şi al Franţei.

Aceste două ţări sunt «giganţii adormiţi» ai mobilităţii electrice, dar reţelele de staţii de încărcare sunt în acest moment clar subdezvoltate în raport cu suprafaţa acestor două ţări", spune Ben Scott, unul dintre analiştii IHS Automotive responsabili de studiul american.

Conform analizei IHS Automotive, dezvoltarea reţelei de încărcătoare va fi doar unul dintre paşii creşterii de vânzări a maşinilor electrice. Un alt argument pentru acest aspect este legat de creşterea vânzărilor hibrizilor plug-in (hibrizi încărcabili la priză), care în 2016 vor depăşi ca producţie maşinile electrice. Conform IHS, numărul de hibrizi plug-in va duce la rândul său la creşterea numprului punctelor de încărcare.

via Green Car Congress

Comentarii (10)

  • Taramul viitorului : JAPONIA. De ce nu ma mira?
    12 5
  • Titi Duru
    Ioiiii ce departe sunt astia!! ce avans si evolutie a gandirii in special, fara melteni cum o fi tara aia??!!
    10 4
  • Recent am fost in Japonia si confirm cele spuse in articol. Principala lor problema este nivelul foarte ridicat de poluare, efectiv circuli in oras inconjurat de nori de noxe.Populatia este incurajata sa utilizeze acea masca pusa pe nas si gura iar la orice pas se gasesc diferite mesaje cu privire la gradul ridicat de poluare. De aceea si Japonia -taramul viitorului conform @mda, un viitor mai mult fortat de imprejurari iar gandirea respectiva este si din obligatie pentru sanatatea lor. Mai multe masini electrice mai putina poluare!
    9 3
  • La noi nici benzinariile nu sunt bune... mai bine le-ar zice Apeducte.
    5 1
  • Rezolva problema polurarii locale - adica in orase - iar asta-i tot ceea ce conteaza, pentru ca acolo locuiesc marea majoritate a oamenilor,

    Restul... se rezolva in timp prin dezvoltarea infrastructurii de energie din surse regenerabile (eoliana, solara, geotermala, energie din valuri, maree, biomasa etc).

    Oricum societatea japoneza e ultra tehnologizata. Nu-i nimic fortat in toata treaba asta.
    10 1
  • Este intr-un fel firesc ca tocmai Japonia sa fie tara numarul 1 in lume cand vine de tehnologii ultramoderne si dezvoltarea continua a tot ce inseamna tehnologie. Japonia este o tara cu resurse slabe de subsol si agricultura este deasemenea slaba. Deci au fost cumva obligati sa se axeze pe altceva. Asta ca o mica paranteza.
    Eu sunt tare curios cat de performanta este Toyota Mirai si cum vor fi vanzarile. Bine, nu ma astept sa fie extraordinare. Dar chiar as vrea sa stiu modul cum a fost si va fi primita pe piata.
    3 1
  • Pentru ca tot este vorba de poluare si masurile ce se iau pentru combaterea acesteia, am citit recent un articol despre poluarea produsa de motoarele diesel euro 6.
    Franta vrea sa renunte complet la motoare diesel, dar ma bine inser fragmente din textul pe care l-am citit recent dintr-o anumita sursa si las pe fiecare sa ajunga la o concluzie:

    ''In urma unor teste realizate de centre de cercetare din UK si Germania motoarele diesel Euro 6 au demontrat ca nu sunt mai putin poluante.

    De vina pentru aceste rezultate este modalitatea prin care ele sunt testate si omologate conform normelor UE.

    Pentru a avea un motor diesel Euro 6 fiecare producator trebuie sa utilizeze tehnologia AdBlue ( o uree care se vehiculeaza ca anuleaza emisiile de NOx ale motoarelor).

    Conform testelor realizate pe modele precum BMW 320d, Mazda 6 sau VW Passat CC Euro 6, masinile au afisat emisii de 10 ori mai mari decat ceea ce spun producatorii.

    Rezultatul se datoreaza faptului ca aceste motoare sunt creditate cu emisii de NOX Euro 6 in conditii de laborator, insa daca mergem cu masina pe sosea diferenta de turatie aduce automat o crestere a emisiilor.
    ...

    Francezii sunt primii care vor sa renunte complet la masinile diesel pentru ca sunt conform unor studii cel mai mare producator de emsii NOx care sunt cauzatoare de cancer.''

    Asta legat si de preferintele unora catre motoarele diesel...
    Pana cand tehnologiile electrice si hibride vor deveni mai accesibile, prefer sa evit sa cumpar masini cu motoare diesel.
    Exista tehnologie, citisem ca in Japonia erau testate inca de acum cativa ani masini electrice cu autonomie de 1.000 km. Reiau si acel test din Germania, cand un inventator a realizat o baterie cu ajutorul careia a condus un Audi A2 electric pe distanta de 600 kilometri, viteza medie fiind de 90 km/h, fara ca bateria sa necesite reincarcare. Din pacate, depozitul in care se afla masina a ars si de atunci nu se mai stie nimic de acest proiect. Dezvoltarea proiectului costase numai 100.000 euro si inventatorul relata in 2010 ca va relua totul pe cheltuiala proprie.

    Se pare ca inca nu a venit vremea sa fie adoptate aceste tehnologii pe scara larga. Mai trebuie sa se vanda combustibilii fosili, pana la ultima picatura.
    5 0
  • voltron
    cel mai bine sa se puna pe net etc schite cu baterii care intr-adevar sunt evoluate si sunt banate de pe piata.
    in felul asta fiecare ne-am face cate o baterie in curte si le-am forta mana sa le aduca la zi pe masini.
    apropo, de ce nu au toate masinile plafonul solar ca sa se incarce acolo bateria, eventual una in plus, ac etc?
    0 4
  • Andrei
    Cu siguranta sunt foarte tari in tot ceea ce fac, nu doar in industria auto...iar in legatura cu poluarea...la cate radiatii au avut, cu siguranta acelea nu dispar foarte repede, Fukushima in prezent, plus bombele atomice de la americani
    0 2
  • @voltron
    Ce, ai 14 ani?Dupa cum bati campii as inclina sa cred ca esti tinerel.
    Fa-ti tu baterii in curte :))

    PS:mai pune si tu mana pe carte, ptr ca esti la pamant cu exprimarea
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru