Mai puţină energie, mai puţini bani: Tesla Model S, disponibil într-o versiune mai ieftină cu autonomie de 336 de kilometri

de Daniel Popescu
Sambata, 11.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model S este disponibil acum şi într-o versiune de 66.000 de dolari care beneficiază de o baterie limitată la 60 kWh care oferă o autonomie de circa 336 km.

Tesla a decis să lanseze pe piaţa americană o nouă versiune a popularului Model S, care să fie accesibil unui număr mai mare de clienţi prin micşorarea preţului.

Astfel, noua versiune de bază a lui Tesla Model S poarta indicativul 60 şi costă 66.000 de dolari, cu 4.000 de dolari mai puţin decât precedenta cea mai ieftină versiune. Compromisul pe care trebuie să-l facă cumpărătorii este că bateria utilizează doar 60 kWh, deşi capacitatea nominală a acesteia este de 75 kWh.

De altfel, Tesla a dezvăluit că şoferii pot face ulterior un upgrade software pentru a folosi capacitatea nominală de 75 kWh a bateriei, însă acest lucru este taxat cu 9.000 de dolari.

Urmareste Automarket
Prin urmare, în versiunea standard, Tesla Model S cu baterie de 60 kWh va avea o autonomie de circa 336 de kilometri, suficient de mare pentru ca maşina să poată fi utilizată fără probleme în oraşe.

O baterie de 60 kWh a fost disponibilă pe Tesla Model S şi până anul trecut, când a fost înlocuită cu una de 70 kWh.

Politica de limitare a energiei prin software nu este însă una nouă pentru constructorul american: Tesla Model S 40 avea o baterie de 60 kWh limitată prin software la numai 40 kWh. Totuşi, este pentru prima oară când Tesla lansează o versiune mai ieftină de Model S decât cele disponibile deja pe piaţă.

Via Electrek

Comentarii (2)

  • Si trebe sa ii tina loc lu model 3 pana ajunge sau cum? e tare ciudat cum iti dau ACEEASI baterie (deci teoretic nici o schimbare hardware), dar umbla doua minute la calculator, baga o limita la intamplare la autonomie si pac au scazut pretul.

    Mai bine sa te lase pe tine sa alegi:
    vreau versiunea de model s 10 kwh cu doar 50 km autonomie, pe care o iau cu 30.000 de euro, apoi merg la gicu din spatele blocului fost tehnician software la volkswagen, imi pune un crack care deblocheaza limita si modifica software-ul ca sa apara ca un model s de varf pe servere si gata.
    Mdea, daca ma descopera o sa imi anuleze garantia si o sa am ban la superchargere, dar macar am un model s la care pot sa folosesc bateria la capacitatea completa la un sfert de pret, yeeey.
    7 4
  • Panasonic
    Tot japonezii stau la baza tehnologiei Tesla.
    Panasonic - o marca japoneza cu lunga traditie are exclusivitate in livrarea pachetelor de baterii.

    http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-tesla-panasonic-20160608-snap-story.html

    Elon Musk ✔ @elonmusk
    Would like to clarify that Tesla is working exclusively with Panasonic for Model 3 cells. News articles claiming otherwise are incorrect.
    Follow
    Elon Musk ✔ @elonmusk
    S and X cells are also Panasonic
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru