Mai puţine maşini fabricate în România: producţia lui Dacia Logan a scăzut la jumătate, salvarea vine de la Duster

de Daniel Popescu
Luni, 18.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
România a produs în primele trei luni ale anului puţin peste 100.000 de maşini, în scădere cu 4.1% . Cel mai mare declin a fost înregistrat la Dacia Logan, pentru care producţia a scăzut la jumătate.

Dacia şi Ford, cei doi constructori naţionali din România, au scăzut producţia de maşini în primele trei luni ale anului, potrivit ultimelor date furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Astfel, în perioada ianuarie - martie 2016, în România s-au fabricat 101.866 de unităţi, în scădere cu 4.1% faţă de perioada similară a anului trecut.

Rezultatul este cauzat în principal de cererea scăzută pentru modelul Dacia Logan, a cărui producţie s-a prăbuşit cu 48.9%, la numai 11.711 unităţi, însă uzina de la Mioveni a majorat cu 22% producţia lui Dacia Duster, care a ajuns astfel la 50.301 unităţi.

Urmareste Automarket
În plus, Dacia Sandero a devenit al doilea model ca volum pentru constructorul român, chiar dacă producţia a scăzut la 14.411 unităţi, cu 6.3% mai puţin.
Cel de-al doilea model Dacia cu un plus la producţie a fost Logan MCV, care a ajuns la 11.368 unităţi, aproape cât producţia lui Logan clasic. În total, Dacia a fabricat 87.791 de unităţi, adică 86% din producţia naţională, în timp ce restul de 14% a revenit modelului Ford B-Max realizat la fabrica constructorului american de la Craiova.

Astfel, Ford a produs 14.075 unităţi de B-Max, în scădere cu 14% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pe de altă parte, numărul de maşini realizate la Craiova va creşte la finalul anului viitor după începerea producţiei la Ford EcoSport.

Via Adevărul Financiar

Comentarii (5)

  • Asta deoarece, Dacia are nevoie de niste modele noi. Au trecut deja 5 ani de la lansarea loganului si un facelift nu cred ca l-ar mai salva.
    In toamna asta vom vedea facelifturile si in 2017 noul Duster.
    9 1
  • Dumitru
    @ScorpyonVAG

    Din cate stiu, actuala generatie Logan a fost lansata la sfarsitul lui 2012. Ar face 4 ani prin toamna-iarna.
    Da, e momentul unei restilizari, asa ca Faza 2 ar trebui sa apara la Salonul de la Paris din octombrie. Foarte probabil, asa cum spui, vom avea noul Duster la anul.

    Pe de alta parte, revenind la informatia privind productia nationala.
    Nu ma deranjeaza atat de mult scaderea productiei Logan, atata timp cat e practic compensata de cresterea productiei la Duster.
    Uzina se adapteaza la cerere iar faptul ca produce mai multe exemplare dintr-un model mai scump e foarte bine.

    Ar trebui in schimb sa ne ingrijoreze scaderea de la Ford. Acolo, din pacate, declinul productiei de B-Max nu poate fi compensat de nimic..

    A, si, daca imi e permis, o mica sugestie pentru semnatarul articolului, dl Popescu:

    Nu ca ar conta prea mult in zilele noastre detaliile legate de gramatica si acord, dar "productia lui Dacia Logan" nu suna tocmai elegant...
    10 1
  • Eu zic ca guvernantii ar trebui sa deie o ordonanta de urgenta directa prin care sa oblige orice roman care vrea sa-si cumpere un sh de la 7 la 18 mii sa-si ia un model Dacia... N-are rost sa mai mascheze nimic prin timbru de mediu sau alte artificii de genul, eu zic s-o ia direct pe scurtatura...
    4 5
  • @Stefi
    Iti inteleg naduful, dar care e legatura cu stirea?

    In plus, nu bati unde trebuie: 95% din masinile Dacia se vand afara, prin Germania, Franta, Marea Britanie, Elvetia, din astea...

    Problema e ca nu ne permitem ce ne-am dori din cauza crizei, a bancilor, a puterii mici de cumparare.
    Prin 2007 se cumparau vreo 350 000 de masini noi, toate SUV-urile si X5-urile cu putinta.

    Acum, se cumpara ce isi permite lumea.
    Dar nu trebuie sa spui ca te obliga cineva sa cumperi Dacia noua. Daca nu-ti place, nu iei si gata.

    Ai alte masini noi comparabile - Skoda, Fiat, etc...
    4 0
  • Un design improspatat, ceva bandouri Stepeway etc.ar putea da un imbold insa marele dezavantaj este , cred, de gunoiul ala de motor, 1.2 aspirat, care se confirma ca este cel mai mare esec al companiei: n-are putere, nu trage, consuma in draci si , conducand masini difeite cu acest motor, am constatat o anomalie-adesea, plecand de pe loc cu a I-a, se comporta ca si cum i-ai dat a II-a, pur si simplu nu are acel zvac pt. a demara, ceea ce , in trafic poate deveni cateodata periculos.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru