Mai simplu înseamnă mai ieftin: interiorul simplist al lui Tesla Model 3, cheia atingerii unui preț de pornire de 35.000 de dolari

de Mircea Meşter
Luni, 11.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Analiștii din industria auto consideră că Tesla Motors nu putea să ajungă la un preț de pornire de 35.000 de dolari pentru noul Model 3 dacă nu dezvolta un interior cât mai simplu. Designul simplist a fost atacat de unii comentatori.

După ce Tesla a prezentat noul Model 3, a treia electrică din portofoliul actual al mărcii și în aceași timp cel mai accesibil model al gamei, au eixstat foarte multe voci care au criticat Tesla Motors pentru interiorul simplist al modelului. În primele imagini ale lui Tesla Model 3 se poate observa un ecra central de dimensiuni apreciabile care elimină toate butoanele clasice ale unei mașini, dar și instrumentarul de bord, care este "transferat" din fața șoferului în colțul stânga-superior al display-ului central.

Chiar dacă Elon Musk a răspuns acuzațiilor într-un mod mai degrabă ambiguu, susținând pe Twitter că interiorul "va avea sens mai târziu" anunțând în același timp faptul că vor exista anunțuri ulterioare legate de evoluția proiectului Model 3 până în momentul lansării efective, analiștii care au disecat problema modelului electric american susțin că soluția simplistă are la bază nevoia Tesla Motors de a ținti un preț cât mai coborât pentru versiunea de bază a mașinii.

Elon Musk a anunțat în prezentarea oficială că modelul va avea un punct de plecare de 35.000 de dolari în SUA.

"Un ecran care preia aproape toate funcțiile mașinii și un interior foarte simplu sunt elemnente esențiale pentru ca Tesla să economisească bani și să elimine bătăile de cap. Până la urmă, chiar dacă elimini din calcul propulsia electrică, Tesla Model 3 este o mașină destul de hi-tech pentru 35.000 de euro", spune Ed Kim, vicepreședinte al companiei de consultanță și marketing auto AutoPacific. Conform acestuia, o altă logică în dezvoltarea unui interior atât de simplu este faptul că va fi foarte ușor pentru Tesla să producă versiuni cu volan pe stânga sau pe dreapta, pentru că inginerii nu vor fi nevoiți să mute "în oglindă" așezarea întreagii console centrale și a planșei de bord. Practic, Tesla va produce o singură mașină pentru ambele tipuri de orientare, schimbând doar poziția volanului.

via Automotive News (înreg)

Comentarii (32)

  • Interior low-cost la o marca cu utopii "premium" ? Hm.
    30 11
  • Odios.
    26 10
  • Perspective viitor
    Un Nissan Leaf e aprox 25.000 $ in SUA, din care se mai reduc vreo $7,500 si ajunge la aprox 20k. Nissan are 250 km autonomie si interior mult peste "Logan-ul" asta electric. Inca de pe acum platesti 10.000 de euro pe un "rezervor" cu "10 litri" mai mare. Se merita? Nu cred.

    Mai ales ca daca astepti 2017 pana apare Model 3 in America, atunci astepti si un Nissan Leaf 2 cu autonomie net superioara.
    Nu-s perspective prea bune pt Tesla.
    37 16
  • Oricat de mult respect Tesla pentru ce a reusit in ultimii ani, interiorul asta e praf. Tableta imensa si lipsa butoanelor pe volan sunt mari minusuri. In ziua de azi si masinile din clasa mica (B) au comenzi pe volan incepand cu echiparile medii - adica undeva pe la 13-14.000 de euro.

    Bolt-ul ii da clase plus ca va putea fi cumparat mult mai devreme.
    21 11
  • @Perspective viitor
    Strugurii sunt acriiii ;)
    11 26
  • Aceasta nu este versiunea finala de interior, chiar Musk a zis ca o sa arate ca o nava spatiala, asa ca nu va mai dati cu parerea la ceva ce nu este inca gata ;)
    8 17
  • @@Andy
    1. Elon Musk n-a spus ca asta n-ar fi varianta finala, totusi...
    2. Cum sa lansezi pre-comenzi virtuale pentru ceva neterminat? Cum sa induci in eroare publicul prin ambiguitate? Cum sa pui interior de buget pentru o marca ce a insinuat o imagine premium?
    A pacalit clientii din pre-comenzi. Suna a escrocherie. E companie serioasa sau mascarada globala?
    Poate mie in calitate de client, produsul finit nu-mi place. Pentru ce sa-mi blochez banii aiurea?

    Poate ca asta-i "nava spatiala" in mintea lui Musk: o bara lunga si insipida ca la Dacia 1300. Amuzant? Nu cred ca-i amuzant pe banii celor care s-au grabit sa faca pre-comenzi online.

    http://3.bp.blogspot.com/_hj288b0mRxc/S7lR6Z-SivI/AAAAAAAABuU/KuQDLzBqoZo/s1600/051.jpg
    22 14
  • da...trebuie sa fii cu adevarat specialist sa iti dai seama ca mai simplu inseamna costuri mai mici :))

    sunt curios cat de "complex" va deveni bordul masinii....Mie teama ca masina asta va ajunge sa aiba costuri si implicit un pret mai mare decat este prevazut. Oricat de pro-electrice as fi am ceva indoieli (ca simplu observator) ca strategia abordata in cazul acesui model este cea mai OK. It smells fishy...
    18 5
  • someone
    asta cu siguranta ca e altceva in design interior. daca va ramane asa sau nu, daca e bine sau rau, numai clientii si cifrele de vanzari o vor decide
    6 12
  • somewhere
    Nu trebuie sa fii geniu sa-ti dai seama ca pret premium cu interior low-cost n-a fost si nu va fi niciodata o reteta de succes.
    16 7
  • @@@Andy
    romanul tipic este dezinformat pana la capat.si asa va ramane....

    Elon Musk a zis ca NU este varianta finala de interior ci ca o sa arate ca o nava spatiala (daca tu intelegi pe dos e problema ta, ceilalti 325.000 de oameni care au dat 1000$ sa inteleg ca sunt niste retarzi din punctul tau de vedere pentru ca nu stiu ce o sa cumpere , desi au posibilitatea sa ceara banii inapoi).

    Se practica metoda aceasta de prefinantare (vezi kickstarter si indiegogo) si pe parcurs in functie de cat se strange proiectul se modifica in bine dar na noi suntem mai cu mot si nu inteleg acest lucru

    Sa vedem cand o sa urmeze partea 2 de prezentare unde se va arata varianta finala de interior o sa mai comenteze vreun carcotas de aici.... sau vorba aceea strugurii sunt acriiiiii ;)

    PS: la fel s-a comentat si despre Model S sau Model X si salivati dupa ele
    13 22
  • Ptu, ptu, ptu... piei satana!
    5 5
  • Musk se foloseste de SpaceX in scop de marketing. "It feels like a spaceship" ,adica manipularea presei prin asociere, nimic mai mult.
    Copiii pica tot timpul la faze din astea.
    23 9
  • arogantul
    cel mai de kakao interior , ai un televizoz pe bord (mini televizoarele folosite de mercedes par sexy pe langa monstruozitatea asta), toti tiganii se bucura, in sfarsit pot sa uite in conditii decenta la videoclipurile lu guta si vijelie,
    19 6
  • @arogantul

    de la TDI la S? cam mare saltul cultural
    6 7
  • E prea scumpa !
    16 5
  • Adrian_68
    Chiar ca e groaznic interiorul, mai frumos e interiorul la Nissan Leaf de zece ori, si e mult mai ieftin Leaf.. Sustin parerea lui " Perspective viitor"
    21 6
  • qwerty
    @Perspective viitor.
    Nissan Leaf are autonomie de maxim 200 km Model 3 are 350km - aproape dublu.
    Nissan Leaf are 110hp si ajunge la suta in 10 sec, Model 3 in sub 6 sec de aici deducem ca Model 3 are cel putin 200hp.
    Daca luam in considerare diferenta de putere si de autonomie cred ca putem deduce ca Model 3 are bateria cel putin dubla.
    Daca Leaf are baterie de 30 kwh atunci Model 3 are vreo 60 kwh - dublu marime - dublu cost - masina la acelasi pret.
    Poate in 2017 si Leaf o sa aiba aceeasi autonomie, dar o sa mai aiba acelasi pret daca va avea si el bateria dubla ?

    Plus Tesla Model 3 are acces la cea mai puternica retea de incarcare Supercharger 130 kw, Nissan Leaf nu are acces si probabil nu va avea nici in versiunea viitoare. Momentan Leafurile sunt limitate la reteaua existenta care are maxim 60 kw putere - diferenta uriasa.
    10 19
  • @qwerty
    Dezinformezi masiv !
    Nissan Leaf are o autonomie de 250 km si nu, nu inseamna dublu.
    Restul comentariului continua in aceeasi nota "umflata" in favoarea tesla
    19 9
  • exteriorul e delicios
    iar interiorul...imi place nu mult, ci foarte foarte mult. Cu cat mai simplu si curat cu atat mai bine pt mine...m-am saturat de toate masinile astea asa zis moderne pline de jucarii care nu fac decat sa distraga atentia de la condus.. pt mine masina asta e minunata daca ar ramane asa cu este acum.
    7 13
  • qwerty
    @qwerty

    Deci ori zici exact ce am gresit ori nu mai debitezi tampenii cu dezinformarea.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf

    The official EPA range for the 2016 Leaf with the 30 kWh battery is 172 km (107 miles), while the range for Leaf with the smaller 24 kWh is 135 km (84 miles), the same as the 2014/15 model year.

    Se pare ca singurul lucru care l-am umflat e autonomia Leaf-ului, din gresala ce-i drept.
    7 16
  • @qwerty
    Esti greu de cap sau ce? Poate ai probleme cu vederea?
    Leaf are autonomie 250 km, nu 200 cum in mod gresit ai scris tu.
    Chiar trebuie sa ti se dea mura-n gura? Ce asteptari sa mai avem de la tine? Suntem in 2016.

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-leaf-primeste-un-update-pentru-2016-autonomia-creste-la-250-de-65717.html
    15 8
  • Qwerty
    Paulica, esti confuz rau de tot. Cei 350 km autonomie ale lui Model 3 sunt in ciclul de consum american EPA. Daca vrei sa compari cu Leaf trebuie sa te uti tot la rezultatul testului EPA nu al celui european. Leaf 2016 conform sitelului Nissan Usa are range EPA 107 mile
    http://m.nissanusa.com/?original_path=/electric-cars/leaf&#_frmVehicleLanding
    Model 3 EPA range 215 mle
    Nissan Leaf 2016 EPA range 107 mile
    Fix jumatate.
    6 15
  • Cum va arata masina in forma finala, vom vedea la anul. Pana atunci mai e vreme lunga si se pot schimba multe care sa influneteze pretul final sau aspectul interior/exterior.

    E amuzant cate prezumtii se fac vis-à-vis de Elon Musk. Fanii nisan se simt amenintati la maximum si pur si simplu nu-si dau seama ca-n orbirea lor privesc totul in jur cu un filtru rosu de manie si de sange. Le clocoteste sangele in vene, dar stupoare. Mentalitatea engleza i-a pus de atatea ori la pamant pe francezi la fel cum o face si de data asta. Un om pragmatic si calculat are mult mai multa valoare decat o armata de viscerali cu spume la gura.

    Saptamana trecuta SpaceX a reusit ce si-a propus pe termen scurt: aterizarea unei rachete pe o platforma mobila in mijlocul oceanului. Cu ceva luni in urma au reusit sa aterizeze acelasi tip de racheta pe sol, fara probleme. Acum au facut acelasi lucru in conditii mult mai dificile, in largul oceanului.

    Dragii tatii, in caz ca nu stiati, Tesla se finanteaza singura, cu banii din vanzarile proprii si din SpaceX, intre altele. Daca nu stiti ce face firma asta, da-ti un mic search pe google. Zeul de tabla carlos goshn, are in spate finantarea Frantei, si isi permite sa-si acopere ragaiurile manageriale, indifferent cat de rasunatoare sunt ele. Elon Musk pe de alta parte e pur si simplu de unul singur. Si nu doar e de unul singur, dar are de infruntat interese enorme care vor sa puna la pamant o masina electrica viabila, ieftina si accesibila maselor. Cred ca nu realizati potentialul enorm de transformare al transporturilor odata cu electrificarea automobilului. Dar sunt foarte putini care sa accepte seismele sociale care vor veni in cazul in care baiatul asta va reusi ce si-a propus.

    Am mai zis-o, e luptator de prima mana si isi vede de drum, indifferent cat de tare latra cainii in praful caravanei. Pacat ca Tesla nu are capacitatea de productie pentru a satisface cererea enorma care este la ora actuala. Indiferent ca place unora sau nu, sunt tot mai multi cei care vor sa se termine cu combustibilii fosili. Tranzitia nu va fi brusca, dar odata depasit punctul critic, nu va mai fi cale de intoarcere, indifferent cate lacrimi vor stoarce unii sau altii.

    In link-ul de mai jos aveti un speech de 18 minute, care zic eu ca nu vor fi irosite daca veti avea curiozitatea sa il urmariti. Cine nu vrea, poate sa sara direct la minutul 11.00. Omul prezinta foarte clar etapele adoptarii unei noi idei, tehnologii, etc.

    https://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action?language=en

    Speech-ul este si pe youtoube, dar nu mai stau sa-l caut. Auditie placuta.

    PS Trebuie sa stiti engleza. Sorry. Franceza nu e destul.
    3 17
  • @Qwerty

    Cand ne referim la 350 KILOMETRI, e clar ca informatia e destinata pietei europene, deci e in ciclu NEDC.
    Se compara 2 masini in acelasi ciclu de testare. Tu compari un Leaf in ciclu EPA cu o Tesla in ciclu NEDC. Este incorect. Esti disperat si dispus sa inventezi orice, se pare.
    12 4
  • @Qwerty
    Ce ma intereseaza pe mine "mile terestre" si EPA ? Du-te in america si stai acolo! Pana una alta traim pe continentul European, in Romania.
    12 8
  • @@Qwerty Te intereseaza pentru ca europenii mananca cacao la fel cum o fac si in cazul consumului motoarelor clasice si al testelor EuroNcap. Nu reflecta realitatea. Simplu.
    4 10
  • @Qwerty vrei mile? ok
    Nissan Leaf 30kWh - 250 km (155 mile) NEDC, sau ~200 km real world
    Tesla Model 3..... - 350 km (215 mile) NEDC, sau ~275 km real world

    Unde-i "dublu" ? Nu mai inventa lucruri !

    Sursa:
    http://www.nextgreencar.com
    18 6
  • Claudiu
    Mda, v-ati dat cu tesla-n... ca de obicei, disperarea e mare la teslasi.
    10 6
  • qwerty
    :)))))))) usor baieti ca va plezneznesc venele.
    Tesla, fiind firma americana, arata pe site estimari pentru americani, adica ale testului EPA. Nu a fost anuntat consumul NDEC pentru Model 3. Pe site zice clar 215 miles (350km)
    Iar nissan are EPA de 107 mile ( 172km )
    http://www.nissanusa.com/electric-cars/leaf/
    jumatate :))))))))))
    6 13
  • @qwerty
    Esti prea nerod sa-ti dai seama ca amesteci EPA cu NEDC.
    America de Nord e una, Europa e alta !

    Pe site-ul oficial Nissan din Marea Britanie spune clar: "155 miles with the Nissan LEAF 30kWh battery" , adica "155 de mile pentru Nissan Leaf cu baterie de 30kWh"

    Sursa:
    http://www.nissan.co.uk/GB/en/vehicle/electric-vehicles/leaf/charging-and-battery/charging-nissan-leaf-and-battery.html

    Deasemenea nota din tabelul de pe nextgreencar.com e f elocventa:

    Nissan Leaf 30kWh____155____124
    Tesla Model 3________215*____172*

    Notes: Figures based on OTR of base models and official EV range from NEDC test cycle. *Model 3 data forecast based on Tesla announcements.

    Sursa
    http://www.nextgreencar.com/news/7590/is-there-any-stopping-tesla-after-its-model-3-launch/

    De fapt tu contrazici chiar informatiile redactate de site-ul pe care te dai in stamba aici...
    Citez:
    "Leaf beneficiază de o autonomie maximă de 250 de kilometri, devenind astfel cea mai bună maşină compactă electrică de pe piaţă la acest capitol."

    "Tesla Model 3 va fi cea mai accesibilă maşină a constructorului american, va avea o autonomie de cel puţin 350 de kilometri"
    10 4
  • UPDATE
    Sâc !!

    http://www.automarket.ro/stiri/550-de-kilometri-autonomie-cu-o-electrica-de-segment-compact-nissan-71665.html
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru