Marchionne vrea o alianţă Fiat, Opel şi Peugeot pentru a se bate cu Volkswagen

de Bogdan Mirică
Marti, 30.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne a propus grupurilor General Motors şi PSA Peugeot-Citroen crearea unui parteneriat european. Alianţa ar fi putut concura astfel cu Grupul Volkswagen.

După ce şi-a asigurat controlul asupra conglomeratului Chrysler, Sergio Marchionne caută cu disperare un partener în Europa. O susţinere puternică pe Bătrânul Continent l-ar aduce pe Marchionne mai aproape de visul său, acela de a concura de la egal la egal cu grupul Volkswagen, în prezent cel mai mare producător european de automobile şi al treilea la nivel mondial.

În încercarea sa de a căuta noi parteneri, Marchionne şi-a imaginat o alianţă formată din trei nume mari şi cu tradiţie pe Bătrânul Continent. Potrivit unor surse anonime, citate de prestigioasa publicaţie Automotive News, Marchionne a propus grupurilor PSA Peugeot-Citroen şi General Motors crearea unei alianţe europene.

Şeful italienilor s-a oferit chiar să cumpere Opel dacă parteneriatul prinde rădăcini şi Fiat îşi poate permite 7 miliarde de dolari pentru restructurarea companiei din Russelsheim.

Esential 25 de procente ar fi însumat cota de piaţă europeană a unei eventuale alianţe create între Fiat, Opel şi Peugeot.
24.8 procente este cota de piaţă europeană actuală a Grupului Volkswagen.
Încercarea lui Marchionne vine şi ca un gest disperat de a ieşi din izolarea europeană, după ce GM şi PSA au semnat un parteneriat la mijlocul acestui an.

Dacă cele trei entităţi ar fi ajuns la un acord de colaborare, vânzările cumulate Fiat, Peugeot şi Opel ar fi însemnat aproximativ 25% din întreaga piaţă europeană.

Mai mult decât atât, companiile ar fi putut depăşi astfel cota de piaţă europeană a Grupului Volkswagen, estimată în prezent la 24.8%.

Propunerea lui Marchionne nu a ajuns nici măcar pe masa negocierilor, Peugeot respingând această soluţie tocmai pentru că favorizează mai mult colaborarea cu GM, un conglomerat cu o deschidere globală mult mai mare. Mai mult decât atât, francezii au ca prioritate restructurarea forţei de muncă şi abia apoi angajarea în discuţii privind o eventuală alianţă.

via automotivenews

Comentarii (13)

  • Ii tremura chilotii broscarului! Nu va mai dura mult pana va dona Alfa celor de la vw
    20 19
  • Chiar ma intrebam, Marchionne ce mai prevede si ce mai face:). Exact Fiat lipseste din viitoarea colaborare GM-PSA, mai precis Opel-Chevrolet-Peugeot-Citroen, ori se vor duce impreuna in jos ori se vor salva, dar am asa o senzatie ca din toti, Chevrolet o sa iasa cel mai bine, iar Fiat chiar n-are ce cauta aici, ei au Chrysler 300C cu sigla Lancia in Europa si Fiat Freemont, care de fapt este un Dodge, ar trebui sa stea relaxati.
    16 7
  • Giga Motors
    Parca pe zi ce trece se naruieste orice speranta de revenire in gratiile firescului, cumplite vremuri, ce l-a apucat si pe Marchionne ?! Stai, domnule, in banca ta, nu te repezi sa complici si mai mult lucrurile cu obsesiile tale nocturne de a te lua la tranta cu balaurul VAG......Mai bine, vorba lui Dan, vezi ce faci cu Fiatodge al tau sau cu Chryslancia ta ! Imi vine sa ma duc pe miriste cu astia, n-as fi crezut vreodata ca industria auto poate degenera in halul asta......Inghitim in sec, ce altceva?......
    15 12
  • Ce inteleg eu din stirea asta e ca Fiat vede pe VW ca fiind un constructor prea mare ca sa-i faca fata singur (vorba olteanului... "ai dracu' rau astia de la VW" :)) )
    Dar o alianta cu Renault sau cu Ford nu v-ar prii?
    Apropo, un Focus cu motor Multijet ar fi mai smecher decat unul cu motor TDCI. Asa cu si un Bravo ar fi mai misto cu 1.0 Ecoboost in loc de 1.4 M-Air. Pentru ca, in afara de motoarele pe motorina nu prea vad cu ce ati putea oferi.
    16 15
  • antonny
    daca FIAT ar face o alianta cu suzuki sau cu mazda ar fi mai bine ........
    11 4
  • or sa se duca toate in jos. sunt unii carora le place opelul si cand o sa se alieze cu fiat nu o sa-si mai cumpere si invers. sau cu psa. inca odata VAG isi arata suprematia
    10 14
  • dupa ce ca Fiat doar de cativa anisori a inceput sa mearga pe profit......deja vor prea mult.........
    intrarea pe piata americana a fost o mutare isteata.....pacat ca nu prea au succes(cu un singur model nu prea ai ce face la asa o mare piata si destul de pretentioasa in privinta modelelor mici_
    2 3
  • Ma umflu in pene cand vad ce sus observa broscarii VAG-ul meu preferat ! :)))))))))))))
    O stire buna.
    Acuma stiu ca o sa primesc manute rosii la greu, dar nu puteam sa nu postez ce imi era in suflet :)))
    9 5
  • Marchionne asta nu e prost degeaba, alianta GM(Opel)-FIAT-PSA are cele mai mari sanse, mai mari decat FIAT-Ford sau FIAT-Renault.

    Renault il are pe Ghosn, asa ca o alianta cu FIAT nu l-ar aduce pe italian in pozitia fruntasa.

    Ford e bine infipt pe piata si nu s-ar completa cu FIAT, ar intra in concurenta.

    Opel si PSA merg prost, si perspective de redresare exista dar prea depind de un model sau de politici de reducere a personalului.

    Daca le-ar lua Marchionne, ar fi in stare sa le aduca pe linia de plutire pt ca nu-l intereseaza cat de popular este, ci doar eficienta masurilor.

    Faptul ca e singurul care propune aliante contra VAG asta arata ca e si fin cunoscator al pietei, nu numai europene.

    Cum ar fi masini cu motoare si forme italiene, "tabla" germana si senzualitate franceza ?
    8 1
  • @cozappz
    Cu ce anume ar veni Fiat intr-o posibila colaborare? Sa incepem cu clasa mica, sa spunem platforma comuna Punto-Corsa-208-C3, apoi la clasa compacta Bravo-308-Astra-C4, la aceste 2 clase Fiat a cam ramas in urma, si la motorizari, si la dotari, la clasa medie nici nu mai exista, nu are rost sa pomenim de Lancia Thema, stie toata lumea ce este de fapt, Alfa 159 nu se mai fabrica, deci ca aport tehnologic nu are ce sa aduca pt a creste competitivitatea viitoarelor modele comune, poate veni cu niste bani, adevarat, dar ei n-au bagat niste bani sa salveze Lancia, sa resusciteze Alfa, dar vor baga , cat spune Marchionne, "daca e ceva" vreo 7 miliarde sa cumpere Opel? Hai sa fim seriosi, in loc sa vizeze cai verzi pe pereti, era mai bine daca nu-si batea joc de Lancia si nu lasa Alfa de izbeliste cu 2 modele.
    6 1
  • Giga Motors
    Subscriu opiniei lui Dan. Te faci de bafta pe piata credibilitatii daca trambitezi ca ai disponibile 7 miliarde € pentru a inhata o marca inca excelent pozitionata in Europa, recte Opel, ceea ce dovedeste ori ignoranta, ori inconstienta in privinta gestionarii propriilor tale masini......Eu cred ca Marchionne a vrut Chrysler fiindca stia ca design-ul marcilor sale (in primul rand Fiat propriu-zis) suferea si inca sufera teribil (aceasta a fost motivatia de baza a grupului italian, nu ca sa se impuna pe piata americana, cum cred unii), fiind mai sec exprimabil chiar si decat design-ul lui VW, Audi, Skoda si Seat. Numai ca n-a realizat ce ridicol ar fi procesul invers, respectiv sa implementeze motorizarile sale lui Chrysler. Este ca si cum un barbat mustacios s-ar ruja. Este nesansa lui ca GPMSA l-a refuzat (deocamdata), dar cum, cel putin teoretic, totul devine posibil pe lumea asta care nu mai tine cont de nici un fel de reguli, tabuuri si bariere, poate ca, pana la urma, vom vedea, intr-adevar, un ghiveci cu valente de comedie bufa, adica GFPiMaStA (va pricepeti la anagrame? :D)
    3 3
  • aliantele nu se fac pentru a se concura intre ele ci pentru a reduce costurile de fabricatie ale platformelor sau motoarelor una e cand investesti singur intr un model nou adica in jur de 1miliard de euro alta este sa imparti la 3...apoi in materie de design fiecare cu departamentul propriu la fel si cu setarile suspensiilor, deci din aceste aliante nu pierde nimeni.nu le plangeti de mila, fiat pe plan global o duce destul de bine vezi brazilia ,china ...piete cu mult peste europa.
    7 0
  • Nu comentez, mecanica, dotari sau cat de bine arata, zic numai ce vad pe strazi.

    Asul din maneca al lui FIAT e 500-le, e mai mare decat Smart si e putin mai ieftin decat Mini.
    Vad destul de multe 500 pe sosele, chiar si prin Germania, fata de Opel.
    Astra, nu prea, mai multe Fiesta.
    308 si C4 sunt multe in Franta si atat, prin BeNeLux nu prea.

    Acum ceva timp in urma am avut surpriza sa descopar ca exista orase in Europa un golfu meu e masina mult prea mare pentru ce locuri de parcare se gasesc, iar 15 Euro pe zi pt o parcare subterana este mult prea mult pentru buzunarul meu.
    Bineinteles, poti sa pierzi pana la o ora cautand un loc de parcare ca apoi sa faci 15 minute de la masina pana acasa.

    Opel nu sta pe roze in Europa, iar daca Adam nu e atractiv generatiei iPhone, situatia e albastra. Moka nu e chair asa de mokka ;)

    PSA o duce rau, nu avem ce comenta.

    Singurii cei de la BMW care o duc bine.

    VW nu comentez, nu pot fi impartial :P
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru