Feedback

Mașina viitorului: am testat 10 tehnologii care vor fi introduse pe automobilele de mâine

Comenteaza 20
Mașina viitorului: am testat 10 tehnologii care vor fi introduse pe automobilele de mâine - Poza 1
Pe lângă producția de anvelope, despre care știm cu toții, Continental are în spate un centru impresionant de dezvoltare a noilor tehnologii. I-am făcut o vizită și ne-am acomodat cu ideea de mașină autonomă.

La ce te gândești când spui ”Continental”? Mulți se vor gândi la un mic dejun continental, alții vor trece de instinctele primare și se vor gândi la Bătrânul Continent, iar cei familiarizați cu mobilitatea contemporană vor asocia numele cu cel al celebrului producător de anvelope premium, capabil să ducă mereu la un alt nivel competiția dură cu rivalii de la Michelin.

Totuși, Continental e mai mult decât un producător de anvelope, iar de asta aveam să ne convingem și noi cu ocazia unor zile dedicate tehnologiei pe care o dezvoltă și produc germanii. Ați citit bine: tehnologie. Multe din sistemele multimedia sau din sistemele de siguranță de care ne bucurăm astăzi pe mașinile noastre sunt descoperite și furnizate de Continental.

După o zi petrecută pe ContiDrom, centrul de teste Continental de lângă Hanovra, am făcut cunoștință cu o mașină aproape autonomă, cu o pedală de accelerație care vibrează și am descoperit un înlocuitor pentru pielea folosită la tapițeria interioarelor auto. Am adunat pentru voi 10 dintre cele mai importante tehnologii la care Continental lucrează.

Comenteaza 20

Comentarii (20)

  • In afara de pielea artificiala, majoritatea sunt niste eletronice.
    3 18
  • A si inca o chestie. Cine naiba sunteti voi sa ziceti asta: "Fără îndoială, în maxim 30 de ani nu vor mai exista vehicule cu propulsie convențională." Nu sunteti in masura sa faceti o asemenea afirmatie
    8 20
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Sam, oare tu cumva vii din viitor si stii ce va fi?Cred ca observam cu totii trendul in schimbare.
    12 4
  • acum 30 de ani
    - un telefon era cat o cutie de pantofi si nu i se dadeau prea mari sanse de reusita
    - un laptop cantarea 10Kg si avea o memorie RAM de 64K
    - ideea de monitoare LED nu exista in segmentul public
    - automobilul autonom era doar o idee din reviste de Science Fiction

    daca tehnologia va evolua pe acelasi trend (oarecum) exponential , ce ne opreste sa credem ca in 30 de ani termicele vor fi o rara avis?
    11 2
  • @Sam93...parca esti tu peste 30 de ani

    http://coolesttech.blogspot.ro/2007/09/80s-laptop-nostalgia.html
    3 2
  • Reclama la Continental.
    Toate"inovatiile" sunt marca Continental.
    2 1
  • Vianule, tu nu ai toti neuronii in regula daca compari evolutia exponentiala a computerelor cu alte tehnologii. Industria automobilistica evolueaza mult mai lent, si degeaba le impopotoneaza producatorii cu tot felul de zorzonele electrice ca nu le ajuta cu nimic. Si acuma sa vorbim serios, sa spui cu certitudine ca in 30 de ani nu se vor mai produce masini cu combustie interna (nici macar pentru nostalgici sau pasionati), este total aberativ.
    2 8
  • Daca motoarele termice vor diparea in 30 de ani, inseamna ca nu vor mai fi nici hibride, adica prin 2045, ceea ce mi se pare destul de devreme, poate motoarele diesel sa dispara aproape total la autoturisme, dar cele pe benzina nu cred.
    4 4
  • După cum remarcă incisivul scriitor ortodox Ovidiu Hurduzeu, "Omul va deveni o maimuţă a tehnologiei, nu stăpânul ei"...

    Dacă maşinile ar fi rămas la nivelul de dezvoltare anterior "crizei mondiale", cine s-ar fi ofuscat?

    @Sam93, degeaba te înarmezi cu o atitudine critică justă; cei ca tine şi ca mine vor fi mereu priviţi ca nişte dinozauri paseişti, ba chiar şi pasiunile noastre par "perimate".
    4 6
  • voi n-aveti pasiuni aveti obsesii
    5 0
  • "Zorzonele electrice", pai tocmai aceste zorzonele au crescut enorm siguranta pasagerilor la volan si confortul, daca tu nu vrei zorzonele poti sa mergi cu dacia 1300.
    8 1
  • @Nelule Bahahahhahah?? CE??? Ce au facut? Tu glumesti? Ce a crescut siguranta auto cel mai mult este rigiditatea structurala. Constructia propriu-zisa, nu electronicele. Degeaba ai toate rahaturile electronice din lume cand se baga in tine un tigan analfabet sau ceva betiv cu un Q7. Tu uitate mai baiete la testele Euroncap sa vezi unde a crescut siguranta. Cand in 98 toate masinile se faceau zob si stalpul A se indoia ca o conserva, iar apoi prin anii 2000 au inceput sa fie mai bune, iar la multe masini mai mari si rezistente de constructie noua nici nu le crapa parbrizul la 64 la ora. Sa nu mai vorbim de small overlap test care reprezinta 25% dintre impacturi si la introducere in America era jale iar acum toate rezista la el. Alea is adevaratele progrese in domeniul sigurantei baietas, si de aia traiesti in caz de accident, nu ca nu stiu ce electronica bazaie cand iesi de pe banda de rulare.
    7 7
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Ivanoff
    @Dan Grecu. Aici sunt 100% de acord cu tine. Probabil dieselurile nocive si poluante vor disparea , dar benzinarele nu. Oricum cu timpul vom vedea cat mai multe modele pe hidrogen, chiar si la BMW asta dupa ce vor cersi iar de la Toyota, de altfel primul constructor din lume care ofera fuel cell .

    Totusi, mi-ar place o alta tehnolgie care ar revolutiona , mai ales in RO : Sistem MANEL PLAYER Tempo - Player de manele cu temporizator cand deschizi geamul la un SEVEN series, sa creasca volum ca sa auda toti '' valoarea mea, valoarea mea, ce dulce-iii viataa meaa''
    4 5
  • wakeup!
    Daca in 30 de ani resursele de titei vor ajunge pe terminate, nu conteaza ca va fi diesel sau benzina... carburantul va fi atat de scump, incat va fi mult mai avantajos pentru omul de rand sa-si ia o masina electrica, pe hidrogen sau alte surse alternative.
    5 1
  • Sunt satul pana peste cap de inovatiile astea din domeniul auto.

    Hai sa va spun ce mi s-ar parea mie inovativ intr-adevar.
    Motoare termice cu eficienta 60% si eliminarea pe cat posibil a tuturor pierderilor prin caldura, frecare si rulare nenecesara.
    Momentan, cu indulgenta eficienta motoarelor e undeva pe la 40% iar eficienta maxima posibila e la 70%.

    Pentru ca ne place sau nu motoarele termice vor mai fi o perioada buna pe pamant indiferent ce ne induc filmuletele de prezentare cu masini electrice, fete zambitoare, familii fericite si zile cu soare.

    Pana atunci briz-briz-urile astea ma lasa rece.
    Dati-mi compacta cu un consum real de 2% si ma inclin in fata voastra. Pana atunci toate cu "inovatiile" astea va dovediti incapacitatea de a produce ceva cu adevarat util.
    1 3
  • @wakeup! Asta-i mit urban ce spui tu. In primul rand ca noi rezerve de titei se gasesc tot timpul. In al doilea rand, vorbim de motoarele cu ardere interna, care pot merge practic pe orice, nu doar benzina si motorina. GPL, GNC, etanol, biodiesel, etc. Defapt, UE impune ca pana in 2020 20% din combustilii folositi sa fie bio. Ca sa nu mai vorbim de noile descoperiri din domeniul producerii din combustibili sintetici, precum cea de la Audi. Deci sa nu ne impacientam. Combustibili o sa fie. Daca nu, prefer oricand sa-mi iau un Mercedes in anii 80 si sa bag ulei vegetal in el.
    1 4
  • 1. titei se gaseste tot timpul...accesul la el e mai dificil si pretul de exploatare creste
    2. combustibilii bio duc la crize alimentare...vezi america latina...criza prumbului
    3. combustibilii sintetici sunt in faza de teste...si consuma energie
    4. iti scapa esentialul...si vezi lucrurile doar din prisma consumatorului final care stie doar ca ii curge benzina din pompa.
    4 1
  • Sam ... esti cam vehement in afirmatii ... poate ti-ar fi util in viata sa fii un pic mai moderat.
    In primul rand petrolul, desi exista, este mai greu de scos de acolo. Cand costurile de extractie medii iti cresc de 3-5ori in 30 de ani se poate face afiramtia ca trendul va continua si, peste 30 de ani, petrolul sa fie dublu la pret. Altfel de ce crezi ca baga banii in turism toti șeicii aia ?
    In al doilea rand, motoarele care merg pe orice au nevoie de combustibil, iar daca ala clasic nu se gaseste, ala "bio" nu se va gasi - explicatia este simpla: ar trebui sa nu mai mancam chestii crescute pe camp ca sa putem produce suficient combustibil pentru omenire.

    Eu cred ca-i de cuviinta sa preferi sa te retii un pic de la afirmatii. Esti tanar si plin de energie, dar lumea este mare si, cu siguranta, vei intalni oameni care stiu mai multe decat tine. Retinerea este primul pas in a invata cum sa te comporti in lumea in care traim (daca vrei sa te ridici din multime, evident)

    @Continetal - cam de marketing ideile. Utile unele dintre ele, dar in rest cam mult marketing si cam putin pe real.
    5 1
  • @vianu si unckle Voi doi sunteti definita cuvantului "condescending". Doi r*h*ti batrani care cred ca daca sunt adulti de ceva vreme stiu ceva. Intamplarea face ca chiar astazi sunteti contrazisi de stirile de ultim moment: http://www.autoblog.com/2015/06/17/oil-supplies-historic-levels/?ncid=edlinkusauto00000016

    Si trebuie sa va intreb, cum va permiteti sa aveti indrazneala sa faceti asemenea afirmatii aberante? Cum va permiteti sa reiterati aceiasi poveste nonsensica care sperie lumea inca din anii 70? Daca tot sunteti mai batrani ca mine, nu a-ti auzit de peak oil? de previziunile ca in 2015 benzina o sa fie asa scumpa ca nu o sa ne-o mai permitem? Ca pe vremea asta abia daca o sa mai fie ceva petrol in lume? Si uite ce adevarate s-au dovedit. Si din nou vorbiti pe langa subiect. Eu m-am luat initial de afirmatia ultra cretina a "jurnalistilor" de la Automarket care sustin cu vehementa ca ""Fără îndoială, în maxim 30 de ani nu vor mai exista vehicule cu propulsie convențională." Eu nu am zis ca combustibili bio vor representa 100% din sursele de combustibil utilizat. Am zis ca ii aberant sa sustii ca "fara indoiala" in 30 de ani nu vor mai exista masini cu ardere interna, cand in mod clar combustibili nu vor disparea niciunde, si oricand putem face altii noi. Defapt, cum pot toti papitoii sa faca asemenea afirmatii cand departamentul transportului din SUA prezice ca in urmatoarele decenii, masinile cu ardere interna vor continua sa reprezinte majoritatea vanzarilor auto.
    1 4
  • hahaha
    "condescending" ?

    Ce pustiule, limba romana e demodata? Nu mai exista cuvinte in dictionarul explicativ al limbii romane care sa te multumeasca? Sau prea multe filme americane ti-au sucit mintile? Inclin spre ultima varianta..
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod

Ultimele stiri din Tehnologie

Prețuri mașini noi

Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru