Maşinile electrice se vând ca pâinea caldă, dar petroliştii rămân reci: "Electricele nu vor avea succes"

de Daniel Popescu
Marti, 29.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de maşini electrice au crescut în Europa cu aproape 50% în primele 11 luni ale anului, însă marii exportatori de petrol insistă că acestea nu vor ajunge la o cotă de piaţă semnificativă.

Esential 48.5% este cresterea vanzarilor pentru masini electrice
Primele 11 luni ale anului au marcat o creştere spectaculoasă de vânzări pentru maşinile electrice, potrivit unor date furnizate de Avere, o organizaţie franceză non-profit care ajută la dezvoltarea acestor tipuri de vehicule.

Astfel, în primele 11 luni ale anului, pe Bătrânul Continent s-au comercializat 76.301 de maşini electrice, cu 48.5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

Fără o tehnologie revoluţionară, nu ne aşteptam ca maşinile electrice pe baterii să câştige o cotă semnificativă de piaţă în viitorul apropiat.

Raport OPEC
Deloc surprinzător, Norvegia deţine aproape o treime din această piaţă, cu 22.388 de unităţi comercializate, întrucât oferă numeroase bonusuri, în timp ce Franţa este pe locul doi cu peste 17.000 de maşini electrice. Clasamentul este completat de Marea Britanie şi Germania, în ciuda faptului că ultima nu are niciun program pentru promoarea maşinilor electrice.
De altfel, aceste patru ţări au înregistrat circa trei sferturi din vânzările de maşini electrice din 2015.

În ciuda acestor date încurajatoare, giganţii petrolului continuă să afirme că viitorul aparţine combustibilului tradiţional şi că în 2040 benzina şi motorina vor avea o influenţă aproape la fel de mare ca în prezent. Explicaţia? "Fără o tehnologie revoluţionară, nu ne aşteptam ca maşinile electrice pe baterii să câştige o cotă semnificativă de piaţă în viitorul apropiat", precizează Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) într-un raport.

Concluziile raportului trebuie însă puse sub semnul întrebării, mai ales că preţul petrolului a scăzut de la circa 100 de dolari pe baril în vara 2014 la numai 36 de dolari pe baril în prezent.

Via CleanTechnica, Daily Telegraph

Comentarii (12)

  • Trebuie să fii și prost să te uiți în gura petroliștilor...
    20 7
  • Pai ii usor sa creasca cu 50% cand vorbim de o crestere de la nimic la aproape nimic.
    23 14
  • Scrooge
    Astia sunt inca la prima faza....de negatie. E destul de greu sa faci previziuni, dar sa fii atat de sigur pe anul 2040 inseamna 2 lucruri: ori tremura camasa pe tine si nu vrei sa o arati ori esti complet pe alta lume. As merge mai degraba pe prima varianta. Ce inseamna pt ei tehnologie revolutionara ?..... ca pentru noi inseamna acumulatori cu autonomie mare la preturi accesibile pentru marea masa.
    Astia se fac ca nici istorie nu cunosc, la modul cati oameni aveau masina la 1900 si cat costa una si cum stateau aceste lucruri 20 de ani mai tarziu. In fine, la cum a stagnat pretul combustibililor anul asta dupa ani de crestere si la cum a evoluat industria auto doar in ultimii 2-3 ani eu cred ca petrolistii numai reci nu sunt. Oricum nu i-as plange petrolul e destul de cautat, au domneii destule in care sa-l vanda.
    15 2
  • În primele 11 luni au fost înmatriculate în Europa în jur de 12,6 milioane de autoturisme. Luînd de bună cifra ai de 76.000 de electrice, rezultă un procent de electrice de .... 6 la mie! 0,006% !!!!!!
    S-au vândut ca pâinea caldă? Da, acolo unde se mănâncă orez poate.
    Or fi ăia de la OPEC niște medievali, da' nici să exagerăm în halul ăsta!
    P.S. Mega Image Băneasa s-a lăudat cu un punct de încărcare pentru electrice. Detalii?
    14 9
  • Sa nu uitam ca nici nu se vorbea de masini electrice de serie mare in urma cu nici 10 ani.
    14 2
  • 6 la mie inseamna 0.6 %..totusi este un inceput
    17 1
  • Petrolistii au intrat in "desperation mode". Deocamdata vor sa falimenteze productia de petrol din America de Nord si pompeaza petrol pe piata in nestire. Rusia e doar o victima "colaterala". OPEC nu prea mai exista pentru ca au inceput sa se manance intre ei. Arabia Saudita le-a bagat sarmna-n nas tuturor si le-a spus scurt ca nu mai exista o limita lunara la extractia de petrol (ca sa tina pretul sus).

    La un an si jumatate de la schimbarea de politica exista atat de mult petrol pe piata la ora actuala incat nu mai au loc sa-l descarce de pe tancurile petroliere. Deasemenea pretul e atat de jos incat producatorii prefera sa tina vasele pe ocean decat sa-l vanda pe nimic. Iar zilele trecute, Arabia Saudita a socat lumea prin decizia de a-si reduce cheltuielile. Ceva-i putred in Danemarca.

    Nici nu e de mirare ca vanzarile de automobile cu capacitate cilindrica mare au crescut enorm in ultimele luni. Americanii conduc mai mult decat in anii trecuti pentru ca benzina este atat de ieftina. Dar toate astea mie mi se par masuri "disperate" ale exportatorilor de petrol. Daca masinile devin preponderent hibride sau si mai rau, electrice sau pe hydrogen, petrolistii pierd o cota de piata enorma si e usor de imaginat ce se intampla in tarile care sunt spre 100% dependente de petrol. Si cu ei rafinariile din tarile dezvoltate, familiile multi miliadare, si politicienii care-i sustin peste tot.
    9 4
  • Petrolistii au dreptate si stiu ceea ce spun. Un autoturism cu actionare electrica la ora actuala este sub clasa unuia cu actionare cu motoare termice. Electricele sunt bune in orase pentru deplasarea la serviciu sau in zonele apropiate domiciliulu, relieful fiind o cauza bine determinata pentru autonomia acumulatorilor. dar niciodata nu vor face fata unui autoturism cu alimentare cu combustibil convetional. Trebuiesc incarcati acumulatorii foarte des (daca ai de unde)asa cum incarcam acumulatorii tel. smartfon. Oare am putea sa mergem cu un autoturism electric de la Curtea de Arges la Bilea Lac ? Cred ca nu,nici nu vreau sa incerc. Daca vrea cineva sa incerce e bine sa se asigure cu cel putin 4 acumulatori umani care sa impinga de masina pina la destinatie ca dupa aceea functioneaza pe baza fortei gravitationale si merge singura la vale pina la Cirtisoara - Fagaras. Va doresc Sarbatori Fericite si " La muti ani"
    9 11
  • Daca se scapa de bateriile scumpe si grele,e clar ca viitorul e al lor.Nu din pdv al poluarii sau al costului,ci din cel al randamentului cel putin dublu fata de termice.
    7 0
  • Pe termen mediu hibridele vor avea cel mai mare succes. Deja gasesti compacte la 25.000 de euro in echipari bune cu motoare hibrid. Auris e un exemplu. Volt si Prius raman scumpe insa ~35.000 de euro. Electricele full sunt foarte scumpe momentan pentru ce ofera.

    Vad o piata dominata de hibride pana in 2030 si una de cele electrice inainte de 2050.

    Petrolistii arabi mananca ce stim noi, mai ales ca fara petrol se intorc pe termen lung de unde au plecat: corturi si caravane. Marile averi le-au facut tot pe spatele americanilor si europenilor initial, iar mai noi pe cel al chinezilor si indienilor. Ca sa nu mai zic ca cele 6 mari companii petroliere sunt toate americane, britanice/olandeze si franceze.
    8 4
  • Ar putea sa se reprofileze daca sunt destepti. Sa bage in reteaua lor de benzinarii si superchargere!
    6 0
  • Ar putea sa se reprofileze daca sunt destepti. Sa bage in reteaua lor de benzinarii si superchargere!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru