Mazda nu va renunța la motoarele diesel: "Oamenii vor SUV-uri cu consum redus de carburant"

de Daniel Popescu
Joi, 19.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda susține că nu va renunța la dezvoltarea motoarelor diesel, întrucât acestea sunt apreciate de clienții care vor să cumpere SUV-uri cu un consum redus și costă mai puțin decât sistemele hibride.

Constructorii auto au opinii divergente în privința viitorului motoarelor diesel ca urmare a efectelor scandalului Dieselgate. În timp ce producători precum Toyota au început deja să elimine motoarele diesel din gama de modele din Europa și mizează pe hibrizi, conaționalii de la Mazda au confirmat că nu vor renunța prea curând la acest tip de propulsie.

Jeff Guyton, CEO-ul pentru Europa al constructorului japonez, susține că cererea pentru motoare diesel este în continuare ridicată, în special din partea clienților care vor să conducă SUV-uri cu un consum redus.

"Forțarea clienților spre mașini cu emisii mai mici nu funcționează. Oamenii vor SUV-uri și un consum redus de carburant. Acesta este unul dintre motivele pentru care continuăm să dezvoltăm diesel-uri. Credem că asta este o soluție mai bună decât tehnologia hibridă din punct de vedere al costurilor", a precizat el.

Pe de altă parte, Mazda a exclus varianta de a dezvolta modele de oraș, întrucât această nișă nu este suficient de bine dezvoltată decât pe piața europeană.

În schimb, clienții de pe piețe majore precum China sau Statele Unite nu sunt atrași de astfel de modele.

"Nu vom face nicio mașină în segmentul A. Suntem mari, dar totuși suntem o companie relativ mică. Prin urmare, trebuie să ne concentrăm pe modele de volum care sunt atractive la nivel mondial. Trebuie să înțelegeți că segmentul A nu există în Statele Unite și nu este interesant pentru piețe precum China și Rusia", a adăugat Guyton.

Via Motor1

Comentarii (12)

  • Rudolf D.
    Se vede acum firmele serioase care au expertiza in domeniu. Orice s-ar zice motorul Diesel ramane cel mai economic motor si cu emisiile de CO2 cele mai reduse. Pe motiv de fizica clasa a 10-a, cine a facut.
    18 19
  • SKYACTIVE
    Mvai cum a cazut declaratia asta :)) Daca venea de la vw nu era chiar o surpriza.

    Stai ca apar acum "milenarii" care se jura ca benzinarele lor au consum de 4-5 prin orase si la drum lung . Nu ca vad cel putin 9-10 in fiecare zi si prin afara o tin in viteza 6 pe la 70-80 ca sa vada un 6-7.
    14 14
  • O declaratie sincera si pertinenta, fara BS de marketing.
    Mazda sunt suficient de mici ca sa nu aiba modele diferite pentru piete diferite si atunci orice masina/motor trebuie gandit global. In Australia merge diesel-ul din plin si e posibil ca si in Europa sa mai mearga o vreme.
    Pe de alta parte daca o sa le mearga bine motorul asta nou skyactiveX, s-ar putea sa inlocuiasca dieselul (macar pe pietele civilizate unde exista benzina de calitate).
    11 4
  • @Rudolf D.
    Experienta, nu expertiza. Pune mana pe DEX inainte de a scrie daca nu stapanesti sensul cuvintelor.
    8 4
  • In ultima vreme vad tot felul de declaratii din partea reprezentantilor companiilor auto, legat de motoare, elecrificare, conducere autonoma, etc.
    In multe cazuri nu sunt decat niste scuze impachetate frumos, care sa dea bine pentru marketing, insa in spate se afla tot felul de limitari de natura financiara sau competenta.
    In cazul de fata, foarte probabil ca Mazda nu vor sa investeasca in hibride, pentru ca sunt mici si nu se merita (ROI) si asteapta cuminti sa sara direct la electrice, care vor deveni inevitabil mainstream intr-un viitor nu foarte indepartat
    13 1
  • Rudolf D.
    @Rudolf D.
    Bine ca esti tu destept. Nu stiu ce ar face planeta fara filosofi ca tine. De fapt greseala era "Se vad acum firmele serioase". No, mai gresesc si eu la repezeala. Asta n-ai vazut-o? Dar despre Diesel ce parere ai ca am vazut ca esti beton la filologie.
    5 5
  • Rudolf D.
    Si e corect si expertiza (conform dex) mai filologu' lu' peste.
    3 5
  • mircea badea
    no bine, sa vanda dieseluri in china si sua atunci. :) la fel si suv.

    cu benzinar de 1.4 (aspirat, 5 trepte) scoti 5% in exterior depasind dieseluri!
    5 8
  • @Rudolf
    E corect cuvantul expertiza dar nu in contextul in care ai scris tu. Vezi mai jos:

    expertiza = a supune unei expertize

    experiență= Totalitatea cunoștințelor și deprinderilor dintr-un anumit domeniu

    Cat despre Diesel, consider ca inca nu exista alternativa pentru el la SUV-uri. Hibridele sunt pentru marketing.
    6 1
  • @cyrus...bine punctat.

    cand esti mic si banii dramuiti trebuie sa te tii de ceea ce ai in curte si sa faci ce stii mai bine.

    @skyline...pe soselele scumpei noastre patrii

    https://www.youtube.com/watch?v=cvAVulvpPbk
    7 0
  • Anonim
    La ora actuala companiile auto nu au o altenativa pentru motoarele diesel marea electrificare este doar pe hartie . Masinile electrice sunt scumpe si nu au o autonomie reala buna pana nu rezolva problemele astea nu se vor vinde asa cum vor unii.
    6 4
  • @vianu
    da, si eu scot des consumuri extraurbane sub cel din fisa tehnica a masinii. si nu, nu ajung mai tarziu la destinatie decat cei care merg "sportiv", ba chiar din contra

    oricine de fapt poate face asta, daca are un minim de bun simt in conducere si o abordare anticipativa a traseului.

    vechile notiuni de la scoala de soferi cu sofatul preventiv, folosirea fortelor inertiale ale masinii (fluenta in conducere) si anticiparea actiunilor celorlalti din trafic nu erau chiar degeaba.

    dar na, ce pretentii pot sa am eu de la grosul soferacilor sa inteleaga asta, cand ei abia stiu sa scrie si sa citeasca. multi trag de masini ca apucatii, le smucesc in toate felurile posibile de parca n-ar mai exista ziua de maine, depasiri, frane, acceleratii etc si se mira apoi ca le consuma masina prea mult si ca pica repede toate piesele. e hoti fabricantii, sa ne jupoaie de bani, mana in mana cu petrolistii !!
    10 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru