Mercedes-Benz pierde teren în bătaia cu Audi şi BMW la nivel mondial

de Mircea Meșter
Miercuri, 10.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi şi BMW au reuşit să-şi mărască avansul la capitolul vânzări în faţa celor de la Mercedes-Benz la nivel mondial în perioada ianuarie-septembrie 2012.

BMW şi Audi se distanţează constant de Mercedes-Benz în clasamentul vânzărilor principalelor mărci premium la nivel mondial. Chiar dacă Mercedes-Benz a reuşit să vândă la nivel mondial 964.900 de maşini în primele nouă luni ale anului 2012, o creştere de 5% în raport cu aceeaşi perioadă a anului precedent, marca germană este singura care nu a trecut încă de bariera de un milion de maşini vândute.

DISTANŢA FAŢĂ DE AUDI ŞI BMW CREŞTE

Audi (1.097.500 de maşini în ianuarie-septembrie 2012) şi BMW (1.110.000 de maşini) se află în creştere accentuată, distanţa dintre Audi şi Mercedes crescând faţă de ianuarie-septembrie 2011 cu 125% (de la 53.900 la 132.600 de maşini), în timp ce distanţa dintre BMW şi Mercedes a crescut cu 41%, până la 145.000 de maşini vândute. 

Esential 2005 este anul în care Mercedes-Benz s-a aflat ultima dată pe prima poziţie a mărcilor premium la nivel mondial.
18% este creşterea înregistrată de vânzările Mercedes-Benz între 2005 şi 2012.
Audi are +70%, iar BMW +31%.

"Problemele celor de la Mercedes-Benz sunt unele create de ei înşişi. Le va fi foarte greu acestora să revină pe poziţia întâi, pentru că ceilalţi nu dorm", declară analistul german Christian Ludwig (Bankhaus Lampe, Dusseldorf, Germania) citat de Business Week. Conform acestuia, principalele probleme ale celor de la Mercedes sunt învechirea gamei şi mai ales preţul foarte ridicat al unor modele nou apărute pe piaţă, implicit al noului Clasa A. Opinia lui Ludwig este împărtăşită şi de un alt analist german, Peter Wodniok (Fairesearch, Kronberg, Germania): "Daimler susţine că cererea pentru noul A-Klasse este foarte bună (n.r. Daimler afirmă că modelul a primit deja 70.000 de comenzi), dar problema e că vorbim până acum mai ales de comenzi din partea dealerilor. Preţul compactei Mercedes rămâne  destul de mare şi rămâne de văzut dacă piaţa îl va accepta".

Preţul de pornire în România al noului Mercedes-Benz A-Klasse este de 24.676 de euro pentru versiunea 1.6 de 122 CP, modelul german fiind cel mai scump dintre compactele existente pe piaţă în acest moment. La comparaţia cu principalii concurenţi premium, A-Klasse este cu 456 mai scump decât Audi A3 1.4 122 CP, cu peste 1200 de euro mai scump decât BMW Seria 1 1.6 102 CP şi cu aproape 2000 de euro mai scump decât Volvo V40 în versiunea sa de bază, 1.6 diesel de 115 CP.

SPERANŢE PENTRU VIITOR

Gama învechită de modele cântăreşte greu.

Dar înnoirea lui A-Klasse şi, ulterior, a lui S-Klasse vor avea un efect pozitiv pentru Mercedes-Benz

Frank Schwope
Analist Norddeutsche Landesbank Hanovra

Totuşi, speranţele celor de la Mercedes se leagă de dezvoltarea gamei de modele compacte, pe care oficialii germani o consideră principalul motor care va asigura revenirea mărcii în prim-plan. "Avem găuri în portofoliu, dar acestea vor fi completate în viitoarea perioadă. Când privesc în viitor, observ că avem toate avantajele de care avem nevoie pentru a redeveni numărul 1 până la sfârşitul acestui deceniu", declară Joachim Schmidt, directorul de vânzări al mărcii germane.

via BW

Comentarii (14)

  • a3 este o masina a naibi de buna ......si da dai pe un a-klasse mai mult(chiar daca noua generatie e chiar noua) e ceva........
    24 21
  • sincer, oricand noul A decat V40, Seria 1 sau A3... am fost cu toate dintre ele si A-ul chiar mi-a furat inima. A-ul are ceva aparte pe care ti-l dezvaluie doar cand te urci in el. Restul, sunt masini reci care nu-ti transmit nimic. Iar pe segmentul asta, conteaza efectul "wow" nu o diferenta de 2-3 mii de eur (sa fim seriosi, cine isi permite buget de 25 de mii de eur pentru o masina de genul asta, chiar nu se uita la diferenta de 2-3 mii, mai ales ca la clasa A se compenseaza din plin pe parte de mentenanta si intretinere)
    24 33
  • Cel mai mult imi plac expresiile de genul "sa fim seriosi, cine isi permite buget de 25 de mii de euro nu se uita la 2-3 mii diferenta". Ba se uita, daca a ajuns la 25 de mii cu greu si nu vrea sa de mai mult. 2-3 mii de euro, adica 12 %. Nu se uita poate la 3.000 de euro daca vorbim de 60.000 (5 %), desi eu cred ca si acolo lumea e atenta ce primeste de banii ceruti.
    Si asta se vede in volumul vanzarilor.
    32 4
  • probabil dmnul de mai sus a vrut sa spuna ca daca cineva isi doreste spre exemplu un a class, o sa plateasca diferenta de 1300 in plus fata de audi sau bmw fiinda el isi doreste mercedes, nu alta masina, asa cum cineva care isi permite un seria 1, chiar daca audi ar fi (ipoteti vorbind ca sunt aproape identice la pret) mai ieftin cu 3000, ar lua bmw, fiindca el vrea bmw. Pretul asta pentru o masina mica este unul la care clientii nu cred ca mai compara, ci aleg ce marca isi doresc, indiferent de 1-2k diferenta de pret. Este aiurea sa comentezi diferenta de 1-3k la acest nivel, mai bine comentezi ca e cu 10k mai scump decat un golf sau orice alta masina mica decenta.
    15 1
  • daca dai 25k pe o masina nu sunt bani stransi cu greu, numai o persoana fara simtul raspunderii da toti banii din casa pe o masina, daca cineva da 25k pe o masina, sigur mai are bani in cont, deci da, o diferenta de 2-3k nu mai este asa importanta.
    28 10
  • Apropo de A klasse, am avut ocazia sa conduc noul A klasse cu pachetul AMG, masina costa putin peste 30.000 euro dar parerea mea ca merita toti banii. As alege-o oricand in detrimentul unui A3 sau seria 1. Nu am apucat sa conduc noul V40, dar nu cred ca schimba mult situatia. Mercedesul, chiar daca e o masina nemteasca, parca transmite ceva cand esti in interior.
    7 12
  • 1. 1.109.962 (146.843 - sep)
    2. 1.097.500 (136.600 - sep.)
    3. 964.926 (123.358 - sep.)

    BMW a rupt in Septembrie si a reusit sa creasca din nou la peste 10.000 de unitati distanta fata de Audi, in conditiile in care acestia din urma se apropiasera in vara undeva la 2000 unitati.
    11 6
  • :D

    1. BMW; 2. Audi; 3. Mercedes
    12 9
  • He. Conteaza cine vinde mai mult? Tata se va vinde cel mai MULT in timpul apropiat. Asta e indiciu? Fiecare isi are nisa sa pe piata. Din toate tel. mobile imi place VERTU :) - care se vinde cel mai putin.
    16 3
  • un oarecare
    La ce masini gasesti acum la sh. pur si simplu nu inteleg de ce sa dai 30 000 euro pe asa ceva?nici un argument din lume nu ma poate convinge ca merita sa cumperi masina noua indiferent de clasa sau brand!Dupa ce pleci da la dealer cu ea si pana ajungi acasa ai pierdut 20% din valoare!Parerea mea la aceasta clasa:
    1.V 40
    2.A3
    3.Seria 1
    4.A classe(imi pare rau dar e hidoasa rau)!
    7 15
  • zic si eu
    pt ca majoritatea isi doresc ca lucrul lor sa fie lucru sfant..lucrul nou. Cei care isi doresc lucruri sh au altfel de gandire...nu zic rea sau buna. de asta ne diferentiem toti unii de altii .
    7 3
  • andy.s
    1.Audi 100%
    2.BMW 95%
    3.Mercedes 90%
    4.Volkswagen 75%
    6 4
  • @ un oarecare
    1) Pai daca toata lumea ar cumpara doar SH, de la cine mai cumperi???
    2) Normal ca se devalorizeaza cu 20%, dar asta e valabil pentru orice bun (poate mai putin pentru vin). Incearca sa-ti vinzi hainele de pe tine si vezi cat o sa iei pe ele.
    11 0
  • un oarecare
    E o gandire adaptata traiului din Romania Shelby!Daca ar fi decenta ca in alte tari civilizate clar s-ar schimba si mentalitatea!Problema romanilor ca de multe ori fac eforturi pentru o masina noua fara rost, la asta ma refeream!
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru