Mercedes începe livrările lui GLC F-Cell: primul hibrid alimentat cu hidrogen care are și baterie cu încărcare la priză sosește în Germania

de Daniel Popescu
Marti, 13.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a livrat primele unități ale hibridului alimentat cu hidrogen care include și baterie cu încărcare la priza unor clienți instituționali din Germania, în timp ce persoanele fizice îl vor putea utiliza din primvara anului viitor.

Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din 2017, Mercedes a prezentat conceptul GLC F-Cell, un SUV bazat pe GLC care iese în evidență prin sistemul de propulsie inedit. Acesta este primul hibrid din lume alimentat cu hidrogen care are în același timp și baterie cu încărcare la priză, fiind practic un hibrid electric-electric.

Automarket a avut recent ocazia să testeze versiunea de producție, iar Mercedes a anunțat acum startul livrărilor în Germania.

Printre primii clienți se numără ministerele naționale și regionale, dar și compania națională de transport pe calea ferată Deutsche Bahn. De asemenea, o serie de unități au fost comandate și de autoritățile locale din Stuttgart și Hamburg, dar și de companii precum Air Liquide, Shell sau Linde AG.

Persoanele fizice vor putea avea acces la noul Mercedes GLC F-Cell începând din primăvara anului 2019, însă în faza inițială doar prin intermediul serviciului de închirieri Premium Car Rental oferit de constructorul german.

Mercedes GLC F-Cell are un motor electric de 200 de cai putere și este echipat cu două rezervoare cu o capacitate totală de circa 4.4 kilograme de hidrogen.

Unul dintre ele este amplasat lângă motorul electric, în timp ce al doilea a fost poziționat sub banchetă din spate. Alimentarea cu hidrogen durează circa 3 minute, aproximativ la fel de mult ca o încărcare tradițională cu carburant convențional.

Între timp, bateria Li-Ion are o capacitate de 13.8 kWh și servește și ca sursă de energie pentru motorul electric. Bateria poate fi încărcată la priză, la fel ca orice mașină electrică, iar durata de încărcare completă este de circa o oră și jumătate.

Via Mercedes

Comentarii (4)

  • Meteorologogu
    Solutia asta suna bine, sa vedem si daca reteaua de distributie pt hidrogen se extinde sau nu ...
    3 0
  • Edikkk
    Soluţia sună foarte bine

    Nu scrie cât ar fi autonomia doar pe baterie
    1 0
  • Edikkk
    Scrie 41 km în articolul anterior...

    scuze
    1 0
  • Meteorologogu
    Apoi cred ca bateria e asa ... de rezerva, sa nu te trezesti ca ramii fara H2 ... si sa mai optimizeze putin consumul in oras, in orasele unde se poate, pentru ca in cele in care ai start/stop din 2 in 2m ....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru