Mercedes nu le mai poate oferi clienților săi germani un jet de aer cald la nivelul tetierei: sistemul Airscarf a fost interzis pe decapotabilele germanilor

de Bogdan Mirică
Luni, 16.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Curtea de Justiție din Germania le-a interzis celor de la Mercedes comercializarea decapotabilelor echipate cu sistemul Airscarf pe piața mamă.

Pentru că este un constructor cu experiență în producția decapotabilelor, Mercedes-Benz a fost mereu preocupat de introducerea unor tehnologii noi chiar și pe mașinile sale cu acoperiș retractabil. Tocmai de aceea, germanii au fost primii care au introdus sistemul Airscarf pe modelele lor cabrio.

Tehnologia presupune folosirea unui jet de aer cald la nivelul tetierei, menit să le ofere pasagerilor față un confort termic suplimentar atunci când merg decapotați.

Deși a promovat îndelung acest sistem și s-a erijat într-unul dintre promotorii tehnologiei, Mercedes are parte de probleme și se vede nevoit să sisteze comercializarea mașinilor sale echipate cu Airscarf în Germania. Curtea Federală de Justiție din țara de origine a mărcii i-a interzis producătorului din Stuttgart vânzarea sistemului din cauza unei dispute iscate de înregistrarea patentului.

Prin urmare, modele ca Mercedes SLC, SL, S-Klasse Cabrio și AMG GT Roadster nu vor mai putea fi comandate în Germania cu acest element opțional.

Decizia este cu atât mai importantă, cu cât două treimi din mașinile decapotabile vândute în Germania sunt comandate cu acest sistem.

Un purtător de cuvânt Mercedes s-a arătat uluit de această decizie, întrucât producătorul câștigase vechile dispute privind înregistrarea patentului pentru Airscarf în alte instanțe.

Comentarii (6)

  • Si Bentley are asa ceva.
    Ceea ce n-am inteles, este de ce le-a fost interzis ?
    Eu cand o sa imi iau un AMG GT Roadster SH o sa fiu precaut si o sa caut nul cu jet de aer cald... :))))))
    28 11
  • Cine vrea neaparat sa-si ia ...cu siguranta gaseste o solutie .... se duce in Luxemburg si o comanda de acolo ....
    25 1
  • Cred ca ii iau si eu un scaun din asta misto la masina, probabil ii cresc valoarea cu inca 50% :)))))))
    22 3
  • Aici pot sa ofer cateva informatii suplimentare :) Mercedes a fost in procese cu un tip Schatzinger, care se pare ca detinea patentul pentru Airscarf din 1996. Desi Mercedes a castigat doua runde de procese cu tipul, se pare ca pana la urma Schatzinger a avut castig de cauza.

    Ideea este ca Mercedes trebuie sa dezactiveze sistemul de pe toate masinile lor SLK, SL, E Class cabrio, etc dar ... pana in 25 Decembrie 2016. De ce? Pentru ca de Craciun, expira patentul lui Schatzinger si atunci toata lumea va putea sa-l foloseasca.

    Mai demult am vazut un film cu iginerul de la Ford care a inventat circuitul electronic al stergatoarelor intermitente. Ford, la fel, i-a luat inventia si a folosit-o pe masinile lor, fara sa-i plateasca un cent. A fost un process lung, de ani de zile dar pana la urma omul a castigat. Mercedes si Ford nu sunt nici primii nici ultimii care au facut treaba asta. Ideea e ca intr-o societate normala, chiar si omul de rand poate sa aiba castig de cauza, chiar daca este in litigiu cu un gigant industrial, un guvern sau orice alta namila de marimea asta.
    36 12
  • Ptr dl. "voturi multiple"
    zarnesteanu = Kotegaeshi

    2 conturi, aceeasi persoana. Mascareala curata !
    4 15
  • rotila
    sunt cu 20 de ani in urma romanilor. procesul cu inginerul care a modificat capota de portbagaj la dacia 1300 a fost la noi de mult.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru