Mercedes Urban eTruck: primul camion electric are autonomie de 200 de kilometri și se lansează în 2017

de Daniel Popescu
Duminica, 19.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a anunțat că Urban eTruck, conceptul camionului electric prezentat anul trecut, va intra în producție de serie limitată în următoarele luni.

După ce și-au definitivat în mare măsură planurile ambițioase pentru lansarea de mașini electrice pentru următorii ani, constructorii auto au început să-și îndrepte atenția și spre camioanele electrice.

Tesla Motors a luat prin surprindere industria auto şi a anunţat dezvoltarea unor camioane electrice autonome, însă Mercedes și-a jucat cartea mult mai bine: anul trecut, a prezentat conceptul camionului electric Urban eTruck, iar acum germanii au anunțat că acesta va intra în producție de serie în următoarele luni. De altfel, producătorul susține că acesta va fi primul camion electric de mare tonaj disponibil pe piață.

Urmareste Automarket
În plus, camionul electric va patra caracteristicile conceptului și va fi echipat cu o baterie de 212 kWh care îi va permite să atingă o autonomie de 200 de kilometri. Evident, autonomia este prea mică pentru ca un astfel de camion să fie utilizat pe autostrăzi.
În schimb, așa cum sugerează și numele, Urban eTruck va fi utilizat pentru transporturi de marfa în interiorul orașelor sau între orașe apropiate. Acesta are o capacitate de încărcare de 12.8 tone, iar masa totală a vehiculului ajunge la 25 de tone.

Până acum, Mercedes a primit deja 20 de comenzi de la potențiali clienți care lucrează în domeniile alimentar sau logistic. Pentru început, camionul electric va fi disponibil doar în Germania, iar clienții vor beneficia de suport tehnic gratuit timp de 12 luni pentru a se adapta cu utilizarea unui astfel de vehicul.

Via Motor1

Comentarii (6)

  • Era si timpul pentru asa ceva. De fapt, ma intreb de ce electrificarea nu a inceput de la camioane pentru a ajunge la turisme. La un camion ai mult mai mult spatiu (datorita conceptiei sasiului) pentru amplasarea bateriilor. Dat fiind destinatia urbana a masinii, se poate documenta mult mai bine comportamentul ansamblului baterie-motor electric in diferite situatii: comportament "la gol", in sarcina etc.

    Nu in ultimul rand, cred ca pe termen lung va fi mai ieftin de operat un astfel de camion decat unul cu motor termic.
    6 1
  • Un camion de asta ar tre sa aiba autonomie cel putin 500km ,cu un tir nu te plimbi toata ziua prin oras unde mai dai de cate-o statie de incarcare...
    8 7
  • @q

    tu ai citit articolul sau nici titlul nu l-ai inteles? Urban eTruck nu iti sugereaza nimic?

    U R B A N

    dupa tine toti cei 20 de clienti sunt niste idioti, nu? Aia nici nu stiu cum se foloseste un camion d'asta...O fi la moda sa se plimbe toata ziua prin oras cu un camion de 25 de tone.
    7 8
  • Cred ca tu n-ai inteles adevarata utilizare a unor astfel de masini...dar ma rog...Eu locuiesc in Cluj si n-am vazut niciodata un camion umbland prin oras,cel mult in zonele industriale, depozite sau pe centuri...sti de unde vin 90% din ele ? De pe magistralele europene ...deci lasa-ma cu ce scrie in articol ....merc face un exercitiu de imagine si marketing dat fiind faptul ca se produc doar cateva exemplare...TOCMAI din cauza utilitatii foarte mici,deocamdata.
    6 4
  • altu care crede ca orasul lui e buricu' pamantului. SI daca acolo, in buricul pamantului, nu vede el ceva, nu se poate intampla nicaieri niciunde.

    uite, eu de exemplu, in oras la mine n-am vazut niciodata umbland pe strazi o zdreanta pitica folosita drept marioneta la teatrul de papusi "Orbul si Betivul".
    3 6
  • Bine, ai castigat !
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru