Modelele Mazda își modifică ADN-ul: vor deveni mai confortabile, vor vira mai ușor și vor solicita mai puțin mușchii corpului uman

de Bogdan Mirică
Joi, 09.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda a anunțat introducea unui sistem numit G-Vectoring Control pe viitoarele sale modele. Acesta reduce eforturile șoferului pe distanțe lungi și relaxează mai multe grupe de mușchi. Odată cu el, Mazda va introduce și scaune noi și va regândi amplasarea pedalierului.

ADN-ul modelelor Mazda este pe cale să se schimbe. Constructorul japonez pregătește o serie de schimbări importante pentru viitoarele modele, încercând să se adreseze unei mase mai mari de clienți. Mazda va încerca să-i satisfacă și pe cei care își doresc o mașină confortabilă, fără a uita complet de spiritul sportiv care a consacrat marca.

Potrivit unui inginer Mazda, intervievat de Autocar, compania nu va putea să își optimizeze mașinile doar pentru o categorie a publicului care vrea un comportament sportiv. O rulare mai relaxată eliberează mintea șoferului și va face traseul mult mai plăcut. Mazda se gândește așadar că insiste pe noi aspecte: confort maxim pentru șofer, mai puține eforturi la virare și reducerea oboselii pe distanțe lungi.

Noul trend se naște odată cu sistemul G-Vectoring Control, adică o asistare electronică a șasiului pentru o tranziție fină între forțele G rezultate la frânare, accelerare și virare. Mazda GVC se folosește de modificări discrete asupra cuplului motor pentru a optimiza încărcarea verticală de la nivelul suprafeței de contact a anvelopelor.

Esential 30 de Nm este cantitatea de cuplu pe care o poate ajusta sistemul GVC la nivelul unei roți.
Folosindu-se de informații privind direcția și nivelul de accelerare, Mazda reduce cantitatea de cuplu trimisă roților cu maxim 30 de Nm.
Este suficient pentru a așeza mai simplu mașina pe trasa ideală. Prin urmare nu este nevoie de o intervenție solicitantă asupra direcției (de cele mai multe ori una inconștientă). Beneficiile se vor vedea cel mai bine pe drumurile secundare, nu neapărat pe autostradă. În aceste situații, șoferul ajustează constant direcția, fără să își dea seama. Cu Mazda GVC nu va mai fi nevoie de o asemenea concentrare.

Urmareste Automarket
Sistemul reduce și acțiunea forțelor laterale care acționează asupra șoferului și pasagerului atunci când mașina rulează pe o suprafață cu denivelări.
Prin urmare crește confortul pasagerilor și nu mai sunt solicitați mușchii care sunt încordați din cauza unei poziții proaste. Nici inerția corpului pe viraje nu va mai fi atât de mare ca în actualele modele. Insuficienta susținere laterală făcea ca mai multe grupe de mușchi să fie tensionate. În special cele de la nivelul gâtului, responsabile cu menșinerea poziției capului. Această solicitare provoca oboseală pe distanțe lungi.

Pe lângă noul sistem GVC, viitoarele modele Mazda vor primi și scaune noi, gândite pentru a oferi o susținere laterală mai fermă și pentru a reduce punctele de presiune asupra ocupanților. Va fi modificată și poziția pedalelor în căutarea unei amplasări ideale, indiferent de dimensiunile celui de la volan.

via autocar

Comentarii (21)

  • Bravo Mazda
    Mazda progreseaza mult in ultimul timp. Au dezvoltat nu doar cele mai performante motoare N/A cu raport de compresie inegalabil in industrie , dar si ideea ca un motor aspirat este mai performant decat unul dopat cu turbina. Dovada o face noile lor motoare pe benzina . Au dezvoltat o structura tehnica care nu doar ca este sigura, este si foarte usoara . 1300kg cantareste Mazda 6 la gol, cea mai usoara limuzina de clasa medie, iar proportiile ei nu-s deloc mici. Masina este foarte masiva cu un ampatament de 2830mm , mai lunga fata de noul Talisman. Acum se pare ca progresele continua, prin adoptarea de noi metode care vor sporii confortul la volan dar si manevrabilitatea.
    38 19
  • Inovatiile se tin lant , iar masinile lor arata din ce in ce mai bine . Sistemul iEloop + decuplarea alternatorului pe perioadele de acceleratie mi se par ca ar trebui sa devina un standard in industrie , iar motoarele cu raport ridicat de compresie au ridicat stacheta eficientei unui motor aspirat alimentat cu benzina . Bravo lor .
    27 12
  • @ingerulol
    Ba mai mult sistemul lor start-stop este cel mai performant din industrie. Imediat dupa ce motorul s-a oprit la semafor luand piciorul de pe ambreiaj evident, la repornire pleaca fix din aceeasi pozitie segmentul de ardere. Daca ai ramas in pozitia a treia , va pleca direct cu 3, nu va reseta sa plece de la zero sa goleasca pistoanele .
    19 19
  • @ingerulol
    Designul este intr-adevar emotional. Am inceput sa vorbim despre design emotional ca despre o raritate in industria auto. O raritate care s-a cam diminuat inclusiv la marci premium ca Mercedes sau BMW , Audi. Nu au personalitate sau originalitate . Designul nu-ti transmite emotia pe care o transmite un Jaguar, Acura, Infiniti, Lexus, Cadillac, Lincolm, Genesis, etc.
    17 20
  • Hey guys va dau dreptate, Mazda chiar stie sa inainteze, iar inaintarea e spre bine din cate reflecta politica marcii. Singurul element care mai lasa loc de imbunatatiri ramane transmisia automata . Iar la Mazda 3 neaparat calitate mai buna la interior. E depasita la acest capitol pana si de Mazda 2 . Am ramas dezgustat cand am condus Mazda 3 si am ''pipait'' materialele de la interior. Partea dedicata soferului si pasagerului are suprafete moi, dar panourile usilor din spate plastic tare . Panourile usilor fata poliuretan moale. Un minus d.p.d.v calitativ, de aceea nu o pot califica superioara concurentei la acest capitol.
    14 31
  • Mazda e tare rau ! Nu am ce zice....de la un timp numai masini deosebite fac. E cam singura marca de la japonezi care imi place cu adevarat si o respect. Nu as da niciodata banii pe un Lexus sau alte marci de la ei. Dar Mazda merita !
    13 22
  • @Scorpionul.negru


    Ce-i drept e drept. Nici eu nu as da banii pe un Lexus, de fapt pe nici o alta masina premium care se va deprecia mai bine de 50% dupa 5 ani la revanzare. Mazda tine stacheta de preturi ridicata la revanzare . In rest nu-s de acord cu tine. De la Japonezi exista Honda Accord Coupe 3.5L V6 278CP , Acura TLX, Honda NSX, Nissan Maxima , Nissan GT-R Nismo, Lexus LC500, si multe alte modele emblematice care impun respect.

    https://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gallery/n/nissan/maxima/nissan_maxima_74.jpg

    https://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gallery/n/nissan/maxima/nissan_maxima_76.jpg


    http://cdn.inaxiom.net/web/wp-content/uploads/2015/04/nissan-maxima-2016-10.jpg

    http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2015/04/2016-Nissan-Maxima-interior-cockpiit.jpg
    11 24
  • PS: Momentan sunt pe urmele achizitiei unei piese de muzeu : Proiectul este : Toyota Corolla E20 , o adevarata legenda a industriei auto care va fii restaurata . Voi revenii cu detalii in momentul finalizarii.
    10 21
  • @Sergiu.Andrei

    Personal, in orice masina din clasa compacta in care m-am urcat (nonpremium) are fetele usilor spate tari, prin urmare din punctul asta de vedere nu vad de ce e asa dezamagitor...
    Ce asteptari ai de la clasa asta si la pretul asta totusi ? :) Mai ales ca zici ca ai ramas "dezgustat". Tu te-ai suit intr-un seat leon? skoda oktavia? ford focus? sau realmente orice alta masina din clasa asta ?! Designul inteleg ca e mega subiectiv, dar chiar dezgustat ? hai las-o mai usor...

    Sau poate vorbeste doar orgoliul din mine, considerand ca detin masina in cauza, probabil sunt cam subiectiv, si totusi... Auzi mah... dezgustat :)) Sa nu incep numa sa-mi dau eu parerea despre concurenta cu acelasi tot abordad... numa am incepe sa ne certam toti pe aci... cum se intampla oricum :D
    27 1
  • cu acelasi ton*
    8 2
  • @Dudu . M-ai inteles gresit. Mazda 3 exceleaza la toate capitolele si chiar consider ca este net superioara concurentei la toate capitolele, mai putin detaliul mentionat sus de mine. Personal am condus cam toate modelele de clasa C. Eu nu stau prea mult pe ganduri, imediat ce este disponibil modelul nou la showroom dau o fuga pt un test, sau daca mi se ivesc ocazii gen : inchiriei atunci cand calatoresc prin europa , etc . Honda Civic, Hyundai Elantra, Kia C''eed si alte cateva stau mai bine la acest capitol. Ford Focus sta si el prost, la fel precum Seat Leon si altele . In general cele de origine germana si cele americane stau prost la materiale interioare. La Jetta nu aveam nici macar volan imbracat in piele si schimbator+levier frana mecanica , pe cand la Mazda 3 e standard din entry-level acest plus de calitate. Mazda 2 o consider mai calitativa la materiale decat 3 ( probabil e un model mai nou aparut ) . In 2 avem piele pe zona superiara a bordului , pe zona de langa schimbator si pe capitonajele usilor . Pe 3 nu am gasit decat plastic in aceste zone sau poliuretan moale. In rest Mazda 6 este la superlativ cea mai bine finisata din clasa ei. Aici la interior abunda de insertii din piele cu cusatura dubla ori simpla , ori culori diverse : alb cu negru, gri, negreu cu maro, ori aluminui.
    7 23
  • Mai multă vrăjeală nu mi-a fost dat să văd. De parcă pînă acum ca să întorci volanul trebuia să faci sală zilnic. Iar mintea șoferului eliberată înseamnă ieșiri în decor sau somn așa cum am pățit eu când mergeam relaxat.
    17 8
  • mos teca
    Mai bine sa se ocupe de insonorizare ca au facut-o de oaie.Pacat de masina (mazda 6)
    12 7
  • @mos teca

    Nu cred ca-i mai prost insonorizata ca Ford Mondeo, VW Passat si Opel Insignia. Soarele ?
    5 12
  • Chiar daca prin absurd mi-ar fi placut masina asta, m-ar fi apucat greata de cate dulcegarii puerile s-au scris la comentariile de la articolul asta.

    Acelasi vesnic si neschimbat user sub 70 de nickuri.
    4 4
  • http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Mazda_Mazda6/Interior/
    Citeste acolo, tovarase Serghei. Poate vei reusi sa intelegi. Ai nevoie de traducere?
    9 2
  • Esti ridicol ca de obicei? Oricum am facut un supraefort sa-ti scriu , vad ca ceilalti te ignora..
    2 8
  • imi place mazda, dar se pare ca si ei si-au tras marketing nemtesc, adica abureala ieftina care face din rahat bici.
    Adica prostilor pana acum v-am dat scaune de rahat, ca sa va scoatem ochii cu unele mai de doamne ajuta pe facelift...
    1 8
  • @mmm

    Si ce legatura au inovatiile viitoare din domeniu cu marketingul ? E ca si cum toti constructorii de acum ar spune : ''aha, prostilor pana acum v-am dat masini fara ABS si fara airbag-uri, ca sa va scoatem ochii acum cu unele dotate cu aceste sisteme'' . Nu inteleg logica postarii tale. Marketing inseamna stiinta si arta de a convinge clientii sa cumpere. Spre exemplu VAG : Masinile lor sunt Non-euro, si brusc le trec Euro 6 si cu performante si consum desavarsit de bune.Asta inseamna marketing, disperarea cu care ei incerac sa atraga clientii , manipulandu-i.


    @@kote. Daca nu ti-ai dat seama , @Kotegaeshi este de fapt fostul user @Lache a carui cont i-a fost blocat de @automarket, tot din aceste circumstante. Nici nu ma ostenesc sa-i raspund . Il cunosc sub userul @lache, @kumite, @Mitica Blajinul, etc.
    4 7
  • @@kote, da ,sunt ridicol ca de obicei. Ceilalti ma ignora, dar tu nu ai sange in instalatie ca sa ma ignori. Chiar daca te-ai suprascremut, mirosul persista. Cum mai este treba cu talamba satului?
    8 4
  • Contul nu mi-a fost blocat. Blocat esti tu. Esti din nou gresit.Tu nu ma cunosti si nu ai sa ma cunosti niciodata. Fara sa-ti dai seama, esti chiar simpatic. Nici nu stii cat de bine este sa vin dupa munca si sa citesc toate perlele tale.Cel mai tare este atunci cand incepi sa te lauzi. Stress relief si nimic mai mult. Hai , sanatate maxima!
    ....din cauza acestor sau acelor circumstante.... Asa-i mai corect. Asa se spune in Romania.La tine este alta poveste. Bozo .
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru