Nemulțumiți de concedierile de la fabrica Vauxhall: sindicaliștii cer explicații de la guvernul britanic și grupul PSA

de Petre Barac, Foto: Dreamstime
Marti, 17.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Liderii sindicali de la fabrica Opel/Vauxhall din Ellesmere Port (Marea Britanie) cer explicații de la guvernul britanic și de la grupul PSA, după ce francezii au spus că vor să taie un sfert din locurile de muncă ale fabricii.

Grupul Peugeot-Citroen a anunțat că va da afară 400 de oameni de la fabrica Vauxhall din Ellesmere Port, pe baza unui program de plecări voluntare. Așa cum era de așteptat, nemulțumirile au apărut imediat.

Sindicaliștii au cerut o întâlnire cu guvernul britanic și oficialii grupului francez pentru a obține explicații cu privire la această decizie. Aceștia se tem pentru viitorul fabricii în cazul în care Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană, iar mașinile produse acolo vor deveni mai scumpe la export.

O analiză trimisă către investitorii PSA vine cu argumente prin care francezii ar trebui să închidă trei fabrici din Europa până în 2022: uzina Opel din Eisenach (Germania), fabrica PSA din Villaverde (Spania) și fabrica Vauxhall din Ellesmere Port (Marea Britanie).

Ultima ar urma să funcționeze la 65% din capacitate și, ulterior, producția să fie mutată la fabrica PSA din Sochaux (Franța).

Via Autonews

Comentarii (5)

  • Pai ei la ce se asteptau.... au vrut Brexit, cam asta inseamna Brexit.
    12 8
  • N-are nicio legătură cu Brexitul.
    Așa cum între UE și Canada s-a încheiat Acordul comercial de liber schimb (CETA) care elimină taxele vamale între semnatare, tot așa se va ajunge la un acord și cu Marea Britanie. Aceștia din urmă au numai și numai de câștigat din Brexit.

    Concedierile (ăsta-i doar începutul) vor continua din motive de rentabilizare a Opel. Prețul de numai 2 miliarde de euro cu care s-a achiziționat Opel și Vauxhall arată dezastrul financiar al acestora la data achiziției.
    18 6
  • n-are cum sa le fie mai bine, ue nu e proasta. nu se poate sa nu fi membru intr-un club dar sa ai mai multe avantaje ca acel club. e total ilogic.
    12 10
  • Si eu cred ca nu are f. multa treaba cu brexitul ...e doar chestie de costuri. La ce salarii sunt in UK e normal ca producatorii auto sa-si mute productia mai spre est.

    @G UE nu va ajunge la un acord de liber schimb cu UK ...in nici un caz. Interesul UE e sa demonstreze ca uniti e mai bine si vor da o lectie UK in acest sens. UK-ul cred ca poate santaja UE-ul stangfand relatia cu Rusia ..dar si-o vor lua in bot.
    1 0
  • mecanicosu
    cand faci motoare de esec cu lant de distributie gros cat cel de bicicleta,pompa de ulei de ras,
    panarama, ulei original opel o panarama, si axe cu cane inguste si slabe filtre de ulei mici..aici ajungi..un cotet de firma...
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru