Feedback

Noi detalii despre programele Rabla 2019: buget aproape triplu pentru “Clasic” și 93 milioane lei pentru “Plus”

Publicat Vineri, 29.03.2019
de Paul Cosma
Comenteaza 4
Noi detalii despre programele Rabla 2019: buget aproape triplu pentru “Clasic” și 93 milioane lei pentru “Plus” - Poza 1
Guvernul a anunțat că va aproba un buget total de 415 milioane lei pentru programele Rabla Clasic și Rabla Plus, care sunt așteptate să înceapă în 5 aprilie. Suma de 322 milioane lei pentru Rabla Clasic este de aproape 3 ori mai mare decât bugetul din 2018, în timp ce 93 de milioane de lei vor fi alocate pentru programul Rabla Plus.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Premierul Viorica Dăncilă a anunțat vineri că Executivul va aproba bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu, astfel încât să permită continuarea programelor guvernamentale Rabla Clasic şi Rabla Plus. Acestea sunt așteptate să înceapă în jurul datei de 5 aprilie. 

“La propunerea Ministerului Mediului aprobăm astăzi bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu, principala sursă de finanţare guvernamentală pentru programe şi proiecte destinate protecţiei mediului. (…) Prin bugetul alocat, de 322 milioane lei, aproximativ 35 de mii de români vor avea posibilitatea să-şi înlocuiască maşinile mai vechi de 8 ani cu altele noi puţin poluante. Continuă şi programul 'Rabla plus', prin care finanţăm achiziţia de maşini electrice şi hibrid cu o sumă totală de 93 de milioane de lei,” a declarat Dăncilă, potrivit Agerpres.

Suma de 322 milioane lei este de aproape de 3 ori mai mare decât bugetul inițial de 133 milioane lei pentru Rabla Clasic 2018.

Ministerul Mediului anunțase că fondurile vor fi mai mari decât anul trecut, când au fost alocate 50.000 de tichete pentru programul Rabla. Cel mai probabil, fondurile vor fi alocate în mai multe etape.

Potrivit unor modificări anunțate încă din vara anului trecut, cea mai importantă noutate a programului Rabla pentru acest an este că mașina trimisă la casat trebuie să aibă și ITP-ul valabil, pe lângă vechime de cel puțin 8 ani. De asemenea, mașina nouă achiziționată trebuie să emită cel mult 120 grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu valoarea de 130 de grame de anul trecut.

Prima de casare va rămâne neschimbată la 6.500 de lei, însă proprietarii pot obține diverse bonusuri suplimentare: 1.000 de lei dacă emisiile mașinii noi sunt de cel mult 96 grame și 1.700 de lei dacă noua mașină are sistem hibrid. Prin urmare, prima de casare poate ajunge la cel mult 9.200 lei.

În cazul Programului Rabla Plus, statul va acorda un bonus de 45.000 de lei la achiziționarea unei mașini electrice și de 20.000 de lei pentru cumpărarea unei mașini plug-in hybrid. 

Via Agerpres


Comentarii (4)

  • sa dispara odata rablele de pe strazi si alea din parcari care nu s-au miscat cu anii.
    4 2
  • Măi, să fie! Iată cum mă trezesc finanțator indirect/involuntar al nazurilor eco, fiindcă, dacă doamna premier precizează “finanțăm”, doar nu scoate lovelele personale din sutien.

    Bun, facem abstracție, dar – așa, de sanchi – dacă mă opresc, de pildă, lângă oricare pădure din preajma Capitalei, adică pe Șoseaua de Centură, sesizez imediat gunoaie cu duiumul ȋntr-ȋnsa…La care ȋnsă nu se referă nicio autoritate…Nici nu le strânge, nici nu se arată ȋngrijorată, nici nu avertizează, nici nu educă! Și atunci viziunea asta eco nu admite și o abordare panoramică?!

    Daaa, eu sunt idolatrul nr. 1 al PSD. Asta au ȋnțeles mulți de aici…Nu, dragilor, pentru că sângele apă nu se face! Este un PARTID POLITIC (de Stânga sau de Dreapta – distincție care ȋi preocupă doar pe amatorii de flecăreală “politică”) și gata, am spus tot. Bașca DEX-ul confirmă cu o definiție imbatabilă: “organizație al cărei scop este câștigarea controlului asupra aparatului de conducere”. Reiese ȋnsă, ȋn mod ȋnvederat, din această propoziție că partidul (oricare ar fi el) ar urmări ȊN PLUS exercitarea efectivă a actului de conducere/guvernare, așa cum se cuvine: multidisciplinar și atotcuprinzător?

    Scuze, am uitat că mai nimeni (axiomatic, problema principală este OMUL și numai el constituie, dintotdeauna, cauza conflictelor interstatale, interpolitice și interinstituționale) nu este dispus la asemenea eforturi și de analiză, și de aplicare – ȋn definitiv, am deviat către sublima și ridicola utopie.
    5 7
  • se incearca includerea motocicletelor si scuterelor in programul rabla, ceea ce e logic

    http://motoadn.ro/petitie/

    eu am semnat!
    3 0
  • Cam bombastic...la 93 de milioane îmi iau o colecție intreaga de mașini.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru