Noiembrie 2014: Volkswagen a suferit a patra lună consecutivă de scădere a vânzărilor globale

de Sebastian Toma
Marti, 09.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Luna noiembrie a adus cea mai mare scădere a vânzărilor pentru Volkswagen în anul 2014. Luna nefavorabilă pentru marca germană a venit după alte trei luni în care vânzările nu au crescut sau au fost în scădere faţă de anul trecut.

Vânzările Volkswagen au suferit a patra lună consecutivă de declin în noiembrie, titrează Automotive News. În cadrul celei de-a unsprezecea lună a anului, vânzările mărcii din Wolfsburg au scăzut cu patru procente, cea mai mare scădere înregistrată în tot anul 2014. Cererea înregistrată de Volkswagen a scăzut pe pieţele din Europa de Est şi America Latină, iar rezultatele nemţilor au scăzut şi din cauza faptului că publicul aştepta debutul generaţiei B8 a lui Passat. Aceasta din urmă a scăzut vânzările modelului precedent, dar situaţia se va remedia în curând pe măsură ce noua generaţie a lui Passat va fi disponibilă pe mai multe pieţe. Modelul german de clasă medie a debutat în România săptămâna trecută, deşi preţurile pentru piaţa internă erau disponibile încă de la începutul lunii octombrie a anului curent.

Livrările Volkswagen în noiembrie au totalizat 508.400 de vehicule, o scădere importantă faţă de cele 529.500 de maşini livrate în luna a 11-a a anului trecut. Marca germană a avut o scădere de 0.4 procente în octombrie faţă de aceeaşi lună a lui 2013 şi vânzările din septembrie şi august a.c.

au fost aproape la acelaşi nivel faţă de cele din lunile opt şi nouă ale lui 2013. Reprezentanţii Volkswagen explică situaţia din noiembrie referitoare la scăderea livrărilor pe fondul aşteptării lansării noii generaţii a lui Passat, care este cel mai bine vândut model din segment pe piaţa din Europa. Revenirea vânzărilor Volkswagen datorită noii generaţii Passat este aşteptată să aibă loc în mod treptat în următoarele luni, deoarece reprezentanţii mărcii afirmă că vânzările tind să îşi revină într-un ritm destul de lent, dar că vor creşte treptat.

Urmareste Automarket
Situaţia vânzărilor Volkswagen la nivel global nu este nici ea fericită, marca germană având scăderă în America de Nord, America Latină şi Europa Centrală şi de Est.
În Rusia, de exemplu, vânzările Volkswagen au scăzut cu 20 procente în primele 11 luni ale anului. În Europa Centrală şi de Est, vânzările au scăzut cu opt procente doar în luna noiembrie din cauza ”riscurilor politice”, pe care Volkswagen le motivează ca fiind motive serioase de amânare a achiziţiei în rândul consumatorilor. Doar pe piaţa din China au fost înregistrate creşteri pentru Volkswagen, de 12 procente în primele 11 luni ale anului. Din moment ce China este cea mai mare piaţă auto din lume, marca Volkswagen a vândut acolo 2.26 milioane de unităţi în primele 11 luni ale anului.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto

Comentarii (17)

  • normal...
    ...motoare nefiabile preturi extrem de mari...logic,nu!?
    41 24
  • Poate e timpul sa mai faca si masini, nu numai strategii de marketing... Piata ofera alternative, lumea se desteapta...
    40 17
  • Tare sunt curios cum se va termina anul la nivel de marci, in special pentru Toyota, VW, Chevrolet si Ford (careul de asi din ultimii ani la capitolul autoturisme), insa si la nivel de grupuri: Toyota, VW, GM, Hyudai-Kia, Ford si Renault-Nissan (aici fiecare va introduce si vechiculele comerciale usoare si grele la numaratoare).

    Parerea mea e ca vom avea surprize in ambele clasamente fata de previziunile de la sfarsitul anului trecut si din cursul anului curent...
    10 6
  • alexandru
    Preturile fata e generatia B7 sunt cu vreo 1000 euro mai mari pentru acelasi nivel de echipare.Acum cind se vad fara nici o comanda pentru toata Romania penibilii astia de la Porsche Romania vin cu o oferta de nerefuzat (dupa ei).... Comfortline 2,0 TDI M6+climatronic(532euro) (va vine sa credti ca in 2015 o masina din aceasta clasa nu are clima automata!)+oglinzi rabatabile+folie de 2 lei pe geamurile laterale spate si luneta+navigatie mica (la care nu vezi mai nimic) aproape 31.000 euro.!!! Va vine sa credeti ce rahaturi sunt in stare sa ofere astia (hai sa zicem cu exceptia NAV) ?????
    20 5
  • Mai greu sa isi atinga targetul de 10 milioane.
    Ii mai trage sus Skoda, din ce am vazut azi.
    9 3
  • Andrei
    Aceasta scadere este doar temporara,dar deja ciumpalacii care gandesc numai la nivelul Romaniei,unde se cumpara masini cu sute si zeci de mii de km,vrei fiabilitate cumpara masina noua....VW e o marca fiabila,chiar foarte fiabila,la noi in tara sunt masini care au peste 300 mii de km, si is forjate si pe strazi bune la 130,apoi aduse prin santurile autohtone si iar forjate,la service sunt puse piese contrafacute...dar ne tot batem cu pumnii in piept si vrem fiabilitate.
    9 5
  • @normal,@Andi
    Dragi Toyota-fan,uitati-va la recall-ul facut de Toyota la motorul diesel care se poate sparge in timpul functionarii.Vedeti-va barna voastra,lasati paiul altora.
    12 7
  • Pai ne-au aratat acum ceva timp cum au vandut primul exemplar de Passat si inca nu ne-au aratat ca l-au vandut si pe al doilea. Normal ca in ritmul asta le scad vanzarile...
    2 7
  • scamel
    marketingul nu e pe intelesul tuturor
    noul pasat are 1.6 d,normal, avea si tipul vechi
    noua jetta are numai 2.0 d. si nu se vinde .sigur este o chestie de moment. dar pentru moment la acelas pret gasesti avensis care joaca
    in liga superioara.
    4 6
  • mishazaitev
    @ion

    Doar dealerul dintr-un oras nu foarte mare din Ardeal vanduse pana saptamana trercuta 5 bucati Passat nou, iar un proverb stravechi, care-si gaseste in mod constant aplicarea in ceea ce priveste Republica Romania, ne spune cine moare de drum lung si cine de grija altuia.

    In articol sunt explicate motivele acestei scaderi dar si faptul ca se asteapta o revenire a vanzarilor. Dar, asa cum ii sta bine romanului care-si freaca mainile cand primeste vestea mortii caprei vecinului, toti aia care si-au cumparat alte marci, nu pentru ca ar fi mai fiabile, nu pentru ca le-ar fi placut mai mult, ci pentru ca atata si-au permis, in loc sa recunoasca asta, citesc doar titlu, considerand ca Mos Craciun le-a facut cel mai frumos cadou. In sfarsit! Producatorul ala care face niste masini pe care si le-ar fi dorit, da' sunt prea scumpe pentru ei, inregistreaza o scadere a vanzarilor dupa o perioada buna de crestere! Numai prin asta, gradul de confort din masinile alea non VAG si nongermane, a crescut semnificativ, motoarelr lor nonTDI au mai crescut in putere, cutiile lor non DSG schimba deja mai lin. Dar asta nu-i nimic! S-au facut rezervari la restaurante, pentru ca un asemenea eveniment nu poate trece fara sa fie sarbatorit!Ura! Ura! Ura!

    PS: Randurile de mai sus constituie un pamflet. Ele nu ii viseaza pe cei care au alta masina decat un germana dar care nu arunca cu noroi si nu-i jignesc pe cei care au facut o alta alegere! Ele nu-i vizeaza nici macar pe cei care recunosc ca si-au luat Megane doar pentru ca, la aceleasi dotari, e cu cateva mii de euro mai ieftin decat Golful. Ar trebui sa se simta vizati doar cei vesinic pusi pe cearta cu cei care nu si-au cumparat Toyota sau Mazda.
    11 6
  • @mishazaitev
    Ai pus punctul pe i. Postaci mai indoctrinati si spalati pe creier ca posesorii de Mazda eu nu am vazut. Au ajuns sa compare masinile lor de duzina cu masini din clasa premium, pur si simplu oamenii astia traiesc in lumea lor. Din fericire, chiar daca sunt foarte vocali sunt putini si asta chiar se vede...polueaza topicurile mai putin.
    5 7
  • gigi_frana
    @mishazaitev, o "sarbatoare" de acelasi calibru va fi si cand VW va fi anuntat oficial No.1. doar ca in loc de sushi si sake se va consuma bere si carnati :)

    carcotasi sunt de ambele tabere...
    5 2
  • @@mishazaitev
    Ba se poate si mai rau ca la Mazda, in ograda celor de la Renault. Ma rog, in ultimul timp s-au mai linistit. Dar acum un an nimeni nu facea masini la fel de bune si excelente ca Renault. Motoare rafinate si performante, design exelent... ce mai, perfectiunea intruchipata din domeniul auto. Iar cei de la VW erau niste patetici, asa cum spuneau ei.
    Cat despre faptul ca vanzarie VW au mai scazut, sa nu le plangem de mila. Nu e cazul.
    6 3
  • rotila
    bravo gigi ian feb mar apr mai iun iul aug sep oct fest
    altfel vorbind masina personala e ca nevasta .trebuie s-o tratezi cu afectiune. pe-a altuia cu ura.
    1 1
  • mishazaitev
    @@mishazaitev

    Sa nu cadem in acelasi pacat si sa generalizam spunand ca toti posesorii de Mazda sunt " indoctrinati si spalati pe creier". Asa cum ma deranjeaza pe mine sa fiu facut cocalar doar pentru ca imi plac masinile germane (culmea e ca in prezent conduc o japoneza), sunt sigur ca si printre ei sunt oameni care si-au luat Mazda pentru ca pur si simplu le-a placut modelul x sau y si chiar n-am nimic cu oamenii aia atata timp cat nu-mi spun ca eu sunt mai fraier ca ei.

    @gigi_frana

    E adevarat! Sunt si de-o parte si de alta. Dar sa nu crezi ca voi aplauda atunci cand unul care are VW ii spune unuia cu Toyota ca-i prost doar pentru ca are Toyota.
    6 1
  • Mecanicu'
    Este normal ca vanzarile sa scada sunt doua argumente tehnice restul tin de instabilitate politica, saracie si razboi :

    - s-a lansat noul Touareg iar la o luna a aparut si noul Passat care este mult mai scump, lumea nu se astepta;

    - pe piata din America se vand alte masini VW decat cele produse in Europa, se vand masinile produse in Mexic de calitate mai slaba - de exemplu Passatul produs in Mexic are punte spate semirigida ca la SKoda - nu inteleg de ce se mira...decat sa-ti iei VW in America mai bine Audi, Mercedes si BMW

    - in Rusia si Europa Centrala si de Est se resimte efectul sanctiunilor impuse Rusiei, plus ca Vladimir obisnuieste sa trimita vizitatori neasteptati imbracati in verde prin tarile vecine + tensiuni in Ungaria, Bulgaria e praf, in Grecia sunt revolte si se bat cu militia, in Romania au fost alegeri si am fost la un pas de totalitarism la fel ca si in Republica Moldova, in Ucraina nu mai vorbim ce este....numai la masini nu s-a gandit lumea !

    Daca vreti sa vindeti limuzine in est faceti preiune pe politicieni sa creasca nivelul de trai si sa starpeasca coruptia, altfel cat de tampit poti sa fii sa crezi ca oamenii din estul Ucrainei de exemplu sunt interesati de masinile tale de zeci de mii de euro, cand ei nu sunt siguri ca prind ziua de maine? Sau poate sunt interesati rusii care castiga de la luna la luna mai putin pentru ca rubla are parte de cea mai rapida devalorizare din istorie?

    Eu cred ca baietii astia din Vest traiesc in alta lume !
    14 4
  • daca pana acum a functionat bine factorul meme, acum avem de a face cu reversul medaliei, respectiv fenomenul de saturatie. In aceasta ecuatie calitatea produsului este irelevanta.
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru