Nou record mondial de viteza pentru modele de serie!

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 16.05.2008
Cartea Recordurilor Guinness a validat recordul de 412.29 km/h pe care SSC Ultimate Aero TT l-a reusit in cadru de test.

Esential

412.29 km/h este noua limita de batut in ceea ce priveste viteza maxima a unui model de serie.
1183 de cai putere are exemplarul care a reusit aceasta performanta.

Cartea Recordurilor Guinness a confirmat oficial faptul ca recordul pentru cea mai ridicata viteza a unui model de serie apartine, de acum, unui model american. Este vorba de Shelby Supercars Ultimate Aero TT, care a reusit sa atinga viteza de 412.29 km/h pe o autostrada de langa Washington.

SSC Ultimate Aero dispune de un motor V8 twin-turbo de 6.3 litri care dezvolta 1183 CP/6950 rpm si 1483 Nm/6200 rpm. Acesta functioneaza cu benzina 104 octani.

Modelul american construit de Shelby Supercars (SSC) a reusit astfel sa detroneze aparitiile europene din acest top, Bugatti Veyron si Koeniggsegg CCR, care reusisera anterior 407.16 respectiv 388.87 km/h. Pentru modelul suedez construit de Koeniggsegg ramane insa "bucuria" unui record inedit, cel care inregistreaza cea mai mare depasire a vitezei legale pe o sosea publica: 389 km/h intr-o zona in care limita era de 120 km/h. Este interesant faptul ca aceasta viteza este aceeasi cu cea inregistrata in momentul testului oficial.

 

Comentarii (33)

  • tare
    Tare. Asta da model de serie(daca poate fi numit asa):)). Cat costa de curiozitate? Oricu supermasina.
    0 0
  • cip1910
    schmechera
    E super tare frate, si e si mult mai frumoasa decat Veyron - Stiu americanii ce fac
    0 0
  • mda
    da de unde draq o alimentezi ca merge pe kerosen nu pe benzina de la noi din pompe :D
    0 0
  • plictis
    utilitate?
    bine bine si ce faci cu asa o masina?
    Si-a luat si plodul unui parvenit prin Romania mirifica un Veyron si ce face cu el? L-a dus cu paltform pana in curte si il tine acolo...wow...util n-am ce zice. Nu mai pot de invidie ca nu am si eu asa ceva :|
    Oricum, felicitari pentru realizarile tehnologice si sa faca doml'e odata masinile sa zboare ca sa scapam de aglomerati ade pe strazi.
    0 0
  • draman
    hai sa batem campii
    pt fiecare varf al tehnologiei se gaseste un fraier care sa ii verifice utilitatea...
    0 0
  • tre sa apara
    Acum trebuie sa apara un greier cum ca Veyron este prost si masina asta e buna
    0 0
  • Baius84
    SSC
    ...super performante...
    dar prea tare seamana cu LAMBO
    si e discutabil la capitolul...sa o numim de serie
    dar oricum impresionant
    0 0
  • unu plictisit
    nu imi place.veyron are un aspect mai omenesc:| asta park e prea de curse
    0 0
  • uratenia dreq..
    deci masina asamblata din zeci de mii de piese "straineze" si vb ca au batut recordul la viteza ... retarzi cei ce vor sa depaseasca veyron-ul ... NU O VOR FACE IN VECII VECILOR
    0 0
  • SUPER TROMPETA
    Da mah exact! toti scot supercaruri, super caroserii, viteze exorbitante, dar nici una nu'i ajunge fundul Veyron-ului
    0 0
  • Iar Veyron?!
    Fratilor, aveti o problema cu Veyron-ul asta... Fiti mai deschisi. Gata, a fost batut. N-avea cum sa nu se intample asta. Tehnologia evolueaza, nu sta pe loc doar de dragul Veyron-ului. Asta e, ce sa-i faci. Azi poate sa fie vedeta iar maine "rabla". Sa nu ma intelegeti gresit... nu contestez valoarea Veyron-lui dar totusi, i s-au dus zilele de glorie... Foarte tare realizarea americanilor!
    0 0
  • hmm
    De curiozitate ... consumul si alte chestii utile?
    0 0
  • INVIDIA
    INVIDIA ASI SPUNE CUVANTUL. CUI DRAQ NU IAR PLACE O MASINA CA ASTA SAU UN VEYRON ORI E NEBUN ORI TRAIESTE PE ALTA PLANETA
    0 0
  • arata...
    ...superb
    0 0
  • In loc sa intrebe cum au facut aia motorul, ce ambreiaj si transmisie are - vb de tabla si design. Se vede ca admira masinile din vitrina si nu si-au bagat nasul macar o data in ulei... Cum poti sa apreciezi o tehnologie daca nu stii nimic despre ea?!
    0 0
  • masina
    ba nu cred ca e corect sa zici ca e mai tare ca veyronu' pt ca nu merge cu aceeasi benzina .... si de aici si performate mai ridicate.
    0 0
  • AndreiRN
    Offf, Unu
    Tu chiar ca ai putinas materie cenusie.
    Cum pot doua masini sa mearga cu ACEEASI benzina?
    Odata ce unul o arde ce sa puan celalalt in rezervor.
    Da, cand o sa devi o persoana atunci poate primesti si materie cenusie.
    0 0
  • pe net
    Pretul
    Pretul, se zice ca pleaca de pe la aprox 540.000 oiro...
    0 0
  • Logan vs. SSC
    fratilor, fac pariu ca exista un concurs la care Loganu bate masina asta... adica la concursul de mers incet :P :P (pentru toti aia saraci la minte, asta era o gluma... acum puteti sa comentati cat vreti)
    0 0
  • FanBoy
    Nice
    Frumos, n-am ce zice. Nu mi-a placut niciodata imaginea Veyron - nu e pe gustul meu. Asta nu inseamna ca nu pot recunoaste performanta - jos palaria. Dar imi place mai mult imaginea asta de la SSC, care mi-aduce aminte mai mult de McLaren F1.
    0 0
  • Asta design de masina nu Veiron-ul. Nemtii niciodata nu le-au avut cu masinile. Este o ceva paralel pt ei. Cred ca nici ei nu inteleg ce fac
    0 0
  • nice
    tot mai frumoasa e veyron
    0 0
  • 2fast2
    cam imbatriniti cu stirile astea
    cam imbatriniti cu stirile astea asta sa intimplat 2007 The Bugatti Veyron 16.4 is a mid-engine sports car[citation needed] produced by Volkswagen AG subsidiary Bugatti Automobiles SAS introduced in 2005. It is the quickest accelerating and decelerating street-legal production car in the world, and was the world's fastest street-legal production car until the introduction of the SSC Ultimate Aero Twin Turbo produced by Shelby SuperCars
    0 0
  • 2fast2
    continuarea
    The SSC Aero is an American-built mid-engine sports car by Shelby Super Cars. Its higher-performance limited production version, the SSC Ultimate Aero TT,[1] is currently the fastest production car in the world, with a highest recorded speed of 413 km/h (257 mph).[2] This speed was reportedly achieved during tests on September 13, 2007 in West Richland, Washington, United States and verified by Guinness World Records on October 9, 2007.[3] Stiristilor urmariti mai bine segmentul de care va ocupati
    0 0
  • niste prostii
    deci eu chiar nu va inteleg pana akum am primit vreo 50 de anunturi cum ca alte masini au batut veyronu.. sa ne intelegem veyronul arata mai a masina de strada (sau de lux) cum vreti sai ziceti, dar asta, e clar ca e fkt petru circuit(dak nu dc nu ne-a aratat poze si din interior(in veyron gasesti piele etc) in asta bat la pariu ca gasesti numa fier si plastik(trb sa intelegeti ka p veyron nimeni nu a reusit inka sa-l depasesca cand se va face o masina care sa depaseasca luxu si motorizarile de pe bugatti veyron atunci anuntati-ma.. dar cred ka o sa dureze cv timp.. fiidnka toti au incercat numa "cu motoru sa depaseasca bugatti, nu si cu caroseria si dotarile"... multa bft!!;)
    0 0
  • geografie///
    Pentru modelul suedez construit de CCR ramane insa "bucuria" unui record inedit, cel care inregistreaza cea mai mare depasire a vitezei legale pe o sosea publica: 389 km/h intr-o zona in care limita era de 120 km/h.

    Saracii prosti la ei 389 + 120 = cat?
    0 0
  • of...
    e veche de mai mult de jumatate de an
    0 0
  • lupu_vitezomanu
    doamne..cata prostie in romania "vere"
    in primul rand stirea asta e veche de anu trecut se stie ca ssc ultimate aero e cea mai rapida masina de serie..pt disperatii cu veyronul vreau sa le zic doar ca au auzit si ei de bugatti si ca e rapida si atat stiu ei..e invechita fratilor...si nici nu e asa frumoasa...nici practica..consumul la capacitate maxima este de un rezervor plin in 12 minute...gandeste-te...nu mai pupati atata in fund veyronul ala si mai documentati-va si voi.daca tot va credeti experti in masini nu mai faceti comparatii intre ssc si lamborghini...pt ca asta este o forma caracteristica masinilor de mare viteza dar nu seamana chiar deloc...in plus ar vrea lamborghini sa construiasca asa masini...ca nu au mai facut o masina extrema de la aparitia lui diablo sv.in fine vad ca pe forumul asta isi dau cu parerea tot felul de caractere mari cunoscatoare de masini fara sa aiba habar despre ce e vb..singura masina care o stiu defapt e loganul care il preamaresc cu cea mai mica ocazie...inca un lucru..cautati explicatia cuvantului "masina de serie" sa vezi ca ssc este o masina de serie...dumb dumb..:)) ma-m saturat de veyron si bla bla bla...nimeni nu incearca sa il detroneze pt ca deja e expirat...is curios peste doi ani can vor aparea masinile cu adevarat peste veyron ce o sa ziceti...aa nare cum veyronul e cel mai tare...sau o sa tace-ti ca mieii :)) a da stirea e veche de anu trecut:))
    0 0
  • MATURIZATI-VA
    Constat ca se produce o pervertire a notiunii de masina: in loc sa fie in primul rand ceva util ajunge sa fie in primul rand ceva de fala, mai mult o jucarie in mana unor indivizi care nu mai trec de varsta adolescentei timpurii!
    0 0
  • ~!~TEXAN~!~
    nu e 104 octani :))
    Benzina cu cifra octanica 104 ;) ... mai studiati putintica chimie nu de alta
    0 0
  • no name
    tot...
    Tot Dacia mea de 84` e mai buna, ca e facut pentru strazile noastre :)) , ce Veyron ce viteza, unde?? la cei 250 km de autostrada? :)) , vorba lu` prictis, mi-l duc pe "targa" pana la curte si de la curte pana la autostrada spre Constanta...
    0 0
  • nus chiar asa de sigur
    as dori sa se faca un test cu amandoua . deageaba are ssc aero viteza maxima de 419 si la curbe ii pros . vreau sami de monstreze ca masina asta ii buna .sa le vad pe amandoua pe circuit si care scoate timpul mai bun. ce conteaza ca are mai multi cai putere sau viteza maxima mai mare daca merge prost in curbe. si nu cred ca tehnologia americana ii mai buna ca cea germana ca desi veyronul se face in franta masina ii nemtasca ca totul ii preluat de la nemti.asa ca inca nu a castigat ssc aero batalia
    0 0
  • seful meu
    masina
    belea si usor de visat sa te afli la volanulei dar greu de realizat
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru