Feedback

Noua Mazda 3 poate fi comandată în România: start de la 19.900 de euro

Publicat Miercuri, 20.02.2019
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 18
Noua generație Mazda 3 este disponibilă și pe piața din România. Cea mai accesibilă versiune pleacă de la 19.890 de euro și este echipată cu motorul Skyactiv-G de 2.0 litri cu 122 CP. Odată cu noua generație Mazda 3, niponii au modificat versiunile de echipare și au introdus o serie de pachete speciale.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La finalul anului trecut, Mazda a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație Mazda 3. Modelul constructorului japonez a primit un design nou, dar și un interior mult îmbunătățit.

În urmă cu doar câteva ore, japonezii au publicat și detaliile complete cu privire la motorizările disponibile pe noua generație Mazda 3. Acum, constructorul nipon anunță listele de prețuri pentru piața din România pentru noul model de clasă compactă.

În România, noua generație Mazda 3 poate fi comandată în două versiuni de caroserie: hatchback și sedan. Așa cum deja ne-am obișnuit, niponii vin cu prețuri identice pentru cele două variante de caroserie.

Cel mai accesibil Mazda 3 este echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri de 122 de cai putere. Prețul de pornire pentru varianta echipată cu transmisia manuală cu 6 rapoarte este de 19.890 de euro cu TVA.

Motor Caroserie Putere
(CP)
Cuplu motor
(Nm)
Transmisie Accelerație
0-100 km/h (s)
Consum WLTP
(l/100 km)
Skyactiv-G 2.0
benzină 
hatchback 122 213 Man6
Aut6
10.4
10.8
6.2-6.3
6.5-6.7
Skyactiv-G 2.0
benzină 
sedan 122 213 Man6
Aut6
10.4
10.8
6.0-6.1
6.4-6.6
Skyactiv-D 1.8
diesel
hatchback 116 270 Man6
Aut6
10.3
12.1
5.0-5.1
5.6-5.7
Skyactiv-D 1.8
diesel
sedan 116 270 Man6
Aut6
10.3
12.1
4.8-5.0
5.5-5.7

Spre deosebire de vechea generație Mazda 3, japonezii vin cu o strategie nouă în ceea ce privește nivelurile de echipare. Noul model de clasă compactă va fi disponibil în versiunile Standard și Plus, a doua variantă de echipare putând fi "garnisită" și cu o serie de pachete suplimentare.

Prețuri Mazda 3 hatchback/sedan

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Standard Plus
2.0 Skyactiv-G Benzină
122 CP
Man6
Aut6
19.890
22.390
21.190
23.690
1.8 Skyactiv-D Diesel
116 CP
Man6
Aut6
21.990
-
23.290
25.790

Mazda propune un nivel de echipare de bază extrem de generos. Pe lista de dotări, clienții vor găsi următoarele: jante din aliaj de 16 inch, faruri cu LED, lumini de semnalizare cu LED, stopuri cu LED, oglinzi exterioare electrice, încălzite și rabatabile automat, aripă spate (doar pentru hatchback), ecran central de 8.8 inch, sistem de navigație, sistem de infotainment compatibil cu Apple Carplay și Android Auto, sistem audio cu 8 difuzoare, Head-Up Display, buton pentru pornirea motorului, aer condiționat manual, volan și schimbător îmbrăcate în piele, cotieră centrală, geamuri electrice față și spate, scaune față reglabile pe înălțime, airbag genunchi în dreptul șoferului, sistem G-Vectoring Control Plus, sistem de asisnteță la pornirea în rampă, senzori de ploaie și lumină, asistent inteligent de frânare în oraș cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de asistență pentru menținerea benzii de rulare, cruise control adaptiv, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru monitorizarea șoferului și senzori de parcare spate.

Nivelul de echipare Plus promite următoarele dotări suplimentare: jante din aliaj cu diametrul de 18 inch, scaune față încălzite, volan și parbriz încălzite, climatizare pe două zone, sistem de acces fără cheie, senzori de parcare față și cameră video pentru mersul cu spatele.

Pachetele disponibile pe nivelul de echipare Plus sunt următoarele: Sound (500 de euro), Style (1.100 de euro), Luxury (1.500 de euro) și Safety (900 de euro). Pachetele Sound și Style sunt independente, însă Luxury și Safety necesită bifarea primelor două.

Noua generație Mazda 3 vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Mazda 3 Hatchback
2.0 litri, Man, Standard
122 6.2 10.4 19.890
Honda Civic
1.0 VTEC, Man, Elegance
129 5.1 10.9 20.000
Kia Ceed
1.0 T-GDI, Man, Best
120 5.5 11.1 16.761
Toyota Corolla Hatch
1.2 turbo, Eco, Man
116 5.6 10.3 18.299
Opel Astra
1.4 Turbo, Man, Enjoy
125 5.5 9.2 17.970
Renault Megane
1.33 TCe 116, Man, Business
116 5.4 10.7 15.250
Peugeot 308
1.2 PureTech, Man, Active
110 4.6 11.1 16.288
Seat Leon
1.0 TSI, Man, Refference
115 4.8 9.8 16.529
Volkswagen Golf
1.0 TSI, Man, Comfortline
115 4.9 9.8 16.641
Ford Focus
1.0 EcoBoost, Man, Trend
125 4.8 10 18.250
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (18)

  • Noua Mazda e vechea Mazda, trend nemtesc, vorba aia.
    5 18
  • Anonim
    Preturi muuul mai normale decat la Toyota Corolla si masina arata mai bine .
    13 8
  • Dan: Mazda CX-7 păreri Raspunde
  • vad ca primești multa mașina in echiparea Standard...
    16 3
  • Pffiuuu!!! Acuma ziceti... tocmai am dat acont la chironu editie limitata...
    Daca stiam... ramaneam cu vreo 18 billioane fara vreo 20k... ce afacere faceam... Dar macar o sa am nspe mi de armasari... si demaraj ceva mai vioi... pentru depasiri, ce naiba!!
    12 6
  • Problema cu tabelul de comparatie e ca pentru unele modele consumul e calculat in ciclul NEDC iar altele WLTP, asadar comparatia la consum aproape ca nu-si are rostul.
    12 0
  • Parere
    Preturi peste Toyota Corolla, in conditiile in care dpmdv Toyota este peste Mazda. Imi pare rau Mazda, dar viitoare masina va fi clar Corolla cu hibridul de 2.0. PS De europene sa nu aud, sunt excesiv de problematice in ultimii ani.
    8 11
  • o masina foarte frumoasa si foarte bine dotata la 21.000 de euro. Cam mult costa cutia automata, si e departe de ZF sau DSG. Avand in vedere portbagajul ala si performantele dinamice as zice ca e masina strict de oras.
    2 7
  • @c

    daca desprinzi o bucatica de vopsea dupe chironu'tau, cam cat o unghie, numai mult, o vinzi si iti cumperi 2 majdi d'astea

    deci esti ok

    PS acum am aflat de ce astia de la Bugatti mi-au inchis in nas si mi-au zis printre gratiile de la poarta "Numai avem, incercati maine!"
    12 2
  • Adrian M
    Deci fata de generatia trecuta au marit preturile si au scazut performantele....nu multumesc...pacat de design...poate in 2022 cand vor elimina cica taxele vamale.
    8 7
  • Mane Cojocariu Iosiff
    Uau , Head Up Display in entry level ? BSM ? Este ceva jos palaria . Bravo Mazda, in cazul asta Golf 7 care pleaca de la 17 mii cu petarda aia de motor 1.5 si care nu are nici macar comenzi audio pe volan dar mite HUD si alte nebunii.....Modelul asta va fii un best buy in clasa
    10 8
  • Preturile astea se datoreaza cumva megaacordului comercial facut intre UE si Japi? :D
    4 3
  • @ vianu

    Ma vad totusi nevoit sa te rasplatesc macar cu o tura la volanul chironului (cand mi-o veni) pe langa "verzisoarele" care le-am decartat deja si aici , dar si acolo de unde m-am inspirat.
    Dar facem depasiri, nu ne incurcam! cu CHIRONU' , ca mazduta o lasam pe post de jaloane...
    10 2
  • Dan: Mazda CX7 Raspunde
  • Rahateca Cupraz
    abia astept un test-drive marca AM, cu nota 3.9-4.0 :)

    Nu ne-a placut:
    - pret mare in comparatie cu Skoda Rapid
    - anumite plastice sub roata de rezerva
    - lipsa unui motor TSI de 400 CP
    - prea multe dotari fata de un Seat Leon Reference
    23 3
  • Comparatia de preturi din tabel este cam irelevanta fiindca diferenta de echipari este una absoluta ,de necomparat.
    Am in fata o oferta de la Mazda de acum un an +1 luna si observ urmatoarele: Mazda a contopit primele 3 foste niveluri (Emotion, Challenge si Attraction )plus ca a mai introdus cateva "bunatati" gen Headup Display si Navigatie si a facut un singur pachet = Standard , rezulta astfel acelasi pret cu vechiul model cu motorizarea similara , poate chiar mai bun totusi tinanad cont de aparitia catorva "fite" mai sus exemplificate. Echiparea PLUS este similara cu fosta Revolution si are fix acelasi pret .
    Problema va fi cand va aparea noul Skyactiv X care se pare ca va adauga vreo 3 mii de euro la pret pt. motorizarea de 181 cai .
    10 0
  • Andrei
    Preturile au crescut enorm fata de fosta generatie. O stiu fiindca am cumparat in august 2018 o Mazda 3, deci am preturile proaspete in cap. Echiparea de baza a noii generatii costa cat costa inainte echiparea a treia, Attraction...insa vine cu mai putine dotari. Vine cu AC manual, nu clima pe 2 zone, vine fara scaune incalzite, vine fara volan incalzit, vine cu suspensie spate de Logan nu multilink, si cu 2 secunde in plus pana la "suta".

    Daca vrei cutie automata, mai adaugi 2500 de euro...pret de AT de la BMW, desi e aceeasi veche cutie in 6 trepte.

    Cine isi inchipuie ca farurile LED si un amarat de HUD mai costa ceva in ziua de azi, si ca alea sunt dotari decente, inseamna ca n-are habar care sunt preturile si dotarile corecte in clasa compacta. In plus, Mazda nu prea face discounturi...pentru noul model, in functie de echipare, Mazda ofera intre 3 si 6% discount. Deci la 20k euro ai o masina cu AC manual si faruri LED (care, apropo, sunt si pe Clio, Vitara si alte masini ieftine).

    Sunt posesor de mai multe Mazda, as putea zice chiar cumva fan, insa pozitionarea pe piata a noii generatii de 3 e de neinteles...probabil ca cine dorea o M3 2018 Revolution va accepta noile preturi, insa cine vrea o compacta normala are orice alta concurenta ca alternativa...la un pret mai bun. Pacat.
    13 2
  • Dacă tot a zăbovit Mazda ȋn atenția ultimelor zile, mărturisesc că ȋncerc să ȋnțeleg “filosofia de design KODO”, dar numai Mazda6 ȋmi place; chiar și așa, tot ar mai fi distanță de parcurs până la “a te simți emoționat de curbele senzuale și grațioase” (expresie preluată de pe site-ul oficial al mărcii). Mai ales din cauza interiorului, care respectă acea dulce tradiție japoneză (deși nu specifică ȋntregii națiuni) a placidității “ȋnțelepte”.

    Mă rog, starea de ospitalitate căpătată imediat cum te-ai așezat la volan nu poate fi contestată (nu este “părerologie”), dar…există acest “dar” inexpugnabil care, deși ȋmi surâde d.p.d.v. tehnic (SkyActiv…), se traduce drept acel lanț nevăzut care ȋmi leagă zdravăn picioarele ori de câte ori zăresc un showroom Mazda.

    Așadar, strict ȋn viziunea mea, Japan = Toyota Supra (gen. 4) + Toyota Celica GT-Four (gen. 6) + Toyota Avalon (până la penultima gen. inclusiv) + Honda Civic Type R (ultima gen.) + Mitsubishi Lancer Evolution X + Nissan President (toate) + Infiniti Q70L. Acest al meu personal Top 7 Asia all-time (ȋmi pare rău pentru “coreene”; le percep drept simpatice, mai ales Genesis, ȋnsă nu le consider la nivelul japelor, oricât ar avansa) cu atât mai puțin sunt șanse să fie “spart” de vreun model din viitor…
    3 0
  • Din păcate noua Mazda 3 nu reprezintă o mare noutate. Este mai mult o evoluție fff modestă a vechiului model fata de care însă are si unele scăderi evidente. Să așteptăm noua motorizare si poate atunci va fi mult mai ok dar se pare că prețurile cu aceasta vor crește cu 3-4000 euro
    3 2
  • Acelasi motor, doar ca i au mai adagat 2 cai si 3nm si e mai lenesa cu 2 secunde, si mai scumpa cu cateva mii, iafara de aspectul mai sportiv nu vad nimic spectaculos la noul mazda 3, sunt curios motorul de 181 cp ce performante va avea...
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru