Noul Volkswagen Polo se va lansa în 2017 și va încerca să oprească dominația lui Nissan Juke cu un crossover de segment mic

de Bogdan Mirică, Foto ipoteză: Teophiluschin
Luni, 30.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen pregătește deja noua generație a modelului Polo. Subcompacta germanilor va da naștere și unui crossover mic, gata să se dueleze cu Nissan Juke și Peugeot 2008.

Unul dintre cei mai populari actori ai segmentului subcompact, Volkswagen Polo, are deja o carieră lungă la activ, fiind introdus pe piață tocmai în 2009. Modelul german a primit un facelift în urmă cu doi ani, iar acum se pregătește să iasă din scenă pentru a lăsa loc unei noi generații.

Urmașul său, programat să apară pe piață în 2017, va beneficia de platforma MQB și va duce mai departe designul conservator al brandului, împrumutând câteva linii de la actualul Passat și de la noul Tiguan. Cel mai probabil, blocurile optice și conturul grilei. Vor apărea și luminile LED diurne, dar și farurile full LED.

Interiorul va fi și el redesenat, fără a pierde însă din ergonomia care a consacrat brandul. Își va face apariția și un ecran multimedia ceva mai mare și cu o serie de aplicații noi. Pe lista tehnologiilor s-ar putea regăsi parbrizul încălzit, un mic Head-Up Display și o mulțime de sisteme de siguranță, printre care și intervenție pentru menținerea benzii de rulare.

Esential 1.5 litri va fi capacitatea motorului diesel introdus pe viitorul VOlkswagen Polo.
Sub capotă, Volkswagen ne va pregăti o generație complet nouă de motoare.
Cei care vor dori unități pe benzină vor primi mai multe versiuni de putere ale motorului de un litru turbo, iar cei care vor dori un diesel se vor alege cu propulsorul de 1.5 litri, venit să-l înlocuiască pe cel de 1.6 litri.

Noutatea absolută va fi însă lansarea unei noi variante de caroserie, un crossover de segment mic, construit pe baza lui Polo, la un an după debutul hatchback-ului. El va fi de fapt o variantă ceva mai înălțată a modelului clasic, iar misiunea sa va fi să întrerupă dominația unor modele precum Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008 sau Opel Mokka. Micul SUV va încerca să impresioneze cu o identitate proprie și cu ceva mai multe posibilități de personalizare.

Comentarii (13)

  • Modelul 2009 este cel mai reusit model vis a vis de design, insa nici motorizarile nu au fost rele. Detin unul din 2012 si am 200 k km fara "interventii chirurgicale", decat ce spune cartea tehnica. Recunosc, masina cu doar 60 CP, cumparata doar pentru a ajunge de la punctul A la B.
    Consider ca vor da chix cu acest asa zis crossover, cand deja in gama a existat Cross Polo nevand cine stie ce vanzari..., cel putin in Romania nu stiu daca exista 50 de bucati.
    Nu inteleg de ce trecerea aceasta la motorizarea de 1.5 diesel !! Imi poate explica cineva va rog ?
    23 31
  • Design? Care design?
    Volkswagen AG are designeri pentru figuratie si impresie artistica, nu pentru calitatile lor profesionale, iar pentru a te duce din A in B cu motorul 1.2htp de 60 CP, implica fiabilitate, ori chiulasa ovalizata la 50.000 km numai fiabilitate nu denota.
    44 24
  • Motorizarea de 1,5 litri a aparut pt ca vor sa faca motorul diesel si cel pe benzina unul comun. Adica sa fie un singur bloc caruia sa i se adauge elemente caracteristice fiecarui tip de combustibil, astfel obtin economii importante dpdv al dezvoltarii cat si fabricatiei.
    18 13
  • Pahahahaah Good luck. Cu design din anii 80 prin care este identic cu toatra gama VW, va opri doar dominatia lui Tiguan sau ceva tot de le ei de acasa. Think outside the box!
    14 22
  • Juke si Captur sunt cele mai bine vandute crossovere de clasa mica din Europa conform ultimilor surse, deci intr-un fel de Grupul Vw versus grupul Renault-Nissan. Cam greu de crezut ca vor face mare branza pe fundalul problemelor VAG si a strategiei de uniformizare ce nu prea se aplica in segmentul asta.
    27 18
  • cetateanul turmentat
    Io cred ca este vorba de dieselurile de 1.5 de la Renault. In sfarsit VW recunoaste suprematia Renault in privinta motoarelor diesel si au vorbit deja cu ei sa le monteze si pe asta micu'.
    8 27
  • @cetateanul
    Nu cred. Ei au fost reticenti la investitii in motoarele diesel in 2003 cand Renault, PSA, Fiat si altii au scos precursorii downsizing-ului modern cu motoare mici, economice, eficiente, silentioase si moderne.
    24 11
  • Multi producatori folosesc acum motoarele de 1.5 din cauza metodelor de taxare din China. NU cred ca s-au hotarat sa faca si TSI-ul si TDI-ul de 1.5 ca sa poata refolosi componente.
    10 12
  • Motorul în 3 cilindri de 59 CP e o ţeapă de 10.000 de euro. Minim.
    19 18
  • cred ca ar fi timpul ca dupa 40 de ani sa schimbe reteta de design, deja a ajuns sa plictiseasca, acum mai mult ca oricand cand gasesti aceeasi fata incepand cu polo si terminand cu tuareg.
    uneori o solutie prea castigatoare poate fi reteta de faliment
    18 17
  • cetateanul turmentat
    =))
    Nu pot sa cred ca e cineva care a luat de bun ce am scris (aka @cetateanul turmentat) si au mai fost si 7 insi care au dat vot pozitiv. Voi chiar ati luat de bun ce am spus? Domnilor, sa va explic: era o gluma. Se pare ca una buna. Pentru ca Renault si VW nu au nici o legatura cand e vorba de motoare diesel. Defapt nu au nici o legatura in general.
    1 17
  • VW mai bine si-ar rezolva probblemele actuale decat sa dezvlte ceva sters si anost ca pana acum. Serios ? Un Polo inaltat in segmentul dominat de Juke , CX-3 si VITARA ? Doar atat poate VW ? Sa mai inalte putin un Polo standard si sa-l arunce in lupta directa cu granzii segmentului ? Ma asteptam sa vina cu ceva original in segmentul asta , nu doar cu un model care serveste doua segmente diferite : subcompact si SUV subcompact.
    1 13
  • @sergiu
    Pentru ca pot iar clientela exista.
    Orice competitie intr-un segment este bine primita.
    Nici nu s-a lansat inca , vom vedea in acel moment ce slabiciuni ale concurentilor o sa atace.
    4 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru