O companie olandeză vrea să lanseze o mașină electrică alimentată cu panouri solare

de Bogdan Mirică
Miercuri, 05.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lightyear este o companie olandeză care vrea să lanseze o mașină electrică alimentată de panouri solare. Oficialii susțin că mașina ar putea parcurge 10.000 de kilometri pe an fără încărcare la priză.

Pe lângă marile branduri auto care se concentrează asupra propulsiei electrice mai sunt și mici constructori de nișă, care își doresc să revoluționeze segmentul. Printre ei se numără compania olandeză Lightyear, care intenționează să lanseze o mașină electrică alimentată cu ajutorul panourilor solare și capabilă să parcurgă sute de kilometri fără alimentare la priză.

Potrivit oficialilor companiei, mașina lor va fi primul model de familie alimentat de panouri solare și prima mașină de acest gen cu tracțiune integrală.

„În prezent, toate mașinile din lume parcurg în fiecare an distanța unui an lumină. Adică 9.500.000.000.000 de kilometri. Toate folosind numai combustibili fosili. Ținta noastră este ca până în 2035 un an lumină să fie parcurs doar în mod electric. Tocmai de aceea vrem să grăbim adoptarea mașinilor electrice”, se arată în comunicatul companiei Lightyear.

Esential 119.000 de euro ar urma să coste mașina olandeză.
200 de comenzi sunt necesare pentru ca Lightyear să înceapă producția mașinii.
Olandezii susțin că au primit deja cinci comenzi pentru viitoarea lor mașină, deși prețul acesteia nu este unul chiar accesibil: 119.000 de euro.
Pentru a putea demara producția, Lightyear are nevoie de 200 de comenzi până anul viitor.

Componentele vor veni tot din Olanda, iar asamblarea se va face la Automotive Campus în Helmond. Deși unui producător mare îi sunt necesari aproape un miliard de euro pentru a dezvolta o mașină electrică de la zero, creatorii Lightyear One susțin că se vor descurca și cu câteva milioane, o parte din bani fiind deja acoperiți de mai mulți investitori.

Chiar dacă va ajunge în țări în care lumina soarelui nu este generoasă pe tot parcursul anului, Lightyear nu își face probleme. Chiar și în Olanda, unde soarele nu este tocmai prezent, berlina se va putea conduce pe o distanță de 10.000 de kilometri în fiecare an, fără curent de la priză.

Compania Lightyear a fost fondată de mai mulți studenți de la Universitatea TU din Eindhoven, care au câștigat în 2013 competiția Bridgestone World Solar Challenge. Cunoștințele acumulate acolo vor a fi transpuse în mașina de serie.

Comentarii (6)

  • Arogantul
    ce suprafata are o masina? cata energie poate fi colectata de acea suprafata? cat consuma o masina electrica?

    asa apar idei tembele cand nu stii matematica de clasa a doua
    10 9
  • Mașina are și baterii, și panouri solare.
    Posesorii o pot folosi un timp îndelungat între două alimentări deoarece bateria se încarcă în timpul staționării automobilului.

    E simplu, dar așa apar comentariile tembele când știi doar matematica de clasa a doua.
    11 5
  • Nu prea suna practic. Eu mai degraba as plati pentru o baterie mai mare si mi-as pune panourile pe casa.

    O masina electrica mica consuma cam 15.000Wh (sau 15Kwh)/100km.
    Niste panouri solare bune produc cam 100W/m2. Suprafata acoperisului este sa zice 2 m2 deci se produc cam 200W sau 200Wh / h
    Deci masina trebuie sa stea in soare cam 15.000 / 200 = 75 ore pentru a putea merge 100 km
    Daca presupunem ca soarele este suficient de puternic 10 ore/zi inseamna practic 7,5 zile de stat in soare pentru 100km.
    5 4
  • Studentii unei facultati care au castigat o competitie de baut bere la halba inaintea sesiunii de examene...niste nimeni
    6 9
  • Arogantul
    @G
    citeste ce a scris Seth, si plangi copile, inapoi la scoala cu tine
    5 4
  • @Arogantul
    Și tu, și Seth, ar trebui să știți că nu toate panourile solare sunt identice. Cele de pe mașina asta nu sunt identice cu cele de pe casă.
    Dar tu nu știai asta.
    Normal: aroganța și inteligența nu au loc în același om.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru