O treime din accidentele mortale de pe autostrăzile din Franţa sunt cauzate de oboseală
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Asociaţia Autostrăzilor din Franţa (ASFA) a derulat miercuri un simpozion despre condusul în stare accentuată de oboseală. Potrivit oficialilor, fenomenul este responsabil pentru o treime din accidentele mortale de pe autostrăzile franţuzeşti şi pentru 20% dintre accidentele din Franţa. Compania responsabilă de toate elementele legate de exploatarea şi concesionarea autostrăzilor doreşte să tragă un semnal de alarmă în ceea ce priveşte condusul în stare accentuată de oboseală, atât în rândul francezilor, cât şi în rândul europenilor.
După 24 de ore fără somn, un şofer are acelaşi comportament ca un om cu o alcoolemie de un gram la mie. Grupa principală de risc în cazul acestor accidente este cea a şoferilor tineri, dar nici şoferii cu experienţă nu sunt excluşi, cu toate că aceştia sunt familiarizaţi cu simptomele stării de somnolenţă. Circa 70% dintre accidente au loc în călătorii mai scurte de două ore, iar 80% din accidentele cauzate de somnolenţă au loc în timpul zilei.
Factori agravanţi la oboseală sunt: lipsa somnului, tulburările de somn, anumite medicamente, alcoolul şi stupefiantele, stilul de viaţă anarhic, temperaturile prea ridicate sau prea scăzute din automobil şi ventilaţia insuficientă în cabină, mesele prea bogate şi lipsa pauzelor regulate de la condus.
Simptome ale oboselii la volan: căscat, furnicături la nivelul ochiului, pleoape "grele",dureri de spate, dificultăţi la concentrale, furnicături la nivelul membrelor, nevoia de mişcare şi schimbarea poziţiei pe scaun.
CE NU TREBUIE SĂ FACI DACĂ EŞTI OBOSIT
Potrivit francezilor de la Asociaţia Societăţilor de Autostrăzi, este inutil dacă deschideţi geamul când vă simţiţi obosiţi, la fel cum este mersul cu sonorul la un nivel mai ridicat. Singurul lucru UTIL pentru a reduce oboseala este o pauză de somn, care poate să dureze doar 20 de minute, dar nu mai puţin. pauză, se recomandă aerisirea vehiculului şi răcirea aerului din habitaclu, dar nu la un nivel excesiv. Şoferilor li se recomandă să consume multe lichide, preferabil apă.
Probleme întâlnite de şoferii care au avut simptome de oboseală la volan
Problemă cauzată de oboseală | Procent din totalul şoferilor intervievaţi care au întâlnit problema |
Au experimentat stări de somnolenţă într-o călătorie pe timp de noapte | 47 |
Au avut un episod sever de oboseală, care i-a obligat să oprească şi să se odihnească | 28 |
Au fost la un pas de un accident şi/sau au trecut peste banda lor de mers | 11 |
Au făcut un accident deoarece au adormit la volan | 5.8 |
Nu au avut probleme cauzate de oboseală | 8.2 |
Via | Caradisiac
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
-
Marca Ferrari a fost dată în judecată de către un client din Statele Unite. Persoana respectivă a dat în judecată marca italiană după ce aceasta nu a reușit să repare o defecțiune la frânele mașinii sale. (20.03)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Comentarii (2)