OFICIAL: Audi e-tron revine intr-o formula mai "cuminte"

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 11.01.2010
Audi a dezvaluit astazi la Salonul Auto de la Detroit o noua versiune a conceptului e-tron, capabila sa dezvolte insa doar 204 cai putere si numai 2650 de Nm.

Esential

204 cai putere dezvolta noul Audi e-tron.
250 de kilometri este autonomia noului e-tron.

Controversatul Audi e-tron revine in atentia publicului cu o noua versiune concept, dezvaluita astazi in cadrul Salonului Auto de la Detroit. De aceasta data avem de a face cu un concept mai "cuminte", animat de numai doua motoare electrice, pozitionate pe fiecare roata posterioara.

In aceste conditii, puterea totala ajunge pana la 204 cai putere, iar cuplul motor scade pana la 2650 de Nm, insa pastreaza valori astronomice. In conditiile in care vorbim de un model sportiv, de numai doua locuri, care cantareste doar 1350 de kilograme, performantele nu sunt deloc sub asteptari: acceleratia de la 0 la 100 de km/h se realizeaza in 5.9 secunde iar timpul petrecut de la 60 la 120 km/h este de numai 5.1 secunde. Pentru cei care visau insa la viteze astronomice, e-tron poate fi o dezamagire, acul vitezometrului oprindu-se la 200 de km/h.

Chiar si in aceste conditii, e-tron pastreaza o autonomie excelenta pentru un model sportiv, mai exact 250 de kilometri in ciclu combinat. Pentru incarcarea bateriei este nevoie de o priza normala, timpul necesar pentru un plin fiind de 11 ore.

Acesta poate fi redus doar daca se foloseste o sursa mai mare de energie.

Conceptul dezvaluit astazi masoara 3.93 metri lungime, 1.78 metri latime si doar 1.22 metri inaltime. Nemtii se lauda ca au reusit sa obtina o distributie a greutatii 60/40, multumita in mare parte pozitionarii celor doua unitati electrice pe rotile posterioare.

Puterea este transmisa pe sosea cu ajutorul unor jante de 19 inch din aliaj, cu 35 de spite, incaltate cu pneuri de 235/35 pe fata si 255/35 pe spate.

Comentarii (26)

  • Andrey
    yeah
    iar a pus audi cifra de cuplu de la toate rotile? cifra adevarata ar trebui sa fie undeva pe la 150-180 Nm atunci
    11 16
  • mda
    astia de la audi nu vor sa reunoasca greseala, si continua cu minciuna, si cred ca o sa iasa nasol la final, sa zic cert unde anume au masurat ei cuplu ala ?
    adica bugatti cu 1001 cp are cuplu de 1250 nm si e-tron de 204 cai are 2650 nm hai sa fim serosi, astia incearca sa prosteasca pe prosti
    puterea unei masini sta in cuplu si putere, masina asta ar tr sa fac suta in 3 secunde la cuplu ala , avand in vedere ca are de 2xcuplu veyronului, chiar daca are putere mai mica de 5x decat veyronu cuplu al ar tr sa compenseze puterea

    Ps sa nu mai luam in calcu si vechiu e-tron cu 4500NM
    8 16
  • Claudiu
    Design superb
    Designul este superb si sa nu uitam de dimensiunea masinii care este mai mica decat un VW Polo . Cred ca va fi un bestseller pentru Audi, in special in SUA .
    11 5
  • pai normal ca ii "prosteste pe prosti"...pentru ca au si pe cine...n-am stiut ca pe automarket intra numai experti...
    3 15
  • apropo...masina asta arata incredibil.....si inca ceva, la poza din interior se vede navigatia, care la Audi a ajuns la un nivel destul de ridicat...Google Earth!!!!!!!vezi New Audi A8
    12 3
  • rectificare
    Titlul trebuia sa sune "OFICIAL: Audi e-tron revine intr-o formula mai naspa.
    5 12
  • adrian
    audi
    am o presimtire ca in 2 ani maxim, vom vedea e-tron asta in versiunea de serie cu motoare pe benzina sau diesel si o varianta cabrio.. concurenta pt z4. fabulez?
    10 3
  • =))
    Astia is aia cu 4500 Nm?=))
    8 9
  • Prefateaza Audi R4
    Acest concept este foarte aproape de versiunea de serie a lui Audi R4 (echipat cu motoare conventionale) ce va aparea cel tarziu in 2011 . Foarte curand va debuta conceptul Porsche bazat pe aceieasi platforma cu Audi R4 ce va prefata noul Porsche 356 ( pozitionat sub Porsche Cayman/Boxster) si eventual versiunea de serie a conceptului VW Blue Sports .
    8 1
  • 2650Nm.............
    apai sigur si asta mai e alta vrajeala dea lor...................
    cum dracu ca scoti atata cuplu din 2 motoare nu mai mari ca un butoias de Timisoreana(deala la 5 kg)........
    astia chiar au tampit la cap(Audi)chiar nu au au ce sa minta........
    pana la urma dau de belea.........
    3 11
  • @MCD
    veyron e cumva electric?
    10 1
  • electricianu
    bzzz
    Nu comparati cuplul de la motoare electirce cu cel de la motoare cu ardere interna. Nu ar dovedi decat ca sunteti ignoranti.
    7 1
  • cuplu
    Daca motoarele sunt electrice, si pe fiecare roata, nu e logic sa se inmultesca cuplul de la o roata cu 4 ?!?! Daca ar fi un singur motor electric central, evident, s-ar lua cuplul din cutia de viteze. ( Care apropo, in general are o viteza inainte, un neutru, si un revers la masini electrice - nu mai propriu zis o cutie de viteza ci "selector de sens al mersului").
    Si cum puteti compara Veyron - motor cu combustie interna, chiar si w16 otto ( care au cuplu mai mic decat cele diesel la aceeasi capacitate) si un motor electric. Stiti ca la un motor electric cuplul e mult mai mare, instant, si egal la orice turatie ?!
    Si nu, nu sunt fan Audi nici BMW, dar asta e fizica predata in gimnaziu...
    6 1
  • electricianu
    Trivia
    Locomotiva romaneasca facuta la Electroputere in 1970 dezvolta cam 7400cp. Stiu ca nu are legatura dar e interesant ce poate face un motor electric.
    4 0
  • electric power
    nu ma asteptam la viteza maxima f mare, dar ma asteptam la reprize mai bune; am citit undeva mai demult ca pentru viteza mare iti trebuie multi cai putere, dar la acceleratii si reprize iti trebuie cuplu mare; pai la cuplul de camion pe care il are audi, repriza 60-120 nu mi se pare senzationala
    0 0
  • bmw power
    iar astia? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! cu milioane de NM.eu ma intreb cat o sa mai reziste fani marci audi,la toate minciunile la care sunt supusi frecvent,de catre renumita marca "AUDI".
    4 13
  • ia vezi tu cum e prin dakar! vezi ce face fratele mai mic al celor de la audi si pe urma zi-mi cine e mai mincinos
    5 3
  • NeoGalaxy
    @http://www.automarket.ro/stiri/audi-prinsi-cu-minciuna-e-tron-nu-dezvolta-4500-nm-ci-doar-680-nm-27343.html

    Aici se explica cum sta faza cu nm de mai sus si cam cati sunt reali din ei si de ce.

    Probabil... adevarul este undeva pe la mijloc, puterea motoarelor exectrice fiind net superioara motoarelor cu ardere interna, ma refer atat la cuplu cat si la cai putere. Singura chestie este ca motoarele cu ardere interna au nevoie de oxigen si degaja monoxid de carbon, iar cere electrice sunt pur si simplu ecologice pentru ca nici nu au nevoie de oxigen si nici nu degaja nimic.

    Evident... problema ramane, cum se produce acel curent electric, dar asta este discutie un pic mai larga si nu este momentul potrivit.

    Si fanii BMW sau Audi, mai calmati-va pentru ca oricum nu-i pasa nimanui de prostiile pe care le spuneti. Vreti sa fiti informati bine, vreti sa fiti ignoranti, la fel de bine.
    6 0
  • fizica oamata romanii
    Explicatia data de cei care vorbeau de
    @http://www.automarket.ro/stiri/audi-prinsi-cu-minciuna-e-tron-nu-dezvolta-4500-nm-ci-doar-680-nm-27343.html
    este simpla si banala, dar romanul care nu a deschis o carte de fizica si nu are pic de notiune logica nua are cum sa inteleaga.
    Poate pentru unii care mai au ceva in cap inteleg ce inseamna puterea si cuplul dezvoltate de un om la pedalele unei biciclete si puterea si cuplul la roata dupa ce ne jucam cu pinioanele alea din spate.
    Tinand cont ca Tesla, o reusita demontrata, are 251 CP si 380 Nm, si poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4.0 secunde, credeti ca a venit Audi si a mai inventat odata roata si au scos ei un motor de 204 cai putere si 2650 Nm dar Audi scoate acceleratia de la 0 la 100 de km/h in 5.9 secunde.
    Penibilitatea este atat a celor de la Audi cat si a celor care-i cred si/sau sustin.

    Apropo, Dacia Logan 1.4, are cuplul motor 112 Nmdar la roata in treapta 1 de viteza are ~400 Nm, deci si Dacia se poate lauda cu un cuplu motor de 400 Nm.

    Nu conteaza ca sunt mai multe motoare electrice si nu exista cutie de viteze, fiecare motor electric poate sa aiba un reductor.
    2 4
  • bmw power
    in DAKAR este mult nisip
    3 5
  • da ...doar pt bmw cred :))
    2 3
  • @ castravete
    pai are legatura ca si motoru electric si cel cu ardere interna produc lucru mecanic (adica ala care misca masina)
    si hai sa fim seriosi sa gasit audi sa dea un cuplu enorm in timp ce concurenta are motaore electrice cu un cuplu norma, si audi vine cu un motor electric mai slab dar cu un cuplu de 10-15X mai mare decat are concurenta, adica ei vor sa zic ca sunt mai destepti dar de fapt...
    Si oricum "fanii" audi nu stiu ce e ala nm, daca audi scoate o masina cu 1 milion de nm se gasesc multi "fani" care cred
    Oricum daca masina asta o sa se fac in serie garantat nu o sa aibe cuplu ala
    4 8
  • bmw power
    pt noi bmw-eisti nu cred ca este important ce se intampla in DAKAR.noi trai in oras,si la oras nu avem concurenta,asa ca lasama cu DAKAR eu unul nu dau doi bani pe DAKAR,dar pt linistea ta,deocamdata BMW este cam la inceput,o sa vezi ca o sa iasa bine pt ei
    5 8
  • @MCD
    uite ca sunt fan audi si sunt student la politehnica. Am o "usoara idee" ce inseamna N*m. Putem vorbi si de lucru mecanic virtual, ideea e ca nu se pot compara cele doua ca sisteme de propulsie. In aceeasi maniera in care nu poti compara cuplul unui motor pe benzina cu cel al unui motor Diesel, cum te poti gandi la o asemanare intre un motor Otto si unul electric? Daca tot e vb de concurenta si comparatii cu Tesla Motors, nu ia nimeni in considerare puterea financiara a grupului din care face parte Audi si consecintele acestui buget "maricel"?
    0 0
  • @Castravetele
    "nu poti compara cuplul unui motor pe benzina cu cel al unui motor Diesel"

    Cuplul poate fi comparat oricum, producerea lui este diferita, inn cazul electric dupa o alta formula si diferenta majora este plaja pe care o are un motor electric, faptul ca motorul electric poate avea cuplul maxim incepand cu turatia "0" si uneori pana la turatia maxima limitata intentionat, lucru imposibil la un MAC sau un MAS, in rest cuplul este cuplu si puterea este putere indiferent ca este diesel, benzina sau electric, unitatea de masura este aceeasi si valorile se pot compara direct.
    0 0
  • Nu e dupa alta formula. E dupa aceeasi formula forta x bratul fortei, de acolo si unitatea de masura N*m, sigura diferenta e modul in care diferite motoare transforma energia in lucru mecanic.... De aceea NU poti compara cuplul produs de un motor Otto cu cel produs de un motor Diesel, pentru ca se obtine un cuplu mai mare din aceeasi cilindree. Aceasi logica paote fi aplicata si unei comparatii otto/electric.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru