OFICIAL: Cadillac Ciel Concept - cabrioletul american reinventat

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 19.08.2011
Cadillac a prezentat astăzi, la Concursul de Frumuseţe de la Pebble Beach, conceptul Ciel. Acesta readuce în faţa publicului liniile clasice ale cabrioletelor imense americane.

Fanii industriei auto americane şi ai muscle car-urilor care au făcut istorie peste Ocean au motive de bucurie. Cadillac, constructor cunoscut pentru cabriolete de lux precum Eldorado sau De Ville, a prezentat astăzi la Concursul de Frumuseţe de la Pebble Beach un concept cabriolet care duce mai departe linia acestor modele vechi, dar de neuitat. Este vorba de Cadillac Ciel, un prototip care semnalează intenţia mărcii de a reveni într-un segment pe care, acum câteva zeci de ani, americanii controlau complet piaţa.

Denumirea conceptului are la baza cuvântul francez "ciel" (cer), acesta apărând în faţa publicului ca o maşină cu patru locuri şi patru uşi. Sub capotă, Ciel Concept dispune de un tren de propulsie hibrid format dintr-un motor electric care face echipă cu un V6 twin-turbo de 3.6 litri şi 425 de cai putere.

Evident, conceptul prezentat de Cadillac nu putea să se lipsească de elementele constitutive clasice ale unui astfel de model, aşa cum sunt jantele de 22 de inch sau blocurile optice proeminente verticale însoţite de LED-uri.

În plus, la nivel estetic, Ciel împrumută multe dintre elementele ultimelor concepte prezentate de Cadillac la marile saloane auto (Provoq şi Converj), astfel că prototipul americanilor pare preluat direct din viitor, dar vine cu elemente specifice din trecutul mărcii.

Luxul de top expresiv este un element constitutiv al mărcii Cadillac, iar Ciel este bazat pe aceste elemente moştenite din trecut, în timp ce sugerează de asemenea că brandul poate ataca fără probleme viitorul. Luxul autentic este conceput prin experienţe, nu doar prin produse, iar Ciel este povestea unei experienţe a călătoriei Cadillac în timp. - CLAY DEAN, directorul de design Cadillac

Comentarii (16)

  • victor
    cadi
    fantastica, shic si iesita din comun, o ciudatenie extravaganta la care tot te-ai uita
    19 1
  • :)
    Este superba.

    Sper ca pe viitoarele modele sa se gaseasca o influenta clara din parte acestui concept.
    16 1
  • interesant
    cred ca se vrea a fi un deville convertible modern, s-ar putea sa prinda
    11 3
  • @
    Designul este preluat de la modelele vechi, tipic Americane, si ma face sa ma simt in trecut , in sensul bun al cuvantului.
    11 1
  • gusturile nu se discuta
    dar totusi mi se pare foarte urata.
    partea frontala mai ales ai impresia ca-i fundul la o masina. prea patrat si fara aerodinamica.
    4 17
  • frumos...........
    deci sa speram ca va intra in versiunea de serie........
    daca roadster-ul Cadillac se numeste XLR......acest in versiune de serie se va numi XLR+2 :))))
    7 1
  • Stelian_Opincariu
    Foarte bun articol Automarket! Sunteti cei mai buni
    4 5
  • daniel
    Dupa design ar putea sa fie concurentul lui Rolls Royce Phantom Drophead Coupe
    7 3
  • lol
    ScorpyonVAG nu stie care e diferenta dintre V8 si W8
    5 4
  • sper sa nu aiba aceeasi soarta ca si sixteen pentru ca arata chiar "brilliant"
    5 0
  • Victor
    In genul asta va arata viitorul Escalade,nustiu daca vor mai produce vreodata un cabrio in genul acesta.
    0 4
  • victor
    tu cu escalade
    de ce nu folosesti alt nume ba daca vezi ca e deja un VICTOR te mai bagi si tu
    2 1
  • @
    Si ce te ...... supara pe tine daca am intrebat ?
    3 1
  • @
    @booo: la tine ma refeream.
    Eu doream sa stiu structura motoarelor,cum functioneaza,etc, nu ca este alcatuit din 2 motoare,etc.
    3 0
  • Ciel cel negru
    unii viseaza la trecutul glorios si urias al masinilor americane tipice. Liniile masive, angulare, designul patratos din anii 60-70' este nesimtit de multiplicat in acest concept. Am impresia ca designerii (si nu numai ei) dar mai ales sefii cu "OK-ul" au o doza mortala de nostalgie. Frateeee....INVENTEAZA! scoate din mintea aia creata design adevarat! nu copy-paste. Trendul este "masina prieten cu omul". Dar ce vad aici? Un escalade transformat intr-un sicriu cu capacul dat la o parte si 4 morti-vii cu ranjetul pe mutra.

    In ceea ce priveste asocierea imaginji acestei masini cu muzica serena si prezenta cuplurilor fericite imbatate de aerul puternic si (amarui...din reclama) imi pune mari semne de intrebare incercand sa gasesc raspunsul la o dilema: ce vor sa transmita?

    In rest, dincolo de destinatia indoielnica si destinatarii cu nostalgii de "ce tare eram noi americanii acu' n'shpe ani" conceptul este bine inchegat si ma face sa ma uit de fiecare data mai atent la imagini.
    2 3
  • @ScorpyonVAG
    stai linistiit, foarte bine ca ai intrebat...am zis la misto
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru