OFICIAL: Iata noul Citroen C3!

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 29.06.2009
A doua generatie a reprezentantului Citroen in segmentul mic isi arata formele. C3 devine mai agresiv si mai atragator.

Citroen a publicat in aceasta dimineata primele fotografii si informatii oficiale legate de noua generatie a lui C3, reprezentantul marcii in segmentul subcompact. Cu un look fresh, dar cu o alura care aminteste inca de formele precedentei generatii - care va ramane in vanzare in paralel cu cea noua, noul Citroen C3 mizeaza pe cartea agresivitatii.

La exterior, partea frontala este cea care iese prima in evidenta. Grila frontala este preluata aproape identic de la fratele mai mic C1, fiind insa proportionata la scara, in timp ce blocurile optice se inscriu in stilul nou Citroen, abordand problema in stilul conceptului Hypnos. Noul Citroen C3 este vizibil mai lung decat predecesorul sau, avand opt centimetri in plus fata de generatia anterioara. Cu toate acestea, Citroen C3 promite sa fie mult mai usor de manevrat prin oras, diametrul de bracaj reducandu-se cu nu mai putin de un metru si ajungand acum la 10.2 metri.

La interior, principala noutate este reprezentata de pabrizul panoramic de mari dimensiuni, care se continua pana aproape de mijlocul plafonului.

Pentru a scoate in evidenta aparitia sa, Citroen a ales sa il boteze in mod special, numele oficial al parbrizului fiind Zenith. Acesta este o dotare optionala pe C3 si vine in completarea unor elemente interesante, precum sistemul audio RD4 MP3, pachetul de navigatie MyWay si kitul denumit USB Box. Portbagajul noului C3 ajunge la 300 de litri, o valoare buna in comparatie cu ceilalti reprezentanti ai segmentului.

La capitolul motorizari, Citroen scoate in fata motorul HDi de 1.6 litri si 90 CP cu filtru de particule, emisiile si consumul acestuia fiind extrem de reduse, cu un record de 99 de grame CO2/km. Este vorba de aceeasi unitate prezenta in dotarea lui Peugeot 207. Iubitorii motorizarilor diesel vor putea sa se bazeze, de asemenea, pe un HDi de 110 CP, in timp ce fanii benzinei se vor putea apleca asupra unitatilor VTi de 1.4 litri si 95 CP sau de 1.6 litri si 120 CP. Va lipsi la startul carierei de piata a noii generatii sistemul Stop&Start, decizia inginerilor Citroen fiind una surprinzatoare avand in vedere faptul ca acest pachet poate fi comandat fara probleme pe actuala generatie.

Noul Citroen C3 va fi lansat oficial la Salonul Auto de la Frankfurt, alaturi de "fratele" high-class DS3, comercializarea sa in Europa urmand sa debuteze la inceputul lunii noiembrie. Noul C3 va fi fabricat in Franta.

Taguri: C3, Citroen

Comentarii (27)

  • nebunu
    c3
    o daaa....arata premium
    9 1
  • CatalinB
    interiorul
    Arata foarte bine la interior. Fara artificii obositoare ca la noul fiesta..
    6 1
  • o da
    ce misto arata X ul nu merg pozele
    5 2
  • Crysty
    Citroen C3
    E ok masina, arata foarte bine insa sunt de parere ca este cam exgerat parbrizul. Cred ca e incomod sau jenant la mers, mai ales pe distante mari sub soare puternic ! Se doreste a fi ceva intre trapa si pavilion de sticla !
    Sunt sigur ca o sa fiu criticat pt asta! Imi asum riscul si-mi exprim parerea personala !
    9 2
  • C3
    De acord cu tine Crysty, dar probabil au facut ei un artificiu ceva sa poti sa faci din semipanoramicu ala, parbriz normal. Exemplu, cum e la Opel Astra GTC
    3 0
  • fun-fan
    zuper!
    ...de fapt se si observa pe montanti in ultima imagine sinele si elementul culisant care reduce suprafata vitrata in interior....
    3 1
  • Carlos
    hahahahhaha
    zici ca are inceput de calvitie :))))
    2 10
  • Semtex82
    da da da
    va fi o perspectiva interesanta daca o voi privi de la etaj pe vecina mea in fusta mini-jupe si decolteu ametitor incercand sa demareze... sper sa nu cad de la balcon :|
    15 1
  • @Carlos
    Fain comentariu...nu m-am gandit la asta :)))))
    4 4
  • TARE
    Iata cum, din nou, francezii de la PSA stiu sa le-o traga peste bot celor nemtzalai... Faceti o comparatie... VW POLO nou si C3... Citroen e din nou inainte cu vreo 10 ani... si nu numai la design. Si motoarele sunt mai mititele si mai puternice... Asta e... se mai intampla...
    9 2
  • GMBIRD
    design prea excentric penbtru o tara comunista ca a noastra! la noi is bune loganu si lada!
    3 5
  • portbagaj
    Portbagajul este mai mic cu 5 litri decat la generatia precedenta dar castiga mult prin design, motorizari si parbrizul panoramic!!!
    Bravo Citroen!!!
    Sa vedem si preturile!
    6 0
  • LauCalin
    noul C3
    In primul rand nu stiu daca prtea frontala aduce a C1 asa cum zice Automarket. Mie imi seamana a influenta de la C5.
    Motoarele mi se par super. Cel mai mic are 90 CP... wow, masinuta asta chiar va fi fasneata. Imi place deasemenea ca nu s-a mai mers pe bordul digital ca la actuala generatie. Iar in privinta plafonului transparent cred ca totusi se va oferi un fel de parasolar care se intinde pana spre fata.
    Oricum e un mare pas inainte al celor de la Citroen.
    5 0
  • george
    DOAR 10 ANI? POATE 30...
    @ xela

    ...de ani au in fata cei de la Citroen fata de Volkswagen...Iar motoarele sunt niste minuni ale tehnologiei. Numai avioanele mai au asa ceva. Chiar, daca te uiti atent, o sa vezi sub spoilerul spate o bucatica dintr-un motor de jet fighter...
    5 5
  • cu 50
    nici tu george nu esti prea departe de adevar. Un anumit model de CItroen (te las pe tine sa cauti) a fost cu motor de avion
    4 0
  • george
    BA BINE CA NU
    @ jetul

    Eu de fapt faceam misto de aberatiile individului...De parca ar avea vreo importanta ca un anumit model din intreaga istorie a lu` Citroen a avut motor de avion. A fost un experiment cum vei vedea la destul de multi fabricanti de masini.

    "10 ani in fata VW"?
    Se pare ca degeaba dau astia avertismente la TV ca abuzul de alcool dauneaza grav sanatatii...Unii nu tin cont de ele in ruptul capului...

    "Motoare mai mici si mai puternice"? Pe diesel sunt exact acolo (1.6 litri), pe benzina, motoarele mai mici sunt la Polo. Mai puternice deocamdata nu sunt pana cand va aparea TSI-ul de 1.2. Si nici nu stiu daca ai nevoie de motoare puternice atata timp cat ai DSG cu 7 trepte...Ca sa nu mai spun ca cifra puterii nu spune chiar mare lucru...Pentru cine stie ca masina are 5 roti, e o banalitate faptul ca puterea de pe hartie poate sa te pacaleasca rau de tot...
    1 4
  • OFICIAL
    OFICIAL: Citroen noul meu favorit la design.
    Si nu datorita C3-ului ci incluzand C3-ul.Super-super-tare.Si nu e overdesigned cum spune "cineva" despre Fiesta....
    1 0
  • mircea
    @PIG
    Frumos abordat finalul comentariului :)
    0 1
  • "fan" george
    circar
    Bai fratioare vezi ca circul nu e pe acest site. Ia-ti carutele alea din grupul si bagati-le undeva. N-o mai arde cu filozofii si cu ironii ca nu te prinde, iar daca esti aceeasi persoana cu acel "george" care acum ceva timp critica si marcile nipone nu-ti ramane decat un singur lucru de facut: sa te impusti, asa mai scapam de un meltean cu aere de filozof.
    1 4
  • "fan" george
    erata
    *grupul VAG
    2 1
  • catalinux
    Citroen
    Nu sunt adeptul generalizarii, in consecinta nu sunt de acord cu sintagma "francezii fac masini proaste". Acest C3 imi place, am fost chiar in pragul de a-mi achizitiona vechiul model, insa unele aspecte legate de aceasta marca m-au indepartat de achizitie. Noul C3 are un design reusit, completat de un interior "de clasa compacta" insa daca masina nu este dublata de o fiabilitate decenta, nu cred ca va fi demna de lauda. De ce spun asta si de ce am inceput comentariul referitor la marcile franceze, pt ca Citroen este probabil constructorul francez cu cele mai multe probleme de fiabilitate (si nu ma refer neaparat la defectiuni majore, insa multe defectiuni marunte care sunt mai mult decat deranjante).

    P.S.: Nu, nu sunt un ultras VW, chiar daca admir producatorii germani, insa poate mai mult imi place Renault.
    2 2
  • e peugeot sau citroen ?
    e misto dar prea semana cu peugeot . Nu mai inteleg nimic din strategia de design psa ...! interiorul este aproape identic ,exteriorul de asemenea cam aceeiasi mancare de peste . Ar trebui sa faca precum kia si hyundai .Peugeot mai agresiv,sportiv,mai masculin ,iar citroen mai elegant mai confortabil . Se concureaza unul pe altul . Are cineva o parere avizata pe marginea acestui subiect ?
    1 1
  • zice bine semtex82 !
    .....
    2 0
  • c3
    nu arata deloc rau, dar daca spatiul interior este la fel ca de la cel actual, atunci nu au rezolvat mare lucru- m-au urcat intr-un c3 si nu prea am stat comod, la cei 1,80 m inaltime ai mei. motoarele sunt ok.


    pt. catalinux: sunt proprietar de citroen de mai bine de 5 ani si pana acum nu am avut parte de acele defectiuni marunte de care amintesti. si nu sunt singurul care iti poate confirma lucrul asta. in plus nu-mi place sa ma bag unde nu cunosc, si poate de aceea nu am avut acele probleme. :))
    3 0
  • george
    BAGATI-LE UNDEVA?!?!?!
    @ "fan" george

    Da, sunt acel George care critica marcile nipone...si italiene...si americane...si nemtesti...si frantuzesti...cand a fost cazul...

    Vorbeste de melteni unu` care nu stie sa scrie corect romaneste...Mult tupeu mai ai in tine...
    1 2
  • C3 - DS3
    C3 are elemente de DS3 . DS3 va fi adevarata masina ,sper. Si mai sper sa pulverizeze Mini - ul de fite.
    0 0
  • duikan
    c3
    peste mai putin de 2 saptamani imi va fi livrat un model c3. pe mine m`a convins , insa trebuie sa recunosc , am temerile mele . am comandat modelul de 1.4 respectiv 75 de cai, nu e tocmai sprinten dar problema e alta : sper sa nu am un consum mare. voi ce credeti ? ? ? deasemenea imi e teama de fiabilitate si costurile intretineri . ma poate ajuta cineva ?

    wera_jme id`ul meu de messenger
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru