OFICIAL: Noile motoare 1.6 GTDi de la Volvo dezvoltă 150 şi 180 CP

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 30.08.2010
Suedezii de la Volvo au dezvăluit informaţiile tehnice ale noilor motoare GTDi de 150 şi 180 CP. Acestea debutează pe S60 şi V60 din această toamnă.

Oficialii Volvo au dezvăluit detaliile tehnice ale noilor motorizări GTDi de 1.6 litri. Unitatea respectivă este oferită în două versiuni de putere – T3 şi T4, care furnizează 150, respectiv 180 CP. Motoarele GTDi reprezintă noul concept al suedezilor în materie de motorizări şi este materializat prin unităţi otto de cilindree mică supraalimentate cu o turbină şi cu injecţie directă de ultimă generaţie. Motoarele sunt realizate integral din aluminiu, cu excepţia unor componente precum galeria de admisie, realizată din plastic pentru a reduce pe cât posibil masa acestui propulsor. Cele două motorizări vor fi disponibile în gamele S60 şi V60 începând cu această toamnă.

Unitatea 1.6 GTDi T4 furnizează un cuplu motor maxim de 240 Nm de la 1.600 rpm până la 5.000 rpm. Propulsorul respectiv este echipat şi cu o funcţie de overboost, care îi conferă un cuplu motor maxim de 270 Nm pentru perioade scurte de timp. Propulsorul 1.6 GTDi T3 oferă şi el tot 240 Nm, dar nu beneficiază de o funcţie de overboost şi nu dezvoltă acest cuplu maxim pe o plajă de turaţii atât de mare.

Ambele unităţi au o cilindree de 1.595 centimetri cubi şi prezintă un raport de compresie de 10.0:1. Alezajul acestui motor este de 79 de milimetri, iar cursa pistonului este de 81.4 milimetri. Pe lângă sistemul de injecţie directă, motoarele GTDi beneficiază de distribuţie variabilă pentru ambele axe cu came. Cei de la Volvo estimează că noile lor motoare sunt cu 20% mai eficiente decât unităţile aspirate de o cilindree mai mare şi putere comparabilă, iar sistemul de injecţie directă le oferă un cuplu similar cu cel oferit de un diesel modern.

Un alt element deosebit al noilor motoare este amplasarea injectoarelor. Acestea sunt puse deasupra pistonului, chiar lângă bujii. Fiecare injector furnizează carburant la o presiune de 100 de bari prin cele şase fante de dozare, oferind o automizare uniformă şi precisă. Respectivul sistem de injecţie a fost dezvoltat alături de specialiştii de la Bosch.

Clienţii Volvo pot beneficia de aceste motorizări alături de o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau de asistenţa unei transmisii Powershift cu şase rapoarte. Cutia de viteze Powershift beneficiază de două ambreiaje şi realizează schimbări de trepte foarte rapide şi line în timp ce oferă eficienţa unei transmisii manuale.

Ambele versiuni de putere ale motorului GTDi prezintă un buton DRIVe pe bord care porneşte sau opreşte funcţiile de economisire a carburantului. Astfel, versiunea Powershift decuplează cutia de viteze dacă şoferul ia piciorul de pe acceleraţie în timpul mersului, în timp ce versiunea cu transmisie manuală opreşte motorul la semafor şi îl reporneşte automat atunci când şoferul apasă ambreiajul din nou.

Via | Volvo

Comentarii (13)

  • la volvo totul era bine ...dar motorizarile erau cam...nu prea variate si acel 2,4,cam maricel fara vreo varianta mai mica macar de 2,2...in fine cu noile motoare de 1,6au gandit problema mai mult decat bine.personal cred ca decat sa oferi variante de motorizari la care numai puterea sa varieze iar capacitatea sa ramana aceeasi(ex 2,0-116,140,163,170)mai bine faci,, un compromis,,pe care l-a facut si volvo:1,6GTDi-150,180...bravo lor!
    12 3
  • din descrierea motorului am crezut ca e vorba de diesel ( GTDi ) si pentru un moment mi-a stat inima , isi dadea BMW lame cu al lor 2.0 diesel 184 de cai. dar m-am linistit cand am vazut ca e vorba de benzina
    4 2
  • Bun asa
    Sa speram ca cifrele se aplica si in realitate. Pentru ca vechile moatoare diesel si chiar si acel 2.4i pe benzina aveau un consum de te curatau.
    2 2
  • Octavian
    ZZZ nu stiu de unde ai aceste informatii privind consumul la volvo generatia veche. Am un s60 2.4 d5 de 163 cp cutie manuala cu 350 000 km la bord din 2002, mai mult de jumate facuti de mine. La drum intins pe germania la 160 pe cruise imi consuma 6.7, in rest la 130 pe celalte tari pe cruise imi consuma 6.5 cu clima pornita. In oras imi consuma 8-9L/100. Pe national in romania consumul sta intre 6-6.5 Precizez ca am gume de 245 spate si 225 fata. Daca consumul asta te curata, atunci...... poti lua un polo 1.4tdi. Consum mic dar ii lasi pe cei cu volvo sa depaseasca :P

    Legat de benzinar, am avut alt s60 inainte de asta, 2.0T automat de 180CP. Consum pe autostrata la viteze pana in 150 si nu mult sub 150....cerea motorul ala...consuma 8.5. In oras ca orice benzinar in functie de talpa. Faptul ca era automata crestea consumul cu 2L. Generatia respectiva de automate nu sunt prea reusite. In oras mi-a luat minim 12 cand era trafic light si fara clima. Iarna cand era -20 a sarit consumul pana la 16, dar aveam prieteni cu masini de 1.8 care consuma 15 cand erau -20 grade afara.

    Ca alta idee de consum care te curata, volvo s60 t5 manual....motor de 2.3 benzina 250cp are un consum de 12-13 in oras si 8.5-9 afara. Nu am avut, dar are un prieten. La 250cp consumul asta iar te curata...de hormoni, ca nu stiu ce masina are consum mai mic la puterea asta.

    Inainte sa scrieti afirmatii, vorbiti din cunostinta de cauza nu din auzite de la prietenul lui prietenul prietenului tau.
    6 2
  • In sfarsit un motor DEMN de o caroserie de peste 1,5 tone! Audi&Co luati aminte! Nu mai submotorizati masinile cu 1,6 fara putere puse pe caroserii mari si grele cu un consum de vapor. Am avut pe A4 un motor de 1,6 - 101cp si sub 12% nu puteam sa o tin!
    3 2
  • Si astia au TDi?!?
    Tu quoque, Volvo, fili mi?

    A innebunit lupul!! Maine, poimaine o sa conducem diesel trecut pe gaz!
    2 1
  • Octavian
    @cozappz doar ca "tdi'-ul de la Volve e de fapt GTDI = Gasoline Turbocharged Direct Injection
    3 0
  • ...?
    galeria este din plastic ? oare cat rezista ?
    4 2
  • ;) @Octavian
    Bagam si eu batul printre gard, ca-mi place sa-i vad pe unii cum iau foc cand aud de TDI.

    Merci de informatie!
    2 1
  • @RTI, @Octavian
    Este vorba de galeria de admisie unde temperaturile sunt mai mici. In plus banuiesc ca nu e vorba de orice plastic.

    Octavian, confirm consumurile spuse de tine, bat pe undeva pe unde ai zis si tu. Si referitor la consumul lui T5, este un consum chiar foarte bun. Pai asta iarna, cand porneam Beetle-ul sa plec la munca la 2 noaptea si erau -20 de grade, imi consuma 11-12 litri, in conditiile in care am motor de 1.4... aspirat :))
    Iar referitor la motoarele astea, cred ca din cauza lor a fost amanata atat de mult lansarea lui S60. Imi amintesc ca lansarea lui S60 a fost direct influentatade faptul ca Ford a vandut Volvo iar suedezii nu au mai avut acces la motoarele lui Ford, care trebuiau sa echipeze S60. Deci Volvo a trebuit sa-si faca singur motoarele, insa lansarea masinii nu o mai puteau amana pana acum.
    2 1
  • Octavian
    @cozappz Apropo de diesel trecut pe gaz......stii ca se poate? :)) Pe mine m-a pufnit rasul, doar ca trebuie cam tare modificat motoru pentru asta.

    Sunt anumiti polimeri care rezista la temperaturi de cateva sute de grade. Oricum admisia nu are temperatura unei evacuari.
    1 0
  • victor
    hai volvo
    bravo VOLVO, si mai spun unii ca VOLVO nu poate concura cu nemtii, chiar veau sa vad la nemti motoare asa mici si performante plus calitate plus siguranta VOLVO la un pret corect
    5 0
  • generalu
    bravo si la mai mare
    Cred ca o concurenta serioasa tocmai se intrevede pentru nemti.......in ceea ce priveste siguranta cred ca se mentin in fata.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru