OFICIAL: Opel va închide uzina sa de la Bochum în 2016

de Bogdan Mirică
Luni, 10.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a anunţat că va pune lacătul pe poţile uzinei sale din Bochum în anul 2016, adică atunci când se va termina şi producţia actualului Zafira Tourer. Peste 3300 de angajaţi vor rămâne fără un loc de muncă.

În încercarea sa de a deveni profitabil până la mijlocul acestui deceniu, Opel a anunţat astăzi că va închide uzina sa din Bochum începând cu anul 2016, atunci când va ieşi din producţie actuala generaţie a modelului Zafira.

Decizia vine după ce criza economică europeană se adânceşte, iar piaţa auto nu dă semne de redresare. ”În ciuda eforturilor noastre, nu am reuşit să salvăm uzina din Bochum. Principalele motive sunt declinul dramatic al pieţei europene de maşini noi şi stocurile foarte mari deja existente”, a declarat Opel în comunicatul său oficial, publicat astăzi.

Oficialii brandului german şi cei ai părintelui General Motors vor încerca să ajungă la o soluţie cu sindicatele muncitorilor. Ei au promis chiar că ar putea aloca o nouă facilitate de producţie a componentelor pentru a putea reloca o parte din angajaţi. În prezent, la Bochum lucrează 3300 de angajaţi. Ei ar urma să dispară din 2016 dacă nu se găseşte o soluţie de compromis.

via automotivenews (înreg.)

Comentarii (2)

  • Si daca printre cei 3300 de "fraieri" numa' buni de sacrificat se afla si multi specialisti, poate de nesubstituit in bransa lor?......Sau ce-ar fi daca s-ar taia drastic din salariile "nesimtite" (adica provenite din pomana de stat a SUA......) care se acorda lejereanu prin birourile acelui simbol al fariseismului decizional, Renaissance Center?......Intreb si eu, nu dau cu parul !

    A doua la mana: ce rost avea sa apara un suprastoc? Daca responsabilii Opel ar fi receptionat cu atentie pulsul pietei, ar fi stiut, in linii mari, care ar fi fost balanta cerere-oferta si, implicit, si-ar fi adaptat ritmul de productie dupa aceasta......De fapt, n-ar fi singura marca ce se ghideaza dupa principiul curios "Sa scoatem cat mai mult la vanzare, ca doar renumele firmei este destul de vibrant ca sa ne epuizeze stocul"......Uite ca nu intotdeauna ! De ce s-a diminuat puterea de cumparare a clientilor din categoriile sociale medii-mici? Pai s-au topit finantele lumii, pur si simplu......desi o presupunere mai agera le-ar identifica dosite in conturile "baietilor destepti" care nu cunosc granite etnice sau coloraturi politice ;) Si carora "Dumnezeu le baga si in traista", nu doar le da, adica mai castiga si alegerile, oriunde ar candida pe aceasta planeta, fiindca, nu-i asa?, "daca este sa ai noroc, atunci il ai pana la capat".
    11 1
  • Opel atarna de mult ca o piatra de moare de gatul GM. Esecul acestei marci, consta dupa parerea mea tocmai in intentia lor de a fi ceea ce nu pot sa fie. Dintr-un brand destinat oamenilor cu venituri medii (sa nu uitam ca in anii '80 Opel era masina neamtului de rand) s-a dorit a fi transformat intr-unul care sa concureze in alte zone. Insignia este cel mai bun exemplu in acest sens, dar nu singurul. Cu astra OPC, intr-o perioada de criza Opel a incercat din nou sa joace intr-o zona in care nu avut niciodata nimic de spus. Prin urmare inevitabilul s-a produs. Era normal sa se intample asa si GM, un mare producator mondial, sa scape de balastul german.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru