Oficial Volvo: "Știam de șapte ani că VW are o metodă de păcăli emisiile. Dar nu știam cum o face"

de Mircea Meşter
Miercuri, 29.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Unul dintre inginerii care se ocupă de dezvoltarea mașinilor în cadrul Volvo susține că marca suedeză nu a putut să lanseze unele modele pe piața din SUA pentru că limitele de emisii erau prea stricte. "În mod sigur ne întrebam cum reușea Volkswagen să facă asta", spune Kent Falck.

Momentul declanșării scandalului Dieselgate, în luna septembrie a anului trecut, a luat prin surprindere multă lume din jurul industriei auto, însă unii dintre concurenții mărcii germane știau de cel puțin 7 ani că Volkswagen utilizează o metodă neortodoxă pentru a putea să-și vândă modelele diesel în SUA.

Singurul semn de întrebare pe care-l aveau aceștia era care este exact acea metodă.

Informațiile vin din partea unuia dintre oficiali Volvo, Kent Falck, care lucrează de trei decenii în birou de dezvoltare produs al constructorului suedez. Conform acestuia, momentul în care Volkswagen a recunoscut oficial faptul că reușește să atingă cifrele de consum din fișa tehnică doar cu ajutorul unui software complex care recunoaște testele oficiale de emisii și limitează puterea motorului pe perioada testului a fost unul revelator. 

"Avem aceiași furnizori, lucrăm cu Bosch, cu Denso, cu aceiași parteneri, deci știam că tehnologia propusă de Volkswagen pur și simplu nu poate să existe.

Știam asta de șapte ani. Era un secret deschis în industria auto. În lume există întotdeauna sisteme ascunse sub legea proprietății intelectuale, putea să fie o chestie legată de tehnologie pe care noi n-o puteam utiliza pentru că era deținută de un furnizor. Dar în mod sigur ne întrebam cum reușea Volkswagen să atingă targetul de emisii din SUA", a declarat Falck pentru jurnaliștii australieni de la News.com.au în cadrul unei discuții care a avut loc la testele oficiale pentru noul Volvo S90.

Ne-am prins că nu reușim să ajungem la cifrele cerute. Cum o făceau ceilalți? Habar n-aveam.

Kent Falck
Ingineri Dezvoltare Volvo Cars
Conform declarațiilor oficialului scandinav, Volvo a renunțat să propună modele diesel pe piața americană pentru că nu a reușit să ajungă la limitele maxime de emisii propuse de guvernul SUA. "Am stat într-o cameră și am analizat toate datele, cifrele, tot ce aveam, alături de specialiști. Ne-am prins că nu reușim să ajungem la cifrele cerute.
Cum o făceau ceilalți? Habar n-aveam. Din perspectiva noastră, cu esperiența și cunoștințele pe care le avem, am mers la oamenii din  conducerea Volvo și le-am spus «Nu reușim, nu putem lansa mașina în SUA»"
, declară reprezentantul departamentului tehnic al constructorului suedez.

Volvo nu a oferit până acum niciodată modele cu motorizări diesel în Statele Unite. Marca suedeză se află, de altfel, în grupul numeros al mărcilor care au amânat lansarea versiunilor diesel pe această piață din cauza limitelor stringente de emisii. În schimb, Volvo se concentrează pe versiuni hibrid care reușesc să scadă emisiile și consumul modelelor sale până aproape de nivelul variantelor diesel concurente.

via news.com.au

Comentarii (7)

  • Păi da, neamțul nostru cel corect și a lui ,,fantastică,, tehnologie golește buzunarele cumpărătorului fudul și naiv încântat de reclamele cu ,,das auto,, iar între timp ceilalți producători auto se chinuie din greu cu competitivitatea.
    Treabă ,,nemțească,, (pe românește ,,golăneală,,).
    51 20
  • silviu
    Exemplifica foarte elocvent cum a ajuns Grupul Volkswagen in top 3 grupuri auto la nivel planetar - lipsa de scrupule si inselatorie.
    42 18
  • inexorabil
    A devenit o modă ca toată lumea să se bată cu cărămida ȋn piept (musai după Dieselgate, nu ȋnainte) că “știa demult” de potlogăria lui VAG, dar că nu-și putea explica logic cum era aplicată…Ceea ce mă intrigă pe mine este: vreme de atâția ani, cum de nicio bănuială de-a specialiștilor interesați de fenomenul emisiilor miraculos de scăzute n-a “transpirat” ȋnspre opinia publică?

    Așadar, ce rost au aceste mărturisiri triumfaliste și “senzaționale” (post factum, de!), mai ales că apar ȋn mod spontan, iar nu ca răspunsuri la ȋntrebări formulate de mass-media?! Dar, când Volvo a beneficiat de motoare Diesel de la VAG (cel puțin 20 de ani), n-a avut nimic de comentat?

    Nu le impune nimeni suedezilor să-și arate recunoștința, dar mai bine să fi tăcut cu privire la Dieselgate, fiindcă a lovi sau a blama pe cineva căzut (din cauza propriilor sale păcate) reprezintă o faptă incalificabilă!
    27 28
  • arogantul
    @inexorabil
    de ce te mira miscarea Volvo? chiar tu ai zis ca au pactizat cu diavolu de cand lucreaza la masina autonoma
    12 12
  • Cand te-au salvat chinezii, ar trebui sa te uiti mai mult in ograda ta decat in a altora......
    20 18
  • Ai foarte mare dreptate @inexorabil, dar cine din grupul "gura mare" care a dat volumul la maxim din Septembrie incoace, mai are si un dram de minte si un pic de luciditate sa vada lucrurile asa cum sunt? Numai faptul de a fi in gasca lui "vw s-a apucat de facut carnati" ar trebui sa fie un semnal puternic de alarma. Dar cand ura te orbeste, ratiunea e ultima si are glasul cel mai mic.

    @misha, ai spus-o perfect. Daca sunt cu ceva dezamagit de Volvo in ultima vreme este logoreea stupida pe care marketingul o scoate pe gura la fiecare comunicat.

    Bineinteles, lasand la o parte faptul ca profiturile si know-how-ul iau calea chinei in loc sa ramana la o natiune care isi merita locul intre fruntasi pe plan mondial.
    7 15
  • @ VW lovers

    In lumea aceasta sunt unii care nu inseala din educatie nu din prostie. Unora chiar le pasă de legi, regulamente etc. La noi e invers. De aceea ”starea de bine” din aceasta tara e perpetuua.
    16 12

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru