Opel Ampera, pe făraş: germanii vor să renunţe la a doua generaţie a modelului din cauza vânzărilor scăzute

de Mircea Meșter
Luni, 21.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automotive News anunţă astăzi că germanii de la Opel au renunţat la ideea de a investi într-o a doua generaţie a modelului hibrid-electric Ampera. Cauza: vânzările slabe din ultimii ani.

Esential 39.900 de euro este prețul lui Opel Ampera în România.
Împinşi de la spate de performanţele sub aşteptări în materie de vânzări, cei de la Opel vor să oprească vânzarea europeană a hibridului-electric Ampera după prima sa generaţie. Astfel, modelul va primi un facelift care îl va mai ţine pe piaţă 3-4 ani, după care va ieşi din gamă, fără a avea un înlocuitor. Informaţia este publicată de astăzi de Automotive News, care citează surse din cadrul Opel.

Ampera, model construit pe aceeaşi platformă şi cu aceeaşi tehnologie cu cea utilizată de fratele Chevrolet Volt peste Ocean, a câştigat râvnitul titlu Maşina Anului în Europa în 2012, însă nu a reuşit să se impună pe piaţă din cauza preţului ridicat şi mai ales a lipsei infrastructurii pe Bătrânul Continent. Echipat cu sistemul de propulsie Voltec, care combină un motor electric cu unul pe benzină care joacă rol de generator pentru baterii atunci când acestea se golesc, Ampera a fost un model apreciat de specialişti şi de presa de specialitate la lansare, dar a reuşit vânzări modeste care scad în fiecare an.

Test de (in)compatibilitate: România anului 2013 vs.

maşinile electrice

De exemplu, dacă vânzările din 2013 au totalizat 3184 de maşini în Europa (o scădere de 40% faţă de anul anterior), primele cinci luni ale lui 2014 i-au adus modelului Opel doar 332 de clienţi, o scădere de 67% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Mai mult, doar 46 de germani au ales Ampera în perioada ianuarie-mai 2014, o cifră demoralizantă pentru un model care pleca la drum cu speranţa că poate deveni "veriga lipsă" între modelele cu motoare termice şi cele cu motoare electrice.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (4)

  • niciodata n-am acceptat modul de promovare al acestui model. O minciuna sfruntata dupa alta (nu masina ci marketingul) , culmea tehnologiei, mama eficientei (pui 10 litri luni dimineata spre servciu si mergi restu' de 30 de zile numai pe electric). Ca raspuns al lui GM fata de priusul lui Toyota baietii au dat-o in bara. Au facut cam totul la pe repede inainte si de aici nenumaratele probleme si intarzieri in lansare.

    Dar cu maraciune pot spune ca e mare pacat. Nu un model dispare de pe piata ci o IDEE.

    Ok, dupa face lift si 3+4 ani poate lucrurile se mai schimba si astfel de alternative vor fi luate in calcul
    17 5
  • Bravo Vianu, bravo - sunt in asentimentul tau. Din pacate pretul masini este enorm pentru "performantele" tehnplogice pe care le ofera !!! De fapt nici un producator traditional nu doreste o masina electrica sau ceva care sa aiba motor electric - mor toti dealeri si service-urile autorizate daca fac astia masini electrice.
    In plus nici guvernul nu ofera nici o facilitate fiscala pentru achizitionarea unei astfel de masini, in afara de reducerea taxei de inmatriculare.
    11 5
  • @Rares
    N-ai inteles nimic !
    Vianu NU se referea la masini full-electrice, ci la modul manipulativ de promovare a lui Volt sau Ampera (hibrizi).
    Facilitati de tot felul sunt oferite in functie de cat poate fiecare stat /guvern, doar ca n-ai descoperit tu inca...
    5 1
  • andrei
    Problema ramane pret ridicat si lipsa infrastructura.

    Facilitatile sunt doar pentru scos ochii la public.Ca de obicei nimic nou sub soare.

    PS:Cine nu vrea masina electrica ? NU INCA?
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru