Opel anunţă un nou motor pe benzină: 1.6 Ecotec SIDI de 200 de cai

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 14.05.2012
Opel a anunţat că va introduce trei motoare complet noi în următoarele 12 luni. Primul agregat din această serie este propulsorul de 1.6 litri benzină, capabil să livreze 200 de cai putere.

Esential

200 de cai putere oferă noul motor 1.6 Ecotec SIDI.
300 Nm livrează benzinarul 1.6 Ecotec SIDI.

Opel a anunţat la Salonul Auto de la Geneva că pregăteşte o nouă gamă de motoare, dezvoltate conform trendului general de reducere a cilindreei. Primele rezultate încep să apară, germanii anunţând deja că vor lansa anul acesta trei motoare noi, diesel şi benzină, gata să înlocuiască agregatele actuale.

Opel nu a oferit informaţii decât despre viitorul propulsorului supraalimentat de 1.6 litri, botezat Ecotec SIDI, abrevierea de la Spark Ignition Direct Injection. Unitatea va fi disponibilă în mai multe versiuni de putere, cea mai potentă dintre ele urmând să ofere 200 de cai putere la 4700 de rotaţii şi un cuplu motor de 300 Nm începând cu 1700 de rotaţii.

Potrivit oficialilor Opel, consumul şi emisiile se vor reduce cu 13% comparativ cu vechiul motor pe benzină, tot de 1.6 litri. De producţia noului motor se va ocupa uzina General Motors din Szentgotthardt, Ungaria, cel mai probabil în iarna acestui an.

Karl Friedrich Stracke, CEO-ul Opel, a declarat: "În doar 12 luni vom lansa trei generaţii noi de motoare.

Asta demonstrează cât de repede vrem să introducem produse noi."

La rândul său, Thomas Johne, directorul departamentului de dezvoltare al motoarelor pe benzină Opel, a afirmat: "Noul nostru motor de 1.6 litri aduce performanţe excelente în materie de cuplu motor." 

Comentarii (25)

  • @
    Nu inteleg de ce noile benzinare ca sa aibe un consum redus, le reduc din ture. Atunci imi cumpar Diesel si macar stiu ca fac economie cu cel putin 2 litrii fata de benzinar turbo super economic.
    200CP la 4700rotatii ? Pana si 525-ul diesel pe noul model, dezvolta 218cp la 4400rpm. Ce se intampla ? Unde este farmecul ,,redline" la 6.500-8.000rpm ?
    10 37
  • da, diesel si performantele sportive.
    ala are doar zvac si apoi e cadere libera. are o curba execrabila pt performante.
    in schimb macar la benzinar stii ca amadoua converg. daca plaja e mai mica inseamna ca puterea e inghesuita intr-un interval mai mic si poti sa storci mai mult din el. in fine...
    nu sesizez notabilul aici. opel vine si el cu motor de 1.6l si 200cp cam tarziu.
    pai citroen vine cu 1.6 si 260cp
    ford vine cu 1l 180cp
    si cand te gandesti ca opel va suge tehnologie de la citroen datorita colaborarii cu psa, oare ce draq le ofera la schimb?! dubele alea chiar asa de importante sunt pt PSA?!
    15 21
  • tavone
    s
    @ scorpyonVAG, prietene...acele turatii se refera la plaja de cuplu, adik cuplul maxim intra de la 1700rpm si se termina la 4700rpm. estr o plaja des intalnita motoarelor mici cu turbina...benzinare. Ce iti ofera satisfactie un cuplu maxim porning de pe la 4000 ture pana la 7000 ture de ii sar pistoanele sau o plaja restransa, "devreme" gen 1700-2000rpm? Nu compara mere cu pere...
    20 3
  • @scorpyon
    pai tocmai...turatia decide valoarea consumului si nu neaparat viteza....si mi se pare normal:vrei performante fite si motoare turate...iti iei masina cu turatii de 5-8 mii si mai vb .de consum apoi..daca vrei masina de familie...deci nu poti sa le ai intotdeauna pe toate..uite iti iei un 3-4litri benzina de......bmw si te doare-n basca cat turezi si cat consumi..
    13 2
  • @scorpyon
    unde ai vazut motoare turbo care sa urce pala la 6500-8000 de ture.......
    probabil pe Lancer EVO si in motosport.......si intreabate cat va suferi fiabilitatea motorului.........
    19 5
  • @
    Eu am cerut explicatii... nu vad de ce sar toti cu voturi negative ?
    7 17
  • @
    ScorpyonVAG raspunsul e foarte simplu, daca scazi numarul de rotatii, scazi numarul de cicluri motor, scazi numarul de doze de combustibil injectat , rezulta un consum mai mic, iar dezavantajul unui motor aspirat de a nu avea cuplu la turatii mici este inlaturat prin montarea unei turbosuflante. Un alt motiv pentru reducerea turatiei este si acela al fiabilitatii, deoarece la turatii mari motorul este solicitat termic si ungerea devine foarte saraca sau chiar inexistenta iar uzarea motorului creste brusc, oricum un motor supraalimentat are solicitari mecanice mult mai mari decat unul aspirat. Iti recomand sa incerci mai multe motoare benzina turbo si ai sa observi ca au totusi farmecul lor.
    9 1
  • .......
    Cum s-a incheiat acordul,cum a inceput OPEL sa fure de la PSA..........hai cu voturile negative...
    15 19
  • Pai PSA nu are motoare supraalimentate. Vor lansa ceva cu 208, dar nu prea ar avea legatura cu motorul asta. Deci ca sa fure Opel de la ei in privinta asta?
    18 9
  • @CatalinX
    Opel are 1.6 turbo 180 cp din 2007 prietene, singurul care "fura" esti tu, furi curent
    15 7
  • @LauCalin - lasa-l ca e mult pe langa . opel avea oricum de mult un motor apropiat ca valori de acesta si anume cel dupa corsa opc, 1.6 turbo 192 cp., doar cuplul era cu 70 nm mai mic,deci noul motor nu e furat de nicaieri si dispune de noi tehnologii care il fac mai performant si economic. in alta oridine de idei (@t) opel are de mult si un benzinar de 2 litri si 265 cp pe opel gt, asa ca nici eu nu "sesizez notabilul in cele afirmate de tine ". Opel nu e Dumnezeu pe pamant insa are niste motare foarte ok si fiabile si performante, care din pacate au puncte slabe poate la consum , unele din ele insa nu e ceva major.
    14 8
  • Norbert
    Pentru LauCalin
    ''Pai PSA nu are motoare supraalimentate.'' Citreon care face parte din grupul PSA pe modelul DS3 ofera si o motorizare de 1,6 si 200 CP, nu trebuie sa mai specific faptul ca este supraalimentat. ;)
    10 4
  • tot la fiat ajung
    asa tari sunt opel la motoare,ca parca vad ca tot la fiat ajung... proaste foc motoarele italienilor, de aia le-a dat flit suzuki celor de la vw pt 1,3 mjet !
    7 9
  • :)
    @Scorpyon

    Deci totul este despre voturile negative pe care le-ai primit... Stii, si eu deaia comentez pe-aici,sa primesc o manuta ridicata verde din cand in cand. Ma face foarte foarte fericit. Radiez cand vad.
    5 2
  • 1.6 Turbo
    Pai Opel a avut demult motorul de 1.6 turbo. I-au adaugat injectie directa, si l-au ridicat omeneste la 200cp. Ceea ce impresioneaza e cuplu maxim de 300NM, care este cam la nivel cu un diesel de cilindree echivalenta (bineinteles, cu caluti mai putini, dar, ma rog).

    Si putina istorie:
    Peugeot a introdus motorul de 1.6 Turbo, pe 207 in februarie 2006 si avea 150cp (1.6, 16v Turbo), ca in octombrie 2009 sa il ridice la 156 cp.
    Intr-adevar, in iulie 2010 au introdus pe 308 GTI acelasi motor, dar cu puterea marita pana la 200cp (poate aici s-a creeat confuzia, fiind vorba de aceeasi cilindree si putere motor).

    Mini a introdus in octombrie 2006, acelasi motor, dar in versiunea de 174cp pe Cooper S, ca in martie 2010 sa il ridice la 184 cp. A existat o versiunea impinsa mai tare, care s-a regasit pe John Cooper Works care dezvolta 211, respectiv 218 cp (incepand cu iulie 2007).

    Citroen
    A introdus motorul de 1.6 turbo prin iulie 2008 atat pe versiunea in 3 usi cat si pe cea in 5 usi, puterea motorului variind intre 140 si 150 cp.

    Opel
    A introdus motorul de 1.6 turbo in februarie 2007, odata cu faceliftul generatiei de Astra H si odata cu lansarea generatiei de Corsa D. Pe Astra dezvolta 180 cp si pe corsa exista in versiunea GSI si avea 150 cp si pe versiunea OPC avand 192 cp.

    Motorul de 1.6 turbo aflat pe PSA-MINI e un motor dezvoltat in comul de BMW si de grupul PSA.

    Motorul de pe Opel e dezvoltat in house de GM

    Ceea ce e cu adevarat interesant (si probabil din acest motiv s-au facut confuzii), e cilindreea acestor motoare, care este identica: 1598 cmc. Dar, privind in urma se constata ca si motorul aspirat de OPEl, de 1.6 prezent de la lansare pe Astra H, cat si pe Astra G si Astra F, are exact aceeasi cilindree. IN schimb pe generatia 308, atat aspiratul cat si motorul turbo au aceeasi cilindree, marita putin fata de 307, de la 1587 la 1598.

    Ce se poate conclude, e faptul ca Opel foloseste acelasi bloc motor incepand cu anii 90, deci nicidecum nu s-au inspirat de la PSA sau nu au luat motorul de la ei.
    13 7
  • Adevarat! O placere sa citesti astfel de comentarii. :)
    8 2
  • @newton a inserat comentariul corespunzător adevărului. Într-adevăr, este un Ecotec, oameni buni, cine invocă amestecul PSA?! Previziunea mea este aceeaşi dintotdeauna: va avea loc pe bune o ascensiune calitativă a motoarelor, odată cu o explozie tehnologică suprasaturantă, până prin 2025-2030, cu VAG şi GM în prim-plan, care, după ce vor realiza că au rămas singure cuc pe primele două locuri mondiale, vor hotărî să-şi declare iubire pătimaşă şi astfel să-şi unească destinele…După aceea…potopul. Daimler va deveni doar o glumă proastă, care, de frică să nu fie strivită de concurenţa ucigătoare a conglomeratului din Wolfsburg, se va preta la combinaţii neinspirate care vor face praf toate caracteristicile semnificative care au scris istorie pentru steaua tribrahială inscrisă în cerc…BMW se va orienta către mirajul Extremului Orient şi de aceea, încet, dar sigur, nu vom mai recunoaşte nici autenticul şi spumosul BMW de odinioară, nici măcar în privinţa inconfundabilei şi simbolicei grile…

    @titi, s-ar putea să se întâmple cum suspectezi tu…Fiat Group nu pare un pom lăudat la care să se dea năvală cu sacii, precum în cazul concernelor germane, dar implicarea lor în viaţa lui Chrysler, de exemplu, se vede în sens pozitiv, deşi n-ar trebui să practice joc de sigle prin Europa…

    În loc de concluzie: noapte bună, dragă industrie auto; ar cam fi cazul să trag obloanele speranţei încă de pe acum, ca să ştim o treabă! Sau...Să Aştept Alt Boom? :D
    11 11
  • @SaabCuantic
    comentariile tale intotdeauna sunt... nu stiu cum sa zic... originale si captivante, chiar daca la unele eu nu subscriu.

    insa n-am cum sa zic ca nu esti un pasionat al domeniului auto, esti printre putinii care puncteza si aspecte legate de industrie si nu te limitezi doar la comentarii gen "faruri de bmw" "interior copiat de la cutare". plus ca e evident ca suferi si esti dezamagit de toate anomaliile din industrie si de directia generala de evolutie. nu esti singurul, dar suntem prea mici ca sa putem schimba ceva si prin urmare ne framantam degeaba.

    iar legat de comentariul tau de mai sus: ma cam sperii :D sper sa nu fie adevarat, desi plauzibil este.
    11 2
  • Sfaturi...
    Dragul meu @mntsn, ideal ar fi să se desprindă o platitudine generală din scrisul nostru…dar numai o platitudine a plăcerii de a descrie, de a admira şi de a conduce maşinile care ne fură ireversibil inimile…Când colo, ne trezim absorbiţi într-o refulare continuă a frustrării, atât cu sens improvizat de “nevroză”, cum cred mulţi că se traduce termenul, cât şi cu sens originar de “pagubă”…De fapt, cam toţi fanii auto respectabili fluierăm a pagubă. Ştii ceva? Eu sunt convins că n-am adorat niciodată maşinile mai suculent decât înainte de 1990…De exemplu, ştii ce înseamnă să stai să savurezi cu orele un Opel Rekord (că tot suntem îm domeniu) în plină isterie comunistă ultranaţionalistă? Nu poţi uita vreodată o asemenea experienţă, oricât de banală ar părea acum, în triumfalista epocă a “prevalenţei prezentului”, a “superiorităţii tehnocratice”, a “atotcunoaşterii” şi a “intuiţiei absolute”. Doar “fructul interzis” ne poate anima vieţile într-un mod proteic, transfigurator. Acum însă toată plaja (in)imaginabilă de posibilităţi şi oportunităţi ne este deschisă precum regina nopţii în amurg…Toate bune şi frumoase, numai că operele de artă (inclusiv cele auto) nu prea mai sunt disponibile tridimensional, ci mai mult bi-, prin reviste, cărţi, poze…Deci, prietene, dacă ai pus laba pe vreo bijuterie retro, n-o ceda decât odată cu capul (metaforic vorbind). Sau mulţumeşte-te cu acest Ecotec, dacă preferi aşa, dar numai atâta timp cât va rămâne…Ecotec. Baftă şi inspiraţie!

    PS: Noi să ne strofocăm să schimbăm ceva? N-are rost, deoarece, în mod indubitabil, are şi Cine, şi cum, şi când, şi de ce! Până atunci însă…răbdare (dar fără tutun :D).
    5 1
  • @Thor
    Mai usor cu textele de genu......nu ma intereseaza ce face Opel cu motorul de 180 cp,am vorbit de cel de 200 cp, singurii care reusesc sa scoata atat dintr-un motor 1.6 fiind cei de la PSA-BMW ......de asemenea nu mai vorbiti despre motoare opel de x cp la care au fost adaugati de-a lungul timpului y cp, 1.6 THP de 200 cp e un motor pur sange, varianta upgradata a acestui motor ajungand la 256 cp
    2 8
  • @BAIATUL CU APA DE MAI SUS
    Deci tu te contrazici singur : "de asemenea nu mai vorbiti despre motoare opel de x cp la care au fost adaugati de-a lungul timpului y cp". ok , deci 1.6 THP avea 200 si A FOST UPGRADAT ? PAI DOMNULE MESTER E CAM ACELASI LUCRU :)) UPGRADAT SAU ADAUGAT DE-A LUNGUL TIMPULUI E TOTUNA . ESTI CHIAR FUNNY- deci nu te intereseaza ca singurii care scot 200 de cai dintr-un motor de 1.6 sunt de fapt mai multi ?, iar opel scoate dintr-un motor de 1.6 chiar 210 cp ?
    2 2
  • bla.....bla
    deci unii cand n-au ce face vorbesc......de.......am scris clar ca VARIANTA UPGRADATA ARE 256 CP(se va regasi pe Citroen DS4 Racing) insa eu am vorbit despre motorul venit de la mama lui de 200 cp. Opel decat pune pe un motor mai vechi cativa caluti si ii spune ecotec.........hai dati-mi cu ceva in cap.....
    3 4
  • care este bornescu si care este cadu............... dai tata
    3 0
  • @SaabCuantic
    Cand vad ce si cum scrii .... iti inteleg treaba cu Saab-ul si n-am cum sa nu fiu de acord cu tot ce zici.

    Mie-mi spui de Rekord... Aveam un grec in bloc cu un Rekord, era superstarul cartierului si de fiecare data cand ieseam sau intram in casa treceam pe la masina lui numai sa vad bordul ala pe care scria 240 km/h, scaunele magnifice, cu tetiere in spate sau jantele de magneziu si imaginatia incepea sa lucreze, (desi acum nu-s deloc un vitezoman, din contra).

    Deci mai imi confirma totusi cineva ca ideile mele nu sunt aiurea - cand vad masini mai vechi, mereu ma gandesc... ce mi-a placut asta sau asta la vremea ei. Cand vad astazi strazile pline de suv-uri, ma ia greata.
    4 1
  • @catalinx
    ce parte din "motor de generatie noua" nu intelegi ? dovada ? o sa fie inmai multe variante de putere asa ca nu-mi spune ca e vechiul motor dupa corsa
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru