Pagani Huayra nu poate fi vândut în SUA pentru că nu are airbag-uri pentru copii

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 09.08.2011
Supercar exclusivist sau nu, nu facem excepţii. Aceasta a fost decizia care a dus la respingerea omologării lui Pagani Huayra pentru piaţa din Statele Unite ale Americii din cauza lipsei airbag-urilor avansate.

NHTSA, unul dintre organismele importante în materie de transporturi în Statele Unite ale Americii, i-a refuzat lui Pagani cererea de excepţie de la reglementările de siguranţă referitoare la airbag-urile avansate, care detectează masa pasagerului şi îşi reglează în mod automat forţa de declanşare. Practic, cei de la NHTSA le-au interzis celor de la Pagani să vândă modelul Huayra în Statele Unite ale Americii fără costuri enorme, ridicate la 5.7 milioane de dolari, pentru a actualiza airbag-urile cu care este echipat modelul respectiv.

Cei de la Pagani au cerut o derogare de la această regulă încă din 2008 şi au motivat că sunt o companie mică, care nu îşi poate permite costurile de dezvoltare aferente implementării unor asemenea airbag-uri. Fără această excepţie, cei de la Pagani estimează că îl vor putea face pe Huayra să respecte pe deplin normele de siguranţă americane abia în 2015. Până atunci, constructorul de supercar-uri exclusiviste promitea că modelele sale vor respecta toate standardele de siguranţă din SUA cu excepţia celui referitor la senzorii de masă ai pasagerilor din dreapta.

În anii trecuţi, oficialii federali au acordat o serie de asemenea derogări, printre "clienţi" fiind şi cei de la Tesla Motors. Oficialii NHTSA au anunţat în 2010 că nu vor mai acorda asemenea derogări începând cu 2011.

În plus, americanii şi-au motivat alegerea prin declaraţia celor de la Pagani prin care anunţau că vor înregistra un profit de 7.5 milioane de dolar între 2011 şi 2014 chiar dacă nu vor vinde nimic în Statele Unite ale Americii şi au subliniat faptul că nu contează că celelalte elementele de siguranţă ale lui Huayra respectă normele americane dacă nu au senzori de masă pentru pasagerul din dreapta. Chiar şi aşa, cei de la Pagani rămân cu showroom-ul construit în California şi cu testele de şasiu făcute în Death Valley, deşi nu au cum să vândă între şase şi 12 unităţi pe an pe piaţa respectivă.

Via | Jalopnik

Comentarii (10)

  • Ratati !
    Oameni ratati...uite ca nu numai la noi sunt legi idioate...
    6 9
  • USA
    @Lamborghini: poate sunt ratati, pentru noi , cei tineri, impatimiti de masini, viteza si alte excese, tinand cont totusi ca Pagani nu prea construieste masini cu care sa iti plimbi copii.
    Dar... din postura unui parinte, care isi permite sau nu un astfel de model, legea este pe deplin sustinuta. Daca piata din SUA isi permite luxul de a se comercializa doar modele cu astfel de dotari atunci jos palaria.
    Si apoi o bila alba merita si executivul SUA, pentru ca nu fac exceptii de la regula(chiar daca in trecut au facut).
    Insa.... pasiunea pentru masini nu ma lasa in pace....
    Legislativul american ar putea modifica aceste legi, spre exemplu: proprietarii unor astfel de masini (supercar-uri) sa le fie interzis sa circule cu un minor in dreapta, sa limiteze oarecum varsta pasagerului.
    Si astfel vor fi toti fericiti:D
    15 3
  • Da, ai si tu dreptate, dar e penibil... :|
    Sa dea o derogare: masinile de peste 500 CP nu sunt obligate sa aiba airbag pentru copil... :))
    8 2
  • @Lamborghini
    Daca americanii sunt ratati,inseamna ca noi romanii,suntem niste neandartali ,scapati direct din pestera.
    Lasa prostiile.....
    2 8
  • Firestarter
    @Profit
    Profitul o sa fie in milioane, nu miliarde cum scrie aici: "profit 7.5 miliarde de dolari", sau cel putin asa scrie in textul original.
    6 0
  • ca sa faci $7500m profit inseamna sa vinzi "doar" vre-o 75000 de masini (calculand 100000$ profit la o masina de $1m, dupa ce scazi R&D, marketing, productie, etc)
    3 0
  • airbag
    Aoleu ati dat-o rau de gard.
    Huayra nu are niciun fel de airbag, de aceea nu se poate vinde.
    ce e ala airbag pt copii? nici nu exista. nu mai stiti sa traduceti nici din engleza?
    1 1
  • @zorro
    ”Without the exemption, Pagani said it would take until 2015 to make the Huayra comply. And it vowed that the carbon-fiber Huayra would meet or exceed every other U.S. safety rule — including traditional air bags.”
    S-au angajat să monteze airbag-uri convenţionale, dar NHTSA a introdus o reglementare ce obliga constructorii să folosească airbag-uri care pot să-şi schimbe forţa de declanşare în funcţie de masa ocupantului locului din dreapta.
    2 0
  • "Today the National Highway Traffic Safety Administration announced it would not grant Pagani a waiver from safety rules requiring passenger-sensing air bags, halting the company from selling the six to 12 Huyaras at $1.1 million apiece it expected to deliver to wealthy U.S. fans annually. Pagani had been counting on the U.S. market — setting up a California dealership, hosting an unveiling and testing the Huayras on U.S. roads in western states.

    Pagani had asked NHTSA for its pass back in 2008, and had argued that because it was a small company, it couldn't afford the $5.7 million for advanced air bags that change their deploying force based on the weight of the passenger. Without the exemption, Pagani said it would take until 2015 to make the Huayra comply. And it vowed that the carbon-fiber Huayra would meet or exceed every other U.S. safety rule — including traditional air bags."

    am o oarecare impresie ca Zorro ar trebui sa se rezume la traduceri din spaniola ... ca AM au tradus bine stirea (cu exceptia celor 7,5 miliarde de parai .. care sunt milioane .. )
    2 0
  • ...
    Va veni si in Sua dar abia din 2013

    http://www.autoblog.com/2011/08/10/pagani-huayra-still-coming-to-u-s-just-delayed-until-2013/
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru