PARIS 2008 LIVE: Citroen C4 Picasso viziteaza Parisul

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 01.10.2008
Un nou episod din test-drive-ul cu Citroen C4 Picasso s-a consumat in cele mai frumoase locuri din Paris.

Citroen C4 Picasso a ajuns acasa, in Franta, la Paris mai exact. Si ca orice fiu ratacitor a dorit sa isi reaminteasca de tot ce inseamna spiritul francez sau mai bine zis spiritul parizian. Am ales sa facem unul dintre cele mai originale drive-teste posibile: maratonul celor mai celebre locuri din Paris la bordul lui C4 Picasso.

Am poposit mai intai la poalele Turnului Eiffel, coplesit de sirurile numeroase de turisiti veniti din toate colturile lumii. Monstrul de metal este rece si impunator, pe timp de noapte transformandu-se insa sub jocul de lumini calde. C4 Picasso a pozat de cateva ori la baza sa si apoi a plecat in mare graba spre cartierul Montmartre.

De la inceput trebuie sa va spunem ca traficul este infernal, mult mai aglomerat decat in Bucuresti. Semnalizarea este un subiect tabu, majoritatea francezilor uitand cu desavarsire aceasta functie. Desi am mers bara la bara, traficul nu a stagnat ore in sir ca in Bucuresti. Ne-am miscat cu viteza melcului, dar ne-am miscat.

C4 Picasso a poposit apoi la catedrala Sacre Coeur unde am putut admira inca o data grandoarea ingineriei si arhitecturii frantuzesti. Biserica Sacre Coeur este o adevarata opera de arta la care au lucrat 77 de arhitecti, fiind inchinata razboiului franco-prusac din 1870. Aici am putut admira stilul arhitectural deosebit dar si o superba panorama a Parisului. In drumul nostru, am strabatut stradute inguste pavate cu piatra cubica si am salutat din mers celebrul si controversatul Moulin Rouge.

Am ales sa vizitam Montmartre dintr-un lucru lesne de inteles.

Celebrul cartier al artistilor a fost si gazda celui care a dat numele modelului C4 din dotare: pictorul Pablo Picasso. Asadar, putem spune ca C4 Picasso si-a vizitat radacinile sale nobile. Desi Montmartre este pe o colina care domina Parisul, accederea catre centru si catre marele bulevard Champs Elysees se face intr-un timp relativ scurt. Si pentru ca am adus vorba iarasi de trafic, trebuie sa va dam un sfat.

Daca sunteti pentru prima data in Paris este imperios sa aveti un GPS, in cazul in care vizitati orasul din masina. Pe langa GPS, va este folositoare traditionala harta de buzunar, care va completa carentele tehnologiei cu sateliti. In centrul Parisului am privit din mers expozitia organizata pe Champs Elysee in cinstea implinirii a 100 de ani de aviatie franceza.

In sensul giratoriu din jurul Arcului de Triumf am dat peste cea mai dezordonata intersectie, un trafic haotic si zeci de soferi grabiti. Regulile de circulatie nu isi mai au nici o aplicabilitate si fiecare alearga in sensul giratoriu “dupa cum il taie capul”. Ca sa intelegeti ce vrem sa spunem: pentru a ajunge pe traseul dorit a trebuit sa parasim sensul giratoriu la a noua iesire.

Am plecat din haosul Arc de Triumf si Champs Elysees si ne-am indreptat catre Obelisc, monument adus de Napoleon tocmai din Egipt. Trecand prin centrul Parisului n-am putut sa ratam unul dintre cele mai incarcate locuri din istoria Frantei si a lumii in general: Piata Bastiliei. Este locul in care la 1789 istoria lumii, conform unor specialisti, s-a rupt in doua, trecand de la domnia monarhiei catre democratie.

Tot aici, in apropiere, am reusit sa surprindem si cateva instantanee cu C4 Picasso pe malul Senei, celebrul rau care ofera atat romantism si gratie capitalei franceze.

Calatoria lui C4 Picasso nu a putut rata monumente care spun tottul despre acest oras numai prin simpla lor rostire: catedrala Notre Dame si Cartierul Latin, Centrul Georges Pompidou, Place de la Concorde, Luvru, Assemble Nationale sau Domul Invalizilor. Recunoastem ca am trecut prin mult mai multe locuri cu insemnatate istorica, dar din cauza traficului agitat si aglomerat presupunem ca am ratat unele dintre ele.

Modelul Citroen isi poate arata coltii chiar si intr-unul dintre cele mai mari orase ale lumii. Vorbim de un monovolum cu stil, dar sa nu uitam ca vorbim de un monovolum cu un motor de 2.0 litri diesel. Aceasta particularitate ofera un plus esential unui model de dimensiunile sale: un consum optim pentru un trafic infernal. Consumul mediu inregistrat la bordul lui Picasso in Paris s-a ridicat pana la valoarea de 9.2 litri la 100 km.

Inca un plus clar pentru comportamentul in mediu urban este prezenta cutiei de viteze automata, care ajuta extrem de mult soferul la numeroasele orpriri si plecari de la semafoare. Interiorul confortabil si luxos face ca monotonia timpilor pierduti si stresul aglomeratiei infernale sa dispara.

Aventura noastra in Paris nu se incheie aici, ba din contra abia incepe! Automarket va transmite de maine LIVE de la Salonul Auto de la Paris (Mondial de l’Automobile).

Taguri: C4, C4 Picasso, Citroen

Comentarii (6)

  • marian
    paris
    frumos materialul si util - acum stim ce ne asteapta daca mergem cu masina la paris- dar locurile sunt superbe
    0 0
  • picasso
    ce nebuni sa pozati masina in trafic - cum naiba ati reusit?

    am fost la eiffel si nu puteai parca acolo- dar vad ca ati pacalit politia :))
    felicitari
    0 0
  • George
    Parcare in Paris
    Bravo baieti! tocmai m-am intors de la Paris si am vazut ce inseamna Parcatul in Paris, mai ales in jurul atractiilor turistice. Foarte bun materialul.
    1 0
  • trafic Paris
    Sensul giratoriu de la Arcul de Triumf din Paris nu este concludent pentru traficul din Paris, care se desfasoara foarte civilizat in general. Iar in sensul giratoriu amintit functioneaza o regula foarte simpla: prioritate de dreapta, pe care francezii spre deosebire de romani o respecta. Daca ai avut probleme acolo, probabil ai dat peste niste compatrioti sau niste italieni:)In general in Franta se circula civilizat, nu sunt vitezomani si regulile de circulatie se respecta , dintr-un motiv foarte simplu: amenzile sunt usturatoare... si spre deosebire de noi politia isi face treaba cu mare succes:)
    0 0
  • george
    o intrebare
    Salut baieti,

    Am o intrebare legata de Citroen.Daca stimatul domn Tariceanu nu mai iese la urmatoarele alegeri va mai uracati in citroen?

    P.S
    Faceti si voi o poza cu o parcare de loganar pe 2-3 locuri si sa se vada si Turnul Eiffel vreau sa imi pun background.
    Merci
    0 0
  • Nu este o cutie automata!!!!
    Va rog sa verificati si sa modificati in consecinta in text (si e valabil si pentru primele articole referitoare la C4 Picasso) - pe modelul testat nu este instalata o cutie de viteze automata ci o cutie manuala pilotata - adica o cutie de viteze normala cu ambreiaj dar la care comanda ambreiajului si comenzile de selectare si cuplare a treptelor de viteza se realizeaza cu ajutorul unui calculator si a unor elemente de actionare pilotate de acesta. Pentru utilizator modul de functionare este similar cu cel al unei cutii automate dar schimbarea treptelor se simte diferit!!! Neavand pedala de ambreiaj, deosebirea se poate face de la selectorul de viteze - pozitiile R-N-A-M cutie pilotata, respectiv P-R-N-D-M cutie automata. Va rof sa verificati in manualul de utilizare si sa faceti precizarea necesara, subiectul fiind destul de vast il puteti dezvolta si intr-un articol separat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru