Pe când sub sigla Dacia? Renault Kwid primește două versiuni-concept agresive: Kwid Climber și Kwid Racer

de Mircea Meşter
Miercuri, 03.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Kwid, crossoverul de dimensiunea lui Fiat Panda pe care Renault îl construiește în India pe platforma utilizată de Dacia în Europa, este declinat în două versiuni-prototip care demonstrează potențialul de dezvoltare al acestui model.

Renault Kwid, crossoverul de segment mini pe care marca franceză îl dezvoltă și vinde în India pe platforma flexibilă pe care este construită gama Dacia, este un succes major până acum pe piața din Asia. Cu 80.000 de comenzi după doar 4 luni de prezență în showroom-uri, Kwid a reușit să confirme și să depășească cele mai optimiste așteptări ale producătorului francez. Iar urmarea acestor rezultate se vede astăzi la Salonul Auto de la New Delhi, acolo unde Renault a prezentat două concepte bazate pe acest crossover: Kwid Racer și Kwid Climber.

Crossoverul indian de dimensiuni apropiate cu cele ale lui Fiat Panda primește astfel două potențiale versiuni dedicate pe de o parte circuitului, pe de altă parte rulării în teren accidentat.

Renault Kwid Climber

Varianta dedicată off-road-ului iese în evidență prin prezența masivă subliniată de garda la sol ridicată și de apendicele estetice și practice demne de un SUV sau off-roader, așa cum sunt scuturile față-spate și spoilerele redesenate. Kwid Climber primește și un set de anvelope de profil care încalță un set de jante special construite pentru acest concept.

În cazul în care va ieși pe piață într-o versiune apropiată de cea prezentată la New Delhi, Kwid Climber va fi un rival direct de la distanță al lui Fiat Panda 4x4.

Totuși, Renault nu a oferit nicio informație legată de un potențial sistem de tracțiune integrală pe acest model.

Renault Kwid Racer

Esential 3679 de milimetri este lungimea lui Renault Kwid. Modelul este cu aproape 40 de centimetri mai scurt decât Dacia Sandero, cel mai mic model din gama Dacia.
670 de kilograme este masa proprie a modelului Renault. Cu toate acestea, Kwid oferă patru uși laterale și cinci locuri individuale.
Conceptul sportiv construit pe baza lui Kwid se încadrează într-un peisaj diferit față de Kwid Climber, Renault urmărind astfel să demonstreze capacitatea de transformare pe care o are cel mai mic crossover din portofoliul mărcii franceze. Kwid Racer este încălțat cu jante de 19 inch, are o gardă la sol foarte coborâtă, este tapetat cu artificii aerodinamice, iar spoilerele și blocurile optice sunt agresive și subliniază potențialul estetic al acestui model. Kwid Racer este ajutat și de combinația de culori utilizată de Renault: un amestec interesant de negru, albastru electric și roșu.

La interior, Kwid Racer asortează materiale premium precum pielea Alcantara, aluminiul și fibra de carbon cu un roll-cage care elimină locurile din spate și-i oferă conceptului un look radical.

Odată cu prezentarea celor două prototipuri, Renault a anunțat faptul că Kwid va putea fi comandat în India împreună cu un nou motor SCe de un litru (prezent în Europa pe Twingo în versiunea de 70 CP) și cu transmisia automată robotizată Easy-R care-și va face apariția și pe gama Dacia în cursul anului 2016.

Vine Kwid în Europa? 

Renault nu a anunțat dacă cele două show car-uri vor avea o dezvoltare ulterioară în producția de serie, dar probabil că reacțiile publicului și ale presei vor cântări serios în decizia ulterioară pe care o va lua marca franceză.

De asemenea, Renault nu suflă niciun cuvânt legat de eventuala transplantare a lui Kwid în Europa, acolo unde modelul ar putea să fie vândut sub sigla Dacia. 

Comentarii (17)

  • interesant modelul Racer.....daca asa ceva ar nimeri in Europa sug sigla Dacia si la un pret de maxim 10-11k euro cred ca ar fi un hit......
    12 5
  • hai mai....11K?

    pai un Stepway e 11K, tu vrei si ieftin si sa arate bine....sub 13K nu-l vad si tot s-ar vinde bine.

    PS. De ce romanu' vrea totul gratis?
    15 7
  • Giorginel
    Pai 11Keuro, adica de 3 ori pretul din India ar fi suficient ca sa includa motorul 1,2 Tce, cutie cu 6 trepte si transmisie integrala. Din analizele specialistilor costurile de productie estimate pentru un Logan sunt intre 4 si 5 keuro. Asadar estimarea facuta de tzeu_bmw mi se pare de bun simt.
    7 1
  • Ar trebui oferita tractiunea integrala pentru a putea concura cu Panda 4x4. Si au de unde... doar au parteneriat cu aia care fabrica PATROL... si GT-R.
    10 1
  • someone
    de acord, racer-ul arata f bine. cu un motor de cca 100-110 cai , o cutie etajata ca lumea si un pret decent, ar fi o ispita mare.
    7 0
  • @tzenu-bmw: ce-i faci siglei Dacia????? Cred ca e totusi o greseala....
    3 0
  • Greu de crezut ca va aparea in Europa vreunul din cele doua modele. Greutatea e foarte mica chiar si pentru clasa A (mini) si asta vine cu toate dezavantajele aferente, inclusiv cele legate de siguranta.

    Imi plac ambele, mai mult cea sport insa.
    1 2
  • Nu cred ca se va vinde in Europa, ar canibaliza Twingo.
    1 2
  • Cred totusi ca varianta mini-SUV (sau crossover, ca nu-s inca prea clare categorisirile strutzocamilelor recente) n-ar "canibaliza" Twingo.
    Clar insa ca pretul "indian" de 3.500 euro trebuie multiplicat cu doi (cel putin) dupa adoptarea gimmick-urilor de securitate obligatorii in Europa (ABS, ESP, macar 4 airbaguri etc.) ...Sau chiar x3, cu o motorizare mai acatarii si o climatizare macar manuala.
    n.b. Jantele-s pe 18 si nu 19 inci la prototipul Racer! (identice de altfel cu alea de pe Clio RS Cup).
    7 0
  • @Kirotractor varianta full in India costa 5800€, deci vei ajunge hai sa zicem ca in Europa va fii in jur de 11000€ (cum s-a mai scris)
    Am dilema asta si in familie (trebuie sa iau a doua mașina), ce ai lua sa zicem din gama Renault pret intre 9000-11500:
    1.Stepway 0,9 11300€
    2.Clio 1,2 (motorul ala puturos, dar corect pt un om normal)9400€
    3.Captur chel (acelasi motor ca mai sus)11600€
    4.Twingo 10200€
    5.sau Kwid de Europa hai sa zicem 10500€
    1 1
  • Scuze am uitat sa menționez: folosita 60% in Bucuresti
    0 0
  • @xxx: Mie 3,64 lakhs (364 mii rupii) cit costa versiunea Kwid RXT-Opt (full options pt. India, evident) tot max. 4.900 euro imi da oricum as suci-o. :-)

    Fara sa vreau deci neaparat sa am dreptate, 7-8.000 euro ramine un pret logic previzibil pt o varianta europenizata relativ cheala - fiindca RXT-ul indian n-are ABS/ESP etc., dar are totusi AC manual, sist. navi / infotainment (chiar daca simplist) si airbag sofer.

    Nici pariuri nu-mi place sa fac, dar pe tema aducerii Kwid in Europa n-as ezita sa ma bag la unu'. Evident cu alte motoare (mai mult ca sigur 0.9 SCe/TCe de 71 / 90 CP) si mai greucean decit "indianul chel" (doar 670 kg la gol, o adevarata performantza - desi fara sofer, n.b.)

    Revenind insa la dilema ta, in 2017 (probabil) ti-as recomanda un 0.9 TCe (poate cu sigla Dacia, dar de asta nu-s convins) la cca. 10 mii euro, deci un pic sub actualul Sandero Stepway motorizat la fel.
    5 0
  • @Kirotractor i-am luat la întrebări pe colegii mei din India (am 2 care-au comandat le vine in 4luni mașina), referitor la prețuri diferă de la stat la stat, ei sunt din Mizoram (nu mă întreba ca n-am habar pe unde vine in India) au luat full adică KWID RXT Driver Airbag Option 397759 rupii, aproape 5400€ plus nu știu ce taxa (vorbesc cumplit engleza) de 25000rupii deci încă 350€
    Prețul pe care-l ai este de Delhi
    2 0
  • OK xxx, asa este, pretu-i la New Delhi "ex-showroom" - ba chiar vad acum ca se vinde-n India cu suprapret pt. evitarea asteptarii livrarii (ca pe vremuri batrina Dacie 1300.) Plus ca-n pret ei baga si asigurarea p-un an.

    Oricum, la noi si-n 2017 prevad aceiasi
    3 1
  • ...
    0 0
  • Na ca nu mai merge jucaria. :-) Voiam sa zic "aceiasi 8.000-10.000 euro pt. 71-90 CP, desi e posibila si aparitia unui nou motoras de 74-80 CP, avind in vedere greutatea f. mica a KWID-ului."
    5 0
  • Kwid Climber reprezinta o propunere interesanta, cunosc destui amatori de automobile cu garda mai buna la sol.
    Racer este de asemenea un prototip atragator, insa deocamdata sa vedem Kwid in Europa si apoi mai discutam. Din aceleasi motive nu o sa vedem Sandero RS in Romania, sau Renault Twingo ori Ford Ka, modele ce se comercializeaza de ceva vreme in alte tari. Twingo si Ka nu se vor importa pentru ca ar avea preturi prea apropiate de Clio, respectiv Fiesta.

    Ca sa revin la Kwid, multe filme de prezentare din India il vad mai bun decat competitorii directi, Maruti (Suzuki) Alto si Hyundai Eon. Cine are curiozitatea sa afle de ce, poate vizualiza pe youtube.

    In ceea ce priveste intrebarea din articol legata de aducerea lui Kwid in Europa, iata ce am citit la inceputul acestei luni pe un site auto:

    ''Grupul Renault-Dacia a fost suprins testand pe soselele din Romania o noua masina crossover.
    Aceasta este de fapt modelul Renault Kwid care se produce de mai bine de un an de zile in India, masina care este de fapt un crossover de clasa mica.

    Fata de fratiorul sau mai mare Duster noua Dacia Kwid nu va avea nici macar optional o versiune 4x4 pentru ca deja exista multi clienti care au cumparat modelul Duster in versiunea 4x2.''

    Sper ca stirea sa se concretizeze in viitorul apropiat.
    Ce nu imi place la Kwid este lipsa turometrului, insa apreciez garda mai buna la sol si spatiul interior, cu valori mai bune decat cele ale modelelor concurente.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru