Performanţă la Dacia: Vânzările au crescut cu 16.5% în prima jumătate a anului

de Sebastian Toma
Vineri, 12.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primele şase luni ale anului curent au adus o creştere a vânzărilor pentru marca Dacia. Constructorul din Mioveni a vândut cu 16.5% mai multe unităţi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Esential 16.2 procente din vânzările Grupului Renault în primele şase luni ale anului sunt reprezentate de marca Dacia.
Dacia a avut o primă jumătate de an remarcabilă, după cum arată ultimul comunicat de presă al Grupului Renault. Marca din Mioveni a obţinut o creştere a vânzărilor de 16.5 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea nu a avut loc doar pe o piaţă, ci este valabilă la nivel de marcă, făcând media tuturor pieţelor pe care activează constructorul argeşean. Dacia a vândut 211.438 unităţi în prima jumătate a anului, anunţă reprezentanţii Renault.

În aceeaşi perioadă, vânzările Renault au scăzut cu 4.6 procente la nivel de marcă. Mai exact, scăderea de 12.5 procente întâmpinată pe piaţa europeană a fost contracarată, în măsura volumelor, de o creştere de 4.3 procente realizată pe pieţele non-europene. Marca Renault a vândut 1.062.295 unităţi, formând un cuantum de 81.5% din vânzările Grupului Renault. Divizia coreeană a concernului franţuzesc, Renault Samsung Motors, a întâmpinat o scădere a vânzărilor de 12.4 procente şi a realizat doar 2.2 procente din vânzările grupului francez.

Grupul Renault are, la nivel european, o cotă de piaţă de 9.2 procente, cu 656.580 vehicule vândute.

Vânzările la nivel de grup au scăzut cu 7.3 procente, într-o piaţă care a scăzut cu 6.7 procente. Marca Renault a rămas pe locul trei în ierarhia de vânzări a pieţei europene de vehicule pentru pasageri şi vehicule comerciale uşoare. Însă, Renault celebrează cel de-al 16-lea an consecutiv în care conduce piaţa de vehicule comerciale uşoare din Europa, cu o cotă de 14.2 procente.

Via Renault

Comentarii (18)

  • Pai sa recunoastem ca Dacia este un best buy daca ne raportam la pret. Si nu putem zice ca modelul din imagine arata rau.
    Iar sh o sa le gasim mai ieftine.
    Insa se vor devaloriza cam greu.
    De exemplu uitati-va sa vedeti ca e mai scump un Duster sh decat un Renault Koleos sh 2.0Dci:))).
    23 1
  • Au crescut vanzarile afara, la noi, dintre Logan 2 / Lodgy si Dokker, ultima se vinde cel mai bine!
    11 5
  • @CLUBC4.RO
    Statistici DRPCIV iunie inmatriculari de autoturisme noi Dacia: Dokker (71), Duster (201), Lodgy (48), Logan (490), Sandero (84). Si nu cred ca pe lunile trecute din acest an situatia sa stea mult diferit
    15 0
  • In Germania Dokker va ajunge un hit.In fiecare zi vad tot mai multe..Dusterul se vinde foarte,foarte bine!Am observat si destule Sandero Stepway...Si io am de gand sa-mi iau un Lodgy!
    14 1
  • da se vinde dacia foarte bine si muncitori de la Mioveni is in greva de 7 luni faina treaba traim in romania si suntem hamaliti de toti vai de capul nostru
    0 3
  • @gogu = multumesc frumos pentru informatii. am uitat sa precizez ca ma refer la IASI, la noi, Dokker e la putere :)
    4 1
  • Realitatea
    E intr-adevar o performanta sa ai cresteri pe o piata in scadere brutala cum e cea europeana.
    12 0
  • 2012 a fost un an greu pentru Dacia în special pentru uzina din Pitești , toată lumea aștepta noile modele, iar uzina din Maroc era la început
    Cum acum uzina de acolo a intrat cât de cât în regim normal de fabricație, cele 16,5% nu reprezinta o chestie ieșita din comun, chiar dacă îmi voi atrage furia fanilor Renault/Dacia o sa spun ca noua fabrica din Maroc cu cele 2 modele de acolo nu este un succes pentru Renault, sunt sigur ca vor fabrica noul Logan și Sandero acolo.
    Mai este o chestie unde pot sa ma înșel: Logan, Sandero și Duster fabricate cu sigla Renault la Pitești unde se pun la Dacia sau Renault?
    0 8
  • George
    @xxx

    Anul 2012 n-a fost deloc greu pentru Dacia, ci un alt an in care a sfidat criza, afisand o crestere globala de 4.8%.

    Sunt multi ca tine care scriu ca sa se afle in treaba.
    10 0
  • E la mintea cocosului ca poarta sigla Renault si va fi contabilizat la ei, iar ce poarta sigla Dacia va fi contabilizat ca vanzare Dacia. Apoi mai e o alta latura in care sunt raportate cumulat vanzarile Grupului Renault, in care intra si Dacia.
    6 0
  • @George
    +4,8% la global in 2012 cu 2 modele noi facute intr-o uzina care ar trebuii sa produca minim cat Pitesti nu este un super rezultat (nu sunt sigur dar cred ca au 2 uzine in Maroc pentru Dacia), Lodgy si Dokker sunt departe de succesul MCV, Duster, Stepway care sunt adevaratele reusite ale Daciei sau Renault, prin urmare nici +16,5% nu este ceva iesit din comun.
    Daca tu crezi ca eu fabulez uita-te aici, crede-ma ca este un site serios http://bestsellingcarsblog.com/
    @CT
    Eu am vazut saptamana trecuta foarte/foarte multe Logan2 cu numele Symbol in Instanbul si nu numai taxi. Cum se face la Pitesti nu stiam la cine se pune de aceea am intrebat.
    Din ce spui tu despre cumul trebuie sa inteleg ca desi Dacia are succes Renault este in usor regres in 2013
    0 7
  • +4,8% pentru o marca ce se bazeaza in principal pe o piata europeana aflata aproape de colaps, ESTE un super rezultat !

    Despicam firul in 4 ?

    N-are sens sa te legi de Maroc. Uzina marocana e mult mai mica si e la inceput fata de cea din Mioveni. Ce conteaza este rezultatul marcii per ansamblu. Ori aici Dacia o duce foarte bine. Mai ales daca te uiti in jur la ce se intampla cu restul marcilor in Europa.

    Desi pe unele piete modelele dacia poarta sigla renault din motive de notorietate, adresabilitatea gamei Renault difera in principal de Dacia.

    Dacia, avand o conceptie diferita, n-a avut probleme in Europa fata de alte marci de volum, in care se include si Renault bineinteles, dar Renault a compensat aceasta scadere prin cresteri pe piete mult mai mari decat cea europeana. Renault este in crestere masiva in afara Europei. Renault are vanzari record in Brazilia, Rusia etc. Mai nou, intra puternic si-n China.

    PS: "ar trebuii" se scrie cu un singur "i" .
    7 0
  • @m&m
    1. Nu ma intereseaza alte marci, imi doresc ca Romania sa fabrice cel putin acelasi numar de masini ca Slovacia
    2. Cand au facut noua uzina din Maroc au spus ca are o capacitate de 200 000 masini/an, deci cu uzina de la Pitesti care face vreo 320 000, Dacia ar trebuii sa afiseze vanzari pentru 6 luni de vreo 260 000 masini. Nu sunt absurd, nu cred ca o uzina noua, cu personal nou in proportie de 90% poate sa fabrice la 100% din capacitate dupa 2 ani, tinand cont ca la Pitesti se fabrica si sub sigla RENAULT si la capacitate maxima cifra corecta ar fi fost 235 000 masini/6 luni. Deci in conditiile de fata +16,5% nu este un super rezultat, daca te uiti pe site-ul, pe care l-am scris o sa vezi vanzarile modeste in Europa pentru Lodgy si Dokker
    Ce nu stiu eu este marja operationala a acestor masini, daca este de peste 14%, atunci imi cer scuze si aveti dreptate sa ma criticati
    3. Dacia, avand o conceptie diferita n-a avut probleme in Europa => toti pseudo fanii Dacia/ Renault bagati cam acelasi text, devine un pic enervant. EU SUNT FAN DACIA, Eu am avut/ am Dacia stiu foarte bine ce poate face si ce nu poate face, nota pe care o dau Dusterului meu 4x4 diesel 110CP este 7 adica sunt multumit de masina (daca costa 15500E in loc de 17600E avea 8,5. Ti se pare putin 17600E?). Pentru masina de servici Sandero 0,9 este de 7,5 Nu o sa tina la infinit!
    4. Eu lucrez ca multi de pe aici la o multinationala, am contact direct cu firme din China, ca si clienti sunt extrem, extrem de dificili. In momentul de fata, RENAULT are maxim 2 masini pe care le pot vinde in China, dar fara sa faca cifre mari (Fluence si Koleos), dar poate sunt noi modele care sa corespunda exigentelor lor.
    PS: "ar trebuii" se scrie cu un singur "i"=> ai dreptate scuze, o sa incerc, dar nu stiu daca se poate fara greseli
    0 5
  • 1. Ma doare-n cot de patriotismul tau. Nu sunt nationalist. Singurul motiv pentru care as alege Dacia e pentru ca-i o oferta competitiva.
    Altfel, la gara!
    2. Lodgy si Dokker au vanzari bune in SEGMENTUL LOR... sau poate tu ai impresia ca sunt niste hatchback-uri de segment B sau C si trebuie sa aiba vanzari in consecinta... huh? Cu ce le compari?
    3.Nu-mi pasa ce masina conduci si de observatiile superficiale pe care le faci. Cifrele de vanzari globale nu pot fi contrazise. Te lovesc implacabil de fiecare data.
    4. Ai contact pe naiba... de aia n-ai auzit de Renault Talisman...
    Renault n-a avut pana acum partener in China spre deosebire de majoritatea constructorilor din Europa. De abia luna asta a creat un joint venture cu Dongfeng.
    6 1
  • @@xxx
    1.Vanzari Romania iunie (cand a inceput rabla)
    Logan 490 buc
    Skoda Octavia 207 buc
    Duster 201 buc
    Dupa logica ta sunt cu 6 prosti mai putin in Romania? In iunie Dacia a vandut 895 masini. Cata zile de fabricatie reprezinta, o jumatate de zi? Du-te in Cehia si in Slovacia sa vezi nationalism
    2. Franta
    Lodgy 1100 buc
    Dokker 571 buc
    Scenic 7400, Picasso 3300 pt Lodgy pentru o masina corecta cu minim 40% mai ieftina cam putin! Nu stiu daca comparatia este corecta
    Germania
    Lodgy 549 buc
    Dokker 617 buc
    Sunt tari unde MCV a avut super succes in anul de criza 2009
    3. Ma pupi undeva, iti mai dau un exemplu
    Iunie 2013 Franta tara cu multi, multi fani Dacia
    Sandero 3765 vers Polo 4582 despre ce cifre vrei sa vorbim? Ti se pare normal?
    Anul trecut Dacia a facut un record istoric in luna iunie de peste 10000 vandute dintre care 7000 Duster.
    Anul asta -20% in iunie, sa fie oare numai Clio4 si Captur de vina?
    4. Si cine i-a oprit sa nu-si faca parteneri? Insuficient sa vinzi Latitude pentru unii care dorm pe munti de bani
    2 6
  • Vanzarile pe o singura luna in cateva piete specifice...penibil :)) Am o noutate pt tine:Romania reprezinta sub 10% din piata de desfacere Dacia.
    Mda, mult bla, bla in rest.Ti-e greu sa accepti ca ai pierdut? Scurt pe doi:
    Dacia +16.5% crestere in primele 6 luni ale anului in Europa
    Skoda -6% scadere in Europa (asta ca tot i-ai mentionat)

    PS:
    Si inca odata dovedesti ca esti paralel...bravo:)) Talisman nu este Latitude, ci cu totul alt model, alt segment, alta platforma. Talisman este un model SPECIAL creat pentru piata chineza. Hai ca ma plictitsesti. Bye, bye!
    5 2
  • .Ti-e greu sa accepți ca ai pierdut? - Nu, pot sa fiu pe alături fără probleme, dar cifra nu mi se pare ceva extraordinar
    Romania reprezinta sub 10%=> nu cred anul asta este mai putin, mai 1130, iunie895 ei spuneau ca fac 1390 pe zi
    Talisman in primele 6 luni 2013 nu exista in China
    Ultimul loc este Hyundai i30 in 3 luni 3buc -> locul 319
    1 1
  • Am cautat și am găsit aproape toate cifrele:
    Dacia fabricatei Pitești in jur 160 000 restul pana la 211000 sunt făcute: - Logan și Sandero vechea generație in Maroc dar la o uzina mica deja existenta + Duster în India pentru Anglia în total aproape 15000
    - 35 000 Lodgy+Dokker in noua uzina din Maroc
    Dar la Pitești au mai fabricat încă 23000: Symbol, Sandero si Duster cu sigla Renault
    In concluzie Pitesti merge la capacitate maxima, la Maroc cam scartie
    Talisman 170 masini in 6 luni si nu in China, o fii Rolls!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru