Peugeot caută secretul succesului dincolo de SUV-uri: "Epoca lor nu va fi una lungă, oamenii vor ceva mai frumos"

de Daniel Popescu
Marti, 19.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot consideră că perioada de glorie a SUV-urilor nu va mai dura mult şi pregăteşte lansarea unui modele care să respecte cu totul alte reguli de design.

SUV este unul dintre puţinele segmente în creştere în aproape toate regiunilor globului, iar anul trecut vânzările acestor modele au ajuns la 35% din piaţa auto din SUA şi la 23% din piaţa europeană. Analiştii anticipează că SUV-urile ar putea ajunge la 50% din piaţa europeană până în 2020, însă există şi constructori care consideră că trendul ascendent este doar unul temporar.

Oficialii Peugeot argumentează că producătorii nu au multe variante de caroserie când vine vorba despre producţia unui SUV, element care va conduce la o plafonare relativ rapidă a vânzărilor.

"Există limite de design. Nu cred ca versiunile coupe sau convertibile se vând la fel de bine şi de aceea cred că boom-ul SUV se va schimba mai rapid decât alte boom-uri din trecut. Potenţialul pentru diversificarea siluetelor nu este atât de mare. Nu pare aşa astăzi, dar s-ar putea ca epoca SUV-urilor să nu fie atât de lungă", explică Maxime Picat, CEO-ul Peugeot.

Urmareste Automarket
De altfel, inclusiv constructorul francez va lansa SUV-uri precum 3008 sau 5008, însă pe de altă parte pregăteşte terenul pentru un nou trend reprezentat de un segment de piaţă misterios.

"Care va fi următoarea frontieră după SUV? Avem câteva idei interesante pe care le putem implementa.

Vedem mulţi clienţi care nu vor SUV-uri, dar care văd sedanurile sau break-urile drept plictisitoare. Vor altceva, ceva mai frumos. Nu vă voi oferi răspunsul astăzi, dar este o zonă pe care o exploram cu ceva energie", adaugă Picat.

Via Autocar

Comentarii (5)

  • Ce are de a face sula cu prefectura?
    Nu au avut până acum oamenii de unde să aleagă: berline, limuzine, decapotabile, mașini sport, monovolume?
    Păi SUV-ul moare din lipsă de design? SUV-ul s-a dezvoltat pentrău că e mare (și implicit considerat sigur și solid), spațios, iar tehnologia a permis ca un SUV să fie rapid și în același timp stabil, confortabil, oarecum economic (comparativ cu trecutul) având un plus față de mașinile clasice: capacitatea de trecere.
    Struțo-cămilele derivate din SUV-uri s-au dezvoltat ca să acopere niște nișe. Dacă o să dispară ceva, vor fi struțo-cămilele, dar numai ca să apară altele, că "piața o cere".
    18 3
  • Cornel Rs
    Rotal de acord cu Peugeot,aceste struto camile, nici jeep, nici masini de oras ,conduse in mare parte de femei sau bosorogi s-au cam inmultit peste masura ,gen tiguan ,x3 etc
    Cel mai mult imi place sa ma amuz cand ii vad pe stradute inguste cum se chinuie sa se strecoare sau parcheze :)))
    13 18
  • @Cornel Pentru ca la noi e si aici exact pe dos ca-n Europa civilizata. La noi sunt mai multe Q7, Touareg-uri si SUV-uri de dimensiuni medii si mari decat cele de dimensiuni mici gen Captur, 2008, Mokka etc., care domina piata vestica. In SUA e alta poveste, insa acolo drumurile, parcarile si infrastructura a fost gandita din anii '50 pentru masini foarte mari. Acolo mai mult ca sigur ca SUV-urile vor fi la moda si in 2040.
    13 1
  • *au fost gandite
    8 0
  • Sunt de parere ca declaratiile PSA vin pe fondul esecului lor pe acest segment. Sa fim sinceri, Peugeot 4007 sau 4008 n-au facut niciodata mare branza pe felia lor.

    @Cornel Rs
    Stai linistit, pentru ca masinile autonome o sa vina inainte sa dispara fenomentul SUV.
    15 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru