Pick-up Maraton Moldova: Prologul unei expediții dincolo de Prut cu Ranger, Navara și Hilux

de Bogdan Mirică
Joi, 04.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automarket dă startul unei expediții în Republica Moldova cu trei dintre cele mai populare pick-up-uri ale momentului. Cu Ford Ranger, Toyota Hilux și Nissan Navara vom explora țara vecină într-un proiect internațional.

La aproape 99 de ani de când muntenii, ardelenii și moldovenii au strigat în cor „Trăiască România dodoloață”, trecem Prutul pentru a cunoaște mai bine pădurile, râurile și chiar șoferii și șoselele Basarabiei.

Automarket inaugurează un proiect nou, în parteneriat cu colegii noștri din Republica Moldova. I-am putea spune „proiect internațional”, având în vedere că vorbim despre două țări diferite, dar am putea la fel de bine să-i spunem și un proiect auto al României Mari.

Alături de publicația Piața Auto (www.piataauto.md), Automarket va traversa Prutul în căutarea unor trasee dificile din țara soră. Ne așteaptă 1500 de kilometri parcurși pe șosea și pe drumuri accidentate, mulți oameni de care sperăm să ne apropiem și o întreagă țară de descoperit. Totul în numai cinci zile.

Cinci zile în care vom da raportul în fața domniilor voastre pe pagina de Facebook Automarket și, bineînțeles pe site. Sperăm să vă putem oferi clipuri video cu experiențele noastre în off-road, live-uri de pe coclauri moldovenești și multe imagini pe care să le salvați ca wallpaper.

Povestim în detaliu ce dificultăți am întâmpinat într-un articol generos, ilustrat frumos, la fiecare final de zi. E ca o poveste de seară pe care Automarket v-o face cadou în fiecare zi, începând cu data de 8 mai.

Cinci povești, cinci seri în care veți trăi alături de noi o expediție în țara soră.

Și pentru că orice competiție trebuie să aibă o miză, vom încerca să vedem care dintre cele trei mașini de povară se descurcă cel mai bine în teren accidentat, care e cea mai confortabilă pe distanțe lungi și, bineînțeles, care va fi cea mai economică.

Personajele expediției Pick-up Maraton Moldova

Subsemnatul Bogdan Mirică va raporta zilnic expedițiile moldovenești, iar Ciprian Mihai, fotograful ale cărui poze le admirați în testele Automarket, va încerca să vă ofere o imagine reală a țării vecine. Ne vor fi alături, tot la volan, colegii noștri moldoveni Ilie Toma și Dan Untură.

Toate bune și frumoase, dar cu ce trecem Prutul? Oșteni prevăzători cum ne știți, ne-am înarmat cu trei armăsari. Buni de povară, buni de aventură, buni de atacat orice teren accidentat. Sunt trei pick-up-uri care pleacă de la București cu direcția Republica Moldova: Nissan Navara, Ford Ranger și Toyota Hilux. Sunt trei dintre greii segmentului, gata oricând să dea „o benă de ajutor”, după cum bine preciza colegul nostru Ilie Toma în articolul său de deschidere.

Ford Ranger

Ford Ranger se va prezenta la datorie alături de cea mai scumpă și mai potentă versiune a sa: cea de 3.2 litri și 200 de cai putere cu echipare Wildtrack.

Adică tot ce-i trebuie unui model Ford pentru a ieși în off-road.

PREZENTARE: Ford Ranger, definiția culturii off-road în gama mărcii americane

Nissan Navara

Nissan nu s-a lăsat mai prejos și a promis că ne urcă pe orice culme din țara vecină cu un Navara propulsat de motorul de 2.3 litri, dispus să livreze 160 de cai putere. Avem la dispoziție și o echipare N Connect „cu de toate”, așa că nu ne vom plictisi.

PREZENTARE: Navara, cărăușul pur-sânge din gama Nissan

Toyota Hilux

Toyota Hilux este deja recunoscut în toată lumea ca un pick-up indestructibil. În testul nostru, Hilux promite să fie invincibil, întrucât vom avea alături de noi chiar nivelul de echipare Invincible. Sub capotă va pulsa un motor diesel de 2.4 litri cu 150 de cai putere.

PREZENTARE: Toyota Hilux, unul dintre cele mai capabile pick-up-uri din segment

Echipă avem, mașini avem, rămâne de văzut pe ce traseu vom explora Moldova. Colegii noștri de dincolo de Prut ne-au pregătit un traseu surpriză, întortocheat, care străbate țara de la nord la sud, pe lângă orașe cu rezonanță, ca Bălți sau Tiraspol.

Țineți aproape de Automarket pentru a trăi pe viu expediția noastră în Moldova și pentru a vedea cum s-au descurcat ceele trei modele.

Comentarii (13)

  • Tembelus Rex
    Ideal ar fi fost sa testati in demersul dumneavoastra toate pick-up-urile importate oficial in Romania.......mai erau cateva: Mitsubishi L200, Isuzu D-max si VW Amarok ........chiar si Fiatul Fullback.......asa ne puteam face o idee completa despre ele.....

    Intrebare de baraj pentru redactie si nu numai... de ce in Germania pe locul intai la vanzari in aceasta clasa se afla de ani buni Mitsubishi L200....?....poate ca are cel mai avansat sistem 4x4......poate are unul din consumurile cele mai mici......poate este o idee mai mic decat celelalte si implicit mai manevrabil.....nu este nici cel mai scump.......etc, etc.....

    PS: pentru iubitorii de masini germane - cum se face ca nu e Amarok-ul pe primul loc ......? :)

    PS: sunt multe de spus ...poate faceti si precizarea ca motorul de pe Navara e motorul luat de pa Renault Master....un motor extrem de reusit, pe lant si foarte fiabil....peste unii competitori nemti.....sic!
    11 6
  • Cat ati platit vama la ele ca sa le puteti conduce in MD?
    2 3
  • Poate veniti fara ele.
    2 5
  • Tiraspol? da,,poate veniti fara el! Sa scrieti experienta din "vama" lor.Sau chiar vama moldo-romana,poateti prindeti schimbul de tura,servit cafeaua la vamesi...
    2 2
  • Opinie
    Prefer Hilux. Restul nu sunt fiabile...
    4 8
  • @Tembelus Rex

    ''PS: pentru iubitorii de masini germane - cum se face ca nu e Amarok-ul pe primul loc ......? :)''

    Pentru ca Amarokul s-ar rupe precum o cutie de carton in off-road :))) ....nu valoreaza nici cat praful de pe toba unei Toyota Hilux. In ceea ce priveste asamblarea s-ar despica in doua , asta pe langa faptul ca-l ataca rugina dupa primii 2 ani de utilizare excesiva in off-road. Oricum daca ar fii luat si un Amarok cu ei, nu ar fii mai vazut sleaurile bine din cauza fumului de TEDEIU :)))....pardon, adica ''blu moushan'' :))
    4 8
  • @Opinie
    Te inseli amarnic. Am avut un Ford Ranger luat de nou in 2009 si am mers cu el 60 de mii de km numai pe offroad. L-am tinut pana la 130 de mii de km si nu am schimbat nimic la el in afara de consumabile. O masina mai fiabila ca Ranger nu am vazut.
    @caro 90. Ai dreptate aici madalescule. Cum bine stii am detinut si un Amarok si nu pot spune decat de rau depsre el. Rugineste in primii 30 de mii de km, cutia de viteze e o mizerie, iar offroad-ul ii este total strain.
    5 5
  • Nu pot sa ma abtin sa nu comentez, Am un Nissan D21 (o bestie... din 89) , o am de mult , o tin in jurul casei. (toti ii spun ca e cotetz/epava/wreck waiting to happen) . Tin la ea. O forjez mai ales in oras. (multumit de consum , spatiu , rezervor 80 si faptul ca nu ma intereseaza daca o julesc,sau o rastorn). Am avut in 2013-2016 Ford Ranger 3.2 Limited , mergea de rupea tot , problema era ca aproape dublu consumul fata de D21. (in oras) . dupa 2 ani si ceva deja a aparut rugina pe sasiu (not so good, mai ales in comparatie cu vechitura mea din 1989). Clar nu se mai fac masini ca pe vremuri . Am luat acuma un Nissan D23 190cp tekna , are sub un an , stat doar afara , punctele de sudura din fabrica la sasiu ruginite, toba deja a prins rau rugina , bratele fata de la suspensie ruginite, diferential cu pete de rugina, bara spate cromata apare pe interior deja rugina, carcasa tambur spate rust-spots, de discuri nu mai zic. Are km f putini masina(
    2 4
  • dar nu stiu ce sa zic, am crezut ca e rau cu Ford-ul 3.2.... Toyota nu imi place , nu a trecut testul elan' si majoritatea ajung in service rasturnate (e drept si Ranger-ul avea asemenea probleme). As dori un pick-up cu manual service si cu posibilitatea de a o tine pe 30+ ani (in jurul casei) afara nu in garaj , fara sa se perforeze tabla la ea. Am mai vazut si alte modele mai vechi la vanzare prin targ, stau mai bine (rugina mai putina) decat astea noi , chiar le fac doar sa tina 200.000km apoi o arunci/desfaci? pe hartie Amarok-ul 3V6 e cel mai tare insa nu imi place VW de nici o culoare. Probabil am sa renunt la alte planuri de viitor sa mai achizitionez masini noi ca doar siguranta data de (multa) electronica o au ca avantaj.
    0 4
  • @ediflorianus
    Tare la ce Amarok ? Sa fim seriosi...e o mizerie de masina.
    5 6
  • La alegerea unui pick-up important este să ști foarte clar ce așteptări ai de la el și mai ales la ce îl folosești preponderent pentru că acest tip de mașină are diferite filozofii de realizare.
    Per total de pare că cea mai bună alegere, per general, ar fi noul Isuzu D-Max ( noul motor de 1.9 diesel este fenomenal ) urmat de L200 k ( cel mai avansat 4X4 și cel mai bun consum real ) și noul Navara ( motor foarte fiabil și reușit ). Deși o să supăr mulțe persoane VW Amarok este cel mai bun pe datele hârtiei și pe deplasările de stradă fiind alegerea recomandata ( comportament rutier stradal și realizare cabină ) dar total neindicat pentru offroad.
    De urmărit ar fi și nouă Mazda ( model realizat in colaborare cu Isuzu ) si Renault Alaskan ( o Navara mai confortabila )Singura apariție dezamăgitoare Hilux care este foarte capabilă dar repetentă în două domenii majore - testul elanului ( pericol uriaș de la 60 km/h și comportament rutier stradal rudimentar )
    (
    4 3
  • anoste masini
    1 1
  • Auzi, Hilux e masina repetenta si pui pe primul loc Isuzu (care apropos, e detinuta in mare masura deToyota) si Mazda iar Amarok e masina de strada. Stai jos...nota 2!
    1. Hilux
    2. Amarok
    3. Ranger
    4. L200
    Restul nu conteaza.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru