Pneul fără aer Hankook iFlex se apropie de producția de serie

de Dragoș Băltățeanu
Joi, 16.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul de pneuri coreean Hankook a prezentat cel mai nou concept de anvelopă fără aer. Este o cincea evoluție a anvelopei fără aer dezvoltată de producătorul coreean, care spune că varianta de serie este aproape.

Anvelopele care nu necesită presiune sunt promisiunea producătorilor de pneuri pentru automobilele viitorului. Mai mulți producători lucrează la dezvoltarea acestui tip de anvelopă revoluționară, iar francezii de la Michelin sunt cei mai avansați. Pneul lor numit Tweel este în producție, dar deocamdată este dedicat doar vehiculelor utilitare. Cei de la Bridgestone dezvoltă la rândul lor o anvelopă asemănătoare, iar producătorul de ATV-uri Polaris studiază posibilitatea de a își echipa vehiculele off-road cu astfel de anvelope ce nu necesită presiune.

Hankook, producătorul sud-coreean de anvelope, cochetează de ceva vreme cu ideea unui astfel de pneu și a prezentat un prim concept la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013. De la acel concept futurist, anvelopa Hankook iFlex a evoluat și astăzi se află aproape de producția de serie. Cel mai recent comunicat publicat de către compania Hankook spune că a efectuat o gamă variată de teste de stradă cu noua anvelopă fără aer, dar nu dă detalii specifice.

Testele s-au concentrat în cinci zone: anduranță, durabilitate, stabilitate, slalom și viteză. Hankook spune că un automobil cu propulsie electrică echipat cu anvelope iFlex a atins o viteză maximă de 130 km/oră, iar rezultatele tuturor testelor sunt impresionante. 

Urmareste Automarket
De asemenea, cel mai nou concept Hankook iFlex folosește un nou material care este mai prietenos cu mediul înconjurător. Această schimbare ușurează și procesul de producție, și crește posibilitatea de reciclare a anvelopelor fără aer.
Procesul de producție a fost redus la patru etape în loc de opt câte erau necesare anterior.

Via autoblog

Comentarii (3)

  • scamel
    au mai facut si altii merge la tractoare care au jantele din segmente.la turisme nu e cazul .roata per ansamblu devine de doua ori mai grea , si afecteaza comfortul si trebuie consolidata suspensia si directia,si creste pretul masinii si consumul emisiile si taxa de mediu .
    3 22
  • @scamel si numa tu ti-ai dat seama, nici unul din prostii de la cele mai mari companii producatoare de anvelope, nu s-au prins, este ?
    28 4
  • @scamel: Cata siguranta in vorbele tale! ...ca un om mare :)

    Si cand te gandesti ca mai si voteaza (sau va avea dreptul sa voteze in cativa ani)...
    13 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru