Polonia: taxă de 130 de euro pe an pentru maşinile de companie conduse în afara programului

de Mircea Meșter
Joi, 25.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Taxele creative nu sunt inventate doar în România. Ministerul Economiei din Polonia a anunţat că va propune instalarea unei taxe pentru maşinile înregistrate pe numele unor companii, dar care sunt utilizate în weekend sau după orele de muncă.

Esential 12 euro (50 de zloţi) este valoarea taxei propuse de Ministerul Economiei din Polonia.
Taxele percepute de stat nu sunt o noutate nicăieri în lume, însă unele ţări se arată foarte creative la acest capitol. Iar ultimul exemplu în acest sens este Polonia, unde Ministerul Economiei a anunţat că va propune instalarea unei taxe pentru maşinile înregistrate pe companii, dar care sunt utilizate şi în afara programului de muncă.

Taxa va ajunge la 130 de euro pe an, dar va fi plătibilă lunar. Cei 50 de zloţi pe lună pe care îi va plăti fiecare angajat care utilizează maşina primită de la compania la care lucrează vor fi utilizaţi, spun reprezentanţii statului polonez, pentru a regla o parte dintre deficitele de buget ale Poloniei. taxa este fixă şi nu variază în funcţie de venituri, companie, marca sau modelul maşinii.

Nu este foarte clar cum se va stabili dacă o maşină este sau nu utilizată în afara orelor de program şi care sunt profilele companiilor ale căror şoferi vor putea să utilize maşinile ca sarcină de serviciu în orice zi a săptămânii.

via Smartdriver.pl
foto Ralf_H/Flickr

Comentarii (12)

  • ohoo ce bine ar fi sa fie si la noi. ar fi goale drumurile in weekend. oricum, poti sa spui ca esti in timpul programului si atunci pentru ca unii nebuni mai muncesc si in weekend,
    10 14
  • Pai asta inseamna ca vor plati taxa si pt drumul de dus-intors de la serviciu cu masina de serviciu. Cum sunt multi care doar asta fac cu ea, atunci care le-ar mai fi rostul?
    7 3
  • Ghitisor
    Cam marcica taxa,dar totusi ciudat.
    5 1
  • antonny
    sandman corect ce spui am avea si locuri de parcare in zona de resedinta
    5 3
  • anti-tero
    Olala,
    1 2
  • alexandrucodreanu@ymail.com
    Mi se pare normal.Masina de serviciu trebuie folosita in interes profesional, nu pt concedii, etc.
    7 10
  • Este o taxa care nu-si va atinge scopul din start, care sunt orele alea de program? De la 9 dimineata la 6 seara? Si daca este oprit unul sambata seara la 8, unde scrie ca nu se poate munci la acea ora? Cum se demonstreaza c-o foloseste in scop personal? Intrebari care apar si la sf articolului, se pare ca nu doar la noi apar astfel de taxe fara sa se stie cum va functiona exact, nu vor aduna bani din asa ceva, dar sa nu ma grabesc cu critica fata de polonezi ca parca vad ca peste o luna apare si la noi.
    11 1
  • Mda.. toata lua o sa aibe program de 24/24 7/7 :))
    4 0
  • oooo da.. .si locuri de parcare. am uitat de aspectul asta antonny. bine punctat. multi cei care le lasa aiurea si nu le pasa de ele. daca era masina lor nu ar parca pe locul altuia.
    mi-ar placea macar o zi sa nu existe masini de firma.
    4 4
  • comenteaza pro aceasta lege numai cine nu are masina de serviciu.. invidia asta.. va macina nu ? WTF .. chiar nu va inteleg.. mereu a fost romanul invidios..auzi .. daca era masina lor nu mai parca aiurea ... daca ai intalnit tu un idiot asta nu inseaman ca asa si este.. hai sa scap si noi romanii de obsesia asta de a GENERALIZA orice lucru .. cum tu ai intalnit unul ...2..3.. care procedeaza asa..asa pot sa zic si eu ca intalnesc n tampiti care nu au masina de serv si procedeaza asa..legea este o tampenie si nu o sa fie aprobata.. mai vb.. oricum... popor mai invidios ca romanul... nu cred ca o sa mai intalnesc.. AMIN
    5 3
  • AndreiRN
    Excelenta ideea deoarece reflecta realitate.
    La ora actuala taxa masinilor de serviciu este dedusa de la impozite dar sunt conduse mai departe pt interes personal si nu de intreprindere si astfel uni se sustrag de la platirea portiei lor.
    Cea mai echitabila taxa ar fi cea pusa pe km parcursi sau pe litru de combustibil folosit si astfel cel ce e tot timpul pe asfaltul public va plati pt folosinta acestuia iar cel ce conduce doar de placere din cand in cand isi va plati portia echitabila.
    4 4
  • antonny
    @auto nu sunt invidios dar daca tu ai doua masini tu si sotia /prietena de ce trebuie eu sa caut loc de parcare sau sa ma blochezi in parcarea de resedinta pentru ca vrei tu sa vi cu masina de servici acasa ......dar cum compania nu are loc de parcare pentru parcul auto ,masinile companiei sunt si promotori de reclama ......
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru