POVEŞTI AUTO: Cele mai complicate intersecţii din lume

de Dragoș Băltățeanu
Joi, 20.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai avem mult până când ne vom putea lăuda cu un nod rutier ca cele din lista de mai jos. Dar asta nu înseamnă că intersecţiile noastre sunt o joacă de copil.

Cu toţii am fost suprinşi de o intersecţie complicată. Am ratat o ieşire pe autostradă. Sau ne-am încadrat greşit într-o intersecţie. Cu toate acestea, există în lume intersecţii cu adevărat complicate. Noduri rutiere supradimensionate, pieţe aglomerate sau pur şi simplu confuze. Între timp, la noi în ţară autostrăzile apar cu viteza melcului, dar visăm la autostrăzi suspendate amplasate undeva la marginea Capitalei. 

1. Gravelly Hill Interchange, Birmingham, UK

Gravelly Hill Interchange din Birmingham, Marea Britanie.
Nodul rutier de lângă Birmingham a fost numit de localnici intersecţia Spaghetti.

Gravelly Hill Interchange din Birmingham, Marea Britanie este unul dintre cele mai mari şi complicate noduri rutiere din Regat. Este mai bine cunoscută sub numele de Spaghetti Junction şi uneşte autostrada M6 cu drumul expres A38. Numele i-a fost dat de ziarişti înainte ca acest nod să fie deschis. În 1965, un reporter de la Birmingham Evening Mail descria planurile pentru această viitoare intersecţie ca pe un amestec de spaghete. Nodul rutier a fost dat în folosinţă în 1972. Are 5 nivele de înălţime şi atinge 24.5 metri în cel mai înalt punct.

2. 9 de Julio Avenida, Buenos Aires, Argentina

Avenida 9 de Julio din Buenos Aires este cel mai lat bulevard din lume.


Piaţa centrală de pe Avenida 9 de Julio din Buenos Aires, Argentina.

Esential 14 benzi de circulaţie are Avenida 9 De Julio din Buenos Aires.
12 bulevarde se intersectează în sensul giratoriu din Piaţa Charles de Gaulle din Paris.
Al doilea loc nu e o intersecţie în adevăratul sens al cuvântului, dar merită specificat din mai multe motive în această listă. Bulevardul 9 Iulie din Buenos Aires, Argentina este cel mai lat bulevard din lume, iar numele lui este dat de ziua independenţei Argentinei: 9 iulie 1816. Bulevardul are aproximativ un kilometru lungime şi are nu mai puţin de 14 benzi de circulaţie. Traficul atinge cote importante, iar şoferii au nevoie de nervi tari pentru a preselecta banda necesară. Cea mai impresionantă parte este zona în care cele 14 benzi de circulaţie înconjoară piaţa centrală din mijlocul bulevardului. Având în vedere lăţimea bulevardului, un pieton are nevoie de două sau chiar trei lumini verzi ale semaforului pentru a putea traversa.

3. Piaţa Charles de Gaulle, Paris, Franţa

Place de l'Étoile din Paris este celebră pentru faptul că nu este gestionată de semafoare sau semne de circulaţie.


Arcul de Triumf din Paris se află la intersecţia a 12 bulevarde.

Arcul de Triumf din Paris este una din principalele atracţii turistice din capitala Franţei. Monumentul este amplasat în mijlocul unei imense pieţe, la intersecţia a nu mai puţin de 12 bulevarde. Numele pieţei este Charles de Gaulle, dar în istorie a fost numită Place de l'Étoile, adică Piaţa Stelei, datorită formei sale.

Intersecţia nu este guvernată de semafoare, singura regulă care se aplică fiind cea a priorităţii de dreapta. Deşi pare haotic, traficul curge fără prea multe întreruperi prin această intersecţie, dar accidentele uşoare sunt frecvente. Un alt element interesant este faptul că nu există treceri de pietoni către Arcul de Trimf, acesta fiind accesibil doar printr-un pasaj subteran. 

4. Piaţa Taganskaya, Moscova, Rusia

Piaţa Taganskaya din Moscova este unul dintre cele mai dificile puncte rutiere din capitala Rusiei.

Rusia este un loc celebru pentru traficul dificil. Numeroasele clipuri cu accidente vin în fiecare zi din Rusia, iar Moscova nu face excepţie. Ca să conduci în capitala Rusiei trebuie să ai nervi de oţel şi reflexe de pilot de vânătoare. Iar unul din locurile cele mai dificile este Piaţa Tagaskaya din centrul Moscovei. Fiecare intesecţie din această piaţă are cel puţin şase benzi şi fiecare metru de asfalt este ocupat de un automobil. Semafoarele par să aibă doar rol informativ, iar semnele de circulaţie sunt puţine.

5. Giratoriul Magic, Swindon, Wilts, UK

Giratoriul Magic din Swindon este deja celebru în întrega lume.

Sensul giratoriu magic din Swindon este deja celebru. Am scris despre el în materialul dedicat tipurilor de sensuri giratorii. Este poate cel mai dificil sens giratoriu din lume datorită faptului că sunt cinci sensuri giratorii mai mici grupate în jurul unuia mai mare. Şi asta într-o ţară unde se conduce pe partea dreaptă a drumului. Dacă ajungeţi vreodată prin Swindon, succes!

6. A9, Shanghai, China

Nodul rutier de pe autostrada A9 de lângă Shanghai.

China este ţara cu cea mai mare dezvoltare la nivel de infrastructură. Iar Shanghaiul este oraşul cu o incredibilă explozie a traficului rutier. Pentru a face faţă numărului mare de automobile, infrastructura rutieră din Shanghai a fost dezvoltată, iar aici putem regăsi unele dintre cele mai spectaculoase noduri rutiere din Asia. Autostrada A9 şi nodul săi din apropiere de Shanghai este un asemenea exemplu. 

7. I-710 şi I-105 Interchange, Los Angeles, California, SUA

Judge Harry Pregerson Interchange este unul dintre cele mai mari noduri din zona Los Angeles.


Arhitectură americană pentru noduri rutiere.

America nu se lasă mai prejos în ceea ce priveşte reţeaua de autostrăzi şi drumuri. Iar printre cele mai spectaculoase noduri rutiere se găsesc în California, mai ales în apropierea metropolei Los Angeles. Nodul dintre autostrăzile intersatale I-710 şi I-105 este incredibil de mare şi complicat. Este un monstru, adaptat la dimensiunile specifice lucrurilor din America. Totul a fost supradimensionat pentru a aputea gestiona traficul imens din zona Los Angeles şi, chiar şi aşa, tot se creează ambuteiaje. 

8. London Circuit, Canberra, Australia

Sensul giratoriu din centrul oraşului Canberra poate ridica probleme şoferilor.

London Circuit este un imens sens giratoriu din Canberra, capitala Australiei.

Este amplasat în jurul unui deal pe care este construită clădirea Parlamentului. Deşi pare simplu, cei care l-au parcurs spun că este frustrant când vrei să ajungi în centru şi greşeşti ieşirea din giratoriu. Pentru că nu am ajuns până acum în Australia, îi vom crede pe cuvânt. 

9. Expressway 9 şi 6 Interchange, Tokyo, Japonia

Nodul rutier japonez în apropiere de Tokyo.

Din lista noastră de intersecţii dificile nu putea să lipsească Japonia. Tokyo este o metropolă imensă, iar drumurile care o străbat sunt supradimensionate în anumite zone. Nodul rutier dintre drumurile expres 6 şi 9 este unul dintre cele mai dificile, mai ales dacă nu eşti localnic. Semnele de circulaţie şi panourile indicatoare sunt în japoneză. În plus, construcţiile sunt realizate diferit faţă de Europa. Pentru că japonezii au parte de numeroase cutremure, construcţiile de acest gen sunt susţinute cu îmbinări elastice.

10. Tom Moreland Interchange, Atlanta, Georgia, SUA

Nodul rutier Tom Moreland de lângă Atlanta, Georgia.

Urmareste Automarket
Americanii au şi ei propria intersecţie de tip Spaghetti. Nodul rutier Tom Moreland din Atlanta a fost terminat la doi ani după cel cu aceeaşi poreclă din Marea Britanie. Nodul deserveşte intersecţia autostrăzilor interstatale I-85 şi I-285. Construcţia are cinci nivele, iar fiecare rampă de ieşire se desparte la rândul ei în două direcţii, făcându-le viaţa dificilă celor care nu sunt familiarizaţi cu această intersescţie mamut. 

Bucureşti

Intersecţia de la Răzoare din Bucureşti a fost complicată de lucrările la metrou.

Păstrând proporţiile, regăsim câteva intersecţii dificile şi în capitala ţării noastre. Bucureştiul este renumit pentru traficul său haotic şi aglomeraţia specifică din trafic. Iar o intersecţie extrem de dificilă este cea de la Răzoare, din cauza noii configuraţii impuse de lucrările la metroul bucureştean. Peste noapte, traseul în intersecţie a fost modificat, iar pentru cei care o parcurg pentru prima dată, lucrurile pot deveni foarte confuze. Nici Piaţa Victoriei sau intersecţia de la Arcul de Triumf nu sunt floare la ureche atunci când traficul este la cote maxime.

Comentarii (13)

  • antonny
    intersectia deficila e ceea dintre strazile C-tin Istrati, Mitropolit Nifon, 11 Iunie, Bd. Marasesti, in fata intrarii principale din parcul Carol....
    7 3
  • Hai ca unele dintre ele,cu un pic de noroc,nu sunt atat de dificile insa cel din japonia fara un gps la bord si cu toate indicatoarele in limba lor este sinucidere curata. Sigur iti pierzi mintile incercand sa ajungi la destinatie.
    22 0
  • la Arcul de Triumf din Paris nu au nici benzi de circulatie si este un haos total! Intri si iesi cu frica in intersectie ... stai cu ochii cat cepele sa nu lovesti sau sa nu fi lovit! propabil ca din cauza asta este defel de rarefiata circulatia pe acolo !
    11 0
  • my bad : destul de rarefiata
    6 0
  • Calingura
    Nu scriu ca raspuns la ce a scris Men. Chiar am avut ceva de spus de cand am vazut intersectia in lista.

    In realitate nu este prea complicat de circulat pe acolo. Pentru unii care nu reusesc sa tina o banda circulara nici daca e desenata evident ca devine o corvoada. Dar pentru un om normal si calm cu putina atentie nu ai probleme.

    Probabil unul din secretele francezilor este ca sunt calmi si ca stiu sa se incadreze pe benzile potrivite cu mult tact.

    Desi nu are legatura cu intersectiile va dau un exemplu care la noi sau in Rusia ducea macar la injuraturi crunte: biciclist mergea turbo pe margine. In spate la 2 metri o masina cu aceeasi viteza (repet: deloc neglijabila).
    Ciclistul face semn cu mana ca schimba banda si in aceeasi secunda se si muta in fata masinii si de acolo inca 2 benzi mai la stanga.
    nu l-a claxonat nimeni, nu l-a batut nimeni.

    Obisnuiti cu vehiculele pe 2 roti cum suntem noi obisnuiti cu cretinii ei anticipeaza ce s-ar putea intampla si serpuiesc in trafic fara mari probleme.
    7 0
  • Calingura
    am uitat sa spun ca ma refeream la intersectia Arcului de Triumf :)
    Scuze.
    4 0
  • AndreiRN
    "Nodul dintre autostrăzile intersatale I-710 şi I-105 "
    Statale si nicidecum interstatale.
    Autostrazile interstatale au doar 2 digit (XX).
    2 1
  • men@Calingura
    Nu ai sa vezi masina de parizian fara o aripa indoita ...tocmai aici e problema : nu sunt cei mai buni soferi si numai incadrari corecte nu fac! iar intersectia respectiva sa nu crezi ca este cat cea de la arcul nostru de trumf (proportiile se pastreaza atat pt arc cat si pt intersectie) :)
    3 0
  • Aveti grija ca in UK se circula pe stanga si nu pe dreapta cum scrieti voi in articol la sensul girator magic.
    1 0
  • Calingura
    Pt men: tu crezi ca povestesc din poze? Doar ce am dat exemplu din Paris.
    Nici pe departe sa aiba toti aripile indoite. Iar cei care au bari sau aripi zgariate este din cauza parcarilor si a scuterelor.
    Au obiceiul de a parca lipiti unii de altii si sunt intradevar mai relaxati. Dar se circula fara exces de nervi si culmea e loc pe planeta si pentru miile de biciclisti (care pe mine ma uimesc cum au curaj sa mearga pe orice banda. La noi e sinucidere grabnica)
    2 0
  • Antonny, sincer Piata Victoriei si Arcul de Triumf mi se par niste intersectii foarte simple pe langa cea de la Parcul Carol. Imi amintesc ca acum 3 ani, cand am trecut prima data pe-acolo la un moment dat am ramas blocat ca nu mai intelegeam nimic. Nu aveam masini langa mine, asa ca am franat si am trecut intersectia foarte incet. Apoi am oprit sa vad defapt cum e. Si mi se pare cam ciudata.
    Calingura, mai nou la noi soferii RATB ii claxoneaza pe biciclisti ca ii incurca. :))
    5 0
  • Adrian
    Pana la sistematizare era o mare incercare pentru incepatori sau cei care doar faceau scoala in Bucuresti si ajungeau la Piata Cosbuc. Ca sa nu te incurce prea tare, fiind circulatie redusa, instructorul te urca pe una din strazile care dau in soseaua Viilor (Alba sau Fabrica de Chibrituri) si evident ca avea piatra cubica, iar daca era iarna sau macar ploaie era momentul cel mai potrivit sa te puna sa exersezi pornirea in panta.
    0 0
  • Calingura
    Aveti dreptate cu Parcul Carol. Dar s-ar simplifica mult daca ar trage niste dungi de vopsea pe jos si ar nota unde tre sa cedezi, cum sunt benzile etc.

    Fratilor la noi ii doare la bascheti. Pentru anumite probleme sunt solutii atat de simple incat ti se face greata cand vezi ca nu se aplica.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru