PREMIERA: Jaguar XF, inlocuitorul lui S-Type

De Mircea Meșter
Publicat Duminica, 26.08.2007
Nu a fost inca prezentat oficial, dar vi-l aratam in toata splendoarea sa: el este noul Jaguar XF! (+38 de imagini)

Colegii britanici de la Autocar le-au luat-o in fata ofiterilor de presa de la Jaguar si au publicat in premiera mondiala fotografiile oficiale ale lui XF, inlocuitorul oficial al lui S-Type. Desi avem in fata doar imagini la rezolutie mica (nu se poate si sarac, si cu pretentii, cum spune o vorba romaneasca), reusim sa distingem toate detaliile noului Jag XF prin probabil cea mai voluminoasa galerie foto "scapata" de constructor inainte de prezentarea oficiala.

Jaguar XF il face uitat pe vechiul S-Type printr-un design interesant, clasic si dinamic deopotriva, care se inspira abundent din conceptul C-XF pe care l-am putut admira la Geneva si care a fost prezentat in premiera la Detroit, la inceputul acestui an. Vorbim de o berlina cu linii de coupe, cu o tusa asemanatoare "fratelui de Grup" Mondeo, dar cu personalitate clara conturata. Atat de bine conturata incat noul Jag XF se poate prezenta fara probleme in fata concurentei extrem de curajoase: BMW Seria 5, Mercedes E-Klasse sau Audi A6.

Diferentele exista, si multe dintre ele sunt in favoarea modelului britanic. Interiorul de clasa, cu lemn si aluminiu in prim-plan, ledurile albastre din zona cadranelor si schimbatorul rotativ al vitezelor stau marturie in acest sens. In ciuda faptului ca ne-am obsinuit deja, in articolele noastre, sa afirmam ca "sasiul din aluminiu induce o scadere a greutatii pentru performante imbunatatite" (implicit pentru XK si XJ, de exemplu), Jaguar ne trage presul de sub picioare si anunta un sasiu din otel de inalta durabilitate pentru XF.

Motoarele pentru noul XF, care va intra pe pietele europene de abia la inceputul anului viitor, sunt in numar de patru: 2.7 V6 Turbodiesel/210 CP, 3.0 V6 benzina/240 CP, 4.2 V8 benzina/300 CP si 4.2 V8 benzina turbo/420 CP. Echipat cu motorul de 4.2 litri turbo, XF ajunge in 5.1 secunde de la 0 la 100 km/h si are viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.

Pentru mai multe detalii si fotografii hi-res asteptam comunicatul oficial, programat pentru marti.

Stati conectati pe Automarket.

Comentarii (25)

  • Jaguar
    E interesant, dai ii lipseste acel ceva care sa-l faca demn de numele de Jaguar. Imaginea Jaguar de aproape un secol este abandonata si e pacat.
    1 0
  • flavius
    Distinctie
    Ii lipseste acea alura tipica Jaguar.Cu alt nume poate avea cichirez, asa este fiasco total.
    1 0
  • da
    Iata o MASINA !
    0 0
  • URAGANU
    iata o clona
    Jaguar a fost cumparat cumva de Ford ? Ca prea da a Noul Ford Mondeo ! :) Astept Top Gear sa vad cum o s-o batjocoreasca si s-o faca masina Comuna. Nu mai arata a Jaguar, asta e clar.
    0 0
  • Jaguar face parte din grupul Ford si asta se vede; spatele imi aduce amine de Aston Martin. Una peste alta masina este frumoasa, atat interior, cat si exterior, chiar foarte placuta. Nu imi place ca imi da impresia de masina de clasa medie (A4, C-classe) si nu de clasa mare. In rest este ok, nu mai are acea aura aristocrata Jaguar, dar traim vremuri grele din pct de vedere financiar si trebuie inteles ca ce este comercial se vinde mai bine.
    1 0
  • Dragos
    jag?
    Pai Jaguar-S este clasa medie (A6, E, serie 5), implicit si XF este tot clasa medie. XJ-urile sunt clasa mare. Mie imi displace tocmai pentru ca arata a masina de curse, facuta pentru riceri. Probabil le vor creste vanzarile in urma "modernizarii" liniei. Cu toate astea cred ca S-Type e un alt-ceva aristocrat, britanic, pe care ti-l poti dori (cu tot plasticul din el si bordul depasit de Rover75 ;-). E si o parte buna in toata povestea asta, vor scadea preturile la S-uri pentru lichidari de stoc, ultima buna ocazie de a cumpara un Jaguar care are spirit de Jaguar, nu de Suzuki.
    1 0
  • papajoe
    jag, suzuki, amestecati
    la fiecare masina nou lansata pe piata, se gaseste un specialist in design, mai putin ocupat, ca de aia isi lasa semnatura pe aici, si ne fericeste cu parerile lui. ca seamana cu mondeo, ca masina e racie, ca arata mai mult a suzuki, ca e asa si pe dincolo... s-type era tot o masina contemporana, de pe atunci se lasase deoparte aspectul retro aristocratic.
    xf-ul mi se pare ca arata fain si nu are fundul de la mondeo sau moaca de la mai stiu eu ce, lasati carcoteala
    1 0
  • frumos amestecat
    arata bine, dar numai putem spune ca e un Jaguar tipic :((( Pacat ca pentru cerinta pietei Jaguat face o masina care sa arata din fata ca o masina japoneza...
    0 0
  • pacat
    este pacat ....inca o legenda piere in fata globalizarii, industrializarii, optimizarii productiei, etc....pacat
    0 0
  • kkt
    ce clasic?nici macar jaguarul ala clasic nu mai e in fata...si lasa tu k mere prost financiar k e o prostie ,numa in gunoiul asta de tara se invart la bani big time si sa nu mai vb atunci de alte tari care is peste noi(75% din tari)asa k nu merita sa te supui celui ce i se zice comercial mai ales k pun pariu k va fi cel putin 45000 de euro si dak faci ceva de lux ai numa o categorie de oameni din piata si cand vinzi unu e cum ai vinde 10 normale si mai eftine asa k nu vorbiti prostii k nu vis buni de nimik
    1 0
  • faruruile alea sunt de masina coreeana, hyundai sau kia ...
    0 0
  • ovidiu
    hmmmm
    aduce a lexus gs
    0 0
  • cristi
    mai baieti
    priviti masina din lateral si veti vedea de unde e inspirata linia de design...seamana exact cu sigla,un jaguar in alergare!
    0 0
  • Nobody
    Deranjant consola e veche de un secol imi place sa vad o masina rafinata si noua dar pt numele lui d-zeu ar trebui sa mai schimbe si ei consola de bord in rest o masina ce arata relativ bine
    1 0
  • prudentul
    ceva nou
    Ma refer la schimbatorul rotativ al vitezelor...
    1 0
  • Pt Dragos,
    S-type este un model de clasa mare, la fel ca si A6 sau Seria 5, nu de clasa medie cum spui tu. De clasa medie este Jag X-type (vezi A4, Merc C), iar XJ este clasa lux (Vezi Merc S, Audi A8, Seria 7).
    1 0
  • Christi
    CU CE SEAMANA?
    Aduce cu un modelul 2007 de la Lexus IS. Pacat au ajuns sa se inspire de la japonezi. Nu-i de mirare ca masinile japoneze domina piata americana
    1 0
  • Adrian
    Jaguarul era ultima marca ce mai pastra acea imagine aristocratica tipic britanica. Cu noul design....fata de mondeo/s60 si spatele de la modelul sport (care arata f bine...dar pt. o masina business...)
    Pacat, dar poate reusesc sa vanda marca si noul proprietar va reveni la vechile valori.
    Sa speram ca nu vor aplica noua linei de design si la fratele mai mare XJ.
    Si au ramas atat de putine modele ce respira aristrocatie prin toti porii...
    1 0
  • robert
    jag
    partea frontala este bizara rau de tot!
    1 0
  • Iulian
    Masina frumoasa da... Jaguar NU!
    Masina arata bine... pentru un Ford. Distinctia pe care o avea Jaguar insa, s-a dus pe apa sambetii... Inainte puteai recunoaste un Jaguar de la o posta, acum nu se stie ce e nici daca citesti numele pe ea. Pacat. Oricum, miliardarii nostri de carton o vor aprecia fiindca nici ei nu au esenta nobila. Li se va potrivi "manusa".
    1 0
  • nu e bine
    masinuta asta parca ar fi facuta de:bentley.aston martin si ford.eu unu asa vad.salutari
    1 0
  • Chucky
    poze
    Trebuie sa semnalez o dezinformare: poze hi-res sunt disponibile de cel putin 2 saptamani pe site-ul oficial jaguarxf.com... incep sa-mi schimb parerea despre profesionalismul automarket...

    Cat despre masina, abia astept sa apara in showroom, si chiar ma gandesc sa o achizitionez. E altceva mai ales ca m-am saturat de puzderia de audi si bmw-uri cu peste 150k km la bord pline cu capsunari...
    0 0
  • jaguar
    e al 2 lea model din noul look jaguar dupa xk nu ca asha o sa fie toate ;)
    0 0
  • iulian
    XF
    este o masina superba atat exterior dar mai ales in interior.
    tinuta de drum impecabila iar gadget-urile de mare rafinament si clasa.
    o misiune ff grea pentru marcile premium din clasa ei.
    o spune un fan Mercedes.
    0 0
  • Dragos Istrate
    Sunt convinsi ca nici macar 10% din forumistii prezenti nu isi permit aceasta masina (vorbesc despre una sh, nici poveste de showroom), si prin faptul ca isi impun, ca este o masina urata si nereusita, au gandul impacat. Bravo Jaguar!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru