Presa din Suedia: marca Saab a fost cumpărată cu 200 de milioane de euro de o companie suedeză

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 11.06.2012
După ce a fost declarată falimentară şi a intrat în lichidare, marca Saab va intra, spun jurnaliştii din Suedia, pe mâinile unui consorţiu suedez în spatele căruia stau două companii din China şi Japonia.

Esential

200 de milioane de euro este preţul anunţat de presa suedeză pentru achiziţia Saab.

Presa suedeză anunţă astăzi ceea ce Automarket scria încă de acum două săptămâni: activele şi pasivele mărcii Saab - declarată falimentară şi aflată în lichidare începând cu această primăvară - vor fi cumpărate de un consorţiu local. Visul fanilor mărcii de a vedea în continuare modele Saab pe şosele ar putea deveni astfel realitate în câţiva ani, perioadă în care noii cumpărători vor fi nevoiţi să dezvolte o strategie solidă de dezvoltare.

Suma cu care compania Electric Vehicle Sweden AB (EVS AB) va achiziţiona ce a mai rămas din Saab este, spun ziarele suedeze, de circa 200 de milioane de euro. Foarte interesant este însă faptul că EVS AB are sediul la Stockholm, însă este deţinută de o companie din China (National Modern Energy Holdings Ltd) în colaborare cu una din Japonia (Sun Investment LLC). Oferta de achiziţie a fost înaintată în 7 aprilie, iar Saab a considerat că aceasta este cea mai serioasă dintre toate. Vă reamintim că în lupta pentru resturile mărcii suedeze intraseră şi chinezii de la Youngman sau chiar indienii de la Mahindra.

Anunţul oficial va fi realizat în zilele care urmează, planurile noilor proprietari ai mărcii Saab - care vor conţine, cel mai probabil, dezvoltarea unor modele pur electrice în uzina din Trollhattan - urmând să fie expuse imediat după informarea de presă.

Comentarii (35)

  • ...da uite ca altii isi valorifica brandurile...nu le lasa sa moara...la noi in schimb le dau gratis unor straini pt. a le falimenta..(nu ma refer la reno-dacia)..si la noi in RO...am avut branduri cunoscute international dar le-au falimentat demult...au fost interese si vanzatori de tara..exemple:aro,napolact,clujana etc.nu stiu si nici n-am inteles de ce nu s-a pus in valoare aro brasov?toata lumea stie ca au fost masini bune:la fel cu tractorul nostru universal 650...marfuri de calitate ...au disparut fara urma ...DE CE?tractorul ramanesc...in regim forestier e unic alaturi de taf...aro la fel in teren accidentat si nu numai...
    38 1
  • SAAB este o legenda si reprezentativ pentru suedezi.

    Tractorul U650 a fost facut sub licenta Fiat si a mustit in propria piele din anii '60 fara sa evolueze. S-a incercat ceva cu cel de 100CP cu tractiune integrala. U650 in regim forestier? Cred ca glumesti!Punctul forte al tractoarelor romanesti era pretul de DUMPING si contractele facute cu statele prietene in legim de troc...marfa contra marfa. Aro ce sa mai zic? Aceeasi poveste marfa buna dar veche. Lumea evoueaza....Numai vorbesc de incapacitatea "directorilor-manageriali" de a gasi piete de desfacere odata cu disparitia "Directiilor pentru Comert Export" ei nefacand altceva decat sa execute niste ordine si sa indeplineasca niste norme. Sa ne pastram un dram de bun simt si sa recunoastem ca pe langa furt.reacredinta, marfurile romanesti erau cele mai multe sub licente invechite (in anii '90) si lipsa de experienta in activarea pe piete libere.

    SAAB a fost o poveste de succes si INTERESELE FINANCIARE o vor reedita. Asta e un lucru bun pentru toata lumea. Inclusiv pentru fani.
    26 2
  • ...deacord cu tine ,n-au evoluat de ce...ca doar cand mergeau bine aceste produse nici altele nu erau mai...nu stiu cum ,adica stai linistit ca nici steyerul nu avea clima in anii 70..cat despre performantele lui 650..intreaba-i pe cei care lucreaza si azi in padure..cu tractoare de 30 de ani...si sunt foate multumiti....atat ca n-au ABS AC srs....si mai stiu eu ce...
    11 2
  • off-topic...sper sa nu se editeze si am incheiat

    in 1992 am fost la TIB (targul International Bucuresti) acolo era expus un Challenger 65B un tractor senilat cu senile de cauciuc. Printre "nu stiu ce":
    - casetofon
    - scaune pneumatice
    - statie radio
    - aer conditionat

    Numeste-mi cel mai tare tractor produs de industria romaneasca in 1992.

    Faptul ca s-au folosit si se foloseste inca U650 in padure dovedeste saracia noastra si lipsa de utilaje adecvate destinate anumitor domenii. Ne-am invatat ca orice merge la orice...proasta filosofie. TAF-ul e cu totul altceva. Locuiesc la 200 de metri de o padure si s-au facut taieri imense anul trecut. U650 a distrus mai mult din padure decat au facut taierile insele.
    10 4
  • Devorattor
    Nu este cea mai buna veste posibila despre Saab, dar sunt multumit ca macar nu a fost lasata sa intre in descompunere. Sper ca acest brand sa fie resuscitat cat se poate de repede! Ramane de vazut ce se va intampla cu platforma Phoenix si cu noul Saab 9-5...
    16 0
  • phlorin81
    Oare unde e SaabCuantic??? :))))
    7 8
  • s-a imbatat de fericire si inca sta sub mese
    8 8
  • Astept cu nerabdare pe CUANTIC (daca nu scri minim 50randuri, nu te cheama CUANTIC) , si pe ztele :)))))
    11 9
  • AndreiRN
    Sah mat.
    Deci pana la urma chinezi tot au pus mana pe Saab.
    Interesant cum se ascund in spatele unor firme locale.
    De fapt si Chicago Electric tot o firma chinezeasca este.
    Acum se vor pune pe treaba.
    Motoarele si bateriile electrice oricum sunt de origine chineza.
    Computerizarea o sa vina de la japonezi.
    Piesele mecanice si caroseria o sa vina din china.
    Suedezi vor face asamblarea.
    Si asa se va renaste Saab electric.
    Sarut mana cuantic.
    4 13
  • chuck norris
    @andreiRN tu chiar ai obsesie cu chinezii astia
    6 3
  • kumite
    Ca de obicei,asa zisul expert in mecanica(mai ales in motoare in 2 timpi),mesterul american Andy, iar da cu mucii in fasole.Sunteti cumva surprinsi?
    6 5
  • AndreiRN
    Macar eu sunt onest in ceea ce zic si ce fac dar .......... Chuck and kumite ........ hahahahahaha
    De asemenea este stiut ca adevarul doare pe cei care sunt certati cu onestitatea in viata.
    3 10
  • Bravo China !!! Bravo Japonia !!
    2 6
  • kumite
    Pe tine te doare sa recunosti ca esti afon?Esti onest?
    Da-mi o explicatie despre motorul ala in 2 timpi/Au supape si axe cu came?Fii onest acum si recunoaste.Expertule?Nah!
    3 2
  • chuck norris
    andreiRN zici ca-i made in china... de unde atata onestitate
    2 1
  • ma indoiesc ca asamblarea va fi facuta in Suedia

    .... in regim CKD sau SKD...sistemul e opus bunului simt economic. Costurile vor fi prea mari. In cazul in care SAAB va fi vandut in proportie covarsitoare in China e posibil sa asistam la aparitia unor site-uri in Asia. Dar altfel nu....bateriile da, electronica din Japonia (de ce?), parte mecanica din China...ridicol. Caroseria si mecanica este executata in principal de roboti. Costul cu "mana" de lucru robotizata este aceeasi indiferent daca robotul e "chinez" sau "suedez". Chinezii au avantajul mainii de lucru umane ieftine dar cand e vorba de produse executate in regim automat/robotizat, nu merita.

    So, SAAB se va produce in Suedia...asa cum trebuie sa fie. Si nu altfel.
    1 3
  • @Scorpyon, Cuantic nu vrea să fie superlogoreic (de data asta :)). Împărtăşesc întrutotul poziţia lui Devorattor: nu mă simt prea încrezător în perspectivele...electrice. Însă bine şi aşa decât nimic...De ciuma galbenă nu putem scăpa nici vârâţi în scorbură, dar faptul că figurează şi o companie niponă pe listă mă mai relaxează. Apropo, decât Sun Light becuri şi baterii sau cum i-o zice, aş fi preferat o implicare a...Toyotei, concretizată printr-o ofertă rezonabilă. 200 milioane de euro?! Ăsta-i peşcheş pentru un chelner de la barul FMI sau BM. Măcar Youngman agitase pe sub nasul adminilor aproape 700...Păi numai SAAB Parts face vreo 250! Au adoptat şi suedezii ultraconsacrata reţetă mioritică: preţ de achiziţie mult şi dinadins subevaluat faţă de valoarea reală de piaţă, başca şpagatul de rigoare...Bravo lui Poutqvist, bravo la muşchiuleţu' lui (ei). Şi, oricum, SAAB Parts nu va intra în calculul vânzării către NEVS, fiind deţinută integral de statul suedez prin NDO ca despăgubire în contul fostului împrumut de la EIB nerestituit de Spyker. Pentru mine, tristeţea ratării afacerii Koenigsegg din 2009 rămâne iremediabilă... În loc de epilog: îţi mulţumim, gm, ne-ai făcut viaţa mai frumoasă...Al Qaeda şi-a ales greşit ţinta în 2001.
    9 1
  • Nu am citit nimic din ce ai scris, caci oricum esti pe langa subiect, vi cu niste cifre de te doare capul, insa ai pozitiv de la mine :)))
    2 5
  • ARN mi-a devenit simpatic în fanatismul lui chinezofob…Din păcate, uneori are şi dreptate! (ca să rimeze) . Chinezii formează o specie bizară: deşi este clar că nu vor fi niciodată creştini, Scriptura prevede că ei se vor opune lui…Antihrist. Dar noi vorbim de maşini aici. Cred că nu realizăm cu adevărat ce ni se întâmplă, nouă, rasei albe euroatlantice: Extremul Orient va arvuni aproape tot ce înseamnă valoare financiar-economică pe Glob! Să nu ne lăsăm înşelaţi de aparenţe: nu există o rivalitate ideologică sau pe palier economic între “stânga” chineză şi “dreapta” japoneză! Mai degrabă se va constitui o conjuraţie comunisto-capitalistă în celălalt capăt de lume, în care viclenia orezarilor se va împleti de minune cu tenacitatea samurailor şi astfel le vor cădea victime destule mărci europene…În plus, de ce să nu fim sinceri cu noi înşine: japonezii nu-şi asamblează maşinile cu mâna de lucru a fraţilor budişti de lângă Marele Zid?...Doar viitoarea megaalianţă VAG-GM se va pune la adăpost de ameninţarea hiperfluu a mentalităţii şi materialelor galbene. Îmi pare rău s-o spun, dar momentan n-o văd pe SAAB Automobile pe mâini…scumpe (ca să nu fie ieftine). Noroc însă cu poziţia fermă a lui SAAB Aero&Systems, care va interzice viitorului proprietar al secţiei auto să mute producţia în afara Suediei, altfel nu-i va permite să uzeze de numele SAAB, iar Scania i-ar răpi dreptul de a folosi sigla Griffin. Devine palpitant, nu-i aşa? Păi SAAB a însemnat întotdeauna antidotul perfect antiplictiseală sau antiplafonare. Ceva parşiv din mine îmi sopteşte rânjind că GM nu s-a rupt total de toată nebunia asta…apocaliptică. La urma urmei, miza este una uriaşă: calitatea şi estetica lui SAAB! Din raţiuni economice, plus din cauza unui orgoliu maladiv, Golanii Monstruoşi au vrut dintotdeauna să spulbere aceşti doi piloni încărcaţi de istorie, dar, într-ascuns, şi-au dorit şi au preţuit trăsăturile firmei suedeze. Este un chin cumplit să iubeşti şi să urăşti în acelaşi timp…Faptul că superconcernul american a început să fabrice sedane în sensul autentic al cuvântului tocmai de când s-a lepădat de SAAB şi să mizeze la scară tot mai largă pe supraalimentare şi pe perfecţionarea Ecotec-ului iniţiat de suedezi nu vi se pare curios? Ca în scenariul din “Ferma Animalelor”: aristocratul incult Napoleon contestă în mod public moara de vânt a proletarului iscusit Snowball, dar, după ce îl înlătură de la putere, tocmai de proiectul lui se apucă cu prioritate!

    Chiar nu intuiesc ce va urma în privinţa veşnicei epopei SAAB. Platforma PhoeniX nu este predestinată în nici un caz conceperii unor modele electrice. Iar fanii loiali ai mărcii din toată lumea îi vor huli pe bună dreptate pe noii stăpâni dacă aceştia se vor profila pe centrale de apartament în loc de MAŞINI. În ceea ce mă priveşte, visul meu nu suportă niciodată fluctuaţii sau schimbări: să se realizeze în acest secol “religios” un grup puternic şi integrat, grupul SAAB, în care să se regăsească SAAB Aero&Systems, SAAB Automobile, Scania Trucks&Buses şi…Koenigsegg Automotive. Cum de nu se gândeşte nimeni, măcar de amorul artei, la această posibilitate deloc fantezistă sau sortită eşecului?

    PS: N-am vrut totuşi să te dezamăgesc, Scorpyoane, şi ţi-am oferit astfel o polologhie măricică de citit :D Iar dacă zici că nu mă citeşti, omule, cum vrei să şi pricepi vorbele mele?!
    4 1
  • Poate ca esti un vizionar draga Cuantic dar eu nu vad deloc posibila o megaalianta VAG-GM, am mai spus asta, ca sa faca ce? VAG are cea mai buna acoperire in absolut toate clasele posibile, nu vad care ar fi avantajul in primul rand pt nemti dar nici pt americani.
    Cat despre Saab, nu stiu ce sa zic ,ca e mai bine asa cu electrice decat deloc? nu va avea legatura cu spiritul Saab un model electric si atat, va avea doar sigla, plus ca acest asa zis consortiu suedez e mai mult chinez, eu as zice ca era mai bine sa ramana in conservare cativa ani numele Saab si poate conform visului tau sa se realizeze ceva cu Koenigsegg Automotive si Saab Aero Systems.
    1 2
  • phlorin81
    @SaabCuantic
    Chiar esti un vizonar dupa cum sublinia si "dan_grc"....
    Imposibilitatea visului tau si implicit a grupului SAAB ar fi pt ca:
    Koenigsegg e afacerea personala a lui Christian von Koenigsegg...
    http://www.youtube.com/watch?v=qp_qxKWMsVw&feature=g-u-u
    Scania e detinuta de VAG...
    SAAB Aero&Systems, tu zici ca e detinuta de statul suedez...
    iar acum SAAB automobile a fost vanduta consortiului asiatic...
    (e pe undeva implicat si Spyker cu acel imprumut si tentativa de preluare SAAB daca nu ma insel...)
    4 1
  • Dane, GM şi VAG s-ar putea preta la aceleaşi mişmaşuri ca în cazul Renault-Daimler, de ce să nu fie posibil? Reducerea costurilor de producţie în favoarea creşterii profiturilor le va lua minţile tuturor constructorilor…Se începe cu paşi mai timizi, ca să nu se bulverseze mass-media, de genul mai trece un designer dintr-o tabără în alta, mai colaborăm la ameliorarea sau testarea unor motoare ca intenţie a unui proiect comun, mai ne interesează tehnologia verde a unora sau vai ce Diesel-uri performante aveţi, hai nu ne daţi şi nouă să vedem dacă “prind” şi la noi?

    Obsesia mea cu Koenigsegg nu trebuie s-o luaţi în seamă…Poate că o eventuală relaţie cu SAAB n-ar fi mers în realitate, dar pornesc de la premiza că, totuşi, suedezii aliaţi între ei ar putea despica munţii. Interesant mi se pare că, cel puţin în Bucureşti, văd zilnic din ce în ce mai multe SAAB-uri. S-a întâmplat să număr pe stradă şi cinci într-o oră. Predomină 9-3 generaţia ‘98-‘07 şi 9-5 ‘98-‘09, după o statistică personală. Pe mulţi dintre posesorii autohtoni de SAAB nu-i vezi pe la clubul lui Edy Hagiu, la care am aderat şi eu, dar mă bucură preferinţa şi credinţa acelor oameni. Sunt maşini deosebite, ce mai, dovadă că, de regulă, dacă ma aflu prin apropierea lor, acestea îmi “sar în ochi” fără să ratez niciuna, deşi nu casc ochii pe carosabil special în acest scop! Sunt atât de flămând de un SAAB personal încât, atunci când îl voi avea la discreţie, îl voi birjări până voi da cu scaunul de asfalt şi voi rămâne doar cu volanul în mână, ca-n desenele animate. Şi îmi voi aminti cu amuzament de vremurile când trebuia să mă milogesc de unul şi de altul ca să mă lase să conduc “măcar o tură” maşina la care eu doar tânjeam, în timp ce pentru dânşii era o normalitate banală. Refularea mea va fi însă dulce. Viva El SAAB :)
    2 2
  • S-a cam terminat…N-a ieşit cum aş fi vrut. În mod oficial, NEVS este noul proprietar al lui SAAB Automobile (inclusiv subsidiarele Tools şi Powertrain), dar fără Parts, cum era de aşteptat, deşi presa speculează că s-ar fi semnat deja un acord de parteneriat Parts-NEVS. Ca prime mişcări de intenţie, NEVS va exclude din producţie 9-5 actual şi 9-4X (care rămân proprietatea intelectuală a lui GM) şi se va axa numai pe dezvoltarea unui model electric pe actuala platformă a lui 9-3, iar în privinţa lui PhoeniX vizează aceleaşi planuri. Hibridele încă nu intră în calcul, conform anunţului noilor stăpâni. Capitalul va proveni din China, iar tehnologia electrică din…Japonia.
    În atare condiţii, n-am încotro decât să-mi revizuiesc speranţele firave exprimate mai sus ("bine şi aşa decât nimic"), deci…NU SUNT DE ACORD cu acest act inoportun pentru SAAB şi fanii săi, punct! Aş fi preferat ca firma să piară cu demnitate decât să se reducă la o amărâtă de…priză. Aş fi mizat pe o revenire în WRC, dar nu cu “battery charging…please wait”.
    Adminii s-au dovedit nişte paraşute…Dar spiritul lui SAAB va rămâne veşnic viu. Am luptat mental şi verbal sub GM, o voi face şi sub NEVS (Nişte Elefanţi Versus Saab). Of, ca să fii cu adevărat un Saabist, trebuie mai întâi să semnezi un contract cu viaţa prin care te angajezi şi te obligi să renunţi la linişte până la capăt…Şi ar fi fost atâtea soluţii fiabile pe care Koenigsegg sau BMW le-ar fi putut aplica…
    O perioadă nu voi mai scrie nimic despre SAAB. Am ales acest gest ca formă de protest şi…moment de reculegere.
    3 2
  • AndreiRN
    kumite vad ca insisti in ati etala lipsa de cunostinte mecanice asa ca uite aici sa te documentezi si tu un pic.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine
    http://en.wikipedia.org/wiki/Reed_valve
    Intotdeauna motorul in 2 timpi a avut "valve" chiar daca nu asa cum aiti imaginezi tu.
    1 3
  • @SaabCuantic

    Maestre, cred ca te inteleg. Nici eu nu vedeam aceasta solutie pentru SAAB, ca una ce se cere implementata acum. Modelele electrice sunt (cred) franate in dezvoltare, deocamdata. Pentru ca mai exista inca ceva (nu prea se stie exact cat si pentru cat timp) combustibili fosili. Asa imi doream si eu continuarea, in stilul traditional, al motoarelor consacrate. Consider ca pasiunea de a conduce se refera si la ''muzica'' motorului, cat si la modul de functionare al motoarelor ce echipeaza automobilele actuale.
    Sunt pentru scaderea poluarii, insa deocamdata pasii sunt mici in aceasta privinta. Poate in anumite tari, unde achizitionarea unui automobil electric primeste subventii importante, sa fie implementate ceva mai rapid tehnologiile nepoluante. Insa la cum sunt ''lasate'' aceste tehnologii sa avanseze, cred ca mai avem de asteptat. Este vorba si de costuri, care momentan sunt mari, cu mici exceptii. Pe de alta parte, poluarea este masiv produsa (inca) de industrie, avioane (care polueaza enorm la un singur zbor), vapoare, masini de mare tonaj, asa ca poluarea realizata de automobile nu reprezinta felia principala din acest ansamblu...
    Dar, cine stie, poate varianta electrica nu va avea succes (deocamdata) si se va reveni, pentru SAAB, la motoarele cunoscute. Cum spuneam intr-un comentariu anterior, sunt multe interese in ambele directii...
    SAAB a scris si scrie istorie, prin tot ceea ce face si exista in prezent, ca urmare a activitatii sale. Cum bine se spunea intr-o conversatie, important este cum a trait si ce reuseste sa transmita in continuare, prin tot ceea ce a realizat. Anumite lucruri pot sa reziste in timp, sa se transmita si sa nu se termine totul, chiar atunci cand pare ca s-a intamplat astfel. Asa cum ne transmit vorbele atat de valabile si in aceste vremuri tulburi, cuvinte ce poarta nadejdea omului Nicolae Iorga: ''Nu spune niciodata ''nu se poate'', ci incepe cu ''sa vedem'' ''.
    2 0
  • AndreiRN
    Pai inca sunt destule pt cei nostalgici sau colectionari si acuma este timpul cel mai bun de achizitionare.
    http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks-/6001/i.html?_dmpt=US_Cars_Trucks&_mqf=0&_qfkw=1&_trksid=p4506.c0.m273&_fpos=90604&_lsbx=0&_fspt=0&_flso=0&Make=Saab

    http://losangeles.craigslist.org/search/cta?query=SAAB&catAbb=cto&srchType=T&minAsk=min&maxAsk=max
    1 1
  • Octav, jos pălăria! A câta oară?? Scuză-mă că nu pot afişa din fire echilibrul tău remarcabil şi stilul tău rafinat, dar io-s mai din topor, mai cioplit pe la ţară; trebuie să înţelegi şi să accepţi dârzenia mea pro-tradiţionalism. Am văzut încă din copilărie cum SAAB creşte frumos sub ochii mei; chiar şi sub pulpana GM mă simţeam prea devotat cauzei ca să depistez cu ochi maturi problemele reale ale mărcii, însă oprirea producţiei anul trecut m-a descumpănit ca niciodată şi nu numai pe mine…Am presimţit că vom aluneca într-un con de umbră prelung, marcat de brambureală, incertitudine şi…interese străine de inima şi mintea Saabiştilor. Oare când va mai apărea pe firmament un Jan Ake Jonsson sau chiar şi un Victor Muller? Acum este la putere Kai Johan Jiang. Care rânjeşte triumfalist pe culoarele fabricii mastodontice şi goale din Trollhattan, într-o fotografie halucinantă. Aşa cum am subliniat mai sus: nu voi băga în seamă acest act de trădare al statului suedez, deci să scrie cine o vrea despre NEVS-uri, Jiangi, baterii şi becuri.

    PS1: când va apune şi ultimul exemplar de SAAB clasic pe străzile României, mă voi reprofila în pasiune pe…SAAB AB (avioane, sisteme de luptă, ştiinţă spaţială). Cel mai adevărat SAAB, cred eu.

    PS2: ARN are un vot pozitiv la ultimul lui post…Nu spun de la cine :) Pare schimbat de ceva vreme, plus că a avut dreptate în previziunea lui faţă de SAAB, chiar dacă bate monedă excesivă pe chinezofobie…Dar prefer exagerat şi bine decât puţin şi irelevant.
    2 0
  • AndreiRN
    Cuantic ......... iar arati ca nu esti om de cuvant.
    Dar ......... esti roman.
    1 4
  • Andrei Reminiscenţă Nevertebrată , n-ai învăţat nici până acum că mâinii care ţi se întinde nu trebuie să-i răspunzi cu pumnul? Frate, omul care nu ştie sau nu vrea să aprecieze nici măcar un act mărunt de bunăvoinţă este total alienat spiritual, scuză-mi expresia! Te-am asigurat că ai nimerit-o cu predicţiile tale chinezo-centrice şi tu ce plescăi acolo?! În ce caz nu mi-am ţinut cuvântul? Când am zis că nu mai vreau să vorbesc despre SAAB-ul actual, mă refeream la pseudo-SAAB sau ceea ce va deveni prin impulsurile electrice ale acelor NEVSăbuiţi, însă despre istoria fabuloasă a brandului nu mă poate împiedica nimeni să mă exprim, limpede? Ăh, eşti tare bătut în deblă cu maiul globalizării; îţi promit pe viaţa mea că nu mai pupi de acum încolo nici un gest de gratitudine din partea mea! Ştii tu proverbul cu mărgăritarele sau pe acela cu orzul…Vaya con Dios!
    2 5
  • AndreiRN
    In cursul vieti am facut observatia ca e ceva feminin sa zici ceva si sa nu-l respecti si ......... am acceptat acest lucru ca ceva natural.
    In schimb intotdeauna m-am asteptat ca un barbat care spune ceva asa sa si faca dar asta nu se aplica la romani.
    Si tu esti un exemplu perfect.
    Tu nu m-ai aprobat pe mine ca nu ma cunosti.
    Tu ai aprobat ideea pe care eu am prezentat-o pt ca ai gandit un pic si ai observat realitatea.
    Niciodata nu am avut nevoie de pupincuristi in jurul meu si poate de aceea sunt unde sunt si fac ce fac in viata.
    Vad, analizez si imi expun opinia.
    De cele mai multe ori asta creaza neplacere dar .......... e treaba lor.
    1 2
  • SaabCuantic, respect si admir darzenia ta! Precum si pasiunea, energia investite in sustinerea marcii SAAB!
    Apreciez atitudinea traditionalista, in vremuri in care intalnim des criza morala si de principii. Anumite tendinte actuale vor sa acapareze valorile altora si sa le transforme in ceva comun, ce se poate comercializa pe scara larga. Din acest motiv, nu are cum sa-mi placa politica de consum si uniformizarea pe care cauta sa o impuna cam peste tot. De aceea spuneam, pentru cine cunoaste, valorile SAAB au scris si continua sa scrie istorie, reusind sa ajunga la inimile multora. Iar aceste realizari nu pot sa fie sterse cu buretele. Sunt atatia fani pe planeta, care se bucura de aceasta realitate.
    Ca si tine, sunt pentru lucrurile temeinice, realizate cu inspiratie, devotament si pasiune. De aceea apreciez masinile care rezulta in virtutea acestor calitati. Cred ca oamenii care le-au realizat nu au avut ganduri negative, pentru ca au stiut sa dea viata unui vis. Si au mai stiut ca gandurile negative se pot intoarce impotriva lor. Este problema unora ca nu apreciaza in acest fel, ceea ce inseamna realizarile acelor oameni. Pentru cei de acest fel, nu mi-as face griji si le urez sa revina la ganduri mai bune. In caz ca nu vor reusi, cred ca viitorul va avea grija sa echilibreze lucrurile...
    Toate cele bune!
    2 0
  • Când mă uit mai sus şi văd alăturate accidental şi halucinant aceste două nume – AndreiRN şi Octav72 – mă revelez încă o dată că toţi purtăm povara trupului, dar suntem atât de diferiţi şi conceptual, şi…emoţional. Dispreţuiesc variabilitatea universului uman! Uneori am imboldul de a-i servi bezele celui mai feroce criminal şi de a ţipa ca apucatul la cel mai blând om. Cred că mi-am ratat vocaţia: trebuia să exersez antropologia sau sociologia şi să profesez aşişderea.

    Octav, îţi jur că lumea nu este încă pierdută cât timp trăiesc prin ea (dar nu şi cu ea sau ca ea!) oameni care te frapează cu harul, naturaleţea, spontaneitatea, individualitatea, expresivitatea, consecvenţa şi fermitatea lor! Oameni cărora le place să-şi cultive întotdeauna un eşafodaj propriu, iar nu să-şi justifice conformist şi laş existenţa preluând prin copy şi paste şabloanele înţepenite în insignifianţă, redundanţă şi nihilism ale “noii ordini mondiale”. Şi totuşi, Octav, fiindcă a devenit o banalitate să te arăţi ca un astfel de OM (nu linguşesc pe nimeni şi nu mă linguşeşte nimeni, Andrei! când cineva îţi dă bună ziua nu inseamnă că este pupincurist! şi unde crezi că ai “ajuns”, închipuitule? eternul patriarh Avraam se socotea pe sine “praf şi cenuşă” şi tocmai de aceea lui i s-a încredinţat “sânul” Raiului, dar poate ar fi cazul să se instruiască de la o “mare sculă pe basculă” şi "avansat în evoluţie" - sau "evoluat în avansare"? - ca matale!), îţi lansez o invitaţie pe care nu-ţi permit s-o refuzi decât în caz de forţă majoră: vino şi tu la întâlnirea SAAB de duminica viitoare! Edy promite pe blog să vină cu…şampanie. Cică avem de sărbătorit…Fiecare cu viziunea lui! Ce spuneam mai sus?! Pentru Edy, cel mai devotat Saabist pe care l-am cunoscut vreodată, şi cam pentru tot Clubul nostru,nu contează decât ca SAAB să supravieţuiască ORICUM, însă eu văd lucrurile un pic altfel, ceea ce nu înseamnă că atmosfera va fi încordată, dimpotrivă! Unitate prin diversitate :))

    N-o să încerc să te “convertesc”, stai liniştit! Dacă vrei să rămâi fidel Fordului, căruia eu nu i-am reproşat niciodată NIMIC ca marcă în sine, no problem; vreau doar să stăm de vorbă, fiindcă cu interlocutori ca tine mă simt întotdeauna “în elementul meu”. So, what do you say?
    2 4
  • AndreiRN
    Hmmmmm.
    O invitatie care suna interesanta dar de la 11 mii de km nu se pot face asa rapid planurile si nici atractia nu exista.
    Eu oricum sunt liber pt o discutie de orice fel de natura tinand cont de fusurile diferite.
    Nu sunt nicidecum adeptul Ford (cel nou) cu 70% din componente facute in china dar cu placere admir fordurile dinainte de '75.
    In schimb sunt fan al mercedesurilor vechii de asemenea deoarece cam tot ce este nou are o calitate indoielnica.
    Singurul meu sfat ar fi sa te concentrezi mai mult pe partea technica si reala si mai putin pe cea sentimentala chiar daca pt uni nu e posibil genetic.
    0 1
  • @SaabCuantic

    Multumesc mult pentru invitatie, o intalnire cu oameni pasionati imi aduce bucurie. Stiu ca nu este vorba de o ''convertire'', pentru ca de fapt imi plac masinile realizate cu simt de raspundere, care reusesc sa-i incante pe cei care le conduc. Sunt de partea realizarilor de acest fel, a masinilor bune, gandite pentru cel de la volan si nu numai.
    Planuiam sa vin, insa acum ramane stabilit. Am retinut ora si locatia. Sa ne vedem cu bine!
    1 0
  • Mersi, Octav, te aştept cu mare plăcere! Merită să faci acest efort. Cum corect precizai tu, SAAB îşi dedică maşinile şoferilor cerebrali, pe lângă faptul că bordul şi comenzile sunt orientate prin definiţie în jurul lor :) În grupul nostru, nu contează dacă deţii sau nu un SAAB, dar contează să te arăţi interesat în esenţă de marcă şi s-o iubeşti cu sufletul; restul este…can-can.

    Andrei, ai comis o confuzie. Invitaţia este adresată lui Octav, nu ţie! De ce nu citeşti cu atenţie? Oricum, dacă vrei să fii prezent şi tu, atunci…vino,căci eu nu sunt ranchiunos, cum crezi tu! Doar că am vrut să fim mai domestici unul cu altul şi tu mi-ai dat peste bot…De fiecare dată când am vrut să îngrop securea războiului, te-ai purtat ca un răzvrătit. Nu ţi-am înţeles niciodată motivele reacţiei tale deplasate faţă de SAAB (aversiunea ta faţă de mine personal n-are nici o importanţă!). Acest simbol-martir, SAAB Automobile, n-a delapidat de la nimeni şi n-a fabricat niciodată ciurucuri, bagă odată la cap! De fapt, pricepi tu ce şi cum, dar…trufia, bat-o vina, dărâmă orice edificiu spiritual al omului! Deci să nu mai împroşti marca suedeză cu calomnii care provoacă râsul curcilor; să încetezi cu ele ca să nu îmbătrâneşti urât!

    OK, Andrei, vino şi tu la club, că poate astfel vei cunoaşte mai îndeaproape calitatea umană a fanilor SAAB , chiar dacă avem şi noi păcate ca orice altă categorie clasificabilă de pe lume. Dar, pe plan personal, nu mai am încredere în capacitatea ta de reconsideraţie omenească după faza hilară de mai sus. Te asigur de acest lucru! Adevărul este că m-ai mâhnit de multe ori, Andrei, chiar şi dacă n-ai fi făcut-o cu intenţie sau din raţiuni sadice. Şi tocmai când începusem să te consider simpatic, deşi alţii te miştocăreau pe tema obsesiilor tale galbene, m-ai acuzat de duplicitate. O să-mi ţin promisiunea: n-o să mai apelez la steagul alb de acum încolo. Nu mă interesează ce şi cum comentezi despre alte subiecte, dar, ori de câte ori vei mai avea impulsul maladiv de a macula istoria brandului SAAB, n-o să-ţi mai dau vreo replică, ci o să afişez doar acest semn: (*). Are o anumită semnificaţie. O să mă convertesc şi pe “technică” (mersi pentru sfat! :D), în general pe biocarburanţi (jos “electricele”!) şi în special pe conceptele BioPower ale lui SAAB. Mmmm, un 9-3 BioPower 2.0 turbo 220 CP 350 Nm vmax 240 km/h, 6.8 sec la “plajă” şi alimentabil cu E85 n-ar strica nimănui, dacă ar răsări fără pază, aşa, din senin, pe stradă, cu cheia deja în contact (între scaune, evident:)), gata să te îmbie să urci imediat şi să dispari cu maşină cu tot...Hai baftă multă tuturora!
    3 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru